• ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
  • 1k نظر «نمایش»

تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی دانشگاه افسری ارتش سال ۹۷

تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی دانشگاه افسری ارتش سال ۹۷

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲۶۹ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی دانشگاه افسری ارتش سال 97

عده ای از کاربران سایت ایران استخدام پس از شرکت در آزمون استخدامی دانشگاه افسری ارتش در سال 1397 و گذراندن مراحل مصاحبه (روانشناسی، عقیدتی، معاینات پزشکی و طب کار، گزینش و سایر مراحل مربوط به روند جذب و استخدام) تجربیات و سوالات خود را در اختیار سایرین قرار داده اند. شما می توانید با مراجعه به صفحه زیر از این تجربیات بهره مند شوید.

رفتن به صفحه تجربیات استخدامی دانشگاه افسری ارتش


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

مرحله ورود به دانشگاه

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی دانشگاه افسری ارتش در سال 1397 از مرحله ورود به دانشگاه گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: یوسف (مشاهده تجربه)
نویسنده : یوسف تاریخ ارسال : جمعه 14 تیر 98 ساعت ارسال : 10:47 کد دیدگاه : 2386107
سلام بچه ها شاید منو نشناسید اما قطعا بچه های قدیمی و ادمین منو به یاد دارن.
به امید خدا ما هم قبول شیدم و جزو ورودی های سال ۹۸ ارتش جمهوری اسلامی ایران شدیم امسال.من ۱۳ گزینشم بود مراحل رو براتون توضیح میدم برای کسانی که۱۵ یا ۱۶ یا ۱۷ هستند.
فقط خوب دقت کنید.
۱.اول از همه چیزایی که میگم حتما با خودتون ببرید.
مداد . پاک کن . پوشه روغنی (که کاربردش مشخص نیست ولی به دردتون میخوره) خودکار آبی .. اب خوردن خیلی کم.. یه لقمه نون و پنیری کره ای چیزی برای جلوگیری از ضعف کردن.
نکته( کسانی که مدرک سوء پیشینه آماده نشده برگه رسید انگشت نگاری رو دوتا کپی از روش بگیرین اونجا تعهد میدین که بیارین. اصل مدرک دیپلم و پیش برای نظام قدیم و دیپلم نظام جدید اصلشون باید باشه حتما..برای تحویل عکس یا باید یه نامه از دانشگاه داشته باشی یا کارت پایان خدمت تا بهتون بدن.. اگه بهتون ندادن نگران نباشید اونجا یه نامه بهتون میدن برای گرفتنش و یه تعهد ازتون میگیرن که تا قبل از شهریور بیارید.فقط تعهد برای مدرک دیپلم می باشد.ولی برای سوء پیشینه حتما تا قبل از لشگرک اماده بشد حتی ۱ ساعت قبل از لشگرک ولی سوء پیشینه اماده شد ۲ تا کپی از روش بگیرید. )
۲. یه آزمون دارید که۵۶۷ سواله روانشناسی هست و با دقت باید توی کم تر از ۲ ساعت جواب بدید.(بیشتر هم شد مشکل نداره ولی در جریان باشی اگه الکی بزنین میفهمن و درجا بهتون زنگ میزنن که بیاید دوباره گزینش بشین و روانشناس دوباره چکتون میکنه و ممکنه دوباره رد کنه.مثلا میفهمن اگه دروغ جواب بدید یا وسواس داشته باشید.)
گوشی ببرید اما حتما خاموش کنیین و درش نیارین تا بعد از ازمون .توی مرکز گزینش ازتون گوشی بگیرن بدبخت میشین.
۳.اون فرم ۱۶ صفحه ای روز اول رو دوباره میدن تا پرکنین.
۴.ضامنتون حتما برگ فیش حقوقی داشته باشه.
۵.ترجیها همون روز خودتون برید.
۶.حساب بانک سپه رو داشته باشید برای کسانی که ۱۶ و ۱۷ هستید خوبه و بگید معمولی باشه.
۷.اونجا میبرنتون دانشگاه امام علی ناهار میدن و در اخر لباس میگیرید و گردان و گروهانتون مشخص میشه.اونجا میگن چیا باید بیارین.چون هر گروهان و گردان فرق میکنه
در اخر اگه سوالی بود در خدمتم.
راستی خودتونو برای دو تا واکسن اماده کنید.
سایز هاتونو چک کنید وقتی بهتون لباس میدن.
واکس با خودتون ببرید اونایی که نمیتونن برگردن
خوارکی تنقلات بردارید شکلات و اب نبات خیلی خوبه.
اگه ریش تراش دارید بیارید. حداقل تا ساعت ۸ شب اونجا هستید ما که ۹ و نیم اومدیم.
با دو تا مینی بوس خوشگل میرید دانشگاه امام علی اونجا ناهر میخورید فقط ناهار و که خوردید بگید که برای لباس گرفتن اومدید.هر مدرکی دارید مخصوصا گواهی موقت دیپلم و پیش دانشگاهی و دیپلم جدید یا کارنامه با مهر اموزش و پرورش حتما دو تا کپی داشته باشید از روش چون یکی که حتما میخواهید یکی هم به کارتون میاد..کپی مدرک سوء پیشینه و کپی مدرک نظام وظیفه.اگه کارت پایان خدمت دارید ۳ تا کپی ببرید.کپی شناسنامه داشته باشید.
نویسنده: سینا (مشاهده تجربه)
نویسنده : سینا تاریخ ارسال : پنجشنبه 13 تیر 98 ساعت ارسال : 14:56 کد دیدگاه : 2385095
با سلام خدمت دوستان گلم اون لیست دست من رسیده چون عکسه نمیتونم بفرستم براتون مینویسم هرکدوم رو تو خونه دارین بیارین اونایی هم که نظامیه تو تهران انشالاه میخرین به امید خدا.
۱-اتکت خشک ۳عدد
۲-اتکت نرم ۱۰عدد
۳-خودکار ۳رنگ
۴-دفتر سیم دار ۱۰۰برگی سیاه ۱عدد
۵-جوراب ساق بلند مشکی ۳جفت
۶-لباس زیر و زیر پوش ۳دست
۷-عکس 4*3نظامی با مونمره چهار ۶قطعه
۸-پوشه دکمه دار آبی ۱عدد
۹-کفی پوتین ۳جفت
۱۰-کارت تلفن ۳عدد
۱۱-سنجاق قفلی ۱بسته
۱۲-قفل8*8کمدی ۱عدد
۱۳-پلاستیک فریزر ۳بسته
۱۴-بند پوتین تخت۳جفت
۱۵-کاور لباس مشکی۴عدد
۱۶-نخ و سوزن
۱۷-کتانی سفید ورزشی ۱جفت
۱۸-کش کتر۲جفت
۱۹-دفتر فرم ۱عدد
۲۰-ناخن گیر و ریش تراش(موزر) اختیاری
۲۱-دستمال کاغذی ۱بسته
۲۲-عکس شخصی ۲قطعه
۲۳-پودر بچه وپمادسوختگی ۱عدد
۲۴-لباس شخصی متعارف ۱دست
۲۵-پول نقد به مقدار اندک(بچه ها سعی کنین عابر بانک بیارید پول امن تره)
۲۶-فرم مشخصات خانوادگی(نسبی وسببی)
۲۷-فتوکپی کارت ملی و شناسنامه ومدارک ۴سری
۲۸-افتتاح حساب در بانک سپه وداشتن کارت سپه
۲۹-کسورات مدارک لازم اورده شود(تاییدیه تحصیلی با پست ارسال گردد)
نکات لازم!!!!!!!!!!!!
۱-از اوردن چمدان خودداری نمایید
۲-از اوردن اشیا قیمتی و موبایل همراه و موزیک پلیر و…خودداری نمایید
۳-قبل از اعزام پاها را حنا بگذارید
۴-واکسن مننژیت تزریق شود
۵-ملاقات فقط روز های جمعه ممکن است.
۶-حضور با لباس شخصی صورت گیرد وتعویض لباس نظامی در دانشگاه انجام خواهد گرفت
۷-موهای خود را با نمره ۴اصلاح کنید
۸-از اوردن همراه در روز اعزام خودداری نمایید
۹-حضور در دانشگاه راس ساعت ۶ صبح خواهد بود
بچه ها ارادتمند شما سینا از میاندواب

مرحله تحویل مدارک

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی دانشگاه افسری ارتش در سال 1397 از مرحله تحویل مدارک گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: عرفان (مشاهده تجربه)
نویسنده : عرفان kord تاریخ ارسال : دوشنبه 10 تیر 98 ساعت ارسال : 16:50 کد دیدگاه : 2379606
سلام به تمامی دوستان گل و افسران آینده .
میخواستم کار هایی رو که تا اینجا انجام دادم براتون بگم شاید کمکی بهتون کرد.
1-برای عدم سو پیشنه.برگه لازم رو از سایت پرینت میگیرید و به گزینش آجا محلتون میرید حتما دو تا کپی بگیرید.اونجا هر دو رو پر میکنن و مهر و امضا میکنن بعد یکی شون رو خودشون میبرن و یکی رو به شما تحویل میدن.توی بعضی از شهرها پلیس+10 سوپیشینه میگیره بعضی جا ها هم پلیس آگاهی.بعد اون برگه ای رو که بردین گزینش رو میبرید دادگاه و اونجا براتون مهر میکنن دوستان توجه کنن همون برگه رو براتون مهر میکنن نه برگه ی دیگه ای رو و همچنین باید در سامانه ثنا هم ثبت نام کرده باشید و اگر ثبت نام نکردین به محل خدمات الکترونیک قضایی شهرتون مراجعه میکنید و اونجا ثبت نام میکنید و مبلغ 11500تومان هم میدید.بعد اون برگه ای رو که دادگاه هم براتون مهر کرده به همرا پوشه گیره دو عدد کپی شناسنامه و یک عدد کارت ملی به همراه اصلش و یک برگه معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت یا هر چیزی که وضعیت خدمتی شمارو معلوم میکنه سه قطعه عکس بهمراه فیش 7500تومان به حساب آگاهی سو پیشنه در بانک ملی رو میبرید آگاهی و بعد انگشت نگاری میکنن و بهت میگن برو فردا اداره پست و فردا هم به همراه مبلغ 34000هزار تومان میرید اداره پست و میگن ما میفرستیم که دادستان امضا اینا بکنن و طی یکی دو روز آینده میاد در خونه تون.
2-بانک حکمت.برگه مربوط رو پرینت میگیرید ومیرید گزینش آجا محلتون توجه کنین سه عدد باشه یعد براتون پر میکنن و مهر و امضا و این برگه رو به همراه یک عدد کپی از شناسنامه و کارت ملی میبرید بانک حکمت و اونجا میگید برای باز کردن حساب برای دانشگاه افسری اومدین حتما اینو بگین چون توی شماره حسابتون کد 802رو قرار میدن که مربوط به دانشگاه افسری هستش و اونجا چمد تا برگه میدن بهتون پر میکنین که مربوط به باز کردن حساب هستش بعد که حسابتون باز شد کارت عابربانک رو به همراه دو عدد از اون سع برگه ای رو که برای باز کردن حساب بود رو دریافت میکنین و روز گزینشتون میبرید توجه کنین که اون دو برگه رو هم براتون مهر و امضا میکنن داخل بانک.درمورد بانک سپه هم بگم که به من نگفتن ولی من خودم رفتم یه دونه حساب بازکردم در مورد اینکه چه حسابی هم باید باشه بگم هیچ فرقی نمیکنه فقط یه حساب باز کنین که کار از محکم کاریتون عیب نمیکنه و کارت عابربانک هم بهتون میدن برای باز کردن حساب هم بگم که فقط یه کپی کارت ملی و شناسنامه میخواد و یه سری برگه که توی بانک پر میکنین.
3-برای مدرک تحصیلی و وضعیت نظام وظیفه.من خودم هر کاری کردم اصلشو نگرفتم که نگرفتم چون نمیشه ولی اونایی که کارت پایان خدمت دارن میتونن بگیرن ولی مایی که معافیت تحصیلی داریم نمیشه.پس باید بریم مدرسه برای محکم کاری از مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و همچنین برگه معافیت تحصیلی و گواهی موقت دیپلمی که داخل پرونده تون هست باید یک دونه کپی برابر اصل بگیرید برید مدرسه و مثلا گواهینامه گرو بزارید اینارو بهتون میدن فقط توجه کنیدکه حتما کپی برابر اصل کنید چون مهر زنده میخواد تا مشکلی براتون پیش نیاد.درمورد وضعیت نظام وظیفه هم خیلی ها اطلاع دادن توی سایت ولی من هم یه بار دیگه میگم تمام کسایی که سال 97 پیش رو گرفتن تا آخر شهریور 98معافیت تحصیلی دارن.تمام
امیدوارم که کمکتون بکنه اگه سوال دیگه ای داشتید بپرسین تا در صورت اطلاع داشتن پاسخ شما رو بدم.
پیروز و موفق باشید.
نویسنده: milad (مشاهده تجربه)
نویسنده : milad تاریخ ارسال : یکشنبه 9 تیر 98 ساعت ارسال : 19:17 کد دیدگاه : 2377992
دوستان چند تا نکته بگم
1)مراحل سوء پیشینه اینه؛اول میرید فرم رو مهر و امضاء کنن براتون گزینش بعد به آگاهی یا پلیس +10میرید اینطور میگم برا اینه که تو بعضی شهرستانا انگشت نگاری رو پلیس+10انجام میده بعضیارو هم خود آگاهی
بعد انگشت نگاری یه برگه بهتون میده اگاهی که نوشته سوء سابقه ندارید بعد اونو میبرید دادگستری شهرتون تا داخل سیستم ببینید سابقه کیفری ندارید که دادستان باید مهر کنه و برگه بهتون میدن با عنوان سربرگ سجل کیفری که داخلش نوشته شما سابقه کیفری ندارید
مدارک سوء پیشینه اگاهی پوشه روغنی سبز،3قطعه عکس 3.4،فتوکپی شناسنامه و کارت ملی و واریز هفت هزار تومان به حساب آگاهی
در دادگستری هم 20تومن باید به حساب واریز کنید.
(بعضی شهرها پلیس +10تموم کارارو خودشون انجام میدن و چیزی حدود 50هزار تومان میگیرن و جوابو میفرستن،بنظرم خودتون بگیرید بهتره نه بزارید پست کنن)
2)فرم حساب رو مهر کنید و سه تا کپی بگیرید ازش ببرید یکی از شعب بانک حکمت بگید میخام افتتاح حساب برا دانشکده افسری انجام بدم خودشون تمام کارارو انجام میدن و کارت رو به شما میدن و شماره حساب رو هم داخل فرم افتتاح حساب مینویسین که حتما کد 802باید داخلش باشه و حتما بچه ها کد پستی رو داشته باشید چون بدون کد پستی خونتون انجام نمیدن برات و یه مقدار پول هم برا داخل حساب داشته باشید.
3)معافیت تحصیلی،کسایی که سال 97فارغ التحصیل شدن تا 31شهریور 98وقت دارن.
4)فرم مشخصات انفرادی و بستگان هم که سادس
5)اصل دیپلم و پیش،کسایی که دانشگا هستن که میتونن یه نامه ببرن البت قبل انصراف دادن که دچار مشکل نشید مدرسه بهتون میده یا کسایی که خدمتشون تموم شدع میتونن بگیرن باقی میتونن گواهی موقت بگیرن که هیچ فرقی نداره با اصل فقط حتما باید مهر زنده داشته باشه و برا اطمینان بدین اموزش و پرورش مهر کنه.

مرحله معاینات پزشکی

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی دانشگاه افسری ارتش در سال 1397 از مرحله معاینات پزشکی گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: علی (مشاهده تجربه)
نویسنده : علی تاریخ ارسال : شنبه 18 آبان 98 ساعت ارسال : 09:59 کد دیدگاه : 2612936
سلام
برای لرزش دست یک دکتر میاد میگه چشماتونو ببندین دستاتونو بگیرین جلو
بعدم میگه بیاین رو پنجه پاتون.اگ دستتون زیاد لرزش داشته باشه حالت عادی وایمیستین چشماتونم باز میکنین ی خودکار میزاره روی دستتون نباید خودکار از روی دستتون بیفته.البته اگ یکم تمرین کنین و استرس نداشته باشین راحت قبول میشین.تست واریکوسل بستگی ب دکتر داره من ک اصلا بهم نگفت لباس زیرت رو در بیار از روی لباس فقط چک کرد ببینه مشکلاتی مثل تک بیضه بودن نداشته باشم بعدم مهرشو زدو رفت ولی یکی دیگه از دوستام ک یک روز دیگه رفته بود میگفت ب طور کامل معاینه کرده و میگفت ب واریکوسل گرید3گیر میدادن.
علی از مشهد
یاعلی
نویسنده: محمد آزاد (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمد آزاد تاریخ ارسال : جمعه 10 آبان 98 ساعت ارسال : 22:31 کد دیدگاه : 2601766
داداش آزمون ورودی اصلا سخت نیست
سوالاتش پیش ما افتاده هست اما بهتره ک کتابای جامع دوران دبیرستان رو بخونی
یا اینکه کتاب نیرو های مسلح بخونی هوس و استعدادتم اوکی باشه حله اصلا نگران نباش سوالاتش سادست
سه تا مصاحبه هست(عقیدتی حفاظت فرماندهی) عقیدتی رو بیشتر احکام وقایع تاریخی ک مذهبی اسامی وزرا کشور و سران دولت ی جورای اطلاعات عمومی بالای باید داشته باشی محاصبه حفاظت هم فقط از خودت و خانوادت می پرسه چیز خاصی نیست فرماندهی هم از دلیلی که اومدی ارتش چیه اگه لب مرز بیوفتی میری یا ن؟ عصبانی شدی تاحالا؟ ک زیاد سخت نیست مربوط ب خودتون میشه
مهمترینش پزشکیه از هر ۱۰۰ نفری از مراحل پزشکی میگذره ۹۰ نفر قبول نهایی میشه مهم ترین مصاحبه هم مصاحب عقیدتی هست روخونی قران باید اوکی باشه
هر مصاحبه نمره میدن بهت از ۱۰۰ نمره
است ورزش هم دوی استقامت ۱۴۰۰
دوی سرعت
شنا۴۰
۴۰ بارفیکس
۴۰ دراز نشت
ک هر کدوم از ۱۰۰ نمره هست آخرش معدل نمره هات حساب میشه باید از ی حد نصابی بالا تر باشه تا قبولی نهایی بشی اگه متوسط باشی اولیت دوم یا سومت قبول میشی
پایدار باشید
نویسنده: یاسین (مشاهده تجربه)
نویسنده : یاسین تاریخ ارسال : دوشنبه 30 اردیبهشت 98 ساعت ارسال : 00:45 کد دیدگاه : 2307879
سلام به همه دوستان عزیز میخواستم مراحل خلبانی بالگرد رو توضیح بدم برای همه به طور کامل
بعد از این که امتیاز این رشته رو آواردین روز بعد با اتوبوس میان دنبالتون برید درمانگاه که خودشون میگن
مراحل پزشکی
۱-قد و وزن اگر قد زیر ۱۷۰ باشید و وزن هم زیر ۶۰ باشید ردتون میکنن احتمال ارفاق هم هست خودم دید
۲-دندون پزشکی دوستان اگر دندون کشیده دارید اصلا فکر این رشته رو نکنید چون دیدم هر کی کشیده داشت رد میکردن ولی احتمال ارفاق با معدل برای پرکرده هم هس
۳-چشم پزشکی که دکتر اون E ها رو نشونتون میده بعد یه عینک میزاره چشمتون یه یه صفحه نشون میده که چند تا مربع که باید بگید کدوم برجسته خیلی آسونه تست کور رنگی هم داره بعد اون یه دستگاه دید عمق که چهار تا مربع که توشون لوزی هست باید بگید کدوم لوزی برجسته که اکثرا سر بی دقتی اینجا رد میشن (لطفا صبحانه یا چیزی بخورید که فشارتون نیوفته که نتونید تشخیص بدین)
۴-شنوایی سنجی که میرید داخل یه اتاق هدفون میزارید رو گوش و چند تا صدا پخش میکنند براتون که هر صدایی که شنیدید باید دکمه رو فشار بدین اگه دقت نکنید تو این مرحله رد میشید
۵-نوار قلب که ازتون میگیرن (بین نوار قلب اصلا حرف نزنید اگه حرف بزنید ضربان قلب میره بالا اگه از ۱۰۰ تا بیشتر شه ردتون میکنن)
بعد از این که نوار قلب رو دادین یه فرم میدن بهتون که باید برید کلینیک شهید فلاح که ادامه مراحل اونجا مراحل بعد رو پایین میگم
۶-سونوگرافی که ازتون میگیرن اگه مشکلی نداشته باشین قبولید
۷-رادیولوژی و عکس ستون فقرات که اصلا ربطی به معدل این جور چیزا نداره فقط باید سالم باشید
۸-سونوگرافی از بیضه ها انجام میشه (اصلاح فراموش نشه )
۹-اکو که از قلب گرفته میشه
۱۰-دوباره برمیگردید درمانگاه برای نوار مغز
۱۱-تست روانسنجی
این تمام مراحل بود توکلتون به خدا باشه اگه علاقه دارید برید
یه بار دیگه مراحل رو میگم کامل
اول توکل به خدا
۱-قد و وزن
۲-دندون پزشکی
۳-چشم پزشکی
۴شنوایی سنجی
۵-نوار قلب
۶-سونوگرافی بیضه ها
۷-رادیولوژی و عکس ستون فقرات
۸-اکو
۹-تست روانسنجی
اخرم توکل به خدا
امیدوارم کامل گفته باشم اگه جایی مشکل داشت ببخشید
تشکر از ادمین محترم
نویسنده: علی اکبر کیانی (مشاهده تجربه)
نویسنده : علی اکبر کیانی تاریخ ارسال : سه شنبه 24 اردیبهشت 98 ساعت ارسال : 17:51 کد دیدگاه : 2299094
سلام دوستان من خودم تجربیات داوطلبای سال قبل رو خوندم و رفتم واسه گزینش که خداروشکر قبول شدم و خواستم سیر تا پیاز همه مراحل رو براتون بنویسم
اوایل زمستون تو سایت فراخوان میدن؛ بعد از ثبت نام میرید حوزه انتخابیتون و آزمون برگزار میشه که از دروس تخصصی و عمومی پایه تون و تست هوش و دانش کامپیوتر میاد
اگه قبول بشید جوابشو تو تاریخ اعلام شده میزارن داخل همون سایت که گفتم
داوطلبای قبول شده اوایل اردیبهشت باید از هر شهری که هستن برای معاینات پزشکی و مصاحبه برن تهران
حتما باید شماره داوطلبی و شماره ردیف قبولی رو هنگام تکمیل فرایند گزینش همراه خودتون داشته باشین
وقتی رفتین داخل مدیریت گزینش واقع در میدان حر در اولین مرحله مدارکتون مثل شناسنامه، کارت ملی، کارنامه و… رو چک میکنن و بعد از این که برگه معاینات بهتون میدن، میرید صندوق واسه پرداخت هزینه معاینات؛ بعد از منگنه کردن رسید رو برگه معاینه میرید داخل مرکز پایش سلامت
اولین مرحله دهان و دندانه که ملاکش خرابی کم و چفت شدن دندونا و جلو بودن دندونای بالا نسبت به پایینه؛ اگه خراب دارین بهتره سفید پرش کنین
اگه مهر دندونو بزنه تو برگتون صبر میکنید تا صداتون کنن؛ مرحله بعد چشمه که اولش تست کور رنگی داره که میتونید تو google واسه تمرین کردن سرچ کنید بعدشم تست E داره و بعد دو تا دستگاه که یکیش یه تصویر از طبیعت رو تار و واضح میکنه و اون یکیش یه نور عمودی رو روی چشمت حرکت میده؛ نمره چشم لازم برای قبولی تو یکی از pdf های خود سایت هست که لازمه همه رو دانلود کنید و به دقت بخونید
بعد از چشم واسه پوست، روانپزشکی، مغز و اعصاب، جراحی عمومی، قلب و عروق، اورولوژی و… میری داخل اتاقک که لختت میکنن
تو این مرحله که مهمترینه باید زانوهات بیشتر از یکی دو انگشت فاصله نداشته باشن تا بخاطر پرانتزی بودن رد نشی؛ کف پاهات نباید صاف باشه؛ میگن پاهاتو به هم بچسبون و بشین، اگه آشیل پات کوتاه باشه پاشنه پات از رو زمین بلند میشه و ردی؛ دستات رو باید صاف بگیری جلوت و انگشتات رو از هم باز کنی و نباید بلرزه (اگه استرس داشته باشی تمومه؛ باید قبلش صبحونه خوب بخوری و خواب کافی داشته باشی)؛ اگه کف دستت زیاد عرق کرده باشه یا زیاد سرد باشه هم رد میشی؛ مهمترین نکته تو روانپزشکی و مغز و اعصاب اعتماد به نفس و نداشتنه استرسه که با خواب کافی، صبحونه با قند لازم و آرامش بدست میاد؛ وقتی باهات صحبت میکنن نباید صدات خیلی آروم، تند یا نوسانی و با لرزش باشه
جراعی عمیق و سابقه شکستگی نباید داشته باشی و واسه خالکوبی و جای خودزنی هم مبرهنه که رد میکنن
اوروژی هم کافیه بیماری پوستی مثل هموروئید شدید (بواسیر شدید) و واریکوسل نداشته باشی؛ البته اگه جراحی در مورد بیماری هات داشته باشی با ارائه به پزشک اونجا ممکنه رد نشی
ضربان قلب و تنفس با گوشی پزشک چک میشه و فشار خونت هم باید حدود ۱۲ باشه؛ حلق و بینی هم چک میشه که مثلا نباید پولیپ داشته باشی و انحراف تیغه میانی مشکلی نداره
بعد از اینکه همه رو با ارفاق یا بی ارفاق قبول شدی دوباره میری صندوق واسه پرداخت هزینه معاینه گوش و آزمایشگاه
معاینه گوش داخل یه اتاقک انجام میشه که یه هدفون رو میزاری روی گوشت، وقتی صدای بوق نوسانی رو شنیدی باید دستت رو ببری بالا تا دکتر ببینه؛ تو هر گوشی که شنیدی دست همون سمت رو باید ببری بالا
بعدش تو آزمایشگاه ازت خون میگیرن و نمونه ادرار هم میدی فقط قبلش آب کافی بخور تا معتل نشی
اگه مُهر گوش رو هم رو برگت زدن و آزمایشگاه هم رفتی دیگه مراحل پیچ در پیچ و هفت خوان مانند پزشکی تموم میشه
واسه مصاحبه ها که سه تا هستن، برگه معاینت رو میگیرن و بجاش برگه پایش سلامت میدن که چنتا جای مهر داره که اولیش واسه معاینات پزشکی و خودشون زدن؛ قسمتای بعد واسه مصاحبه ها و مراحل معاینات تخصصی رشته های خاص مثل خلبانی و پهپاده
واسه مصاحبه ها تو سایت ایران استخدام نمونه سوالات استخدامی رو حتما بخون؛ اولین مصاحبه عقیدتی سیاسیه که ازت سوالات دینی ( نماز جمعه، نماز آیات، سوالات سیاسی مثل نظرت درباره برجام، مرجع تقلیدت، اخبار مهم روز، نماز جماعت و جمعه و…) میپرسه و واسه مصاحبه حفاظت اطلاعات کلی لیست باید پر کنی که آدرس خونه های ده سال قبل تا الانت، شماره تماس و اسم و آدرس سه تا رفیق و همسایت رو باید بنویسی و کلی چیزای دیگه
اگه تو فامیلتون فرد نظامی هم هست باید اسم و آدرس محل خدمت، شماره تماس و درجه یا رتبه شو بدونین
واسه مصاحبه حفاظت اطلاعات هم از انگیزت واسه نظامی شدن و خانواده و فامیل میپرسه که سابقه دار یا اعدام شده و… دارین یا نه
درباره نماز و روزه هم میپرسه و نماز جمعه بهت میگه بگو چطور میخونی و اسم چنتا وزیر و فروع دین و اصول دین و… میپرسه
بعد از انتخاب رشته و وارد کردن کد رشته های مورد نظر که باید بیشتر از هشت تا نباشن میری واسه مصاحبه فرماندهی که لازم نیست واسش مطالعه ای داشته باشی، چون از خودت و هونواده و فامیل و انگیزت واسه نظامی شدن میپرسه و برات از شرایط نظامی شدن میگه که بدونه مطمئنی یا نه و میتونی که از خونوادت دور باشی
اگه رشته خاص انتخاب نکرده باشی بعد از این مراحل فقط تست ورزش میمونه که شامل یه دوی نیمه استقامت (یک مایل یا ۱/۵ کیلومتر)، سرعت(۴۰۰ متر)، درازنشست در ۱/۵ دقیقه و شنا دو ۲ دقیقه هستش
بعد از قبولی در تست ورزش به احتمال زیاد شما دیگه افسری و فقط باید منتظر جواب نهایی انتخاب رشتت و آزمایشاتت باشی که اوایل تیر میاد رو سایت گزینش و نیمه دوم تیر هم باید بری تهران واسه تهیه لباس و شروع دوره رزم مقدماتی دو ماهه که بعد از دوماه یکی دو هفته میای خونه واسه استراحت و بعدش میری دانشگاه مربوطه
یاعلی؛ حق نگهدارتون
نویسنده: علی محمدی (مشاهده تجربه)

نویسنده : علی محمدی تاریخ ارسال : 20 اردیبهشت 98 ساعت ارسال : 05:26 کد دیدگاه : 2291628
سلام دوستای عزیزم وقتتون به خیر

راستش من خودم که امسال مصاحبه و گزینش داشتم خیلی از نظرات عزیزان توی سایت استفاده کردم دستتون درد نکنه
وظیفه میدونم اطلاعات خودم هم در خدمتتون بزارم

البته از اونجایی که من روزای آخر بودم بخاطر این که نام خانوادگیم با «م» شروع میشه امیدوارم مطالب به درد بچه های سال آینده بخوره

دوستان روز اول خیلی خلاصه بگم سعی کنید ساعت 6 و نیم مرکز گزینش نزاجا باشید

یک سری مراحل رو طی میکنید و میرید برای پزشکی

اول از همه معمولا دکتر دندانپزشک هست که دندون هاتونو چک میکنه
دندون خراب، شکسته، نامنظم و مشکل چفت نشدن فک و دندان رو میگیره

بعد از اون وارد یک سری کابین های کوچیک میشید و اونجا لباساتونو در میارید و فقط با شرت منتظر میمونید تا دکتر ها به نوبت بیان و معاینه کنن

دوستان ترتیب دکترا مشخص نیست

مهمترین بخش هاش ارتوپدی و ارولوژی و روانپزشکی هست که بیشتر در این سه بخش رد میشن ولی در کل هیچ بخشی رو دست کم نگیرید

ارتوپد بیشتر روی پرانتزی پا یعنی فاصله بین زانوها سخت میگیره معمولا اصلا نباید فاصله داشته باشن بعد از اون کف پاتون نباید صاف باشه
گودی کمر و مشکلات عمده ارتوپدی نباید داشته باشید

ارولوژی هم بیضه و مقعد رو نگاه میکنه و بیشتر بیماری واریکوسل رو در نظر میگیره البته اگه عمل کرده باشید گیر نمیده

روانپزشک هم میزان استرستون رو میسنجه مثلا لرزش دست و عرق کردن کف دست

بقیه مراحل هم راحت نیستن ولی اصلی ها اینا بودن

در ادامه دکتر پوست نگاه میکنه جای خودزنی و جراحی وسیع نداشته باشید

قلب و داخلی و اینا هم خیلی کار خاصی نمیکنن

بعد از اون میرید برای چشم پزشکی که دوتا دستگاه داره تابلوی E داره و تست کوررنگی
دوستان در مجموع نباید چشم هاتون بیشتر از 2 شماره ضعیف باشه

بعد از اون هم میرید فشار خون میگیرن ازتون
مواظب باشید استرس نداشته باشید که فشارتون میره بالا

بعد هم تست شنوایی که یه هدفون میزارید گوشتون و باید صداهایی که پخش میشه رو تشخیص بدید که چه زمانی و از کدوم طرف پخش شده

بعد هم یک آزمایش ادرار و خون دارید

دوستای عزیزم کاملا آماده برید اونجا واقعا سخت هست پزشکی ولی اصلا یک ذره استرس نداشته باشید و به خدا توکل کنید اونجا استرس داشتن واقعا کارتون رو خراب میکنه این رو دیدم که میگم بهتون

بعد که پزشکی قبول بشید اونروز آزمون کتبی عقیدتی سیاسی دارید
بعدش هم انتخاب رشته

چندتا نکته درباره انتخاب رشته بگم

اول اینکه سعی کنید دوتا اولویت اولتون رشته های عمومی باشن بعد اختصاصی هارو بزنید

دوم اینکه بچه های رشته انسانی فقط میتونن رشته عقیدتی سیاسی انتخاب کنن از دوستای ریاضی و تجربی خواهشمند هستم که رشته عقیدتی سیاسی رو اصلا انتخاب نکنن تا دوستای علوم انسانی و معارف اسلامی هم بتونن تو این رشته قبولی بیارن بخاطر اینکه عقیدتی سیاسی در کل 30 نفر قبول میکنه

فردای اونروز اول از همه مصاحبه حفاظت دارید که اغلب سوالاش درباره خودتون و خانوادتون هست
چندتا سوال احکام و شرعی و سیاسی هم شاید بپرسه

بعدش هم تست ورزش دارید
شنا 50 تا نمره کامل میده
دراز نشست 70 تا نمره کامل میده
بارفیکس 20 تا نمره کامل میده
دو سرعت 9×4 زیر 8 ثانیه نمره کامل میده
دو استقامت 1600 متر هم معمولا به 3 نفر اول نمره کامل میده

بعد از اون مصاحبه فرماندهی هست که بیشتر نقاط قوت و ضعفتون رو میپرسه و ازتون میخواد درباره خودتون صحبت کنید
انگیزتون از اومدن به ارتش رو بگید
اگه رد بشید چکار میکنید و اینجور مسائل

بعد هم مصاحبه عقیدتی سیاسی هست که همه جوره سوال داره احکام و سیاسی و تاریخی و فرهنگی و عقیدتی و… که بهتون کتاب ایران استخدام رو در این زمینه پیشنهاد میکنم که از همین سایت خریداری کنید من خودم امسال خریدم و استفاده کردم

در آخر هم دوستانی که رشته خاص انتخاب کردن در اولویت هاشون ساعت 6 الی 7 غروب بهشون اعلام میشه که قبول شدن یا نه
اگر قبول شده باشن که فردا صبح میرن برا پزشکی تخصصی
اگر هم قبول نشده باشن سوم تیر ماه جواب های همه رشته ها میاد رو سایت و باید صبر کن تا اون موقع

دوستای گلم هیچ مرحله ای رو دست کم نگیرید
استرس نداشته باشید و توکلتون به خدا باشه

آرزوی موفقیت برای همتون

سوالی بود در خدمت هستم

من هم دعا کنید که قبول بشم

نویسنده: محمد صاحب (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمد صاحب تاریخ ارسال : جمعه 30 فروردین 98 ساعت ارسال : 09:53 کد دیدگاه : 2255387
سلام ، دوستان من 26ام رفتم گزینش و کارم سه روز طول کشید
میخوام مراحل رو براتون توضیح بدم
اولین مرحله که خیلی اسونه پزشکیه که رقبولیشاسونهپزشکیه من بودم ندیدم کسی رو رد کنه مرحله دوم میرید برای چشم پزشکی که شامل کور رنگ تست Eودید عمقی و دور میدان هست
بعدش فشار خون بعد میرید داخل یه چیزی مثل کمد کامل لخت میشید فقط شرت رو در نمیارید چهار پنج تا دکتر میاد نگاتون میکنه به نظر من اگه مشکل بدنی ندارید که خیلی تابلو باشه فقط کافیه استرس نداشته باشید قبولید بعدشم میرید برای کتبی عقیدتی سعی کنید قبلش بخوانید بعدش میریدازمون و دوست ضامن و چند تا فرم دیگه پر می کنید بعد فردا میریدمیرید مصاحبه تست ورزش که هر چی امتیا باشه میتونید احتمالون بیشتره یادم میریدامتیازتونمیتونیدقبولیتونقبل مصاحبه و تست ورزش انتخاب رشته میکنید
دعا کنید منم قبول نهایی بشم یا علی
نویسنده: محمدرضا (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمدرضا تاریخ ارسال : جمعه 23 فروردین 98 ساعت ارسال : 00:57 کد دیدگاه : 2246562
سلام دوستان.بنده ۲۰ اسفند مصاحبه داشتم و همه مراحل رو هم طی کردم.همه مراحل رو از اول تا انتها براتون میگم.
دوستان این توضیحات همه مراحل باجزئیاتش هست..حتما بادقت بخونید چون واقعابدرتون میخوره.
ببینید اولش ک میرین تو ردیف قبولیتون رو بدونید بهتره.دوما بعد ک میرین میشینین تو سالن بزرگ اونجا یکم صحبت میکنن و بعد مدارکتونو چک میکنن.من نظام قدیم بودم و دانشجو هم هستم.گواهی موفقت دیپلم و پیش ببرین همراه با مهر زنده کافیه به علاوه گواهی اشتغال ب تحصیل و سایر چیزهایی ک توسایت گفته.این از اینجا.
دوما میرین برا معاینات پزشکی که ۶۰ تومن پرداخت میکنید.یه نکته بگم بهتون بچه هاصبحانه حتما مفصل بخورین برا آزمایش خون هیچ مشکلی نداره نگران نباشین…بخورین ک اونجا هم ضعف نکنید.
خب مراحل پزشکی رو توضیح میدم بهتون:اول دندانه ک زیاد سخت نیست فقط بدونید دندونا باید چفت بشن.دوما میرین تو کابینا لباساتونو درمیارین بعد دکتر هایکی یکی میان معاینتون میکنن.ارتوپد بهتون توضیح بدم ک کف پای صاف رده_فاصله زانوهاتون اگه خیلی افتضاحه رد میکنن بعضاقبول میکنن زیاد نگران نباشین.آشیل کوتاه رد میکنن البته اونایی ک معدل بالایی داشته باشن قبول میکنن بعضا.برا واریکوسل امسال زیاد گیر نمیدن.لرزش دست هم تاحدی ک نباید دیگه خیلی بلرزه وگرنه حالت عادی ک دستامیلرزه پس نگران نباشین بیخود.برا عرق کف دست هم نگاه میکنن پس سعی کنید استرس نگیرین ک کف دستتون عرق بکنه.بعد میرین چشم پزشکی ک اولش تست کوررنگیه و بعد جهت هارو میگین..دوستانی ک عینکی هستن نگران نباشین برین برامصاحبه…بعدش میرین فشار خون میگیرن ازتون وبعدش ۱۰ تومن پرداخت میکنین برا شنوایی سنجی ک اونم راحته فقط دفت کنید توشنوایی سنجی.بعدش میرین برا آزمایش خون و ادرار.دوستان این همه مراحل معاینات بود..فقط نکته خیلی مهمی ک میتونم بگم عامل موفقیت شماها خواهد بود اینه ک نباید اصلا استرس داشته باشین…به یاد خداباشین و تلاشتونو بکنید و بقیش رو بسپرین ب خدا اگه به صلاح باشه درست میشه ایشالا.
خب بعدش نماینده نیروها میان صحبت میکنن و فرمای حفاظت رو پرمیکنید و بعد یه امتحان کتبی عقیدتی ازتون میگیرن و بعدش روز اول تموم میشه.دوستان یه نکته بگم بهتون؛اگه میخواین ک قبول بشین رشته های عمومی رو اولویت اولتون بزنید بعد رشته های خاص مثل خلبانی ها در اولویت های بعدی چون اگه خاص رو اول بزنی و قبول نشی بقیه رو هم رد میکنن پس حواستون باشه.
روز دوم میاین مصاحبه حفاظت ک قشنگ هر چ پرسید راستش رو بگین…بعدش تست ورزش هستش که اونم اولش شنو میرین و بعد درازنشست و بهد بارفیکس و دوی سرعت و دوی استقامته.بعد میرین نماز و نهار…بعدش میرین مصاحبه عقیدتی که اینو یکم براتون تکضیح میدم :اذان و اقامه رو میپرسن یامثلا یه تیکه از زیارت عاشورا رو خوندن و از من پرسید چ دعاییه…بعد مثلا دعای ماه رجب رو میخونه بعد میگه چ دعاییه..بعد میگه مثلا تو کجا میشه ب نماز جماعت وصل شد یامثلا میگه تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) و… اینجور چیزاهارو بخونید.بعدش میرین مصاحبه فرماندهی که اونم استرسی نداره…فقط سوالات مهمی ک میپرسه میگه نقاط ضعف و نقاط قوتت چیه یامثلا میگه با دوری از خانواده و اینا مشکلی نداری و…
دوستان این توضیح همه مراحل باجزئیاتش بود..حتما بادقت بخونید وعمل کنید فقط بازم میگم اصلا استرس نداشته باشین چون استرس تومصاحبه ارتش سمه..و این ذکر رو دائما باخودتون تکرار بکنید :الا بذکر الله تطمئن القلوب.
دوستان منم دعاکنید قبول نهایی بشم منتظر جواب های نهایی هستم.ایشالا همگی قبول بشین و موفق باشین.
نویسنده: محمد پیکانی (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمدپیکانی تاریخ ارسال : چهارشنبه 21 فروردین 98 ساعت ارسال : 20:15 کد دیدگاه : 2245274
سلام اقا من ازیک ماه پیش توسایتتون دارم می خونم که چی کارکنم صب ساعت ۴:۳۰بیدارشدم تاصبحانه خوردمو رفتم ساعت ۶رسیدم بعد شمارو واردیک سالن می کنن مدارکتون روچک می کنن کارنامه یازدهم باورقه اشتغال به تحصیل و شناسنامه. بعد دوباره میری رو ی صندلی می شینی تا اسمتو بخونن. اسمتو که خوندن ی ورق بهت میدن ازسالن بیرون میایی میری تو حیاط بازهم توصف بازهم شناسنامه بااون ورقه ای رو که بهت دادن چک می کنن که تطابق داشته باشه بهد ی شماره بهت میدن . کارتومی گیری میری توصف پرداخت ۶۰تومن کارت می کشی پول نقدهم قبول نمیکنن بعد میری توسالن پزشکی(این هم بگم که این مراحل کلی ازتون انرژی میگیره توکولتون حتما ی اب میوه داشته باشین. . بعد وارد مراحل پزشکی میشین اول دندونتون روچک میکنن که به خرابی گیرنمیدن فقط دندون ها روهم جفت شه بافک جلونباشه بعد می رین تواتاقک های یک دریک لباس ها کنده هرکدوم تو یک اتاق دکترهای تک تک میان اولی قدو وزن رو می بینن دومی میگه دستاتو بیار جلو نباید بلرزه بعدروان پزشکی بعد داخلی این ها راحته ی دفعه دکتر اورتوپت میاد واس پرانتزی پا بهم گفت پاهاتو بچسبون گفت بچرخ چرخیدم بعدگفتم اقای دکترخوبه گفت ن وقتی گفت نه من هول شدم صدام لرزید گفتم اقای دکترمنو قبول کن تورو خدا یهو روان شناس اومد دید من اینجوریم اونم منو رد کرد(مهم ترین نکته اینه که وقتی ی دکتر شمارو رد کرد هول نشین تلاش کنین بقیه رو قبول شین چون بعدا می تونین اون ی دونه رو اعتراض بزنین)بعدمن که دیدم دوتارو رد شدم خودمو باختم دکتر پوست اومد گفت دستاتو مشت کن بعد دودقیقه می گه بازکن اگه عرق کرد ردی خلاصه ماردشدیم اومدیم واسه اعتراض که متاسفانه قبول نشدیم من واقعا دوس داشتم قبول شم واسه نیروی دریایی قبول نشدیم امیدوارم شما قبول شین اگه استفاده کردین دعاکنین ی شغل خوب گیربیاریم
نویسنده: محمد ب (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمد ب تاریخ ارسال : دوشنبه 19 فروردین 98 ساعت ارسال : 18:26 کد دیدگاه : 2242919
سلام خدمت همه دوستان سایت
متاسفانه من هم دیروز معایناتم بود که رد شدم سر یکم کمبود وزن و یک انگشت فاصله بین زانو ها که دکتر ارتوپد ردم کرد
من هم وظیفه دونستم که بیام اینجا و برا شما توضیح بدم که انشاءالله قبول بشید
خوب من ساعت 5 و 30 دقیقه جلو در گزینش بودم ساعت 6 در رو باز کردن همونجا به صفمون کردن رفتیم داخل و برگه معاینات رو از سربازا گرفتیم و یه عکس بهشون دادیم روی برگه معاینات چسبوندن بعد رفتیم داخل یک سالن برا چک کردن مدارک سعی کنید برید اون اول سالن تا زودتر مدارکتون چک شه و برید برا معاینات این رو بگم نظام جدیدا حتما حتما حتما کارنامع یازدهمشون و گواهی اشتغال به تحصیل با مهد مدرسه داشته باشن وگرنه برمیگردوندتون بعد از چک کردن مدارک میرید برا واریز پول بعدش میرید داخل سالن مرکز پایش میشینید تا برید برای معاینات بعد از چند دیقه اسمتون رو میخونن و به صف میشید و یکی یکی دکتر دندون میبینه دهانتون رو که دکتر خوبی بود همه رو قبول کرد و بعدش میرید داخل سالن معاینات اتاق های کوچیکی داره که میرید داخلش لخت میشید و دکترا نوبتی میاد برای معاینات دکتر ارتوپد اومد برا تست اشیل گفت دستت رو بزار پشت سرت و بشین و پاشو اگه نتونی رد میکنه دکتر ارولوژ میاد یک نگاهی به جلو و عقب میکنه و میره دکتر قلب میاد با گوشی معاینه میکنه دکتر روانشناس میاد و لرزش دست رو میبینه دکتر پوستم یک دور کل بدنت رو معاینه میکنه و میره و در آخر دوباره دکتر ارتوپد اومد پرانتزیه پا رو نگاه کرد و بیشتریارو رد کرد و در آخر اگه همه مهر رو زده باشن میرید برای معاینات چشم و گوش و … من که قسمت نشد برم
قدمم 171 وزنم 53 بین زانو هامم یک انگشت فاصله بود و یک کوچولو دستم لرزید که دکتر روانشناس هم مهر نزد
اینم از تجربیات من که به مصاحبه نرسیدم
نویسنده: هادی (مشاهده تجربه)
نویسنده : هادی تاریخ ارسال : دوشنبه 12 فروردین 98 ساعت ارسال : 14:21 کد دیدگاه : 2237377
سلام .شما میری ساعت هفت گزینش دانشگاه امام علی میدان حر بعد ساعت 8 تقریبا شروع میکنن میری یه جا یه سالن خیلی بزرگه اونجا لخت میشی با یه شرت بعد دکترا میان یکی یکی معاینه میکنن اول دندونه که با سالم بودن فک کار داره فقط(دندونات رو روی هم جفت کن دندون های بالایی باید یکم جلوتر از پایینی ها باشن)بعد روانشناسی (عرق کردن کف دست.بعد میگه چشات رو ببند بیا رو سرپنچه دستت رو بیار جلو نباید تعادلت رو از دست ببدی یا اینکه دستات بلرزه)بعد گوش و حلق و بینی(خیلی راحته و کار خاصی نمیکنن فقط باید راه تنفست باز باشه و پولیپ نداشته باشی و انحراف اصلا مهم نیست)بعد نوبت به معاینه الت و تناسلی و مقعد میرسه(واریکوسل نباید داشته باشی و بیماری های عفونی مقعد)بعد هم ازمایش خون و ادرار و یاعلی.
نویسنده: علیرضا (مشاهده تجربه)
نویسنده : علیرضا تاریخ ارسال : یکشنبه 04 فروردین 98 ساعت ارسال : 00:41 کد دیدگاه : 2231436
سلام به پر شده گیر نمیده.اگه بدنت سالمه صد درصد قبولی
معدل کلی تاثیر داره.سونوگرافی از بیضه مثانه کلیه ها معده کبد.
چشم 1 که نمره چشم و مشخص میکنه باید 20 از 20 باشه کوچکترین ضعیفی رد میکنه.مرحله چشم 2 که خیلی سخته دکترشم سختگیره باید یه سری لوزی هارو ببینی اگه شکاری باشی تا 12 باید ببینی اگه پهپاد باشی تا 11 باید صد درصد ببینی.چشم 3 هم یه قطره میریزن مردمک چشم باز میشه تا ته چشمتو لکه زرد رو بررسی کنن
رادیولوژی هم کسایی که مهره هاشون فاصله داشته باشه یا بیروز زدگی رد میکنن شکستگی و پلاتین داشته باشی رد میکنن
تست اعصاب هم عرق کف دست نلرزیدن دستا رو برررسی میکنه.پزشکی امسال یکم راحت تر از پارساله در ضمن بیشترین ریزش ها توی مرحله چشم 2 رادیولوژی و سونوگرافی و پزشک بالینی بودن موفق باشید در پناه حق
نویسنده: علیرضا (مشاهده تجربه)
نویسنده : علیرضا تاریخ ارسال : یکشنبه 04 فروردین 98 ساعت ارسال : 00:34 کد دیدگاه : 2231431
دوتا دکتر معاینه میکنن اونجا اگه اون خانمه باشه فقط ملاکش صاف بودن دندونها و چفت شدن اونهاست به پرکردگی گیر نمیداد.اعصاب روان بالاتنه رو لخت میکنه یه روزنامه میده بخونی بعدش بلند میشه میاد دستاتونو چک میکنه عرق نکرده باشه و میگه برگرد زیاد سختگیر نیست فقط به عرق کف دست گیر میداد.سونوگرافی برای تشخیص اندازه کلیه ها سنگ کلیه کبد سالم وطحال و مثانه و بیضه(کسایی که کوچکترین مشکل دارن رد میکنن یعنی واریکوسل گرید1) اگه شکستگی بینیت جوری باشه که باعث انحراف و پولیپ شده باشه رد میکنه ولی بنظرم متخصصش زیاد سخت گیر نبود واسه ما. در کل بخوام بگم امسال چون مراجعه کننده کمتره راحت تر میگیرن معدل بالا یه امتیاز خوبه به خدا توکل کن بقیش حله انشالله موفق باشی در پناه حق
نویسنده: علیرضا (مشاهده تجربه)
نویسنده : علیرضا تاریخ ارسال : یکشنبه 26 اسفند 97 ساعت ارسال : 17:01 کد دیدگاه : 2227172
امسال که ما رفتیم مراحل پزشکی خلبانی پهپاد و شکاری یکی بود یعنی باهم میرفتیم هر مرحله از معایناتو ولی فقط تو مرحله چشم خیلی فرق میکرد کسایی که شکاری بودن باید مرحله چشم تو تا لوزی 12 رو میدیدن اگه نمیدیدن مینداختنشون پهپاد.یعنی کامل رد نمیکردن من که اونجا بودم تا روز 19 اسفند فقط 2 نفر از اول روز گزینش قبول شدن شکاری که یکیش رفیق خودم بود
بقیه مراحل راحتن بیشترین ریزش ها توی رادیولوژی و سونوگرافی و چشم 2 و آزمایش بودن بقیه مراحل آسونن پزشک گوش و حلق و بینی معاینش 20 ثانیه هم طول نکشید فقط دماغتو فشار میداد پولیپ نداشتی قبول میکرد انحرافو اصلا نگاااه هم نکرد دندون پر شده رو اصلا گیر نمیدن فقط ایمپلنت و ردیف نبودن رو گیر میدن
معدل واقعا تاثیر داره من مشکل معدل داشتم با اینکه حداقل معدل رو داشتم ولی بخاطر اینکه از بقیه پایین تر بود منو بخاطر هیچی رد کردن توی مرحله آخر که یعنی بالینیه
توکلت به خدا باشه شما برو اونجاانشالله که موفق میشی از هیچی ام نگران نباش آسون تر از چیزیه که فکرشو میکنی اگه مشکلی نداشته باشی یاعلی
نویسنده: علیرضا (مشاهده تجربه)
نویسنده : علیرضا تاریخ ارسال : جمعه 17 اسفند 97 ساعت ارسال : 09:47 کد دیدگاه : 2213257
اول میری واسه چشم 1 که نمره چشم رو با دستگاه تعیین میکنه یه خانمی بعدش میری چشم 2 وبعد از اون تست سل و اعصاب روان وگوش و حلق و بینی روز دوم هم آزمایش.نوار قلب.رادیولوژی از ستون فقرات و و قفسه سینه.آخرشم سونوگرافی واسه تعین واریکوسل اگه داشته باشید خدای نکرده.روز سوم از همه تخصصی تره.متخصص بالینی وچشم 3 و نوار مغز و اکو قلب ازتون گرفته میشه
نویسنده: علیرضا (مشاهده تجربه)
نویسنده : علیرضا تاریخ ارسال : چهارشنبه 15 اسفند 97 ساعت ارسال : 23:43 کد دیدگاه : 2211768
سلام خدمت همه
دوستان اول از همه چیز سعی کنید زود اونجا باشید که برگه م دارکتون زود تایید بشه تا کارتون زود راه بیفته بعدش واسه پزشکی عمومی اصلاااا استرس نداشته باشید گول قیافه عصبانی دکترا رو نخورید و استرس بگیرید اگه استرس داشته باشین رد میکنن راحت و عادی وایسین
بعد از پزشکی میرید واسه تست چشم و شنوایی و خون و ادرار . بعد از اون هم میرین واسه پر کردن اطلاعات قسمت رایانه که خیلی طول میکشه سعی کنید زودتر کارای پزشکی تونو انجام بدید که به اونجا هم برسید چون واسه هر نفری که میخوان اطلاعاتشو بگیرن تقریبا 20 دقیقه ای طول میکشه و روزی 50 نفر بیشتر ثبت نمیکنن
ساعت 1 و نیم ظهر میرید واسه ازمون کتبی عقیدتی که هرچی بیشتر درست جواب بدین بهتره بعد از اون نماینده دانشگاه ها میان براتون صحبت میکنن(صحبت که چه عرض کنم تبلیغ میکنن)فقط دقت کنین که علاقه تونو انتخاب کنید و بخاطر حرفای اونا انتخاب رشته نکنید چون اونا فقط میخوان نیرو جذب کنن و از خوبی های دانشگاه میگن نه از بدی هاش انتخاب رشتتون خیلی مهمه با دقت انتخاب کنید اگه میخواید حتما قبول شین حتما دوتا رشته اول رو عمومی زمینی و دریایی بزنید
بعد از اونجا میرین واسه پر کردن فرم حفاظت که بسییییار خسته کنندس وامروز تموم میشه و میرید واسه خوابگاه اونایی هم که تهران خونه دارن میتونن برن دوباره فردا بیان
فردا اول صبح میرید واسه مصاحبه حفاظت که فقطططط باید راستشو بگین چون اگه خلافش ثابت باشه حتی اگه حین خدمت هم باشین اخراج میشین
بعدش هم میرین تست ورزش اونجا راحته زیاد ارفاق میکنن به بچه ها
بعد از اون هم مصاحبه عقیدتی و فرماندهی فقط سعی کنید مصاحبه ی خیلی خوبی داشته باشید که در تعین رسته و رشته تون بسیار نقش مهمی داره
اگر رشته خاص زده باشید تا عصر منتظر میمونید و اعلام نتایج رشته های خاص رو میکنن و فرداش باید برید واسه معاینات(اگه خلبانی بود رشتتون)یا برید واسه مصاحبه(اگه حصاظت اطلاعات قبول شده بودید)
من الان خودم روز 2 معاینات خلبانی رو گذروندم از ابتدای گزینش تا الان فقط 1 نفر شکاری رو قبول شده و مراحل پزشکیشو تا اخر رفته امسال دنبال سالم ترین ها هستن معدل بسیار تاثیر گذاره اگه هم رد شدین خدای نکرده حتما قسمت نبوده زیاد گیر ندید چون از همه مراحل حذف میشید
فقط یه نکته حتما با خودتون دو دست لباس زیر و حوله و شامپو و لوازم شخصی ببرید که لازم میشه بازم اگه سوالی بود در خدمتم
انشالله که همتون معاینات خلبانی ببینم ارادتمند همگی تون علیرضا رحیمی از همدان
نویسنده: javad.ad (مشاهده تجربه)
نویسنده : javad.ad تاریخ ارسال : چهارشنبه 15 اسفند 97 ساعت ارسال : 14:42 کد دیدگاه : 2210975 
سلام خوبید
بچه ها صبح ساعت 6.30 این حدودا باید اونجا باشید بعد به خط میشید یه سری نکات گفته میشه بعدش میرید برگه معاینات رو می گیرید بعد میرید داخل سالن ک قران سرود و صحبت های اولیه
در مورد مدارک حتما شناسنامه و کارت ملی همراه داشته باشید و مدرک دپیلم موقت و پیش موقت رو حتما یا اصلشو از مدرسه بگیرید یا کپی برابر اصلی کنید در مورد ایناییم ک پشت کنکورین حتما معافیت تحصیلی رو باید ببرید
بعد از اون مدارک چک میشه و می رید سراغ 60 تومن ناقابل ک حتما بگم خدمتون ک کارت ببرید چون فقط کارت می کشند و پول به هیچ وجه نمی گیرند بعد از اون میرید مراحل پزشکی ک چون شلوغ بود و ما گروه اخر بودیم اول بردمون چشم پزشکی ک شامل چهار مرحلس ک اولیش کور رنگی ک اون اگه واقعا کور بینی نداشته باشید چیزی نیست(در مورد اعداداشم بگم ک من 73،15،18)رو یادمه بعد اون میرید برا تابلو Eها ک فاصلش حدود 7 الی 8 متره و از هر کدوم چشمات 2 3 تا می پرسه بعد از اون میرید برا تعین نمره چشم ک ک با دستگاه معاینه می شید و بعد از اون میرید برا معاینه عدسی ک اون با دستگاه بعد از اتمام این مرحله میرید سراغ مراحل لخت شدن ک میرید داخل اتاقک ها ک لخت میشیدو دکترهای ارتوپد روان پزشک اعصاب و روان داخلی پوست جراحی ارولوژ میان
در مورد ارولوژ ک باید بگم فقط بیضه ها رو چک می کنه و بخش مقعد رو در مورد داخلیم ک همون دکتر اورولوژ برا ما معاینه کرد و مهرشو زد بعد از اون اعصاب و روان ک میاد میگه دستوم بیار بالا ببینم مهرشو میزنه میره بعد از اون جراحی و دکتر پوستم یکی ک برا جراحی مهرشو الکی زد و برا پوستم به من فک کنم برا جوش های پوستیم گیر داد ولی بازم نفهمیدم و بعد از اون میریم سراغ دکتر روانپزشک ک اول برا ما یه پسر نسبتا جون اومد دید بعد رفت با دکتر اصلی اومدن ک گفت خودتو معرفی کن از کجا اومدی اینو بگم ک به لرزش دست کم گیر ندادن در مورد دکتر ارتوپد ک اوتاهم دوتان یکی دکتر محبی معروف و دیگری دکتر جمالی معروف ک اول اومد گفتن پاها جفت بشینید ک برا بغصیا ک مشکل داشتن میگفتن پاهاتو یه خورده بازی کنید و بعد از اون به فاطله زانو گیر دادن ک برا بعضی شاید به یه انگشت گیر دادن ولی برا بعضیا هم ن ولی به معدل این دوتا دکتر توجه می کنن و کف پارو صد در صد نگا می کنه غوز کمرو گیر میدن
جواد از اراک
نویسنده: hasan (مشاهده تجربه)
نویسنده : hasan تاریخ ارسال : چهارشنبه 15 اسفند 97 ساعت ارسال : 13:02 کد دیدگاه : 2210803
سلام بچه ها
منم میخاستم یکم روند گزینش رو براتون توضیع بدم
اول با مترو بروید به تابلو ها دقت کنید تا مسیر خودتون رو پیدا کنید داخل ترمینال جنوب یه ایستگاه مترو هست بردید داخل و سوار خط تجریش بشید و میدان امام خمینی پیادع بشید و سوار خط صادقیه بشید (خط صادقه به میدان حر دقت کنید سوار خط اشتباه نشید از معمورای مترو بپرسید ) بعدش میدان حر پیداع بشید سمت چپ خیابون حرکت کنید تابه چهار راه برسید برید سمت راست ودوبارع برید تا به چهار راه بعدی برسید که اونم باید برید سمت راست بعدش مستقیم برید تا ب محل گزینش برسید
خب اون کار یه چنتا سر باز هستن واسیلتون رو نگاه میکنن چیز اضافی نیوردع باشین
بعدش که وارد شدین منتظر میمونین تا اسمتون رو صدا کنن یا ردیف قبولیتون رو
بعدش وارد سالن که شدین یه چند نف هستن که مدارکتون رو نیگاه میکن (حتما مدارکتون مهر زنگی داشته باشه ) که همون اشتغال به تحصیل مدرک دیپلم وپیش اگه داشته باشین نظام وظیفه برای بعضی بچه ها که شاملشون میشه لازم هست
بعد از چک کردن مدارکتون برگتون رو امضا میکنن ومنظر میمونین تا دوبارع اسمتون رو بخونن و برگه امضا شدع رو ازشون بگیرد
بعدش میرید سمت مراحل پزشکی که اول یه شمارع بهتون میدن که بندازید گردنتون بعدش 60تومن پول میدید که اون روز از ما حتما کارت خواستن بعدش برگتون رو تحویل میدید و به سمت خط قرمز حکت میکنید بعدش اون جا هم منتظر میمونین تا برگتون رو بیارن وصداتون بزنن بعدش میرید داخل اول دندوناتون رو نگاه میکنن بعدش بقیه دکترا میان یکی یکی نگاه میکنن که بیشتر برای پاشنه پای اشیل وپرانتزی پا عرق کردن دست خط وزخم عمیق رد میکردن استرس نداشته باشین بعدش اون روز اصلا به معدل ها توجه نمیکردن وهر کسی ایراد داشت ردش میکردن (نگران مهر کردنشون نباشد خودشون دوبارع میان مهر میکنن ممکه اشتباهی یه دکتر دوبار ببینتت نگران نباشید زیاد )
بعداز این اگه برگتون رو ازتون نگرفتن به تست چشم میرید اول Eها هست بعدش یه دوتا دستگاه هست که چشمتون رو چک میکنه
بعد از اینم نوبت فشار خون میشه که چک میکنن اصلا استرس نداشته باشین که فشارتون میرع بالا
بعدش میرید همون صندوقی ک 60تومن پول دادید یه 10تومن دیگه میدید برای شنوایی سنجی که داخل راه که میرید برای صندوق ساختمونش رو میبید باید برید اون جا
بعدش تست خون و ادرار هست (بچه ها لطفا قرصی چیزی نخورد یکی دو روز قبلش این قرصای صورتی رنگ هم هست به اون خیلی گیر میدن پس استفادع نکنید به هیچ وج )
بعدش میرید برای نهار که باید از پل هوایی برید پادگان بقلی برای غذا بعد از اون میرید برای ازمون کتبی 25 سوالی و یه چنتا فرم دیگه که مربوط به حفاظت بود
بعد از اون ازدانشگاه ها میان براتون میگم راجب به دانشگاه خودشون صحبت میکنن برای انتخاب رشته همون جا توضیع میدن چطور پرش کنید
بعد ازاون یه فرم بهتون میدن که خودش کم کم توضیع میدع و هم زمان شما باید پر کنید سریع باشید
یادتون نرع کروکی خونه 3تا دوست 3یا 2تا معرف که بشناسن شمار رو ویه ضامن که مهم نیسن نظامی باشن یا ن و کل اطلاعات شناسنامه خونوادع خودتون رو داخل یه برگه یاداشت کنید که اون جا خیلی ازیت نشید ودنبال اینو اون بگردید اگه نتونسید پرش کنید شب که میرید خوابگاه اون ها رو پیدا کنید و فردا صبح پرش کنید
بعد از تکمیل این که موقع نماز میشه و شام که باید به سف بشین تا شمارشتون کنن واین حرفا (از موبایل تویی پادگان که گزینش میشید استفادع نکنید چون بعضی موقع گیر میدن ولی خوابگاه مشکل ندارع (:wacko:) )
یکم بعضی از سرباز ها بد اخلاق هستن که خیلی زیاد توجه ای نکنید ولی کادری ها واقعا ادمایی گلی هستن و مرد هستن مسول خوابگاه هم ادم خوبی هست
بعضی از غذا ها زیاد با طبع تون نیستن ولی باید بخورید مجبور هستید دیگع
شب که خوابگاه استراحت میکنید و فردا صبح برای تکمیل همون فرم دیروزی که کامل نکردع بودین میرید وبعدش نوبت به مصاحبه میشه که اول حفاظت هست وبعدش نهار هست
بعد ازاون نوبت به تست ورزش هست که بیرون از پادگان داخل سالن هست که یک 150متر یا 200مترفاصله دارع از پادگان که اولش یه برگه بهتون میدن که پرش کنید وتست ورزش ک اول شنا بعدش دارز نشست وبارفیکس هست بعد از اون دو هست ازتون میگیرن که زیاد نگران نباشید
بعدش برمیگردید داخل پادگان گزینش یا فرماندع ای یا عقیدتی سیاسی هست واونایی که رشته های خاص نزدن دیگه کارشون تموم هست و میرم خونع
اونایی که زدن منتظر میمونن تا ببینن امتیاز اوردن یا ن اگه اگه اوردع باشن میرید خوابگاه و فردا میرد برای مراحل پزشکی یا مصاحبه رشته خواص
درضما اون روز که ما رفتیم کپی 5سری واین چیزا اصلا لازم نشد فقط باید اطلاعات شناسنامه هاشونو بعضی جا ها وارد میکردی که اونو تو یه برگه بنوسید که اذیت نشین اون موقع
فقط از شناسنامه خودت لازم شد اونم فکر کنم یک سری
حالا شما با خودتون بیرید یکی دو سری از همه شاید به کارتون امد
عکس هم من 6 یا 7 تا بیشتر استفادع نکردم شما بیشتر ببرین
دیگه مرداک لازم رو از سایت نگاه کنید و چک کنید همه چی داشته باشید
چیز دیگه ای نموندع که بهتون بخام بگم من 4ام گزینش بودم ومنتظر جواب نهایی هستم لطفا برام دعا کنید
سوالی بودبپرسید اگه وقت کنم حتما جواب میدم
ببخشد بابت غلط املایی و تکیه کلام ها
حسن هستم از شیراز
نویسنده: milad (مشاهده تجربه)
نویسنده : milad تاریخ ارسال : سه شنبه 14 اسفند 97 ساعت ارسال : 18:18 کد دیدگاه : 2209763
روز اول
صبح 6:30در گزینش باشید میرید داخل سالن توجیه سعی کنید ردیف قبولی رو از سایت بگیرید یا درب گزینش رو برگه ها زدن
میرید داخل برگه مخصوصی رو بتون میدن فرمارو پر میکنید و میشنید تا نوبتتون برسه و مدارک رو چک کنید فقط مدرک دیپلم،پیش،وضعیت نظام وظیفه و کارت ملی این قسمت لازمه.
بعد از این قسمت میرید برا قسمت گزینش تو صف وایمیسید و فیش 60000رو میگیرید رو برگتتون ضمیمه میشه و میرید داخل بهداری تا اسمتون رو بخونند و چند نفر چن نفر میرید پیش دندانپزشک
این قسمت فقط چک میکنه ببینه وضعیت کلی چطوریه عفونت،روکش و…چفت نشدن رد میکنه
سیم کشی شده گیر نمیده
مرحله بعدی وارد اتاقکا میشید که دکترا میان این قسمت تقریبا هر نفر 30_40دقیقه طول میکشه
بهتون توصیه میکنم اگه مشکلای زیرو دارید اصلا نیاید چون امسال خیلی سخت گیرن
پای پرانتزی حتی یه انگشت،اشیل کوتاه،چفت نشدن دندان
خب مراحل دکترا
ترتیب دکترا هم مشخص نیست
ما اول آشیل کوتاه تست گرفتن
بعد ارولوژ قسمت اول فقط نگاه ساده ی کرد رفت
بعد متخصص فک و دندان اومد که اینجا خیلی دقیق نگا میکنه
بعد ارولوژ قسمت دوم پشت رو نگا کرد
بعد آقای محبی اومد
اول دست و نیم تنه رو نگاه کرد
بعد پای پرانتزی که اصلا یک انگشت هم قبول نمیکنن
بعد پای صاف
بعد گودی کمر و ستون فقرات
بعد جراح عمومی اومد که ساده بود نگا بدن کلی کرد و رفت
بعد ارولوژ قسمت سوم اومد بیضه رو چک کرد
بعد دکتر روانشناس اومد خلی سختگیره
بعد قلب و عروق
بعد این مراحل چشم پژشکی بود من
کوررنگی،تست Eها که زیاد گیر نمیده و دو تا دستگاه چشم
بعد حلق و بینی
بعد فشار خون که زیاد گیر نمیده
بعد شنوایی که 10تومن مجددا پرداخت میکنید کسایی که گوششون سنگینه سعی کنن که شستوشو بدن که ایراد نگیرن
بعد ازمایشات ادار و خون.
بعد این مرحله غذا میخورید و نماز
بعد انتخاب رشته
سعی کنید دوتای اولو عمومی بزنید بعد خاص ضمنا احساسی عمل نکنید خلبانی راحت نیست قبولیش!!
بعد این قسمت ازمون کتبی عقیدتی که متوسط بود و 25سواله هم سیاسی هم احکام داره و چن تا فرم میدن این قسمت پر کنید
بعدش فرم حفاظت هست که قبلش شما میرید داخل قسمت سیستم کامپیوترا و اونجام اطلاعت حفاظتیتون ثبت میشه
3دوست 2معرف(نظامی حتما لازم نیس) 1ضامن(هر کی حتی پدرتون) آدرس و مشخصات کامل،فرم بستگان خیلی کاربرد داره حتما داشته باشید.
بعد اینا میرید خوابگاه
صبح اول قسمت فرم حفاظت رو کامل میکنید اگه کم و کاستی داره
بعد مصاحبه حفاظت که از همون فرم هست معمولا
بعد تست ورزش که همه رو حداقل نمره میدن و لی هر چی بالاتر بهتر
بعد ورزش هم ناهار و نماز که معطلی کلا زیاد داره رفتار سربازا هم خوبه هم بد آقای کریمی خیلی پسر خوبیه با دژبان دم در که کادریه
بعد مصاحبه فرماندهی که واقعا دوست داشتنی هستند و سر آخر عقیدتی که بستگی به طرف مقابلت داره.
رشته های خاص تا ساعت6منتظرن ک جواب امتیاز بندی بیاد.
نویسنده: مهدی (مشاهده تجربه)
نویسنده : مهدی تاریخ ارسال : دوشنبه 13 اسفند 97 ساعت ارسال : 05:51 کد دیدگاه : 2207322
باسلام…میخواستم درباره پزشکی روز اول بهتون بگم…
دکترای امسال یکم سخت گیر شده بودن…
اول دکتر دندون پزشک نگاه میکنه…ملاکش چفت شدن دندون هاست اوناهایی که دندون ترمیمی زیاد دارنو خرابو گیر میده
بعداز اون داخل اتاقک هایی میرین که هر دکتر ی میاد یه چیزتونو بررسی میکنه…
اوناهایی که گودی کمر دارن یا یه خورده چاق اند نگران نباشن زیاد گیر نمیدن…
با توکل به خدا بیایین جلو فقط توروخدا استرس نداشته باشین که همه چیزو خراب میکنه…
نویسنده: امیر (مشاهده تجربه)
نویسنده : امیر تاریخ ارسال : چهارشنبه 8 اسفند 97 ساعت ارسال : 11:40 کد دیدگاه : 2200377
من هفتم معاینه ام بود متاسفانه رد شدم چند تا نکته بگم!
من دندونام ارتودنسی بود به محض دیدش مهرو زد ولی مال بقیه رو کامل دید و ملاک چفت شدن دندونا بود (اگه جرم داره دندوناتون سعی کنید یه جرمگیری انجام بدین که رد نشین)
تست اشیل رو گرفتن به این صورت که دستتو بذار پشت گردنت پاتو جفت کن و بشین باید کف پات به زمین بچسبه و باسنت بخوره زیر زانوهات تست پای پرانتزی رو گرفتن عرق کردن کف دست
تست bmi رو گرفتن اگه بالای ۳۰ باشه در حد ۳۰/۵ و اینا راه برای ارفاق داره و همون سی رو مینویسن بعد وقتی میخوان مهر کنن نگاه به معدلتم میکنن و با اطمینان مهر رو میزنن واستون تست واریکوسل و باسن و اینام داشت دکتر اعصاب ازت میپرسه بچه کجایی و این جور چیزا لرزش دستت در حد کم باشه رد نمیکنه مهرشو میزنه فقط دوستان درمورد چشم بگم بیشترین ردی رو داشت بدون استفاده از عینک باید بتونید حداقل تا دو ردیف مونده به اخر رو بگید چشماتونو تنگ کنید و فشار به چشمتون بیارید برا دیدن E ها متاسفانه قبول نمیکنه وباید عادی وایسین صافی کف پا رو هم رد میکنن میگن برگرد تا کف پاتو هم ببینم (من همرو قبول شدم جز مرحله چشم) این نکاتی بود که باید میگفتم
نویسنده: علی جوانی (مشاهده تجربه)
نویسنده : علی جوانی تاریخ ارسال : دوشنبه 6 اسفند 97 ساعت ارسال : 12:30 کد دیدگاه : 2197450
سلام دوستان .همین الان تستای پزشکیم تموم شد .خواستم مراحلو واستون توضیح بدم .ساعت شش صبح درب ورودی رو باز میکنن و وارد میشید بعد با توجه به ردیف قبولیتون برگه ی پزشکی رو میدن بهتون بعد از اون مدارکتونو چک میکنن بعد میرید شصت تومن میدید و میرید پزشکی .اولین مرحله پزشکی دندون پزشکه که یه خانومه و خیلی سخت گیره که ملاکش فقط چفت شدن فکه .بعد اون میرید تو اتاقکا واسه معاینات .دکتر اول اعصاب و روان بود که اومد گفت برو رو پنجه بعد گفت دستاتو بیار جلو بعدش گفت برو رو پاشنه بعدش مهر زدو رفت.بعد از اون ارولوژ اومد که واریکوسلو رد میکرد من عمل واریکوسل کرده بودم که بهش گفتم اونم مهر زدو رفت.بعد اون دکتر قلب اومد معاینه کردو رفت.بعدش دکتر روانپزشک اومد که گفت دستاتو بیار جلو که نباید دستات میلرزید بعد گفت خودتو معرفی کن بعد بدنو واسه جای خود زنی و چاقو نگاه میکرد که اونم مهر زدو رفت.بعدش دکتر گوش و حلق و بینی اومد که اول حلقو معاینه کرد بعدش بینی رو .بچه ها انحرافو رد نمیکنه فقط گیرش رو پلیپه .تاکید میکنم انحراف رد نمیکنه ولی پلیپ سریع رد میکنه.بعد اون دکتر پوست اومد که به جای بخیه و عرق کف دست گیر میداد که اونم مهر کردو رفت.بعد اون دکتر بعد اون دکتر داخلی اومد که اونم بیضه ها ومقعدو نگاه کردو رفت.بعدش دکتر جراحی عمومی اومد که اونم گیرش فقط واسه جای عمله که اونم مهر زدو رفت.بعد دکتر محبی معروف اومد اول گفت پاهاتو جفت کن بعد گفت بشین که اگه پاشنت بلند میشد رد بودی .بعد از اینا اگه همرو مهر زدین میرید واسه چشم پزشکی که اولی تست کور رنگیه بعدش تابلو e ها بعدش با دوتا دستگاه معاینه میکنن.بعد اون میرید واسه فشار خون .بعدش میرید یه قبص ده تومنی واسه شنوایی میگیرید بعد میرید واسه شنوایی که واقعا راحته .بعد از اون ازمایش خون و ادرار بعدشم نهار میدن .بچه ها با کمک خدا من همه مراحل پزشکیشو قبول شدم واسم دعا کنید مصاحبه هارم خوب بدم.امیدوارم استفاده کنید.
نویسنده: VAHID (مشاهده تجربه)
نویسنده : VAHID تاریخ ارسال : یکشنبه 5 اسفند 97 ساعت ارسال : 12:10 کد دیدگاه : 2195281
سلام دربارهی روز اول:در روزاول شما میرید داخل یه سالن و اونجا یه سری نکته بهتون میگن بعد میان مدارکتونا چک میکن مثل مدرک دیپلم نظام وظیفه و…بعداز درست بودن مدارک تون میرید برای پزشکی که اول باید 60هزارتومان بدید وبرید داخل سالن ومنتظر شیدتا اسمتونا بخونن وبرید برای پزشکی در پزشکی اول دندان پزشک هس که دندونارا چک میکنه که رو هم چفت بشن بعد مهر میزنه ومیرید داخل یه اتاق دیگه که توش چنتا اتاقک های کوچک هست میرید داخل اتاقک ها و لخت میشید و فقط یه شرت تنتون می مونه بعد دکترا میان ویکی یکی معاینتون میکنن اگه مشکلی نداشتید تو برگتون مهر میزنن واگه مشکلی داشتید مهر نمی زنن بعداز مهر خورن برگتون میگن برید اتاق بعدی که چشم پزشکیه که کور رنگی Eها استیکماتیسم چک میشه بعد میری 10هزارتومتن میریزیدبرا شنوای سنجی که تو یه ساختمان دیگس وبعد از شنوای سنجی میرید ازمایش خون وادرار میدید که یه برگه پایش بهتون میدن و پزشکی اینجا تموم میشه بعد میرید برا نهار واذان وبعداز اونجا میرید تو سالنی که اول صبح رفته بودیدویه امتحان عقیدتی ازتون میگیرن وبعد از امتحان میان براتون از دانشگاهها صحبت میگنن وشما انتخاب رشته میکنید وبعد تا ساعت 6 یا 7یه فرم از حفاظت پر می کنید واینجا روز اول تمام میشه روز دومم انشا الله بعد براتون مینویسم موفق باشید
نویسنده: حامد (مشاهده تجربه)
نویسنده : حامد تاریخ ارسال : سه شنبه 30 بهمن 97 ساعت ارسال : 17:20 کد دیدگاه : 2189027
سعی میکنم مراحل به ترتیب براتون بگم:
اول که وارد مرکز گزینش میشید يه سری برگه بهتون ميدن که اسمتون و شماره داوطلبین تون توش نوشته شده و روی اون برگه مربع هايي وجود داره که جای مهر پزشکای متخصص مختلفه…
بعد که برگه رو گرفتید وارد يه سالن بزرگ میشید تا صحت مدارکتون مثل گواهی یا اصل دیپلم و یک سری چیز های ديگه سنجيده بشه… لیست اون مدارکی روکه گفتن بايد همرا داشته باشید رو کامل ببرید…عکس هم هر چند قطعه که گفتن شما بیشتر ببرید…
بعد از این مرحله ميريد پول معاینات رو پرداخت میکنید ميريد تو ساختمان معاینات بعد اسمتون رو ميخوونن و هر نوبت پنجاه نفر رو برای معاینات ميبرن داخل سالن…
سالن 50تا اتاق کوچک بدون در داره شما ميريد داخل اون اتاق ها وبرگ معاینات رو به وسیله آهنربایی که او نجا هست به دیوار سمت راستتون وصل میکنید…
بعد تمام لباس ها تون رو در مياريد و فقط شرت تون رو میزارید و یه گردنبند که شماره شما روش نوشته شده رو از گردنتون آويزون میکنید…
بعد از این مراحل پزشکای متخصص هر بخش میان شما رو معاینه میکنند که این اين پزشکان عبارتند از:
در اپتدای کار دندون پزشک دندون ها تون رو معاینه میکنه و اگه مشکلی نذاشت و رد نشدید وارد این مراحل میشید:
1)ارتوپدی
2)قلب و عروق
3)مغز و اعصاب (اعصاب و روان)
4)غدد
5)داخلی
6)بینایی سنجی(+چشم پزشک و تست کور رنگی)
7)شنوایی سنجی
8)و بعد از طی موفقیت آمیز تمام این موارد باید آزمایش خون بديد….
دکترا واقعا سخت گيرن البته بستگی به حالشون و میزان خستگیشون داره…البته هر چی معدل بالاتری داشته باشید کمتر بهتون گیر ميدن…
توی این روز که روز اوله اگه معاینات رو قبول شيد ميريد برای صرف ناهار و اقامه نماز….
ظهر هم ميريد توی همون سالنی که صبح رفتید اول نماینده نیرو ها میان براتون صحبت میکنن بعد انتخاب رشته میکنید هم رشته خاص داره هم عمومی حالا اونجا میفهمید که چی به چيه…
بعدش هم باید 16 برگ فرم پر کنید….
بعد هم ميريدتا فردا یعنی روز دوم ….
البته من يه چيز رو فراموش کردم، روز اول بعد از معاینات يه کارت بهتون ميدن به اسم کارت پایش سلامت که اونو باید همرا داشته باشید برای روز دوم…
روز دوم هم سه تا مصاحبه دارید:
1)حفاظت
2)عقیدتی
3)فرماندهی
تا عصر اونجاييد بعد هم نتیجه رشته خاص و عمومی مياد…
و اگه رشته خاص (خلبانی (جنگنده،پهبادوبالگرد))
رو قبول شيد باید به معاینات تخصصی این رشته ها رو انجام بديد….
بعد هم منتظر نتیجه نهایی باید بشيد…..
امیدوارم هرچي که خوبه خدا قسمتتون کنه اگه قبول شدید با فکر و تحقیق وارد ارتش شيد…
اگر هم رد شدید فکر نکنید که دنیا به آخر رسیده….
خدا هر دری رو که میبنده در دیگری رو روبه بندش باز میکنه….
امید وارم حرفام براتون موثر بوده باشه….
نویسنده: ارش (مشاهده تجربه)
نویسنده : ارش تاریخ ارسال : یکشنبه 21 بهمن 97 ساعت ارسال : 02:17 کد دیدگاه : 2175153
درمورد پزشکی و درمورد دندون،باید فکتون کج نباشه و دندوناتون به طور کاملا یکنواخت رو هم‌ بشینه درغیر اینصورت رد میکنن دندون خراب نداشته باشین حتما مسواک‌ بزنین تا روز گزینش…درمورد چشم حتما یه بار کتاب ایشی هارا رو دان کنین و نگا کنین تستاشو تا مطمعن شین کوررنگی ندارین چون بیشتر برای کوررنگی رد میشن…تابلو e ها فاصلش ۴ متره و مجموع ضعیفی چشماتون نباید از ۲ بیشتر باشه و این تصورم غلطه ک حفظ کنم و بگم چون همه اینا برا خود ادمه که ضرر نبینه توی ارتش و اموزشاش…درمورد بقیه مراحل پزشکی زیاد سخت نمیگیرن جز ارتوپدی که اونم فاصله انگشت مونده به پزشکش…اصلا معلوم نیس چی میشه اونجا و هرچی قسمت باشه همون میشه…فقط اینکه زور زیادی نزنین اگه نشد چون حتما مصلحتی هس
نویسنده: milad (مشاهده تجربه)
نویسنده : milad تاریخ ارسال : شنبه 20 بهمن 97 ساعت ارسال : 11:04 کد دیدگاه : 2174012
سلام دوستان بزارین کامل تر براتون بگم
روز اول ساعت ۶:۳۰ باید درب دایره گزینش استخدام میدان حر باشید بعد از اینکه وارد شدید چندتا سرباز میان یک سری اطلاعات بهتون میدن و مدارک چک میکنن بعدشم همون سربازا یه سری برگه اورده که ردیف قبولیتون تو نوشته شده بعدش برگه رو گرفته کامل کرده و وارد ساختمان شماره ۱ میشین چند تا سرهنگ با سرگرد با افسر میان مدارکو چک میکنن بعدشم مهر شما از سر جاتون بلند میشید میرید اخر سالن بعدش اسمتونو میخونن میرید پشت ساختمون اونجا باید پول بدین به نفع که پول نقد همراهتون باشه بعد که یه مبلغی پول دادین وارد یه سالن میشید که اقاق های پزشکی توشه اونجا اسمتونو میخونن میرید اول برای داندان و فک دو فک رو به حالت عادی قرار داده اگر دو دندان بالا با دو دندان پایین باهم هیچ برخوردی نداشتن پس قبولین اما اگر داشته باشن کارتتون که سبزه موقع پول دادن بهتون میدن رو ازتون میگیرن که یعنی شما ردین پس هرموقع کارتتونو گرفتن پس بدونین ردین بعد از اون دوباره اسمتونو میخونن که برید توی کیوسک ها اونجا لخت که شدید تک تک دکتر ها میان از جمله دکتر اورتوپد،دکتر ارولوژی،دکتر پوست و…..که اگر همشون مهر کردن یعنی تا یه جایی قبولین اما اگر تو بدگتون چیزی نوشتن دکتر اومد که گفت لباساتو بپوش و کارتتو بده پس ردین بعد از این میرید برای خلق و بینی که باید با دهن بسته بگید ۳۳۳یا ۶۶۶ بعدش که مهر شد میرید برای چشم پزشکی که اول کوررنگیه بعدشم تابلوEشکل هست یه راه حل میتونید از اون چشمی که بسته هست کمک بگیرید و از کنار انگوشتاتون با دوچشم نگاه کنین اگر زرنگ باشین بعدشم میرید دوباره واسه چشم پزشکی که با دستگاه بایه به یه خونه نگاه کنید بعدشم دوباره یه مرحله دیگه چشم پزشکی هست از این هاکه قبول شدین میرید واسه گرفتن یه برگه که چندتا سوال توشه که یادم نیست بعدشم برگه ها رو تحویل داده با یه مبلغی پول که برگه پایش بدن بعد میرید برای گوش بزشکی که توی یه کیوسک باید یه هدفون بزارید روی گوشتون اونجا یه سری نویز براتون میزارن که باید از هر طرفی که شنیده شد ازاون طرف با دست نشون بدین بعد از اون میرید واسه خون و ادرار اونجا اگر چیزی دارویی مصرف کردین رو باید بنویسین
نویسنده: محمد جواد م (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمد جواد م تاریخ ارسال : شنبه 20 بهمن 97 ساعت ارسال : 00:11 کد دیدگاه : 2173703
سلام ب همگی .
بعضی دوستان سوال پرسیدن خیلیاش مشترک بودن گفتم همشو یکجا جواب بدم ب ترتیب.
اول اینکه ازمون ورودی ک قبول شدین و میرین میدان حر برای معاینه و مصاحبه
اول معاینه مهماش رو میگم.دندان ک زیاد ب خرابی گیر نمیده من خودم دوتا کشیده و س تا پر کرده داشتم قبول شدم.ملاک چفت شدن فک هست ینی فک بالا یکم جلوتر از پایین باشه.
بعدش لرزش دست هست اصلا استرش نداشته باشین.دکتر میاد میگه دستاتو بگیر جلو خودتو معرفی کن بلند معرفی کنین و دستتون نلرزه .بعد یکی دیگه میاد میگه برو رو پنجه چشاتو ببند دسستو بگیر جلو باید تعادلتون رو حفظ کنید نیفتین و اینکه یکم زیر چشمی نگا کنین مثل من:) چون واقعا سخته
بعد پوست که جای خود زنی نداشته باشین چون مشکل روانی حساب میشه
بعدش ارتوپد ک بستگی ب دکترش داره بعضیا 2انگشت فاصله رو رد میکنن بعضیا هم 4 انگشت رو قبول میکنن بعد میگه چهار زانو بشین بدون کمک دستات بلند شو بعدش میگن پاها جفت دست پشت سر کامل بشین بلند شو نباید کف پات بلند شه چون نشانه کوتاهی اشیل هست
بعد چشم ک س مرحله است اونم راحته یکی ای هاست کبعد یه دستگاه ک نگاش میکنی باید یه منظره یا خونه ببینی بعد دکتر نگا چشات میکنه با دسگاه
و چند مرحله دیگه ک فک نکنم سخت ومهم باشه ویادمم نیست:)
بعدش میرین ازمایش خون وادرار
نویسنده: جواد (مشاهده تجربه)
نویسنده : جواد تاریخ ارسال : یکشنبه 14 بهمن 97 ساعت ارسال : 18:04 کد دیدگاه : 2166211
سلام داداشا
خیلیلیا در مورد چشم پرسیدن ببینید دوستان اونجا خیلی سرشون شلوغه و هرکی مشکل خاصی داشت راحت رد میکنن مخصوصا چشم.
۱.کوررنگی بار اول میگیرن اگه خوب بودید قبول اگه نه میگه برو صورتتو بشور بعد بیا دوباره بازم اگه بد بودی ..رد بدون اعتراض
۲.بینایی سنجی که یه تابلو E هست باید حداقل تا ردیف ۸ رو راحت بتونید جواب بدید اگه نتونستید تا ردیف 8 رو جواب بدید میفرستتون پشت به دستگاه سنجش شماره عینک….
اینو توجه کنید جمع استیگمات و ضعیفی چشم کلا جمع هر دو چشم نباید بیشتر از ۲ باشه بیشتر باشه بدون معطلی رد میکنه دکتر.
مثلا یکی شماره هردو چشمش ۱ یعنی راست ۱ چپ 1 پس جمعشون میشه ۲ پس قبوله.ولی اگه یکیشون ۲۵ صدم اضافه داشته باشه رده اینارو من پارسال خودم پرسیدم.از پزشک چشم اونجاـ
بعدشم که یه دستگاه دیگس که ته چشم رو میبینن که اون زیاد مهم نیس همه قبولن

مصاحبه عقیدتی

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی دانشگاه افسری ارتش در سال 1397 از مرحله مصاحبه عقیدتی گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: ایوب (مشاهده تجربه)
نویسنده : ایوب تاریخ ارسال : چهارشنبه 24 مهر 98 ساعت ارسال : 12:18 کد دیدگاه : 2579755
سلام من دیروز واسه آزمون عقیدتی سیاسی رفتم که اول یک آزمون ۳۰ سوالی تستی هستش که اکثرا از کتاب های دینی دبیرستان هستش بعدش یک آزمون تشریحی هستش(مسائل روز_حجاب در خانواده شما_شرکت در کدام مراسم های انقلابی_علاقه مندی به موزیک و ماهواره)و بعدش فرستاندن پیش یه آخوند اونم چند تا احکام پرسید و در آخر آزمون روانخوانی و شفاهی بود که واسه من گفتش ۵ روز بعد برو جز ۲۷و۲۸ تمرین کن بیا مجددا آزمون قران بیگیرم. والسلام
نویسنده: علیرضا محمدی (مشاهده تجربه)
نویسنده : علیرضا محمدی تاریخ ارسال : پنجشنبه 06 تیر 98 ساعت ارسال : 18:04 کد دیدگاه : 2373975
سلام دوستان عزیز
در رابطه با نیروی دریایی
اول از همه شما بعد لشگرک انتخاب رسته میکنید
عرشه.کمیسیر دریایی یا همون مدیریت.برق .مکانیک و تفنگداری
از لحاظ حقوق عرشه از همه بالاست ولی سختیش هم زیاده
کمیسر دریایی بیشتر کارایه اداری و پشتیبانی
تفنگداری دریایی بیشتره کارایه نطامی و تکاوری و بیشتر کارتون با سربازاست
در مورد دوره های دانشگاه علوم دریایی:
شما سه تا کارورزی دارین تو یکیش تو کارخانجات جنوب و دوتایه دیگری روی ناو که به کشورهای خارجی سفر میکنید دوره ی بعد دوتا زندگی در شرایط سخت دارین در اردوگاه مرزن آباد و دوره چتربازی هم داره البته برای تفنگدارا سایر رسته ها هم میتونن برن ولی سهمیش کمه
محل خدمت شما بعد دانشگاه شمال یا جنوب خواهد بود البته احتمال زیاد مناطق جنوب خواهد بود البته بعد ۱۵ یا ۲۰ سال بعد میتوانید انتقالی بگیرید برای تهران ستاد نیرو
تو نداجا رسته عرشه بیشتر از جاهای دیگه امکان پیشرفت وجود داره و اکثرا فرماندهان از عرشه انتخاب میشن البته عرشه به چن دسته تقسیم میشه مانند افسر ملوان.افسر توپخانه.افسر مخابرات و …
و اینو هم بگم شما بعد چندین سال اگه عرشه باشین میتونین دوره خلبانی بالگرد رو ببینین.
دانشگاه نداجا از همه ی دانشگاهای ارتش امکاناتش بیشتره و محیطش خوبه البته اینو بگم سختی های زیادی هم داره اونطور که دانشجوهایه دانشگاه علوم دریایی بمن گفته اند از لحاظ سختی حتی از دانشگاه امام علی نیر سختره و نظامی گری توش بیشتره( از لحاظ امکانات واقعا عالی هستش)
و نکته آخر حتما تحقیق کنید و وارد شوید احساسی عمل نکنید و دنبال علاقتون بروید.
اگر سوالی بود درخدمتم.
نویسنده: محمد (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمد تاریخ ارسال : پنجشنبه 16 اسفند 97 ساعت ارسال : 15:08 کد دیدگاه : 2212435
من تمام مراحل را رفتم…
اول مصاحبه حفاظت که 30نفر مصاحبه کننده داشت مصاحبه کننده یکی نیست..یه سالن بزرگه که 50تا میز مصاحبه داره….
مصاحبه حفاظت:در مورد خودتونه..و خانوادتون..خارج رفتین ؟؟ کی ؟کجا؟ حتی ریارنی هم باشه باید تو فرم حفاظت پرش کنید تاریخ خروج و ورود …راهپیمایی میری؟؟. ببیشتر نظر کی رو قبول داری تو کشور؟(ولیه فقیه)..تو خونتون اسلحه دارین؟شکاری و … . اوقاتی که بیکاری چیکار میکنی؟…
فرماندهی هم در مورد خودتون و اومدن به ارتش.نقطه ضعف و قوت .عصبانی بشی چیکار میکنی؟.. و …
و
سخترییین مصاحبه ، عقیدتی سیاسیه
اول قران میخونی.. مساله سیاسی مهم روز …وظیفه رهبر..همه چیز در مورد ولایت فقیه رو بخونین .. همممممه چیز در مورد 3قوه و شورای نگهبان و تشخیص مصلحت نظام..امام جمعه شهرتون کیه…نماز جماعت میری..یه دعا میخونه میگه مدوم دعاست؟چه روزی میخونن؟؟ دعای کمیل و توسل و ندبه و … . حدیث هارو بخونین..میگه دلیل مشکلات مملکت چیه؟…. احکام نماز وضو غسل ..نماز های واجب
نویسنده: hasan (مشاهده تجربه)
نویسنده : hasan تاریخ ارسال : چهارشنبه 15 اسفند 97 ساعت ارسال : 12:20 کد دیدگاه : 2210751
منم میخاستم یکم روند گزینش رو براتون توضیع بدم
اول با مترو بروید به تابلو ها دقت کنید تا مسیر خودتون رو پیدا کنید داخل ترمینال جنوب یه ایستگاه مترو هست بردید داخل و سوار خط تجریش بشید و میدان امام خمینی پیادع بشید و سوار خط صادقیه بشید (خط صادقه به میدان حر دقت کنید سوار خط اشتباه نشید از معمورای مترو بپرسید ) بعدش میدان حر پیداع بشید سمت چپ خیابون حرکت کنید تابه چهار راه برسید برید سمت راست ودوبارع برید تا به چهار راه بعدی برسید که اونم باید برید سمت راست بعدش مستقیم برید تا ب محل گزینش برسید
خب اون کار یه چنتا سر باز هستن واسیلتون رو نگاه میکنن چیز اضافی نیوردع باشین
بعدش که وارد شدین منتظر میمونین تا اسمتون رو صدا کنن یا ردیف قبولیتون رو
بعدش وارد سالن که شدین یه چند نف هستن که مدارکتون رو نیگاه میکن (حتما مدارکتون مهر زنگی داشته باشه ) که همون اشتغال به تحصیل مدرک دیپلم وپیش اگه داشته باشین نظام وظیفه برای بعضی بچه ها که شاملشون میشه لازم هست
بعد از چک کردن مدارکتون برگتون رو امضا میکنن ومنظر میمونین تا دوبارع اسمتون رو بخونن و برگه امضا شدع رو ازشون بگیرد
بعدش میرید سمت مراحل پزشکی که اول یه شمارع بهتون میدن که بندازید گردنتون بعدش 60تومن پول میدید که اون روز از ما حتما کارت خواستن بعدش برگتون رو تحویل میدید و به سمت خط قرمز حکت میکنید بعدش اون جا هم منتظر میمونین تا برگتون رو بیارن وصداتون بزنن بعدش میرید داخل اول دندوناتون رو نگاه میکنن بعدش بقیه دکترا میان یکی یکی نگاه میکنن که بیشتر برای پاشنه پای اشیل وپرانتزی پا عرق کردن دست خط وزخم عمیق رد میکردن استرس نداشته باشین بعدش اون روز اصلا به معدل ها توجه نمیکردن وهر کسی ایراد داشت ردش میکردن (نگران مهر کردنشون نباشد خودشون دوبارع میان مهر میکنن ممکه اشتباهی یه دکتر دوبار ببینتت نگران نباشید زیاد )
بعداز این اگه برگتون رو ازتون نگرفتن به تست چشم میرید اول Eها هست بعدش یه دوتا دستگاه هست که چشمتون رو چک میکنه
بعد از اینم نوبت فشار خون میشه که چک میکنن اصلا استرس نداشته باشین که فشارتون میرع بالا
بعدش میرید همون صندوقی ک 60تومن پول دادید یه 10تومن دیگه میدید برای شنوایی سنجی که داخل راه که میرید برای صندوق ساختمونش رو میبید باید برید اون جا
بعدش تست خون و ادرار هست (بچه ها لطفا قرصی چیزی نخورد یکی دو روز قبلش این قرصای صورتی رنگ هم هست به اون خیلی گیر میدن پس استفادع نکنید به هیچ وج )
بعدش میرید برای نهار که باید از پل هوایی برید پادگان بقلی برای غذا بعد از اون میرید برای ازمون کتبی 25 سوالی و یه چنتا فرم دیگه که مربوط به حفاظت بود
بعد از اون ازدانشگاه ها میان براتون میگم راجب به دانشگاه خودشون صحبت میکنن برای انتخاب رشته همون جا توضیع میدن چطور پرش کنید
بعد ازاون یه فرم بهتون میدن که خودش کم کم توضیع میدع و هم زمان شما باید پر کنید سریع باشید
یادتون نرع کروکی خونه 3تا دوست 3یا 2تا معرف که بشناسن شمار رو ویه ضامن که مهم نیسن نظامی باشن یا ن و کل اطلاعات شناسنامه خونوادع خودتون رو داخل یه برگه یاداشت کنید که اون جا خیلی ازیت نشید ودنبال اینو اون بگردید اگه نتونسید پرش کنید شب که میرید خوابگاه اون ها رو پیدا کنید و فردا صبح پرش کنید
بعد از تکمیل این که موقع نماز میشه و شام که باید به سف بشین تا شمارشتون کنن واین حرفا (از موبایل تویی پادگان که گزینش میشید استفادع نکنید چون بعضی موقع گیر میدن ولی خوابگاه مشکل ندارع )
یکم بعضی از سرباز ها بد اخلاق هستن که خیلی زیاد توجه ای نکنید ولی کادری ها واقعا ادمایی گلی هستن و مرد هستن مسول خوابگاه هم ادم خوبی هست
بعضی از غذا ها زیاد با طبع تون نیستن ولی باید بخورید مجبور هستید دیگع
شب که خوابگاه استراحت میکنید و فردا صبح برای تکمیل همون فرم دیروزی که کامل نکردع بودین میرید وبعدش نوبت به مصاحبه میشه که اول حفاظت هست وبعدش نهار هست
بعد ازاون نوبت به تست ورزش هست که بیرون از پادگان داخل سالن هست که یک 150متر یا 200مترفاصله دارع از پادگان که اولش یه برگه بهتون میدن که پرش کنید وتست ورزش ک اول شنا بعدش دارز نشست وبارفیکس هست بعد از اون دو هست ازتون میگیرن که زیاد نگران نباشید
بعدش برمیگردید داخل پادگان گزینش یا فرماندع ای یا عقیدتی سیاسی هست واونایی که رشته های خاص نزدن دیگه کارشون تموم هست و میرم خونع
اونایی که زدن منتظر میمونن تا ببینن امتیاز اوردن یا ن اگه اگه اوردع باشن میرید خوابگاه و فردا میرد برای مراحل پزشکی یا مصاحبه رشته خواص
درضما اون روز که ما رفتیم کپی 5سری واین چیزا اصلا لازم نشد فقط باید اطلاعات شناسنامه هاشونو بعضی جا ها وارد میکردی که اونو تو یه برگه بنوسید که اذیت نشین اون موقع
فقط از شناسنامه خودت لازم شد اونم فکر کنم یک سری
حالا شما با خودتون بیرید یکی دو سری از همه شاید به کارتون امد
عکس هم من 6 یا 7 تا بیشتر استفادع نکردم شما بیشتر ببرین
دیگه مرداک لازم رو از سایت نگاه کنید و چک کنید همه چی داشته باشید
چیز دیگه ای نموندع که بهتون بخام بگم من 4ام گزینش بودم ومنتظر جواب نهایی هستم لطفا برام دعا کنید
سوالی بودبپرسید اگه وقت کنم حتما جواب میدم
ببخشد بابت غلط املایی و تکیه کلام ها
نویسنده: حمید امیری (مشاهده تجربه)
نویسنده : حمید امیری تاریخ ارسال : پنجشنبه 02 اسفند 97 ساعت ارسال : 12:07 کد دیدگاه : 2191628
اول که صبح ساعت ۷ باید اونجا باشی.بعد که میرین تو سالن که نزدیک ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر تو سالن هستین. که بعد نوبتی مدارک رو چک میکنن(همون دیپلم.وضعیت نظام وظیفه و…..).بعد که اونجا دیدین و تاییدش کردن میرین ب قسمت معاینات .که قبل از هرچیز ۶۰ تومن میدین.بعدمیشینین رو صندلی که صدا کنن. اولین پزشک دکتر دندان مزشکه که فقط باید فک بالا رو فک پایین چفت بشه.که ایشالله همه قبولین.بعد میرین تو اتاق معاینات که لخت لخت میشین فقط ی شرت پاته.که دکترا میان .دکتر قلب میاد با گوشی مخصوص ضربان قلبتو میگیره و کف دستتو میبینه که تباید عرق کرده باشه.بعد دکتر ارتوپدی میاد . میگه دستاتو بیار بالا.نباید بلزره.بعد میگه ۵تا شنا برو .دوباره میگه دستتو بیار بالا.بعد میگه پاهاتو جفت کن وبشین که نباید پاشنه پا بلند بشع.بعد میگه چند قدم برو و برگرد..بعد دکتر روانپزشک میاد میگه دستاتو بیار جلو که اگه بلرزه خدایش مثل هلو رد میکنه. بعد اورولوژی میاد و بیضه رو چک میکنه اگه واریکوسل داشته باشی مثل هلو رد میکنه. بیشترین ریزش ها تو این مرحله اس که حدود ۱۰ تا مزشک میان معاینه ات میکنن اگه این مراحل رو رد کردی میری گوش و که ی گوشی میزاره گوشت . بعد میاین معاینه حلق و بینی..که بعد از این میری واسه کوررنگی .اگه معدل کتبی و دیپلمت هردو ۲۰ باشه ولی کوررنگی داشته باشی ردت میکنه. بعد میری واسه اون چنگکک ها که تا قسمت ۸ رو باید ببینی.بعد میری واسه دستگاه که تو چشم میندازه ..بعد ایشاله کارت پایش و قبولی
نویسنده: علیرضا (مشاهده تجربه)
نویسنده : علیرضا تاریخ ارسال : پنجشنبه 02 اسفند 97 ساعت ارسال : 09:10 کد دیدگاه : 2191443
سلام دوستای گلم من دیروز گزینش بودم میخوام در مورد مراحل باهاتون صحبت کنم دیروز ساعت 6 صبح در مرکز گزینش باز شد و نزدیک به. 400 نفر بودیم اولش تویه سالن توجیهات میریم مدارک چک میشه بعدش با دریافت گردن اویز به مرکز پزشکی رفتیم تو اون سالن نزدیک به 16 مهر در اون برگه باید روی کارت شما بزنن و هرکس این مهر نزنه یعنی مردودی از 400 نفری که بودیم تو تمام این 16 مرحله فقط 40 نفر قبول شدن که منم خداروشکر قبول شدم یعنی 10 درصد جمعیت
امسال مراحل پزشکی خیلی سخت کردن بسیار سخت گیرانه عمل میکنن و بعد از. این 40 نفری که باقی.موندیم رفتیم واسه نماز و ناهار و بعد از ظهرش ازمون کتبی عقیدتی سیاسی دادیم. و فرم حفاظت پر کردیم و انتخاب رشته کردیم که تا 7 غروب طول کشید و مراحل ورزشی وعقیدتی حضوری موند برای شنبه التماس دعا امیدوارم.شماام. موفق باشید
اگر سوالی داشتید بگید تا جواب بدم
نویسنده: محمدجواد م (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمد جواد م تاریخ ارسال : شنبه 20 بهمن 97 ساعت ارسال : 00:11 کد دیدگاه : 2173703
مصاحبه ها اولی حفاظت ک از فرم 17 صفحه ای ک خودتون پر کردین ازتون سوال میپرسه بیشتر گیرش مسائل امنیتی و خارج رفتن فامیل و خودتونه و از مسائل روز ازتون میپرسه
بعد عقیدتی ک باید رساله اموزشی و مناسبت ها و شهادت ها و ولادت ها و اینکه راهپیمایی میری و مسجد میری و نماز جمعه و…
بعدش مصاحبه فرماندهی که یه کاغذ میدن دستت باید بدی ب مصاحبه گرت میگن نگاه نکن کاغذ رو ولی شما نگاه کنین سوال و جواب توشه قشنگ از روش جواب بدین (زرنگ باشید)
یکی از دوستان گفت سنی ها قبول نمیشن والا تو هم دوره های ما 5-6 تا سنی هست شافعی هستن
بعدش حقوق افسر و درجه دار توی شرایط مساوی ینی جفتشون یه جا خدمتت کنن 400 تومنی فرق داره
توی اموزشی هم رزم مقدماتی مرخصی نداره مگر تشویقی
توی دانشگاه رو نمیدونم چون درجه دارم

تجربیات متفرقه

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی دانشگاه افسری ارتش در سال 1397 از سایر مراحل مصاحبه گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: علی (مشاهده تجربه)
نویسنده : علی تاریخ ارسال : پنجشنبه 10 مرداد 98 ساعت ارسال : 02:55 کد دیدگاه : 2434732
درود برشما دوستان عزیز. من راستش دو دل بودم که تجربم رو بگم یا نه چون با خودم گفتم اگه قبول شدم بگم ولی با این حال دارم میگم دیگه خوب برای افسری اینکه هر سال از آبان شروع به ثبت نام میکنند و تقریبا یه ماه بعدش میرید واسه امتحان کتبی که زیاد سخت نیست من که راستش هیچی نخونده بودم قبول شدم یکی از فامیلام هم باهام بود اونم چیزی نخونده بود بازم قبول شد اما من همیشه از این میترسیدم که به خاطر کمی لاغریم و یه شکستگی جلوی دندونم ردم کنند نه به خاطر امتحان کتبی! با این حال اگه امتحان کتبی رو (منظورم از امتحان کتبی همون ازمونه. مثله کنکوره) قبول شدید بسته به شانستون یا اسفند ماه یا اردیبهشت ماه میرید واسه گزینش ( جواب آزمون رو از سایت ارتش می گیرید اگه وقتی مشخصاتتون رو وارو کردید اسمتون اومد قبولید وگرنه اونشو که خدا نکنه… گوشه شیطون کر، ردید) گزینش تهرانه دوستانی که جاهای دور و از روستا میایید حواستون باشه به اندازه کافی پول (بهتره کارت باشه) و گوشی هوشمند برای پیدا کردن راهتون. و وسایل ضروری خودتون رو حتما ببرید درضمن تو تهران با مترو حرکت کنید بصرفه تره. ‌‌‌ خوب اول که میرید همون دمه در یه سرباز بازرسی میکنه (دمه اون سربازی که ما رو بازرسی کرد گرم خیلی به ما کمک کرد) بعد میرید تو حیات چندتا سرباز اسامی رو میخونن بعد میرید تو یه سالون بزرگ روی صندلی ها میشنید (شماره بندی نیست نترسید) بعد ردیفی میرید جلو تا برسید به اون مسئول بازرسی مدارک. مدارکتون حتما باید تکمیل باشه برگه از دانشگاه و برگه نظام وظیفه خیلی مهمه بعد دوباره میرید تو حیاط و بعد میرید پشت ساختمون اونجا باید نوبتی برید بعد میرید تو یه حیاط دیگه اونجا اولش یه سرباز میاد و کارت ملیتونو نگاه میکنه و بهتون یه کارت میده که باید بیندازید گردنتون بعد به صف میرید جلو باید شصتمون پول بدید باید کارت بکشید بعد یه خط زرد رو دنبال میکنید تا برسید به محل تست پزشکی اینجا نترسید و هول نکنید و همه چیزو بسپارید به خدا. میرید روی صندلی ها مشینید تا صداتون کنند بعد میرید توی صف تا برسید به تست اول که دندون پزشکی اونجا اینی که میگن فقط به فک کار دارن وگرنه منو تا لوزالمعده رو هم نگاه کردند و گفت ردی من که یکم آدم خجالتی بودم خجالتها گذاشتم کنار و افتادم به اعتراض و خواهش ولی اون قبول نکرد. سالن اعتراض هم از اونجایی که اومدید بیرون دسته چپه حتما برید ولی منو باز هم رد کردن من بقیه مراحلو نمیتونم کامل بهتون بگم اما از گفته های فامیلام و یواشکی نگاه کردن خودم بقیه مراحل اگه یه انسان عادی باشید تمومه ولی اورتوپد نه چون بیشتر ریزش ها از دندون و اورتوپد بود اینطور بگم که از تعداد ۶۰۰ نفری که اونروز اومدند فقط و فقط ۳۰ تا ۴۰ نفر قبول شدند که همین ۳۰ و ۴۰ نفر هم بعد از اتمام گزینش باید صبر کنن برای جواب نهایی تا ببینند قبول شدند یا نه. ولی من به خاطر علاقم به ارتش دوباره ثبت نام کردم اما برای درجه داری که ثبت نامش تو سایت ارتش تو قسمت استخدامی تقریبا سالی دو باره(اگه اشتباه نکنم) ولی بر عکس افسری همه کاره ای ثبت نام درجه داری حضوری ببخشید که طولانی شد خواستم همه چیزو بگم که آماده باشید اگه خدا خواست و درجه داری قبول شدم حتما تجربم رو میگم لطفا برام دعا کنید که قبول بشم با خدا باشید تا با شما باشد
نویسنده: علیرضا محمدی (مشاهده تجربه)
نویسنده : علیرضا محمدی تاریخ ارسال : پنجشنبه 06 تیر 98 ساعت ارسال : 18:04 کد دیدگاه : 2373975
سلام دوستان عزیز
در رابطه با نیروی دریایی
اول از همه شما بعد لشگرک انتخاب رسته میکنید
عرشه.کمیسیر دریایی یا همون مدیریت.برق .مکانیک و تفنگداری
از لحاظ حقوق عرشه از همه بالاست ولی سختیش هم زیاده
کمیسر دریایی بیشتر کارایه اداری و پشتیبانی
تفنگداری دریایی بیشتره کارایه نطامی و تکاوری و بیشتر کارتون با سربازاست
در مورد دوره های دانشگاه علوم دریایی:
شما سه تا کارورزی دارین تو یکیش تو کارخانجات جنوب و دوتایه دیگری روی ناو که به کشورهای خارجی سفر میکنید دوره ی بعد دوتا زندگی در شرایط سخت دارین در اردوگاه مرزن آباد و دوره چتربازی هم داره البته برای تفنگدارا سایر رسته ها هم میتونن برن ولی سهمیش کمه
محل خدمت شما بعد دانشگاه شمال یا جنوب خواهد بود البته احتمال زیاد مناطق جنوب خواهد بود البته بعد ۱۵ یا ۲۰ سال بعد میتوانید انتقالی بگیرید برای تهران ستاد نیرو
تو نداجا رسته عرشه بیشتر از جاهای دیگه امکان پیشرفت وجود داره و اکثرا فرماندهان از عرشه انتخاب میشن البته عرشه به چن دسته تقسیم میشه مانند افسر ملوان.افسر توپخانه.افسر مخابرات و …
و اینو هم بگم شما بعد چندین سال اگه عرشه باشین میتونین دوره خلبانی بالگرد رو ببینین.
دانشگاه نداجا از همه ی دانشگاهای ارتش امکاناتش بیشتره و محیطش خوبه البته اینو بگم سختی های زیادی هم داره اونطور که دانشجوهایه دانشگاه علوم دریایی بمن گفته اند از لحاظ سختی حتی از دانشگاه امام علی نیر سختره و نظامی گری توش بیشتره( از لحاظ امکانات واقعا عالی هستش)
و نکته آخر حتما تحقیق کنید و وارد شوید احساسی عمل نکنید و دنبال علاقتون بروید.
اگر سوالی بود درخدمتم.
نویسنده: ابوالفضل (مشاهده تجربه)
نویسنده : ابولفضل تاریخ ارسال : چهارشنبه 08 اسفند 97 ساعت ارسال : 08:59 کد دیدگاه : 2200173
سلام داداشا من سال دومم هست و میخام یه سری توضیح مفیدو براتون بگم
روز گزینش میرید باید ساعت ۶ تا ۷ اونجا باشید. میرید برگتون از سربازا میگیریدبعدش برای نشون دادن مدارکتون که حتما حتما باید اصل مدارک مثل دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی اشتغال به تحصیلتون مهر زنده داشته باشه نشون میدید اگ کامل نباشه باید برگردی بری بیاری براشون فرق نداره پس حتما کامل بیارید
بعد میرین برای پزشکی اول دندون که ۹۵ درصد قبولن
بعد میرید تو اتاقک چنتا دکتر میان ترتیب خاصی ندارن یکی برای اورتوپد که خیلیا رو همون رد میکرد مثلا برا پا پرانتزی اینا یا آشیل کوتاه یا کف پا صاف البته . دوستان بهتون میگه پاهاتو جفت کن دستا پشت گردن وقتی میشینید نباید پاشنه پا بالا بیاد که ردی و باید تعادل داشته باشی
قلب میاد ضربان قلب میگیره
دماغتو چک میکنن
مغز اصاب میاد دستاتو باید جلو بگیری و نباید بلرزه
از همه مهم تر نباید استرس داشته باشی ک کف دستات عرق کنه اونم رد میکنن
بقیش چیز خاصی نداره مهم هاش اینا بودن اصلا نترسین هیچی نیست
ولی بگم داداشای گلم اگ خدایی نکرده مشکل دارید بازم حتما برید چون بستگی به شانستون داره یه وقت میبینی نمیفهمه قبولی خیلیا اینطوری بودن قبول شدن
بعدش میرید ناهار بعدش کلی کاغذ نویسی در ضمن مشخصات بستگان همه رو تو یه کاغذ بنویسید خیلی راحت میشید نمیخاد یکی یکی کپی هارو دربیارید نگا کنید . و شماره ،ادرس ،نام پدر و شماره ملی ۳ تا از دوستانتان و ۳ تا همسایه هاتون میخان برای تحقیقات محلی اونارم از قبل تهیه کنین که ازیت نشین .
روز بعد مصاحبه که از همون کاغذ هایی ک پر کردید میپرسه از سیاست اینطور چیز ها
بعدش ورزش که باید برای نمره کامل ۵۰ تا شنا . ۷۰ تا دراز نشست . ۲۰ تا بارفیکس درست البته خیلیا نمیتونستن ولی مشکلی نداره هر چی تونستی بزن
بعد اصل مرحله ک عقیدتی سیاسی میرسه همه چی همه چی توی همین مرحله است ک از قران خوندن شروع میشه کلی سوالات مذهبی سیاسی مثلا واس من دعا میخوند میگفت این دعای چیه
بعدش فرماندهی از خودت میپرسه مثلا بزرگترین ضعفت نقطه قوتت چیه اونم خیلی اسونه
بعدش اگ رشته خاص مث خلبانی زده باشی جوابو شب بت میگن ک قبول شدی یا نه . اگ قبول شده باشی برای مراحل پزشکی تخصصی باید بمونی اگ نه هم باید بری خونه تا برج ۳ که جواب عمومی هات بیاد ک قبول شدی یا نه
داداشا من پارسال قبول نهایی نشدم دعا کنید امسال قبول شم بازم اگ کم کسری بود ببخشید وظیفه دونستم بگم

معرفی کتاب‌های مصاحبه

واحد آموزش ایران استخدام جهت کسب آمادگی شما کاربران عزیز در جلسات ارزیابی تکمیلی (مصاحبه) کتاب‌هایی جامع شامل تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی آماده نموده‌ است.

دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی

سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه حضوری و گزینش

صفحات مرتبط

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1258309
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k