کارجومعرفی مشاغل

فلورمن کیست؟ بررسی مهارت‌ها و شرح وظایف فلورمن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آشنایی با مهارت‌ها و وظایف فلورمن در هتل

صنعت هتلداری با مشاغل و اصطلاحات مختلفی سروکار دارد. در سال‌های اخیر اصطلاحات هتل به انگلیسی وارد ادبیات ما شده‌اند و معانی خاص خود را دارند. یکی از مشاغل مربوط به هتل فلورمن (به انگلیسی floorman) یا طبقه‌دار است. اما فلورمن کیست؟ برای آنکه با این شغل بهتر آشنا شوید در ادامه این مطلب از ایران استخدام همراه ما باشید.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

فلورمن کیست؟

از فلورمن به عنوان یکی از کارکنان هتل یاد می‌شود. فلورمن در واقع کارمندی‌ است که به بخش نظافت هتل می‌پردازد. اما همانطور که از اصطلاح این شغل مشخص است فلورمن بیشتر به امور نظافت راهروها یا طبقات می‌پردازد. از این رو از فلورمن به عنوان طبقه‌دار نیز یاد می‌شود.

مطلب مرتبط: شرح وظایف میزبان و مهماندار هتل

چگونه فلورمن شویم؟

معمولا کارفرماها یا صاحبان هتل شرایط یا محدودیت خاصی برای استخدام فلورمن قائل نیستند. به عبارتی این شغل نیازمند تحصیلات آکادمیک یا مهارت‌های تخصصی نیست. با این حال در مواردی ممکن است شرایط و مدارکی برای استخدام افراد در نظر گرفته شود:

شرایط و مدارک لازم برای ورود به شغل فلور من

در اکثر موارد حداقل تحصیلات مانند مدرک دیپلم و برخورداری از سلامت جسمی لازم است. هرچند برخی از هتل‌های بزرگ و چند ستاره (که جنبه توریستی دارند) آشنایی با زبان خارجی را نیز جز شرایط استخدام قرار می‌دهند. در مواردی ممکن است برخی از هتل‌ها محدودیت‌های جنسیتی قائل باشند و فلورمن‌ها را از میان آقایان انتخاب کنند. به جز این موارد، شرایط کلی برای استخدام فلورمن شامل شرایط عمومی مانند تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی، عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم سوابق جنایی، داشتن کارت پایان خدمت و… است. این شرایط ممکن است با توجه به هتل‌ها متفاوت از هم باشد.

مطلب مرتبط: آشنایی با رشته مدیریت هتلداری + بررسی بازار کار آن

فلورمن در چه مکان‌هایی استخدام می‌شود؟

فرصت‌های شغلی برای فلورمن‌ها علاوه بر هتل شامل کافه تریاها، سوئیت‌ها، مهمان‌خانه‌ها، رستوران‌ها، متل‌ها و مهمانسراها است.

وظایف فلورمن چیست؟

مهم‌ترین وظیفه فلورمن، نظافت یا همان جاروب کردن راهروها و طبقات هتل‌ است. علاوه بر کف راهروها، تمیز کردن آسانسورها، بررسی سطل‌های زباله و رسیدگی به نظافت آن‌ها، حمل لباس‌ها یا وسایل کثیف مربوط به مهمانان و نیز کنترل لامپ‌ها یا امور مربوط به روشنایی راهروها نیز بر عهده فلورمن است. فلورمن همچنین موظف است گزارش‌های مربوط به نظافت بخش‌های مربوط به خود را به ناظر طبقه گزارش دهد.

مطلب مرتبط: بل من یا بل بوی (bellboy) کیست؟ + مهارت‌ها و وظایف

بررسی مهارت‌های فلورمن

مهارت‌های مربوط به فلورمن شامل مهارت‌های کلی و عمومی است. البته همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم ممکن است برخی از هتل‌ها با توجه به شرایط فعالیت خود مهارت‌های تخصصی مانند آشنایی با زبان‌های خارجی (مانند انگلیسی یا عربی و…) را نیز در نظر بگیرند. جدا از برخی موارد استثنائی سایر مهارت‌های موردانتظار از فلورمن عبارتند از:

  • برخورداری از مهارت‌های مربوط به نظافت
  • توانایی ارتباطی بالا جهت ارتباط با میهمانان یا مسافران هتل و نیز بخش‌های مرتبط با خود
  • برخورداری از مهارت یا توانایی جسمی لازم جهت نظافت هتل

مطلب مرتبط: لابی من کیست؟ مهارت‌ها و وظایف لابی من چیست؟

فلورمن

راهنمای مشاهده آگهی های استخدام در هتل

مشاهده اخبار مربوط به استخدام مانند اخبار استخدامی سایت کاریابی ایران استخدام می‌تواند به استخدام هر چه سریع‌تر شما کمک زیادی کند. آگهی‌های استخدام ایران استخدام را می‌توانید به روش‌های زیر پیگیری کنید:

  • استفاده از سرویس ارسال آگهی‌های استخدام از طریق پیامک و ایمیل
  • استفاده از اپلیکیشن ایران استخدام: این اپلیکیشن به صورت رایگان قابل دانلود است.

البته استفاده از این سرویس‌ها نیازمند ثبت نام و عضویت در سایت ایران استخدام است. علاوه بر موارد فوق شما کارجویان عزیز می‌توانید از باکس‌های جستجوی آگهی‌های استخدامی در سایت ایران استخدام نیز استفاده کنید. با استفاده از این سرویس‌ها می‌توانید انواع آگهی‌های استخدام مربوط به هتل‌ها (مانند استخدام هتل شهریار تبریز، استخدام رزرویشن در تهران و سایر استان‌های کشور، استخدام هتل مرمر، استخدام هتل بلوط و…) را مشاهده کنید. استخدام امروز هتل ها و نیز استخدام روزهای گذشته نیز در این سایت قابل مشاهده است.

جهت عضویت به عنوان کارجو در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

راهنمای درج آگهی استخدام در هتل

اگر به عنوان کارفرما یا صاحب هتل به دنبال استخدام نیروهایی کارآمد هستید می‌توانید از سرویس درج آگهی استخدام در ایران استخدام استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از سرویس‌های مختلف ایران استخدام استفاده کنید. برخی از این سرویس‌ها به صورت رایگان در اختیار کارفرمایان قرار داده شده است؛ اما استفاده از برخی از آن‌ها نیز نیازمند خرید اشتراک است. با این حال قبل از استفاده از هر سرویسی لازم است در سایت ثبت نام کنید. معمولا بعد از ثبت نام، آگهی شما به شکل‌های مختلف (از جمله اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیل و پیامک) اطلاع رسانی می‌شود. انتشار آگهی در شهرستان‌ها به صورت رایگان است؛ اما برای انتشار آگهی خود در مراکز شهرها باید در سایت ثبت نام نمایید.

جهت ثبت‌نام به عنوان کارفرما و درج آگهی استخدام در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

سخن پایانی

فلورمن جز شغل‌های نه چندان سخت و غیرتخصصی در هتل است. البته این موضوع به معنای آسان بودن این شغل نیست. هر شغلی حتی آسان‌ترین شغل‌ها نیز سختی‌های خاص خود را دارند. به عنوان نمونه ممکن است شما در این شغل با یکنواختی کار و خستگی جسمی بالا مواجه شوید. با این حال ثبات این شغل نیز به ایمنی کار و درآمد ثابت آن کمک کرده است. مزایایی که ممکن است برای بسیاری از افراد مهم باشد. علاوه بر این ممکن است شما از برخی از خدمات هتل نیز برخوردار شوید. اگر این موارد برایتان اهمیت دارد و از مهارت‌های عمومی این شغل برخوردار هستید می‌توانید در این شغل موفق باشید.

جهت مشاهده آگهی های استخدام هتل در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ابران استخدام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا