• ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
  • 1k نظر «نمایش»

استخدام سازمان انتقال خون

استخدام سازمان انتقال خون (مراحل استخدام)

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۸۶ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه

مهلت ثبت نام: ۱۴۰۲/۰۷/۱۰ الی ۱۴۰۲/۰۷/۱۵

ارائه کارت آزمون: ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

برگزاری آزمون: ۱۴۰۲/۱۰/۱۵

آخرین وضعیت: خبر جدید

آزمون استخدام سازمان انتقال خون 


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

آزمون استخدامی ویژه معلولان

آگهی 29 بهمن 1402: انتشار دفترچه آزمون استخدامی ویژه معلولان
به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در 45 دستگاه اجرایی کشور، اولین آزمون استخدامی اختصاصی معلولان با ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنما، برگزار می‌گردد. این آزمون صرفا مختص معلولان بوده و برای ثبت‌نام باید مدارک لازمه ارائه شود.
مهلت ثبت نام تا 14 اسفند 1402 می باشد.

توجه: کاربران گرامی به منظور اطلاع از سایر شرایط جذب و بکارگیری این آزمون اعم از زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون و اعلام نتایج و نیز مراحل مربوط به ارزیابی تکمیلی، پیگیر اخبار و اطلاعیه های این آزمون در صفحه اختصاصی آن باشید. 

ورود به صفحه اختصاصی

توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.

آزمون استخدامی طرح شهید همدانی

خبر 24 دی 1402: خبر برگزاری آزمون استخدامی طرح شهید همدانی
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: این استان مجوز جذب ۳۰ نفر را در قالب طرح شهید همدانی دارد.
ناهید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اجرای طرح استخدامی شهید همدانی، اظهار کرد: براساس بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور سازمان اداری و استخدامی در ۹ نامه به برخی وزارتخانه و سازمان‌ها، اجازه جذب نیروی پیمانی داده است.
وی با بیان اینکه جذب نیروها در قالب طرح شهید همدانی و به‌صورت پیمانی خواهد بود، افزود: این طرح به مدت یک سال از تاریخ صدور، فرصت اجرا و جذب دارد و جذب نیروها با آزمون‌های جامع فراگیر استخدامی و تحت نظر سازمان اداری و استخدامی خواهد بود.
او ادامه داد: سازمان‌های بنیاد شهید در سراسر کشور اجازه جذب ۲۰۰ نفر نیروی پیمانی را دارند که سهمیه استان زنجان ۶ نفر است. ۹ نفر نیز از سهمیه ۶۰۰ نفری بانک کشاورزی به استان زنجان اختصاص دارد و از ۱۹ سهمیه استخدامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نفر در این استان جذب خواهد شد.
نجفی با بیان اینکه استان زنجان در مجموع ۳۰ نفر سهمیه جذب دارد، اظهار کرد: در این طرح هشت نفر در اداره‌ کل راه و شهرسازی، ۲ نفر در بانک مسکن و چهار نفر در بانک ملی جذب خواهند شد.
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه در قالب طرح شهید همدانی ۲۵۹۷ نفر جذب می‌شوند، افزود: استان زنجان سهمیه جذبی در انتقال خون، اداره‌ کل ثبت اسناد و املاک، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ندارد. 
او اضافه کرد: اطلاعات دقیق درباره شرایط عمومی و تخصصی آزمون در فراخوانی به اطلاع مردم خواهد رسید.

 دانلود اصل دفترچه سوالات آزمون‌های استخدامی فراگیر 
 دفترچه شبیه ساز آزمون استخدامی فراگیر (حیطه عمومی) 
 سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون

استخدام سازمان انتقال خون در چندین استان - 10 مهر 1402

آگهی 10 مهر 1402: استخدام سازمان انتقال خون در چندین استان کشور
سازمان انتقال خون ایران در نظر دارد برای تامین نیروهای مورد نیاز خود افراد واجد شرایط را از طریق آزمون كتبی در حیطه های عمومی و تخصصی به صورت پیمانی با شرایط و ضوابط ذیل استخدام نماید.
مهلت ثبت نام تا 15 مهر 1402 می باشد.

شرایط عمومی

- داشتن تابعیت ایران
- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یكی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
تبصره: دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان كه پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مركز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی كرده باشند، میتوانند قبل از صدور كارت پایان خدمت در آزمون ثبت نام نمایند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون حداكثر تا یكسال پس از برگزاری آزمون موظف به ارائه گواهی پایان خدمت خود میباشند. درصورت عدم ارائه گواهی مربوطهدر زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی استخدام و به كارگیری آنها كان لم یكن تلقی میشود.
- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام كاری كه استخدام میشوند(به تشخیص شورای طب كار یا كمیسیون پزشكی دانشگاه).
- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
- نداشتن سابقه محكومیت جزایی موثر
- عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح.
- داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت و همچنین بازنشسته دستگاههای اجرایی باشند.
- دارا بودن مدرك تحصیلی دانشگاهی از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی معتبر،
تبصره١: پذیرش مدارك تحصیلی كارشناسی ناپیوستهمددكاری مشروط بهدارا بودن مدرك تحصیلی كاردانی مددكاری میباشد.
تبصره ٢: دارندگان مقطع كارشناسی ارشد تغذیه با كارشناسی غیر مرتبط كه ورودی سال١٣٩٨ و قبل از آن میباشند و ٣١ واحد جبرانی را گذرانده و شماره نظام پزشكی دریافت كرده باشند مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون میباشند.
- تذكرات مهم در خصوص شرایط عمومی:
افرادی كه مجاز به شركت در این آزمون استخدامی نیستند عبارتند از:
1. افراد بازنشسته و بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی
2. انفصال شدگان دائم از خدمت و یا اخراج شدگان توسط واحدهای تابعه وزارت بهداشت
3. افرادی كه به موجب آراء مراجع قضائی و ذیصلاح، از خدمات دولتی منع شده باشند.
4. افرادی كه تعهد انجام كار به سایر موسسات و یا دستگاههای اجرایی دارند.
5. دارندگان مدارك تحصیلی معادل در رشته تحصیلی آگهی شده.
6. دارندگان تابعیت مضاعف
نكته: در صورتیكه داوطلب در بدو استخدام دارای مقطع تحصیلی بالاتر (مرتبط یا غیرمرتبط) با شرایط احراز طرح طبقه بندی مشاغل و مدرك تحصیلی مندرج در آگهی باشد، ملزم به ارائه تعهدنامه محضری مبنی برعدم درخواست اعمال مدرك تحصیلی مربوطه پس از صدور حكم استخدامی خواهد بود.

شرایط سنی
داشتن حداقل ٢٠ سال و حداكثر ٤٠ سال تمام (متولد شدگان از ١٣٦٢/٠٧/٠٨ تا ١٣٨٢/٠٧/٠٨) برای دارندگان مدرك تحصیلی كارشناسی و كارشناسی ارشد و داشتن حداكثر ٤٥ سال تمام برای دارندگان مدارك تحصیلی دكتری و بالاتر (متولد شدگان از ١٣٥٧/٠٧/٠٨ به بعد) تا اولین روز ثبت نام.
تبصره: موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیههای معتبر، به حداكثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
1. جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان و فرزندان آزادگان یك سال اسارت و بالاتر، از شرط حداكثر سن معاف می باشند.
* سایر مشمولین سهمیه ٢٥ درصد و ٥ درصد در صورت ثبت نام در آزمون، مكلف به رعایت حداكثر سنهای اعلام شده در ذیل میباشند، در غیراین صورت از ادامه فرایند استخدام حذف خواهند شد.
2. پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال
3. داوطلبانی كه در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشكی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها
4. داوطلبانی كه به صورت غیررسمی و تماموقت در وزارتخانه ها و موسسات و شركتهای دولتی، بانكها و شركت های تحت پوشش آنها، شركتهای بیمه های دولتی، شهرداری ها و موسسات و شركتهای دولتی كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر نام است، موسسات و شركت های ملی و مصادره شده كه به نحوی از بودجه و كمك دولت استفاده میكنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شركت های تحت پوشش آنها از تاریخ ١٣٥٧/١١/٢٢ به خدمت اشتغال داشتهاند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.
5. داوطلبانی كه طرح خدمت نیروی انسانی موظف (اجباری یا اختیاری و یا در قالب تمدید طرح) را به استناد قانون خدمت پزشكان و پیراپزشكان انجام دادهاند، به میزان انجام خدمت فوق.
6. به استناد بند الف ماده ١٥ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ١٤٠٠/٨/١٩ مجلس شورای اسلامی به ازاء تاهل و نیز داشتن هر فرزند یكسال تا حداكثر ٥ سال به سقف محدودیت سنی اضافه می شود مشروط به آن كه نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ٢.٥ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت كشور در زمان برگزاری آزمون میباشد. 
مراحل ثبت نام
ثبت نام به صورت اینترنتی از روز شنبه ٨ مهرماه ١٤٠٢ آغاز و تا پایان روز شنبه ١٥مهرماه ١٤٠٢از طریق سایت ادامه خواهدیافت. این زمان به هیچ وجه تمدید نخواهد شد، متقاضیان باید در مدت زمان فوق، نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موكول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند داوطلب متقاضی استخدام در آزمون استخدامی باید در زمان ثبت نام، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت
كارت شركت در آزمون، از روز سه شنبه ٢ آبان ماه برای مشاهده و پرینت بر سامانه انتقال خون قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه 5 آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی كارت شركت در امتحان درج و به هنگام پرینت كارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذكر است صدور كارت شركت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارك داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط مؤسسه مربوط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  

توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه استخدامی می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

اطلاعات آزمون

+ دانلود دفترچه شرایط (PDF)


تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 15 مهر 1402
دریافت کارت آزمون: 8 آبان 1402
زمان برگزاری آزمون: 11 آبان 1402


منابع آزمون:
+ دانلود نمونه سوالات استخدامی سازمان انتقال خون 
+ سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون 


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.

نتایج نهایی آزمون استخدام وزارت بهداشت

خبر 20 اردیبهشت 1402: اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال 1401
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛  لینک مشاهده نتایج نهایی آزمون فعال گردید.

نتایج نهایی

مشاهده اطلاعیه

اعلام نتایج نهایی نهمین آزمون استخدامی فراگیر

خبر 19 فروردین 1402: اعلام نتایج نهایی نهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ نتیجه نهایی نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی سال 1400 - سایر دستگاه ها بجز آموزش و پرورش اعلام شد.

مشاهده نتایج

مشاهده اطلاعیه

نتایج آزمون استخدام دانشگاه‌های علوم پزشکی

خبر 26 آذر 1401: اعلام نتایج آزمون استخدام دانشگاه های علوم پزشکی در سال 1401
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ امکان مشاهده کارنامه اولیه آزمون استخدامی متمرکز دانشگاه های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی تهران، زابل، سمنان، ایرانشهر، اراک، علوم توابخشی و سلامت اجتماعی، ارومیه، بجنورد، بیرجند، البرز و سازمان انتقال خون ایران (برگزار شده در تاریخ 1401/07/22) در سال 1401 فراهم گردید.
لذا داوطلبان هر یک از دستگاه های مذکور پس از دریافت نتیجه آزمون، درصورتی که براساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون جزء معرفی‌شدگان برای بررسی مدارك می باشند، باید برای اقدامات بعدی به درگاه اطلاع رسانی دستگاه موردنظر خود به شرح جدول ذیل مراجعه و براساس توضیحات مندرج در درگاه مربوطه، اقدام نمایند.

مشاهده اطلاعیه

جهت مشاهده نتایج کلیک نمایید

اعلام نتایج آزمون 

خبر 15 شهریور 1401: ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم، نتایج نهمین آزمون‌ فراگیر دستگاه های اجرایی سال 1400 اعلام گردید. درصورتی که داوطلبان براساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون جزء معرفی شدگان جهت بررسی مدارک به هر یک از دستگاههای اجرایی می باشند، موظفند برای اقدامات بعدی در تاریخ 1401/06/20 به آدرس درگاه اطلاع رسانی دستگاه مورد نظر به شرح جدول و براساس توضیحات و زمان بندی های مندرج در اطلاعیه دستگاه، اقدام نمایند.

جهت مشاهده متن کامل اطلاعیه کلیک نمایید

جهت مشاهده نتایج آزمون کلیک نمایید

دفترچه شرایط آزمون دانشگاه‌های علوم پزشکی 

 آگهی 9 شهریور 1401: دانشگاه های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی تهران، زابل، سمنان، ایرانشهر، اراک، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، ارومیه، بجنورد، بیرجند، البرز و سازمان انتقال خون و سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی در نظر دارند برای تامین نیروهای مورد نیاز خود ؛ افراد واجد شرایط را به استناد ماده 33 آئین نامه اداری، استخدامی كاركنان غیر هیات علمی دانشگاه/دانشكده های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و دستورالعمل اجرایی برگزاری آزمون های استخدامی مصوب دور دوم هیات امنا سال 1397 از طریق آزمون كتبی در حیطه های عمومی و تخصصی (و حسب مورد مصاحبه استخدامی) به صورت پیمانی با شرایط و ضوابط ذیل استخدام نمایند. مهلت ثبت نام تا 15 شهریور 1401 می باشد.

تعاریف
مفاهیم برخی از اصطلاحات بکار رفته در این دفترچه به شرح زیر است:
1.موسسه: به دانشگاه ها یا دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اطلاق میشود که با توجه به اهداف و برنامه های آتی خود نسبت به رفع نیازهای نیروی انسانی مراکز بهداشتی، مراکز درمانی و بیمارستان ها و سایر واحدهای تابعه، اقدام به استخدام می نمایند. (مطابق جدول فهرست شغل محل ها)
 2.دستگاه اجرایی: کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانکها و بیمه های دولتی، (کلیه دستگاه های موضوع ماده 5 (قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه اجرایی نامیده میشوند.
3. آیین نامه اداری استخدامی: منظور، آیین نامه اداری استخدامی کارکنان غیر هیات علمی مصوب هیات امناء دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور می باشد که به استناد ماده یک قانون احکام دائمی توسعه کشور تدوین گردیده است.
 4. داوطلب قراردادی کار معین: به شخصی اطلاق میشود که به صورت قانونی در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور یا سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب قرارداد انجام کار معین (موضوع تبصره 5 ماده 31 آیین نامه اداری استخدامی کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور) اشتغال داشته باشد. 5. داوطلب قراردادی پزشک خانواده: فردی که براساس مفاد تبصره 6 ماده 31 آیین نامه و از طریق قرارداد طرح پزشک خانواده در حال انجام وظیفه در مراکز بهداشت تابعه دانشگاه/دانشکده می باشد.
5 .داوطلب قراردادی پزشک خانواده: فردی كه براساس مفاد تبصره 6 ماده 31 آیین نامه و از طریق قرارداد طرح پزشک خانواده در حال انجام وظیفه در مراكز بهداشت تابعه دانشگاه/دانشكده می باشد.
6.داوطلب‌ قرارداد مشاغل‌ کارگری: به‌ شخصی‌ اطلاق می‌شود که‌ به‌ صورت قانونی‌ در یکی‌ از دانشگاه های علوم پزشکی‌ کشور یا سایر موسسات تابعه‌ وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی‌ در قالب‌ قرارداد مشاغل‌ کارگری (موضوع ماده ٣٢ آیین‌ نامه‌ مذکور) اشتغال داشته‌ باشد.
7.داوطلب‌ شرکتی‌: به‌ شخصی‌ اطلاق می‌شود که‌ به‌ صورت قانونی‌ از طریق‌ یکی‌ از شرکت‌های تامین‌ نیرو طرف قرارداد دانشگاه های علوم پزشکی‌ کشور یا سایر موسسات تابعه‌ وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی‌ به‌ صورت خرید خدمت‌ از بخش‌ خصوصی‌ (موضوع تبصره ماده ٢٢ آیین‌ نامه‌ مذکور) اشتغال داشته‌ باشد.
8. داوطلب‌ ایثارگر: ایثارگران شامل‌ موارد زیر هستند:
تذکر: مراجع‌ تأیید مدت حضور داوطلبانه‌ در جبهه ها عبارتند از:
1. معاونت‌ نیروی انسانی‌ هر یک‌ از رده های نیروهای مسلح‌ در مورد رزمندگان متبوع خود
2. معاونت‌ نیروی انسانی‌ سازمان بسیج‌ مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی‌ اعم‌ از مستخدمین‌ دولت‌
صاحبان مشاغل‌ و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل‌ معاونت‌ توسعه‌ و منابع‌ انسانی‌ وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.
9. داوطلب‌ معلول: به‌ معلولی‌ اطلاق می‌ شود که‌ با ارائه‌ معرفی‌ نامه‌ از سازمان بهزیستی‌ مشمول استفاده از ٣ درصد سهمیه‌ استخدامی‌ قانون حمایت‌ از حقوق معلولان می‌ باشد.
10. داوطلب‌ آزاد: به‌ شخصی‌ اطلاق می‌شود که‌ در زمان ثبت‌ نام، مشمول سهمیه‌ ایثارگران و سهمیه‌ معلولین‌ نباشد.
شرایط عمومی داوطلبان

1-1. داشتن‌ تابعیت‌ ایران
1-2. اعتقاد به‌ دین‌ مبین‌ اسلام یا یکی‌ از ادیان شناخته‌ شده در قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی‌ ایران
1-3. التزام به‌ قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی‌ ایران
1-4. انجام خدمت‌ دوره ضرورت یا معافیت‌ قانونی‌ برای مردان
تبصره: دانش‌ آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت‌ نظام وظیفه‌ تخصصی‌ بنیاد ملی‌ نخبگان که‌ پروژه تحقیقاتی‌ جایگزین‌ خدمت‌ مورد تایید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح‌ را شروع نموده و دوره آموزش نظامی‌ خود را طی‌ کرده باشند، می‌ توانند قبل‌ از صدور کارت پایان خدمت‌ در آزمون ثبت‌ نام نمایند. این‌ دسته‌ از افراد در صورت پذیرفته‌ شدن در آزمون حداکثر تا یکسال پس‌ از برگزاری آزمون موظف‌ به‌ ارائه‌ گواهی‌ پایان خدمت‌ خود می‌ باشند. درصورت عدم ارائه‌ گواهی‌ مربوطه‌ در زمان مقرر، ادامه‌ فرایند استخدامی‌ آنها متوقف‌ گردیده و حتی‌ در صورت قبولی‌ نهایی‌ استخدام و به‌ کارگیری آنها کان لم‌ یکن‌ تلقی‌ می‌شود.
1-5. داشتن‌ سلامت‌ جسمانی‌ و روانی‌ و توانایی‌ برای انجام کاری که‌ استخدام می‌شوند(به‌ تشخیص‌ شورای طب‌ کار یا کمیسیون پزشکی‌ دانشگاه).
1-6. عدم اعتیاد به‌ دخانیات و مواد مخدر
1-7. نداشتن‌ سابقه‌ محکومیت‌ جزایی‌ موثر
1-8. عدم وجود هرگونه‌ ممنوعیت‌ استخدام در دستگاه های اجرایی‌ توسط‌ آراء مراجع‌ قضایی‌ و ذیصلاح.
1-9. داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای باز خرید خدمت‌ و همچنین‌ بازنشسته‌ دستگاه های اجرایی‌ باشند.
تذکرات مهم‌ در خصوص شرایط‌ عمومی‌:
افرادی که‌ مجاز به‌ شرکت‌ در این‌ آزمون استخدامی‌ نیستند عبارتند از:
1-  افراد بازنشسته‌ و باز خرید خدمت‌ دستگاه های اجرایی‌
2-  انفصال شدگان دائم‌ از خدمت‌ و یا اخراج شدگان توسط‌ واحدهای تابعه‌ وزارت بهداشت‌
3- افرادی که‌ به‌ موجب‌ آراء مراجع‌ قضائی‌ و ذیصلاح، از خدمات دولتی‌ منع‌ شده باشند
4- افرادی که‌ تعهد انجام کار به‌ سایر موسسات و یا دستگاه های اجرایی‌ دارند.
5-  دارندگان مدارک تحصیلی‌ معادل در رشته‌ تحصیلی‌ آگهی‌ شده.
نکته‌: در صورتیکه‌ داوطلب‌ در بدو استخدام دارای مقطع‌ تحصیلی‌ بالاتر مرتبط‌ یا غیر مرتبط‌ با شرایط‌ احراز طرح طبقه‌ بندی مشاغل‌ و مدرک تحصیلی‌ مندرج در آگهی‌ باشد، ملزم به‌ ارائه‌ تعهد نامه‌ محضری مبنی‌ بر عدم درخواست‌ اعمال مدرک تحصیلی‌ مربوطه‌ پس‌ از صدور حکم‌ استخدامی‌ خواهد بود.

شرایط اختصاصی

الف‌) شرایط‌ سنی‌ داوطلبان:
داشتن‌ حداقل‌ 20 سال و حداکثر 40 سال تمام (متولد شدگان از 1361/6/9 تا 1381/6/9) برای دارندگان مدرک تحصیلی‌ کاردانی‌، کارشناسی‌ و کارشناسی‌ ارشد و داشتن‌ حداکثر 45 سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی‌ دکتری و بالاتر (متولد شدگان از 1356/6/9 به‌ بعد) تا اولین‌ روز ثبت‌ نام.
تبصره: موارد ذیل‌ به‌ شرط ارائه‌ تأییدیه‌ های معتبر، به‌ حداکثر سن‌ مقرر اضافه‌ خواهد شد:
1- جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان و فرزندان آزادگان یک‌ سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن‌ معاف می‌ باشند.
2- سایر مشمولین‌ سهمیه‌ 25 درصد و 5 درصد در صورت ثبت‌ نام در آزمون، مکلف‌ به‌ رعایت‌ حداکثر سن‌های اعلام شده در ذیل‌ می‌باشند، در غیر این‌ صورت از ادامه‌ فرایند استخدام حذف خواهند شد.
-پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به‌ میزان پنج‌ سال
-داوطلبانی‌ که‌ در جبهه‌ ها به‌ طور داوطلبانه‌ خدمت‌ نموده اند به‌ میزان حضور در جبهه‌ و همچنین‌ مدت زمان بستری شدن و یا استراحت‌ پزشکی‌ رزمندگان داوطلب‌ در اثر مجروحیت‌ در جبهه‌ ها
3- سابقه‌ خدمت‌ کارمندان تمام وقت‌ دولتی‌ حداکثر به‌ میزان 5 سال
4- سنوات قراردادی داوطلبان قراردادی شاغل‌ در موسسات تابعه‌ وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی‌ (اعم‌ از قراردادکار معین‌ و پزشک‌ خانواده و قرارداد مشاغل‌ کارگری) حداکثر به‌ میزان 15 سال (طبق‌ سابقه‌ بیمه‌ قابل‌ قبول).
5- سنوات شرکتی‌ داوطلبان شرکتی‌ شاغل‌ که‌ به‌ صورت غیرمستقیم‌ و از طریق‌ شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با موسسات تابعه‌ وزارت بهداشت‌ ، به‌ خدمت‌ اشتغال دارند، حداکثر به‌ میزان 15 سال(طبق‌ سابقه‌ بیمه‌ قابل‌ قبول)
6- سنوات قراردادی یا شرکتی‌ داوطلبانی‌ که‌ در سالهای گذشته‌ به‌ صورت قرارداد تمام وقت‌ (اعم‌ از قراردادکار معین‌ و پزشک‌ خانواده و قرارداد مشاغل‌ کارگری) در موسسات تابعه‌ وزارت بهداشت‌ و یا شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد آنها به‌ خدمت‌ اشتغال داشته‌اند و با موسسه‌ قطع‌ همکاری نمودهاند حداکثر به‌ میزان 5 سال (طبق‌ سابقه‌ بیمه‌ قابل‌ قبول)
نکته‌: در صورتیکه‌ افراد در یکی‌ از حالات شرکتی‌ یا قراردادی شاغل‌ بوده و براساس دستورالعمل‌ های مربوطه‌ به‌ حالت‌ اشتغال دیگری تبدیل‌ وضع‌ شده اند(اشتغال بصورت مستمر)، می‌ توانند حداکثر از 15 سال ارفاق سن‌ بهرمند گردند.
7- داوطلبانی‌ که‌ طرح خدمت‌ نیروی انسانی‌ موظف‌(اجباری یا اختیاری و یا در قالب‌ تمدید طرح) را به‌ استناد قانون خدمت‌ پزشکان و پیراپزشکان انجام دادهاند، به‌ میزان انجام خدمت‌ فوق.
8- به‌ استناد بند الف‌ ماده 15 قانون حمایت‌ از خانواده و جوانی‌ جمعیت‌ مصوب 1400/8/19 مجلس‌ شورای اسلامی‌ به‌ ازاء تاهل‌ و نیز داشتن‌ هر فرزند یکسال تا حداکثر 5 سال به‌ سقف‌ محدودیت‌ سنی‌ اضافه‌ می‌ شود.
نکته‌: مجموع سنوات اضافه‌ شده به‌ سن‌ داوطلبان در هر حال از 15 سال بیشتر نخواهد بود.
دانلود نمونه سوالات عمومی و تخصصی استخدام دانشگاه های علوم پزشکی
سفارش پستی کتاب‌های آمادگی برای آزمون‌های استخدامی
ب) ضوابط‌ و مقررات پذیرش مشمولین‌ قانون خدمت‌ پزشکان و پیراپزشکان:
1- مشمولین‌ قانون خدمت‌ پزشکان و پیراپزشکان در رشته های دارای طرح «اجباری» می‌بایست‌ دارای معافیت‌ یا گواهی‌ پایان انجام طرح خدمت‌ مربوطه‌ باشند.
تبصره 1- مشمولین‌ قانون خدمت‌ پزشکان و پیراپزشکان رشته های اجباری که‌ در حین‌ انجام خدمت‌ قانونی‌ در واحدهای تابعه‌ یک‌ دانشگاه می‌باشند، می‌توانند صرفاً در آزمونهای استخدامی‌ همان دانشگاه شرکت‌ نمایند. بدیهی‌ است‌ در صورت قبولی‌ صدور ابلاغ استخدامی‌ و حکم‌ حقوقی‌ بصورت پیمانی‌ حین‌ طرح امکان پذیر خواهد بود.
تبصره 2- در خصوص داوطلبانی‌ که‌ نسبت‌ به‌ تمدید طرح آنان اقدام شده است‌، نیازی به‌ ارائه‌ گواهی‌ «پایان طرح» نیست‌ و گواهی‌
«اشتغال به‌ طرح» برای اینگونه‌ افراد کفایت‌ می‌نماید. ضمناً مشمولین‌ مذکور می‌توانند با ارائه‌ گواهی‌ مربوطه‌ در آزمون سایر دانشگاه های علوم پزشکی‌ نیز شرکت‌ نمایند.
نکته‌: داوطلبان متعهد خدمت‌ موسسات تابعه‌ وزارت بهداشت‌ (تعهد خاص، قانون برقراری عدالت‌ آموزشی‌ و پزشکان متخصص‌ مشمولین‌ تعهدات «ضریب‌ k» و ...) صرفا مجاز به‌ شرکت‌ در آزمون استخدامی‌ همان موسسه‌ یا منطقه‌ مورد تعهد می‌ باشند.
لازم به‌ ذکر است‌ در صورت پذیرش نهایی‌، تعیین‌ محل‌ خدمت‌ این‌ داوطلبان در مدت تعهد با توجه‌ به‌ مفاد سند تعهد اخذ شده برعهده موسسه‌ خواهد بود.
تبصره 3- مشمولین‌ تعهدات ضریب‌ k در صورتی‌ مجاز به‌ ثبت‌ نام در آزمون (در هر شغل‌- محل‌) می‌ باشند که‌ از میزان تعهدات آنان حداکثر 3 ماه باقی‌ مانده باشد (ملاک عمل‌ برای محاسبه‌ حداکثر سه‌ ‹3› ماه، از تاریخ‌ آخرین‌ روز ثبت‌ نام می‌باشد). بدیهی‌ است‌ صدور ابلاغ پذیرفته‌ شدگان نهایی‌ این‌ بند منوط به‌ ارائه‌ گواهی‌ پایان خدمات مورد تعهد پزشکان در مقطع‌ تخصص‌ می‌ باشد.
2- مشمولین‌ قانون خدمت‌ پزشکان و پیراپزشکان در رشته‌ های دارای طرح »اختیاری« که‌ طرح خود را در سایر موسسات تابعه‌ وزارت بهداشت‌ درمان و آموزش پزشکی‌ می‌گذرانند در صورت قبولی‌ ملزم به‌ ارائه‌ گواهی‌ موافقت‌ با انصراف از طرح در صورت پذیرش نهایی‌ از دانشگاه محل‌ انجام طرح خود در هنگام بررسی‌ مدارک می‌ باشند.
پ) شرایط‌ اختصاصی‌ و ضوابط‌ پذیرش مشاغل‌ مربوط به‌ حیطه‌ فوریت‌های پزشکی‌:
در خصوص مشاغل‌ فوریت‌های پزشکی‌ پیش‌ بیمارستانی‌ و کارشناس تریاژ تلفنی‌ فوریت‌های پزشکی‌ علاوه بر شرایط‌ فوق الذکر، داشتن‌ سلامت‌ کامل‌ جسمانی‌ و روانی‌ با تایید طب‌ کار مورد تائید وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی‌ نیز الزامی‌ می‌ باشد.
در خصوص شغل‌ « فوریت‌های پزشکی‌ پیش‌ بیمارستانی‌ » علاوه بر شرایط‌ مندرج در بندهای قبلی‌، برخورداری از شرایط‌ ذیل‌ نیز الزامی‌ می‌باشد:
1- دارای قد 165 سانتی‌ متر و بالاتر.
2- دارای شاخص‌ توده بدنی‌ BMI (Body Mass Index ) کمتر از 30 و بیشتر از 19.
تبصره: افرادی که‌ "BMI" آنها در محدوده تعیین‌ شده نبوده و نسبت‌ به‌ موضوع معترض باشند طبق‌ دستورالعمل‌ اجرایی‌ مربوطه‌ برای انجام"تست‌ بیو الکتریک‌ امپدانس‌" معرفی‌ می‌ شوند و تصمیم‌ گیری نهایی‌ در خصوص آنها براساس نتایج‌ تست‌ مربوطه‌ صورت می‌گیرد.
تذکر: اندازه گیری "قد" و "BMI" در زمان بررسی‌ مدارک انجام خواهد گرفت‌ و در صورتی‌ که‌ داوطلب‌ هر یک‌ از این‌ شرایط‌ را احراز ننماید، از سایر مراحل‌ استخدام از جمله‌ مصاحبه‌ حذف خواهد شد و حق‌ اعتراض نخواهد داشت‌.
3- دارا بودن گواهینامه‌ رانندگی‌ با آمبولانس‌ ( ب2 یا پایه‌ دوم)
تبصره: داوطلبان دارای گواهینامه‌ (ب1) در صورت قبولی‌ در آزمون، بایستی‌ تعهد محضری مبنی‌ بر ارائه‌ اصل‌ گواهینامه‌ (ب2) یا پایه‌ دوم را تا پایان یک‌ سال پس‌ از تاریخ‌ برگزاری آزمون استخدامی‌ ارائه‌ نمایند. بدیهی‌ است‌ در صورت عدم ارائه‌ اصل‌ گواهینامه‌ در مدت تعیین‌ شده استخدام فرد کان لم‌ یکن‌ خواهد شد. (لازم به‌ ذکر است‌ افراد زیر 24 سال چنانچه‌ فاقد گواهینامه‌ مربوطه‌ باشند، در صورت قبولی‌ در آزمون بایستی‌ تعهد محضری مبنی‌ بر اخذ گواهینامه‌ ب 2 تا پایان 24 سالگی‌ ارائه‌ نمایند و در صورت عدم ارائه‌ گواهینامه‌ در زمان مقرر قبولی‌ آنها کان لم‌ یکن‌ خواهد شد)
4- داشتن‌ آمادگی‌ جسمانی‌ و مهارتهای بدنی‌ برای امدادرسانی‌ سریع‌ و صحیح‌ (بدین‌ منظور از داوطلبان واجد شرایط‌، آزمون آمادگی‌ جسمانی‌ به‌ عمل‌ خواهد آمد).
نکته‌: سایر شرایط‌ اختصاصی‌ مشاغل‌ مختلف‌ بنا به‌ ضرورت در جداول رشته‌ های شغلی‌ هر دانشگاه درج گردیده است‌.

مواد آزمون

به‌ هر یک‌ از داوطلبان، یک‌ دفترچه‌ سوال عمومی‌ و یک‌ دفترچه‌ سوال اختصاصی‌ داده خواهد شد.
کلیه‌ دروس آزمون عمومی‌ و اختصاصی‌ به‌ صورت چهارگزینه‌ای با ضریب‌ یک‌ (1) برای سوالات حیطه‌ عمومی‌ و ضریب‌ دو (2) برای سوالات حیطه‌ تخصصی‌ طراحی‌ خواهد شد. ضمنا به‌ ازای هر سه‌ پاسخ‌ غلط‌، یک‌ پاسخ‌ صحیح‌ حذف خواهد شد.
الف‌) مواد آزمون عمومی‌:
-  فنّاوری اطلاعات مهارت های هفت‌گانه‌ (ICDL)
-  ریاضی‌ و آمار مقدماتی‌،
-  زبان و ادبیات فارسی‌،
-  معارف اسلامی‌،
-  زبان انگلیسی‌ - عمومی‌،
-  اطلاعات عمومی‌، دانش‌ اجتماعی‌ و حقوق اساسی‌.
-  هوش و توانمندی های ذهنی‌،

* اقلیتهای اقلیت‌های دینی‌ مصرح در قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی‌ ایران از پاسخگویی‌ به‌ سؤالات معارف اسلامی‌ معاف بوده و در محاسبه‌ نمره کل‌ عمومی‌ (که‌ حیطه‌ عمومی‌ نامیده می‌شود)، این‌ درس لحاظ نخواهد شد ولی‌ چنانچه‌ داوطلب‌ اقلیت‌ دینی‌ به‌ سؤالات معارف اسلامی‌ پاسخ‌ دهد، این‌ درس با تأثیر مثبت‌ در محاسبه‌ نمره کل‌ عمومی‌ لحاظ خواهد شد. در واقع‌ دو نمره کل‌ عمومی‌، یک‌ نمره کل‌ با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک‌ نمره کل‌ بدون لحاظ نمره خام درس مذکور، محاسبه‌ و نمره کل‌ بالاتر ملاک قرار خواهد گرفت‌.
**آزمون عمومی‌ نمره منفی‌ دارد.
ب) مواد آزمون تخصصی‌:
سوالهای حیطه های تخصصی‌ آزمون با توجه‌ به‌ دانش‌ و مهارتهای تخصصی‌ متناسب‌ با رشته های شغلی‌، بر اساس مواد آزمون مندرج در جدول شماره شماره 1 صفحات 15 تا 16 مشخص‌ شده است‌.

مراحل ثبت نام
داوطلب‌ متقاضی‌ استخدام در آزمون استخدامی‌ باید در زمان ثبت‌ نام، شرایط‌ عمومی‌ و اختصاصی‌ مندرج در این‌ دفترچه‌ را داشته‌ باشد.
الف‌) تهیه‌ فایل‌ عکس‌ اسکن‌ شده:
داوطلب‌ باید یک‌ قطعه‌ عکس‌ پرسنلی‌ خود را با مشخصات زیر، اسکن‌ نموده و فایل‌ آن را برای ارسال از طریق‌ برنامه‌ ثبت‌ نام اینترنتی‌ آماده نماید:
عکس‌ 4*3 که‌ در سال جاری گرفته‌ شده باشد (عکس‌ تمام رخ) فقط‌ باید با فرمت‌ JPG باشد. اندازه عکس‌ اسکن‌ شده باید حداقل‌ 300*200 پیکسل‌ و حداکثر 400*300 باشد. تصویر داوطلب‌ باید واضح‌، مشخص‌ و فاقد اثر مهر، منگنه‌ و هرگونه‌ لکه‌ باشد. حجم‌ فایل‌ ذخیره شده عکس‌ نباید از 70 کیلوبایت‌ بیشتر باشد. حاشیه‌ های زاید عکس‌ اسکن‌ شده باید حذف شده باشد. حتی‌ الامکان عکس‌ رنگی‌ و دارای زمینه‌ سفید باشد.
تذکر (1): اسکن‌ عکس‌ از روی کارت های شناسایی‌ (کارت ملی‌، شناسنامه‌ و ...) قابل‌ قبول نمی‌ باشد و داوطلبان لازم است‌ از اصل‌ عکس‌ و مطابق‌ با توضیحات فوق، اقدام به‌ اسکن‌ نمایند.
تذکر (2): عکس‌ خواهران باید با حجاب و صورت کامل‌ آنان مشخص‌ باشد.
تذکر (3): با توجه‌ به‌ مشکلات به‌ وجود آمده در آزمونهای قبلی‌، در خصوص اشتباه در ارسال عکس‌ داوطلبان، که‌ این‌ موضوع اکثراً برای داوطلبانی‌ که‌ ثبت‌ نام آنان توسط‌ دیگران انجام می‌شود رخ داده است‌. تاکید می‌گردد که‌ علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی‌، حتما نسبت‌ به‌ کنترل عکس‌ ارسالی‌ دقت‌ نمایید تا اشتباهاً عکس‌ داوطلب‌ دیگری به‌ جای عکس‌ شما الصاق نگردد. بدیهی‌ است‌ که‌ در صورت ارسال عکس‌ اشتباهی‌ از طرف متقاضی‌، فرد به‌ عنوان متخلف‌ تلقی‌ و مطابق‌ مقررات با وی رفتار خواهد شد.
پرداخت وجه

ثبت‌ نام به‌ صورت اینترنتی‌ از روز چهارشنبه‌ 1401/06/09 لغایت‌ روز سه‌شنبه‌ مورخ 1401/06/15 انجام خواهد پذیرفت‌. مدت ثبت‌نام به‌ هیچ‌وجه‌ قابل‌ تمدید نخواهد بود.
متقاضیان واجد شرایط‌ باید به‌ سایت‌ سازمان سنجش‌ آموزش کشور مراجعه‌ و پس‌ از پرداخت‌ مبلغ‌ 1/250/000 (یک‌ میلیون و دویست‌ و پنجاه هزار) ریال به‌ صورت الکترونیکی‌ و با کارتهای بانکی‌ متصل‌ به‌ شبکه‌ی شتاب نسبت‌ به‌ تکمیل‌ فرم ثبت‌ نام و ارائه‌ اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند. ضمناً با توجه‌ به‌ اینکه‌ مقرر گردید در مراحل‌ مختلف‌ فرآیند این‌ آزمون خدماتی‌ از طریق‌ ارسال پیام کوتاه به‌ داوطلبان ارائه‌ شود، لازم است‌ علاوه بر هزینه‌ ثبت‌نام مبلغ‌ 12/000 (دوازده هزار) بابت‌ استفاده از خدمات پیام کوتاه پرداخت‌ نمایند.
موکداً تاکید می‌گردد مدت زمان تعیین‌ شده برای ثبت‌ نام در امتحان مشترک فراگیر تمدید نمی‌ گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت‌ به‌ ثبت‌ نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به‌ روزهای پایانی‌ خودداری نمایند. متقاضیان شرکت‌ در امتحان مشترک فراگیر باید پس‌ از پایان ثبت‌ نام کد رهگیری خود را یادداشت‌ نموده و تا پایان مراحل‌ استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به‌ ثبت‌ نام های ناقص‌ ترتیب‌ اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی‌ به‌ هیچ‌ وجه‌ مسترد نمی‌گردد.
ج) تکمیل‌ تقاضانامه‌ ثبت‌نام مندرج در دفترچه ثبت نام (دانلود)

زمان برگزاری آزمون
کارت شرکت‌ در امتحان مذکور از روز چهارشنبه‌ 1401/07/20 برای مشاهده و پرینت‌ بر روی سایت‌ سازمان سنجش‌ آموزش کشور قرار خواهد گرفت‌. آزمون مذکور در روز جمعه‌ 1401/07/22 در تهران و با توجه‌ به‌ آمار شرکت‌ کنندگان، حسب‌ مورد در برخی‌ از مراکز استان و شهرستان برگزار خواهد شد و ملاک تعیین‌ حوزه امتحانی‌ داوطلبان شهرستان محل‌ اقامت‌ فعلی‌ می‌باشد که‌ در تقاضانامه‌ درج خواهند نمود. ساعت‌ شروع و محل‌ برگزاری امتحان مشترک فراگیر بر روی کارت شرکت‌ در امتحان مشترک فراگیر درج و به‌ هنگام پرینت‌ کارت به‌ آگاهی‌ داوطلبان خواهد رسید. لازم به‌ ذکر است‌ صدور کارت شرکت‌ در آزمون به‌ منزله‌ تایید اطلاعات ارسالی‌ از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس‌ از اجرای آزمون توسط‌ مؤسسه‌ مربوط مورد بررسی‌ قرار خواهد گرفت‌.
امتیازات و سهمیه های قانونی‌

استخراج نتایج‌ آزمون به‌ ترتیب‌ ذیل‌ خواهد بود:
الف‌) سهمیه‌ ایثارگران:
بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل‌ سهمیه های استخدامی‌ از طریق‌ شرکت‌ در آزمون استخدامی‌ موسسات، رقابت‌ بین‌ کلیه‌ داوطلبان ایثارگر در هر یک‌ از سهمیه های 25 درصد و 5 درصد (در هر یک‌ از مجوزهای کلی‌ سازمان اداری و استخدامی‌ کشور به‌ دستگاه اجرایی‌) بر اساس نمره مکتسبه‌ در آزمون استخدامی‌ موسسات به‌ میزان حداکثر سه‌ برابر ظرفیت‌ در شغل‌ محل‌ های دارای مصاحبه‌ جهت‌ معرفی‌ به‌ مصاحبه‌ استخدامی‌ و یک‌ برابر ظرفیت‌ در شغل‌ محل‌ های بدون مصاحبه‌ با رعایت‌ ساز و کارهای ذیل‌ صورت می‌پذیرد:
1- در فرآیند جذب و استخدام مشمولین‌ سهمیه‌ 25 درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق‌ ضوابط‌ و مقررات جاری و با هماهنگی‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می‌ پذیرد.
2- با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه‌ استخدامی‌ مربوط به‌ مشمولین‌ سهمیه‌ 25 درصد ایثارگران در دفترچه‌ آزمون استخدامی‌ موسسات مشخص‌ و از سهمیه‌ سایر داوطلبان مجزا گردیده است‌ و داوطلبان ایثارگر تأیید شده مشمول این‌ سهمیه‌، برای اعمال سهمیه‌ مذکور صرفاً باید شغل‌ محل‌های مشخص‌ شده در سهمیه‌ ایثارگران 25 درصد را انتخاب نمایند.
3- ایثارگران متقاضی‌ بهرهمندی از سهمیه‌ استخدامی‌ حداقل‌ 25 درصد موضوع ماده (21) قانون جامع‌ خدمات رسانی‌ به‌ ایثارگران برای ثبت‌ نام و بهرهمندی از سهمیه‌ مزبور، لازم است‌ ابتدا اطلاعات خود را در سیستم‌ سجایا (سیستم‌ جامع‌ اطلاعات یکپارچه‌ ایثارگران) ثبت‌ نموده و توسط‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید گردد و در صورت عدم تایید بنیاد مذکور مجاز به‌ انتخاب شغل‌محل‌های مشخص‌ شده برای سهمیه‌ یاد شده نمی‌باشند.
4- مشمولین‌ سهمیه‌ 25 درصد ایثارگران، مجاز به‌ بهرهمندی از سهمیه‌ استخدامی‌ 5 درصد سایر ایثارگران نمی‌باشند. به‌ عبارت دیگر هر داوطلب‌ ایثارگر می‌تواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از یکی‌ از سهمیه های مشخص‌ شده بر اساس ضوابط‌ مربوطه‌، استفاده نماید. بنابراین‌ مشمولین‌ سهمیه‌ 25 درصد ایثارگران، جهت‌ استفاده از سهمیه‌ اختصاصی‌ خود، صرفاً باید مشاغل‌ مشخص‌ شده برای آنان را در دفترچه‌ انتخاب نمایند.
5- جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان و فرزندان آزادگان یک‌ سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل‌ معدل و حداکثر سن‌ معاف می‌باشند.
6- کسب‌ حد نصاب نمره آزمون استخدامی‌ موسسات برای مشمولین‌ سهمیه‌ 25 درصد ایثارگران تا سقف‌ سهمیه‌ (25 درصد) الزامی‌ نمی‌باشد. بدیهی‌ است‌ در صورتی‌ که‌ ایثارگران موضوع این‌ سهمیه‌ در شغل‌ محل‌ های سهمیه‌ آزاد شرکت‌ نمایند کسب‌ حد نصاب نمره امتحان در شغل‌ مربوط الزامی‌ است‌.
7- آن دسته‌ از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی‌، آزادگان از کار افتاده کلی‌ و فرزندان آنان که‌ با کسب‌ حد نصاب قبولی‌ و رعایت‌ ترتیب‌ نمرات مکتسبه‌ در سهمیه‌ آزاد آزمون استخدامی‌ پذیرفته‌ می‌شوند، می‌توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت‌ حداقل‌ معدل و حداکثر سن‌ بهره مند گردند.
8- سهمیه‌ مربوط به‌ ایثارگران مشمول سهمیه‌ استخدامی‌ 5 درصد در دفترچه‌ آزمون استخدامی‌ موسسات مشخص‌ و از سهمیه‌ سایر داوطلبان مجزا گردیده است‌ و داوطلبان ایثارگر مشمول این‌ سهمیه‌، برای اعمال سهمیه‌ مذکور صرفاً باید شغل‌ محل‌های مشخص‌ شده در سهمیه‌ ایثارگران 5 درصد را انتخاب نمایند. بدیهی‌ است‌ چنانچه‌ در زمان بررسی‌ مدارک سهمیه‌ مورد اشاره تایید نگردد، داوطلب‌ مذکور از ادامه‌ فرایند استخدامی‌ حذف خواهد شد.
9-  کسب‌ حد نصاب نمره آزمون استخدامی‌ موسسات برای مشمولین‌ سهمیه‌ 5 درصد ایثارگران تا سقف‌ سهمیه‌ (پنج‌ درصد) الزامی‌ نمی‌باشد.
ب) سهمیه‌ معلولین‌:
جذب معلولین‌ با ارائه‌ معرفی‌نامه‌ از اداره کل‌ بهزیستی‌ استان از محل‌ سهمیه‌ استخدامی‌ (3 درصد قانون جامع‌ حمایت‌ از معلولان)
صرفاً از طریق‌ شرکت‌ در آزمون استخدامی‌ موسسات ، کسب‌ حد نصاب نمره لازم و رقابت‌ بین‌ کلیه‌ داوطلبان معلول بر اساس نمره مکتسبه‌ در آزمون استخدامی‌ موسسات و با رعایت‌ ساز و کارهای ذیل‌ صورت می‌پذیرد:
1- سهمیه‌ مربوط به‌ معلولین‌ مشمول سهمیه‌ استخدامی‌ 3 درصد در دفترچه‌ آزمون استخدامی‌ موسسات مشخص‌ و از سهمیه‌ سایر داوطلبان مجزا گردیده است‌ و داوطلبان معلول مشمول این‌ سهمیه‌، برای اعمال سهمیه‌ مذکور صرفاً باید شغل‌ محل‌های مشخص‌ شده در سهمیه‌ مذکور را انتخاب نمایند. بدیهی‌ است‌ چنانچه‌ در زمان بررسی‌ مدارک سهمیه‌ مورد اشاره تایید نگردد، داوطلب‌ مذکور از ادامه‌ فرایند استخدامی‌ حذف خواهد شد. بدیهی‌ است‌ انتخاب افراد برتر جهت‌ استفاده از سهمیه‌ یاد شده از طریق‌ رقابت‌ بین‌ جامعه‌ معلولین‌ صورت خواهد پذیرفت‌.
2- معلولین‌ باید توانایی‌ لازم برای انجام کاری که‌ جهت‌ آن استخدام می‌شوند را داشته‌ باشند.
3- بر اساس ماده(5) آیین‌ نامه‌ شماره 44178/88384 مورخ 1389/04/22 وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی‌ و دولت‌ الکترونیک‌، استخدام معلولان به‌ شرط آنکه‌ به‌ تشخیص‌ سازمان بهزیستی‌ کشور، معلولیت‌ آنان مانع‌ از مأموریت‌ کاری آنها نباشد، بلامانع‌ می‌باشد.
پ) سایر سهمیه ها:
کلیه‌ سهمیه‌ استخدامی‌ هر دانشگاه پس‌ از کسر سهمیه های استخدامی‌ ایثارگران( مندرج در بند الف‌) و معلولین‌ عادی (مندرج در بند ب)، به‌ سایر داوطلبان آزاد درصورت برخورداری از مفاد مندرج در آگهی‌ و کسب‌ حدنصاب نمره، به‌ ترتیب‌ نمره فضلی‌، بشرح ذیل‌ اختصاص خواهد یافت‌: 
1- با توجه‌ به‌ بخشنامه‌ شماره 369488 مورخ 99/7/27 سازمان اداری و استخدامی‌ کشور و به‌ استناد قانون اصلاح ماده 44 قانون مدیریت‌ خدمات کشوری مصوب 16/6/99 مجلس‌ شورای اسلامی‌ نمره مکتسبه‌ داوطلبان بومی‌ بجز شهرستان تهران و مراکز استانها با تعاریف‌ ذیل‌ با ضریب‌ یک‌ و چهاردهم‌ (1/4) محاسبه‌ و ملاک عمل‌ قرار می‌ گیرد.
الف‌- شهرستان محل‌ تولد مندرج در شناسنامه‌ داوطلب‌ با شهرستان مورد تقاضا یکی‌ باشد.
ب- سکونت‌ داوطلب‌ به‌ مدت حداقل‌ ده سال با ارائه‌ استشهاد محلی‌ (براساس فرم پیوست‌) ممهور به‌ مهر نیروی انتظامی‌(پاسگاه یا کلانتری محل‌) احراز گردد.
ج- داشتن‌ سوابق‌ تحصیلی‌ در مقاطع‌ ابتدایی‌، راهنمایی‌ یا دبیرستان در شهرستان مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه‌ می‌ تواند به‌ عنوان تمام یا قسمتی‌ از سابقه‌ ده سال سکونت‌ به‌ شرط استشهاد محلی‌ مبنی‌ بر تایید ساکن‌ بودن ملاک عمل‌ قرار گیرد.
د- در صورت وجود ابهام در خصوص شهرستان محل‌ تولد نظر اداره کل‌ ثبت‌ احوال استان ملاک عمل‌ خواهد بود.
و- تقسیمات کشوری (اعم‌ از شهر، بخش‌ یا روستای ذکر شده در شناسنامه‌ داوطلب‌) در اولین‌ روز ثبت‌ نام ملاک عمل‌ برای تعیین‌ بومی‌ بودن خواهد بود.
2- به‌ نمره مکتسبه‌ کارکنان قرارداد کار معین‌، کارگری، شرکتی‌ و متعهدین‌ که‌ در راستای وظایف‌ و ماموریت های محوله‌ مستقیما در مقابله‌ با ویروس کرونا و درمان بیماری کرونا (کووید19) از تاریخ‌ 98/12/1 در مراکز درمانی‌ و بهداشتی‌ زیر مجموعه‌ وزارت بهداشت‌ درمان و آموزش پزشکی‌، انستیتو پاستور و فوریتهای پزشکی‌ خدمت‌ نموده اند صرفاً در صورت برخورداری از شرایط‌ مندرج در آگهی‌، به‌ ازاء هر ماه سابقه‌ خدمت‌، دو (2) درصد و حداکثر تا بیست‌ (20) درصد نمره کل‌ آزمون به‌ نمره مکتسبه‌ فرد اضافه‌ خواهد شد.
3-  به‌ استناد بند "ب" ماده 15 قانون حمایت‌ از خانواده و جوانی‌ جمعیت‌ به‌ ازاء تاهل‌ و نیز هر فرزند دو درصد(2) تا حداکثر ده درصد(10)
به‌ نمره مکتسبه‌ فرد اضافه‌ خواهد شد.
تذکر بسیار مهم‌ در خصوص تغییر اطلاعات ثبت‌ نامی‌:
با توجه‌ به‌ اینکه‌ اعلام نتیجه‌ اولیه‌ (معرفی‌ افراد برای بررسی‌ مدارک) بر اساس اطلاعات ثبت‌نامی‌(خود اظهاری) داوطلبان و سهمیه های قانونی‌ انتخاب شده توسط‌ آنان صورت می‌ گیرد، به‌ دلیل‌ اینکه‌ در هنگام بررسی‌ مدارک، هرگونه‌ تغییر در اطلاعات وارد شده به‌ نحوی که‌ منجر به‌ بهره مندی داوطلب‌ از اولویت‌ یا امتیاز مربوطه‌ گردد، کل‌ فرایند اعلام نتیجه‌ را با اختلال مواجه‌ می‌ سازد، لذا لازم است‌ ورود اطلاعات مذکور در فرم تقاضانامه‌ ثبت‌ نام (به‌ خصوص اگر در کافی‌ نت‌ صورت می‌ گیرد) با دقت‌ و صداقت‌ صورت گیرد چراکه‌ با توجه‌ به‌ مشکلات به‌ وجود آمده در آزمون های قبلی‌، اصلاح اطلاعات مذکور در هنگام بررسی‌ مدارک به‌ هیچ‌ وجه‌ امکانپذیر نمی‌ باشد و داوطلب‌ حق‌ هیچ‌ گونه‌ اعتراضی‌ نخواهد داشت‌. لازم به‌ ذکر است‌ آخرین‌ فرصت‌ ویرایش‌ مشخصات ثبت‌ نامی‌ افراد (به‌ جز شغل‌ محل‌ انتخابی‌) در زمان پرینت‌ کارت ورود به‌ جلسه‌ خواهد بود. بدیهی‌ است‌ در صورت عدم ارائه‌ مدارک و مستندات لازم در زمان بررسی‌ مدارک، امتیازات و سهمیه‌ های انتخاب شده توسط‌ داوطلبان از آنان سلب‌ خواهد گردید.

نحوه پذیرش داوطلبان و اعلام نتیجه‌

اعلام نتیجه‌، تعیین‌ حد نصاب و انتخاب افراد در هر یک‌ از کد شغل‌ محل‌های آزمون استخدامی‌ دانشگاه به‌ ترتیب‌ زیر صورت می‌پذیرد:
1.  محاسبه‌ نمره کل‌ اولیه‌ داوطلبان براساس ضرایب‌ دروس عمومی‌ و اختصاصی‌.
2.  این‌ نمره کل‌ ملاک تعیین‌ حدنصاب خواهد بود
تعیین‌ حدنصاب نمره علمی‌ لازم: شرط لازم (و نه‌ کافی‌) برای معلولین‌ و داوطلبان آزاد جهت‌ معرفی‌ به‌ دانشگاه به‌ منظور بررسی‌ مدارک، بر مبنای کسب‌ حداقل‌ 50 درصد میانگین‌ امتیاز(مجموع نمره عمومی‌ و تخصصی‌ آزمون کتبی‌ با اعمال ضرایب‌ مربوطه‌) سه‌ نفر اول دارای بالاترین‌ امتیاز آزمون کتبی‌ در هر یک‌ از مشاغل‌ هر دانشگاه می‌ باشد که‌ به‌ روش زیر تعیین‌ می‌گردد:
حدنصاب = 50% * میانگین‌ نمره کل‌ اولیه‌ سه‌ نفر دارای بالاترین‌ امتیاز در هر شغل‌ هر موسسه‌
تبصره- کاهش‌ حد نصاب نمره آزمون در صورت عدم تامین‌ نیروهای مورد نیاز در هر رشته‌ شغلی‌ به‌ عهده کار گروه آزمون موسسه خواهد بود.
ارائه‌ کارنامه‌ اولیه‌ به‌ کلیه‌ داوطلبان توسط‌ سازمان سنجش‌ آموزش کشور صرفا جهت‌ اطلاع از وضعیت‌ نمره ها و معرفی‌ یا عدم معرفی‌ به‌ دانشگاه برای بررسی‌ مدارک و تطبیق‌ شرایط‌ با خود اظهاری افراد
5. بررسی‌ مدارک و اعمال سهمیه های قانونی‌ توسط‌ دانشگاه و محاسبه‌ نمره کل‌ نهایی‌ و اعلام فهرست‌ معرفی‌ شدگان مرحله‌ اول بر اساس نمره فضلی‌ از طریق‌ وب سایت‌ سازمان مذکور
6. اعلام نتیجه‌ اولیه‌ با توجه‌ به‌ ظرفیت‌ پذیرش در کد شغل‌ محل‌ انتخابی‌ با رعایت‌ موارد ذیل‌:
الف‌) دعوت از مشمولین‌ بند 5 همین‌ صفحه‌ جهت‌ بررسی‌ مدارک و مستندات استخدامی‌ در زمان مقرر توسط‌ دانشگاه مربوطه‌ به‌ شیوه ذیل‌:
برای مشاغلی‌ که‌ پذیرش آنها »بدون انجام مصاحبه‌« است‌ صرفا بر اساس نمره کل‌ نهایی‌ به‌ میزان سه‌ برابر ظرفیت‌ (صرفا جهت‌ بررسی‌ مدارک)
2. برای رشته های شغلی‌ که‌ شیوه پذیرش آنها «با انجام مصاحبه‌» است‌ به‌ میزان چهار برابر ظرفیت‌ (صرفا جهت‌ بررسی‌ مدارک)
ب) انطباق سوابق‌ و مدارک و مستندات ارائه‌ شده با خود اظهاری داوطلب‌ در تقاضانامه‌ ثبت‌ نام که‌ به‌ تایید (امضا و اثر انگشت‌) داوطلب‌ رسیده باشد و تایید آن از سوی دانشگاه
7.  اعمال تغییرات و سهمیه‌ های تایید شده (بر اساس مدارک و مستندات مثبته‌) توسط‌ دانشگاه و اعلام نتیجه‌
معرفی‌ افراد به‌ تعداد یک‌ و نیم‌ برابر ظرفیت‌ پذیرش، به‌ ترتیب‌ نمره کل‌ نهایی‌(بر اساس وزن 70 درصد نمره کل‌ به‌ آزمون کتبی‌ و 30 درصد نمره کل‌ به‌ مصاحبه‌) به‌ تفکیک‌ اصلی‌ و ذخیره به‌ هسته‌ گزینش‌ دانشگاه
مصاحبه‌ شغلی‌:
1- در مشاغل‌ مربوط به‌ حیطه‌ فوریتهای پزشکی‌ پیش‌ بیمارستانی‌، کارشناس شبکه‌، کارشناس طراحی‌ و تحلیل‌ نرمافزار و مددکار بهداشتی‌ درمانی‌ از داوطلبان پذیرفته‌ شده مرحله‌ اول مصاحبه‌ بعمل‌ خواهد آمد. پذیرش مدارک تحصیلی‌ کارشناسی‌ ناپیوسته‌ مددکاری مشروط به‌ دارا بودن مدرک تحصیلی‌ کاردانی‌ مددکاری می‌ باشد.
2- از داوطلبان شغل‌محل‌ های دارای مصاحبه‌ پس‌ از اعلام نتایج‌ اولیه‌ آزمون کتبی‌، به‌ میزان چهار برابر ظرفیت‌ هر شغل‌ محل‌، به‌ ترتیب‌ نمره فضلی‌ (پس‌ از اعمال سهمیه های قانونی‌) برای بررسی‌ مدارک دعوت به‌ عمل‌ خواهد آمد و در صورت تایید مدارک از سه‌ برابر ظرفیت‌، برای انجام مصاحبه‌ اقدام خواهد شد.
3- داوطلبان ثبت‌ نام کننده در حیطه‌ مشاغل‌ پزشک‌ متخصص‌ از آزمون کتبی‌ معاف بوده و بعد از بررسی‌ مدارک درصورت دارا بودن شرایط‌ این‌ آگهی‌ به‌ مصاحبه‌ استخدامی‌ دعوت خواهند شد.
4-  مصاحبه‌ برای مشاغل‌ مربوط به‌ حیطه‌ فوریت‌ های پزشکی‌ پیش‌ بیمارستانی‌ به‌ شرح زیر خواهد بود:
الف‌) رشته‌ شغلی‌ فوریت‌های پزشکی‌ پیش‌ بیمارستانی‌
1- سنجش‌ قد و BMI (شاخص‌ توده بدنی‌): ارزیابی‌ شرایط‌ فیزیکی‌ افراد از لحاظ قد و تناسب‌ قد و وزن (در زمان بررسی‌ مدارک) 2- سنجش‌ وضعیت‌ آمادگی‌ جسمانی‌: ارزیابی‌ قدرت بدنی‌ و چابکی‌ و توانایی‌، مدیریت‌ زمان داوطلبان
تذکرات و توصیه های کلی‌:
1- داوطلبان صرفاً در صورتی‌ می‌توانند ثبت‌ نام نمایند که‌ مدرک تحصیلی‌ (مقطع‌، رشته‌ و گرایش‌ تحصیلی‌) ارائه‌ شده توسط‌ آنان مطابق‌ با عناوین‌ مدرک تحصیلی‌ (مقطع‌، رشته‌ و گرایش‌ تحصیلی‌) مندرج در شرایط‌ احراز مشاغل‌ قید شده در آگهی‌ استخدامی‌ یکسان بوده و همچنین‌ عنوان مدرک تحصیلی‌ ثبت‌ نامی‌ (مقطع‌، رشته‌ و گرایش‌ تحصیلی‌) داوطلب‌، در متن‌ گواهینامه‌ موقت‌ یا دانشنامه‌ وی درج گردیده باشد.
2- در صورتی‌ که‌ برای برخی‌ از رشته‌ های تحصیلی‌ در آگهی‌ استخدامی‌ منتشره، گرایش‌ خاصی‌ ذکر شده باشد، صرفاً فارغ التحصیلان همان رشته‌ و گرایش‌ تحصیلی‌ می‌ توانند در آزمون ثبت‌ نام نمایند. اما در صورتی‌ که‌ هر یک‌ از رشته های تحصیلی‌ بدون ذکر گرایش‌ در آگهی‌ درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه‌ گرایش‌ های آن رشته‌ تحصیلی‌ در مقطع‌ مورد نظر، می‌ توانند در آزمون استخدامی‌ ثبت‌ نام نمایند.
3- ارائه‌ هرگونه‌ گواهی‌ از مراجع‌ مختلف‌ مبنی‌ بر تطابق‌ رشته ها و یا گرایش‌های تحصیلی‌ با رشته‌ یا گرایش‌ های تحصیلی‌ عنوان شده در آگهی‌ استخدامی‌ جهت‌ ادامه‌ فرایند استخدام موضوعیت‌ نداشته‌ و صرفاً عین‌ عنوان رشته ها و یا گرایش‌های تحصیلی‌ مندرج در آگهی‌ استخدامی‌ ملاک عمل‌ می‌باشد. از این رو داوطلبانی‌ که‌ در مرحله‌ بررسی‌ مدارک، از لحاظ شرایط‌ احراز اعلام شده در آگهی‌ استخدامی‌ منتشره، غیر واجد شرایط‌ تشخیص‌ داده شوند از ادامه‌ فرایند استخدام حذف و معرفی‌ آنان در این‌ مرحله‌، کان لم‌ یکن‌ تلقی‌ گردیده و هیچگونه‌ حق‌ و امتیازی برای داوطلب‌ ایجاد نکرده و متقاضی‌ حق‌ هیچ‌گونه‌ اعتراضی‌ ندارد.
- پذیرش مدارک کارشناسی‌ ارشد و دکتری اعلام شده در مشاغل‌، منوط به‌ رعایت‌ طرح طبقه‌ بندی مشاغل‌ عمومی‌ و اختصاصی‌ وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی‌ (شرط مرتبط‌ بودن مقطع‌ پایین‌ تر) می‌ باشد. داوطلبان موظف‌ هستند با مراجعه‌ به‌ آدرس https://mrd.behdasht.gov.ir/jcgmdar قسمت‌ قوانین‌ و مقررات، کتاب مهندسی‌ مشاغل‌، کتاب سال 1400 را مطالعه‌ و از شرایط‌ اختصاصی‌ شغل‌ مورد نظر مطلع‌ شوند.
5- داوطلبان استخدام می‌بایست‌ سلامت‌ جسمانی‌ و روانی‌ و توانایی‌ برای انجام کاری که‌ استخدام می‌شوند را داشته‌ باشند. در صورت عدم تأیید توانایی‌ داوطلبان استخدام توسط‌ دستگاه مربوطه‌ در مرحله‌ مصاحبه‌ استخدامی‌ و معاینه‌ پزشکی‌، مرجع‌ رسیدگی‌ به‌ اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی‌ دانشگاه علوم پزشکی‌ استان مربوطه‌ می‌باشد.
6- مسئولیت‌ ناشی‌ از عدم رعایت‌ دقیق‌ ضوابط‌ و شرایط‌ اعلام شده در متن‌ آگهی‌ و یا ارائه‌ مدارک به‌ صورت ناقص‌ در زمان تعیین‌ شده و یا هرگونه‌ مغایرت بین‌ اطلاعاتی‌ که‌ داوطلب‌ در زمان تکمیل‌ تقاضانامه‌ ثبت‌ نام به‌ سازمان سنجش‌ اعلام می‌نماید با مستنداتی‌ که‌ در اعلام نتیجه‌ اولیه‌ و بررسی‌ مدارک ارائه‌ خواهد شد برعهده داوطلب‌ خواهد بود و در صورتی‌ که‌ مدارک داوطلبان از جمله‌ مدارک تحصیلی‌، پایان خدمت‌ یا معافیت‌ دائم‌، سن‌، ایثارگری، امتیاز ویژه کرونا، معلولیت‌ و سابقه‌ اشتغال غیررسمی‌ در دستگاه های اجرایی‌ (برای محاسبه‌ حداکثر سن‌) و همچنین‌ اطلاعات خود اظهاری داوطلب‌ در تقاضانامه‌ ثبت‌ نامی‌، مغایر با شرایط‌ مندرج در این‌ آگهی‌ باشد، هیچ‌گونه‌ حقی‌ و امتیازی برای متقاضی‌ ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله‌ از آزمون استخدامی‌ موسسات (اعلام نتایج‌ اولیه‌، مصاحبه‌ استخدامی‌، گزینش‌ و حتی‌ در صورت پذیرش نهایی‌ و یا صدور حکم‌ استخدامی‌) امتیاز یا اولویت‌ مربوطه‌ از داوطلب‌ سلب‌ و حق‌ هیچ‌گونه‌ اعتراضی‌ ندارد.
7- اسامی‌ پذیرفته‌شدگان پس‌ از تأیید مراجع‌ ذیصلاح از طریق‌ درگاه سامانه‌ امتحانات یا مسابقات استخدامی‌ به‌ اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
8- داوطلبان بایستی‌ به‌ مبنای تاریخ‌های اشاره شده در آگهی‌ توجه‌ کافی‌ داشته‌ باشند. لازم به‌ ذکر است‌ ملاک عمل‌ برای تاریخ‌ گواهی‌ فراغت‌ از تحصیل‌، معافیت‌ دائم‌ و پایان خدمت‌ نظام وظیفه‌، تاریخ‌ شروع به‌ طرح (جهت‌ افرادی که‌ در دوران طرح اجباری می‌باشند)، تاریخ‌ پایان طرح (جهت‌ متقاضیان استخدام در سایر دانشگاه ها)، تاریخ‌ محاسبه‌ ده سال سکونت‌ و...، آخرین‌ روز ثبت‌نام و ملاک محاسبه‌ سن‌، اولین‌ روز ثبت‌ نام می‌ باشد.
9- استخراج فهرست‌ افراد دارای حدنصاب صرفاً بر اساس نمره کل‌ اولیه‌ خواهد بود. اعلام نتیجه‌ اولیه‌، صرفا برای اطلاع داوطلبان شرکت‌ کننده در آزمون از وضعیت‌ علمی‌ (نمرات مکتسبه‌) آنان می‌باشد و فاقد هرگونه‌ ارزش قانونی‌ دیگری از جمله‌ استخدام می‌باشد.
10- داوطلبانی‌ که‌ در زمانهای مشخص‌ شده توسط‌ دانشگاه برای برای بررسی‌ مدارک، نسبت‌ به‌ ارائه‌ مدارک و مستندات لازم اقدام ننمایند از انجام مراحل‌ بعدی محروم و حق‌ هیچگونه‌ اعتراضی‌ نخواهند داشت‌. بدیهی‌ است‌ دانشگاه در اینگونه‌ موارد با هماهنگی‌ با سازمان سنجش‌ آموزش کشور از سایر شرکت‌ کنندگان به‌ ترتیب‌ نمره فضلی‌ دعوت خواهند نمود.
11- هرگونه‌ اطلاع رسانی‌ در خصوص نحوه، زمان و مکان مصاحبه‌ استخدامی‌ در مشاغل‌ اعلام شده متعاقباً از طریق‌ سایت‌ موسسه‌ مربوطه‌ خواهد بود و داوطلبان اطلاعات مورد نیاز خود را از این‌ طریق‌ دریافت‌ خواهند کرد. بنابراین‌ داوطلبان می‌ بایست‌ به‌ طور مرتب‌ به‌ سایت‌ مراجعه‌ نمایند.

توجه: کارجوی گرامی متن قرار گرفته شده در بالا  شامل بخشی از شرایط دفترچه آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی می باشد، لذا جهت مشاهده متن کامل شرایط اعلامی می توانید بر روی دانلود دفترچه راهنما در کادر پایین کلیک نمایید.

اطلاعات آزمون

 

+ دانلود دفترچه شرایط (کامل)
+ مشاهده مواد آزمون
+ کد، نام استان، شهرستان
+ جدول شغل محل
+ فرم استشهاد محلی
+ فرم پیش نویس ثبت نام
تقویم آزمون:
ثبت نام: تا 15 شهریور 1401
کارت آزمون: 20 مهر 1401
برگزاری آزمون: 22 مهر 1401

توجه: مهلت ثبت نام پایان پذیرفته است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.

جهت مشاهده متن آگهی در سایت اصلی سازمان سنجش کلیک نمایید

دفترچه شرایط نهمین آزمون فراگیر 1400

آگهی 27 بهمن 1400: با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در راستای اجرای ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی سراسر کشور منضم به بخشنامه سازمان به شماره 24510 مورخ 1400/05/10 و اصلاحات بعدی آن و به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاههای اجرایی کشور، شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی برای استخدام در نهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور به شرح زیر اعلام میگردد:
مهلت ثبت نام از 27 بهمن الی 2 اسفند 6 اسفند 1400 می باشد.

تعاریف

مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بکار رفته در متن دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر به شرح ذیل است:
الف) دستگاه اجرایی
کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های دولتی، (کلیه دستگاههای موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه اجرایی نامیده میشوند.
ب) ایثارگران
ب-1 ) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (25) درصد شامل:

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب- 2) ایثارگران سهمیه پنج (5) درصد شامل:

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تذکر: مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
1 .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
2 .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از
مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
3 .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.
ج) داوطلب بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها)
به داوطلبی اطلاق میگردد که" متولد" یا "ساکن با سابقه ده سال سکونت" در همان شهرستان محل تقاضا باشد.
ج-1 ) بومی بودن افراد از طریق شرایط ذیل احراز میگردد:
1 .شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد
تبصره: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سالهای مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد، ملاک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.
2 .استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت بموجب تایید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی (بر اساس فرم پیوست) ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.
تبصره: داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه قرار گیرد.
3 .مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام (1400/11/27)برای آزمون میباشد.
تبصره: افراد بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها) متقاضی بهرهمندی از اولویت بومی، میبایست در زمان ثبت نام، گزینه «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم» را انتخاب نمایند. ارائه فرم استشهاد (مطابق فرم پیوست) محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصراً برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاههای متقاضی معرفی میشوند، ضروری میباشد.

مهلت ثبت نام به پایان رسیده است
جهت مشاهده متن کامل آگهی کلیک نمایید

منابع آزمون استخدام سازمان انتقال خون

آرشیو آگهی های استخدام سازمان انتقال خون

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=11221
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k