• ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
  • 1k نظر «نمایش»

آگهی فراخوان استخدام گمرک ایران منتشر خواهد شد

آگهی فراخوان استخدام گمرک ایران منتشر خواهد شد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

لزوم صدور مجوز استخدام در گمرکات ایران

خبر 2 خرداد 1401: آگهی فراخوان استخدام گمرک ایران منتشر خواهد شد

رییس کل گمرک ایران با اشاره به کمبود نیروی انسانی در گمرکات گفت: 12 سال است که مجوز برای استخدام صادر نشده است که با پیگیری آگهی فراخوان استخدام گمرک ایران منتشر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا مقدسی روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل گمرک استان اصفهان افزود: فقط ۲ مجوز کوچک استخدامی مربوط به چند سال پیش بود که تامین مالی نشد.

وی با بیان اینکه در این مدت پیگیری هایی در زمینه جذب نیرو، انجام و تامین مالی شد و آگهی فراخوان استخدام منتشر خواهد شد، ادامه داد: پیگیر مجوزهای استخدامی هستیم تا بتوانیم کمکی به همکاران بویژه در مرزها داشته باشیم.

رییس کل گمرک ایران اظهار داشت: بعضی از همکاران سه شیفت مشغول به کار هستند، برخی از نیروها بازنشسته شدند و خروجی داشتیم اما ورودی بویژه در زمینه های فناوری و یگان انجام نشده است و کمبود نیرو در گمرک داریم.

مقدسی خاطرنشان کرد: باید توزیع منابع انسانی بهینه ای را انجام دهیم که دستورالعمل‌ها در این زمینه نوشته شده است و به زودی بطور کامل اجرا خواهد شد.

رییس کل گمرک ایران افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده توسط دفتر آموزش و همکاری های بین المللی، امکانات خوبی در بعضی از کشورها از نظر آموزشی وجود دارد و می توان بورسیه همکاران را در دانشگاه‌های این کشورها پیگیری کرد.

مقدسی با بیان اینکه همه ما باید کمک کنیم تا گمرک مقتدر و مطلوبی داشته باشیم، اظهار داشت: شواهد نشان می دهد که گمرک رشد خوبی را در مسائل مختلف خواهد داشت که این امر مهم با کمک همکاران محقق خواهد شد.

بهره برداری از ساختمان یگان حفاظت کمرگ اصفهان

رییس کل گمرک ایران همچنین در مراسم بهره برداری از ساختمان یگان حفاظت گمرک اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساختمان و فضای اداری یگان حفاظت گمرک اصفهان به تجهیزات مختلفی مجهز شده است و در راستای رسالت و وظایف این یگان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث محل نگهداری مواد نفتی و شیمیایی در گمرک اصفهان، گفت: محلی قبلی نگهداری مواد نفتی و شیمیایی، نامناسب بود که بر اساس تفاهم انجام شده و با مشارکت بخش خصوصی و انجمن صادرکنندگان فرآورده های نفتی این ساختمان احداث خواهد شد و کمک بسزایی در راستای تحقق اهداف تشریفات گمرکی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی از جمله مزیت های اجرای این طرح است، ادامه داد: سالن چند منظوره ای هم امروز در اداره کل گمرک اصفهان افتتاح شد که برای بخش های آموزشی و ورزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رییس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه کالاها بر اساس تنظیم بازار وارد و بر مبنای میزان تولید و مصرف و نوع توزیع برای آنها تصمیم گیری می شود، گفت: بر اساس آن هم ثبت سفارش هایی انجام می شود که در این زمینه بعضی از کالاهای مصرفی و لوکس با ماخذهای تعرفه بالاتر یا جزو کالاهای گروه چهار قرار می گیرند که ورود آنها به کشور ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی کالاهایی که تولید مشابه دارند و وارد می شوند هم مربوط به انباری های گذشته است که بطور حتم پس از سال‌ها در جامعه توزیع شده اما در زمان حاضر گمرکات بر اساس ثبت سفارش عمل می کند.

مقدسی گفت: گمرک یک سازمان حاکمیتی و مجری سیاست های تجاری است که سازمان ها و وزارتخانه های متولی و سیاستگذار تجارت خارجی بر این مبنا برنامه ریزی می کنند و مجوزهای ورودی کالاها را اعلام می کنند.

افتتاح ساختمان جدید گمرک ذوب آهن اصفهان

همچنین رییس کل گمرک ایران در مراسم افتتاح ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان گفت: گمرک ذوب آهن اصفهان، نخستین گمرک اختصاصی واحدهای تولیدی کشور است که از دهه ۵۰ و همزمان با تاسیس این شرکت آغاز به کار کرده و عمده واردات و صادرات ذوب آهن از این گمرک است.

علیرضا مقدسی با بیان اینکه ذوب آهن با صادرات محصولات خود نقش مهمی در ارزآوری کشور ایفا کرده است، افزود: گمرک به عنوان یک نهاد حاکمیتی وظیفه حمایت کامل از تولید را دارد و باید به گونه‌ای عمل کند که وقفه‌ای در تولید کشور ایجاد نشود و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای همکاری با صنایع از جمله ذوب آهن اصفهان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت صادرات برای واحدهای تولید کننده فولاد گفت: این شرکت با اولویت قراردادن نیازهای داخلی، صرفا مازاد تولید را صادر می‌کند که ارز حاصله نیز صرف واردات مواد اولیه و تجهیزات می‌شود.

ایرج رخصتی با اشاره به صادرات یک میلیون و ۱۵۰ هزار تُنی سال گذشته ذوب آهن اصفهان افزود: در این زمینه تعامل سازنده با گمرک نقش بسیار مهمی ایفا می کند و در دیدار با مسوولان گمرک در صدد رفع مشکلات و موانع صادرات به منظور ارز آوری بیشتر و کمک به اقتصاد کشور هستیم.

ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان با مساحت ۱۸۵ متر مربع مجهز به فیبر نوری است که در تسهیل ارتباطات مربوط به این گمرک در بین ۵۰ گمرک برتر کشور قرار دارد.

به گزارش ایرنا، رییس کل گمرک ایران روز پنجشنبه در سفر یک روزه به استان اصفهان ساختمان گمرک ذوب آهن و ساختمان یگان حفاظت گمرک اصفهان را افتتاح کرد و پس از دیدار و گفت و گو با کارکنان گمرک اصفهان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان حضور یافت و در ادامه بازدیدی از شرکت دانش بنیان بهیار صنعت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان داشت. همچنین رییس کل گمرک ایران با فعالان اقتصادی استان اصفهان دیدار می کند.

وجود قُطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال، در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2587167
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k