• ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
  • 1k نظر «نمایش»

اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام آموزگاری در همین هفته

اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام آموزگاری در همین هفته

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

مجوز جذب 72 هزار نیرو در آموزش و پرورش

 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری مهر، وزیر آموزش و پرورش گفت: نتایج آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش در همین هفته اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تدابیر اتخاذ شده برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایطی وزارت آموزش و پرورش را تحویل گرفت که شاهد دو سال تعطیلی کلاس‌های درس و ناامیدی جامعه بودیم.

وی متذکر شد: بازگشایی مدارس و بازگشت نوجوانان و جوانان به کلاس‌های درس تصمیم سختی بود که ما در آغاز سال ۱۴۰۱ گرفتیم. با توجه به جنگ ترکیبی که در جامعه به راه انداخته بودند، والدین از این تصمیم نگران بودند اما بالاخره ما پس از بحث‌های کارشناسی در مهر ماه سال ۱۴۰۱ مدارس را بازگشایی کردیم؛ در شرایطی که از ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ کشور وارد جنگ شناختی شده بود و نوک این حمله مدارس ما به ویژه دبیرستان‌های دخترانه بودند.

صحرایی ادامه داد: با ابتکار مجلس شورای اسلامی و دولت، قانون رتبه‌بندی معلمان در مجلس نهایی شد و یک راهبرد اثربخش برای جدا کردن صف فرهنگیان از افرادی که نسبت به وضعیت خود اعتراض داشتند، بود. یکی دیگر از چالش‌هایی که ما با آن مواجه هستیم اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان است که بعضاً اجرای نادرست آن کام برخی از معلمان را تلخ کرد. عدم پرداخت کافی و اجرای درست رتبه‌بندی معلمان در اسفند سال ۱۴۰۱ منجر به نارضایتی معلمان شد و در نهایت در فروردین سال ۱۴۰۲ وزیر آموزش و پرورش استعفا داد و بنده در شرایطی این وزارتخانه را تحویل گرفتم که با سه نقطه بحرانی مواجه بودیم.

صحرایی گفت: وضعیت دانش‌آموزان کشور از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که جمعیت دانش آموزی کشور بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اضافه شده است، از سوی دیگر میزان بازنشستگی در وزارت آموزش و پرورش از میزان جذب شدگان پیشی گرفته، یعنی ما از یکسو با رشد جمعیت دانش آموزی مواجه بوده و از سوی دیگر با افزایش میزان بازنشستگان روبه‌رو هستیم. همچنین در بحث نیروی خدماتی نیز ما با کاهش در وزارت آموزش و پرورش روبه‌رو شده‌ایم.

وی اظهار کرد: ما بالغ بر ۱۷۶ هزار و ۷۳۱ معلم برای سال ۱۴۰۳ کمبود داشتیم و بنده در ۲۹ مهر سال ۱۴۰۲ این موضوع را به سازمان اداری و استخدامی اعلام کردم. از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۰ جذب دانشجو معلم به صفر رسیده بود که ما در وزارت آموزش و پرورش و با همکاری سازمان اداری و استخدامی مجوز جذب ۷۲ هزار نفر را گرفتیم که این میزان استخدام در این حجم بی‌سابقه است. نتایج آزمون استخدامی در همین هفته اعلام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همچنین یک بسته تشویقی را برای نگه‌داشت بازنشستگان و افرادی که در شرف بازنشستگی هستند، در وزارت آموزش و پرورش طراحی کردیم و اکنون در دولت است که اگر در دولت به تصویب برسد بستر نگه‌داشت معلمان را فراهم خواهد کرد.

صحرایی بیان کرد: دستورالعمل نقل و انتقال معلمان را نیز به نفع شهرهایی که کمبود معلم دارند، اصلاح کردیم. سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه کشور در یک دهه اخیر روز به روز کمتر شده است و ما دائماً با کسری بودجه مواجه بوده و تلاش کردیم تا آن را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: با وجود همه این مشکلات، ما ۴۷ همت مطالبات و معوقات معلمان را پرداخت کردیم، اکنون نیز ۷۳ همت کسری در وزارت آموزش و پرورش داریم. با وجود این، پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس ماهانه شده است و از منبع مالی وزارت آموزش و پرورش بالغ بر ۲۵ همت تسهیلات با سود پایین به معلمان اعطا کردیم. حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲۶ درصد رشد پیدا کرده است البته حق معلمان بیش از این است.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری مهر

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2873515
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k