• ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
  • 0k نظر «نمایش»

توافق مجلس و دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان

توافق مجلس و دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تامین منابع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محسن پیرهادی عضو هیات رییسه مجلس از توافق بین مجلس و دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان خبر داد.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم،  محسن پیرهادی عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه مجلس به دنبال کاستن بار مشکلات معیشتی از دوش طبقه متوسط و کم در آمد است و در این حوزه حتما در  بودجه سال آینده مصوبات موثری خواهد داشت، خبر داد: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آتی خط قرمز نمایندگان است وبه صورت قطع در رایزنی و مفاهمه با دولت این مهم را عملیاتی خواهند کرد، چنانچه در روزهای اخیر تفاهم‌ خوبی در این زمینه میان دو قوه انجام شده است.

* تحقق مطالبات مردم، امید بخش است
پیرهادی با اعتقاد به اینکه پرداختن به مطالبات مردم و تحقق وعده‌ها وتعهدات مسئولان به جامعه سبب تقویت و احیای اعتماد عمومی و افزایش امید اجتماعی می‌شود، افزود: مسئله‌ی احیای اعتماد مردم و امید اجتماعی مقوله‌ای مهم واثر گذار است، اگرچه اعتماد عمومی به دلیل القای ناامیدی به جامعه  از سوی دشمنان نظام کمی آسیب دیده و نیازمند ترمیم است.

وی افزود: یک راهکاره ارتقای اعتماد عمومی همخوانی وعده و عمل مسئولان با هم است. عدم تحقق وعده مسئولان به مردم سبب آسیب به اعتماد عمومی می‌شود و تحقق تعهدات سبب تقویت این اعتماد و امید بخشی به جامعه می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ساماندهی اوضاع معیشتی مردم و اتخاذ سیاست‌های حمایتی برای جبران فشار اقتصادی به مردم وعده مشترک دولت و مجلس به مردم است و مطالبات مطرح افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان از مطالبات بر حق  جامعه است که به صورت جدی مورد توجه نمایندگان قرار گرفته است.

* تامین منابع افزایش حقوق ها در تفاهم دولت و ‌مجلس

پیرهادی با اشاره به اینکه منابع  افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه سال آینده در رایزنی های مجلس با دولت تامین شده است،ادامه داد: انشالله در سال پیشرو در زمینه حقوق تغییرات خوبی ایجاد خواهد شده و مجلس در تعامل با دولت در صدد است، با 4گام اثر بخش در این زمینه به مطالبات به حق کارمندان و بازنشستگان  پاسخ دهد.

به گفته پیرهادی گام اول نمایندگان افزایش 20درصدی حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال آتی بود که مجلس با افزایش دو درصد به پیشنهاد 18درصدی دولت در این زمینه گام موثری برداشت .

* دریافتی بازنشستگان 90درصد حقوق شاغلان هم رده می شود

پیرهادی با بیان اینکه گام دوم و مهم نمایندگان افزایش کف حداقل حقوق دریافتی است و انشالله با مصوبه مجلس و همراهی دولت در سال 1403حقوق زیر 10 میلیون تومان نخواهیم داشت، ادامه داد: گام سوم و اثرگذاردیگر مجلس در حوزه حمایت از بازنشستگان این است که بازنشستگان محترم  در سال آتی دریافتی شان 90درصد حقوق شاغلان هم رده خود خواهد بود و توامان از افزایش 20درصدی حقوق نیز بهره خواهند برد.

* تسری فوق العاده شغل به دیگر گروه‌ها

عضو هیات رئیسه مجلس همچنین خبر داد که مجلس در صدد است، بحث فوق العاده شغل و فوق العاده ویژه شغل را که شامل برخی کارمندان و گروه‌های شغلی می شود، را به گروه‌های دیگر از جمله معلمان، شاغلان وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، صمت و ورزش و جوانان تسری دهد.

مشاهده صفحه جامع اخبار حقوق بازنشستگان

مشاهده صفحه جامع اخبار حقوق کارمندان دولت

منبع: خبرگزاری تسنیم

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2834612
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد