• ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
  • 0k نظر «نمایش»

خبر کمبود جدی پرستار در مراکز بهداشتی و درمانی

خبر کمبود جدی پرستار در مراکز بهداشتی و درمانی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

20 هزار پرستار بیکار در کشور وجود دارد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کمبود جدی پرستار در کشور، در حال حاضر 20 هزار پرستار بیکار داریم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کمبود پرستار باعث تحمیل اضافه‌کاری اجباری به پرستاران شده است، گفت: باید به ازای هر تخت بیمارستانی که اضافه می‌شود به فکر نیروی انسانی پزشک و پرستار نیز باشیم؛ در حال حاضر بر اساس استانداردهای موجود، کمبود جدی پرستار برای مراکز بهداشتی و درمانی داریم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری امروز در آیین بزرگداشت مقام پرستار اظهار کرد: مطالبات پرستاران خارج از وسع دستگاه‌های مربوطه نیست؛ مشکلات واقعی است که به خوبی قابل درک کردن است.

وی افزود: امروز بیش از 220 هزار پرستار فعال و بیش از 20 هزار پرستار بیکار در کشور داریم؛ نیروهای طرحی به صورت داوطلبانه همه هستی خود را در دوران کرونا در طبق اخلاص گذاشتند. مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری دستور رسیدگی به وضعیت این پرستاران را دادند اما این دستورات به طور کامل اجرایی نشده است.

ذوالنور با بیان این‌که کمبود پرستار باعث تحمیل اضافه‌کاری اجباری به پرستاران شده است، گفت: وزارت بهداشت هرروز تخت‌های بیمارستانی جدید افتتاح می‌کند که اقدام مثبتی است اما باید به ازای هر تخت بیمارستانی که اضافه می‌شود به فکر نیروی انسانی پزشک و پرستار نیز باشیم؛ در حال حاضر بر اساس استانداردهای موجود، کمبود جدی پرستار برای مراکز بهداشتی و درمانی داریم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بار بسیاری از پزشکان آن‌کال (در دسترس) ما را پرستاران به دوش می‌کشند در این شرایط تعرفه خدمات پرستاری از مردم دریافت می‌شود اما به دست پرستاران نمی‌رسد.

وی با اشاره به تاخیر در پرداخت کارانه پرستاران گفت: باتوجه به میزان تورمی که در کشور وجود دارد ارزش دریافتی‌های پرستاران به دلیل تاخیر ایجاد شده در پرداخت، کاهش پیدا می کند

ذوالنوری با اشاره به مهاجرت پرستاران بیان کرد: فاصله پرداختی به پرستاران با کشورهای همسایه باعث مهاجرت آن‌ها به کشورهای دیگر می‌شود حال اینکه بابت پرورش این نیروها هزینه می‌شود و پرستاران سرمایه‌های نظام سلامت کشور هستند که خروج آن‌ها، به مثابه خروج سرمایه از کشور است.

مشاهده صفحه جامع اخبار استخدام پرستاران

مشاهده صفحه اخبار لحظه به لحظه استخدام وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2812449
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد