• ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
  • 0k نظر «نمایش»

دلیل تأخیر در پرداخت تعرفه پرستاران مشخص شد

دلیل تأخیر در پرداخت تعرفه پرستاران مشخص شد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری پرداختی مردم را افزایش خواهد داد؟ 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری تسنیم، معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن تشریح علت تأخیر در پرداخت تعرفه خدمات پرستاری، به این پرسش پاسخ داد که اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، پرداختی مردم در بخش درمان را افزایش داده است؟

عباس عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سؤال که چرا تعرفه خدمات پرستاری از مردم دریافت می‌شود اما هنوز به دست پرستاران نرسیده است؟ اظهار کرد: وقتی بیمار یک بسته مراقبتی را در زمان بستری دریافت می‌کند بعد از ترخیص، اسناد تولیدشده بابت آن بیمار به بیمه‌ها ارسال می‌شود و بنابراین یک فاصله زمانی بعد از ارسال اسناد تا زمان پرداخت تعرفه به پرستاران وجود دارد.

وی افزود: باید حداکثر تا یک ماه پس از ارسال اسناد به بیمه‌ها، حدود 60 تا 80 درصد مبلغ ریالی تعرفه خدمات ارائه شده، به مراکز ارائه دهنده خدمت پرداخت شود اما به دلیل تنوع بیمه‌های پایه این اتفاق نمی‌افتد و خدمات پرستاری ارائه می‌شود اما پرداخت تعرفه از سوی بیمه‌ها با تأخیر چندماهه صورت می‌گیرد.

عبادی ادامه داد: وزارت بهداشت و مراکز درمانی به عنوان ارائه‌دهنده خدمت تلاش می‌کنند خدمات پرستاری را به موقع و با کیفیت بالا به مردم ارائه کنند اما خریدار خدمت که همان سازمان‌های بیمه گر هستند باید پرداختی خود به مراکز درمانی را به موقع انجام دهند.

وی تصریح کرد: به‌زودی مبلغ قابل توجهی از سازمان برنامه و بودجه به بیمه سلامت و به تبع آن به مراکز درمانی پرداخت خواهد شد که فاصله پرداختی تعرفه را جبران خواهد کرد.

اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، پرداختی مردم در بخش درمان را افزایش داد؟

معاون پرستاری وزارت بهداشت، در پاسخ به این سؤال که "باتوجه به پوشش بیمه‌ای 70 درصدی خدمات پرستاری در بخش سرپایی و پوشش 90 درصدی این خدمات در بخش بستری، آیا اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری منجر به افزایش پرداخت از جیب مردم نشده است؟" تشریح کرد: برخی از بیماران در بیمارستان بستری هستند که خدمات پرستاری برای آن‌ها به صورت بسته خدمتی در نظر گرفته می‌شود. برخی دیگر از خدمات به صورت موردی و سرپایی در درمانگاه‌ها ارائه می‌شوند و برخی خدمات نیز برای تخت‌های ستاره‌دار نظیر همودیالیز، تعرفه مشخص دارد. ما سه نوع خدمت در حوزه پزشکی و پرستاری داریم؛ بخشی، خدمات خالص پرستاری و بخشی، خدمات خالص پزشکی هستند و برخی از خدمات نیز مشترک بین پرستاران و پزشکان هستند؛ نکته این است که سازمان‌های بیمه‌گر باید پروسیجرها و خدماتی که به لحاظ صلاحیت حرفه‌ای، هم پزشک و هم پرستار می‌توانند به مردم ارائه کنند را از یکدیگر تفکیک کنند و از منافع بیمار دفاع کنند یعنی تعرفه این خدمات مشترک را یا برای پرستار و یا برای پزشک لحاظ کرده و پول آن را از مردم دریافت کنند تا مردم در هر دو محل، پرداختی نداشته باشند اما در حال حاضر در برخی خدمات اورژانسی و سرپایی این تفکیک انجام نشده است.

مشاهده صفحه جامع اخبار پرداخت حقوق پرستاران و پیراپزشکان

منبع: خبرگزاری تسنیم

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2824153
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد