• ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
  • 0k نظر «نمایش»

لزوم بررسی سه جانبه پرداخت حق عائله‌مندی به کارگران

لزوم بررسی سه جانبه پرداخت حق عائله‌مندی به کارگران

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تاکید بر بررسی پرداخت حق عائله‌مندی کارگران

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، یک فعال کارگری در خصوص پرداخت حق عائله مندی به کارگران گفت: این پرداخت باید بصورت سه جانبه گرایی بررسی شود.

یک فعال کارگری پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی به کارگران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مسأله یک‌ موضوع تخصصی است و باید تمام ابعاد آن از بار مالی تا تاثیرگذاری بر امنیت شغلی و حقوق کارگران در شورای عالی کار به طور سه جانبه بررسی شود.

علی اکبر سیارمه در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی به کارگران اظهار کرد: بی تردید چنین طرح های پیشنهادی مثبت ارزیابی و از آن استقبال می شود ولی باید تمام ابعاد این قضیه را به شکل تخصصی ببینیم و بررسی کنیم.

وی افزود: وقتی حق عائله‌مندی پرداخت می شود، برای کارگر احساس امنیت شغلی به وجود می آورد و انگیزه تشکیل خانواده را در کارگران مجرد تقویت می کند، از آن طرف هزینه کارفرما بالا می رود لذا باید دید که این افزایش چه نتایج مثبتی دارد.

این فعال کارگری با بیان اینکه  بحث پرداخت حقوق عائله مندی به کارگران یک موضوع تخصصی است و نباید تنها یک زمینه تبلیغاتی باشد، اظهار کرد: این طرح‌ نیاز به سه جانبه گرایی دارد و باید در شورای عالی کار مطرح شود و در قالب سه جانبه گرایی پیش برود.

سیارمه ادامه داد: تمام مزایای جانبی مزد از بن خواربار و حق مسکن تا عائله مندی باید در شورای عالی کار بررسی و بار مالی آن مشخص شود که بر دوش چه کسی است؟

وی با اشاره به فرایند تصویب حق مسکن کارگران گفت: مواردی مثل حق مسکن با وجود آنکه در شورای عالی کار تصویب می شود، می بینیم که باید جهت اجرا در هیات وزیران تایید شود در حالی که دیگر نیازی به تأیید مجدد نیست زیرا نماینده دولت در شورای عالی کار حضور داشته و به طور سه جانبه تصویب شده است؛ بنابراین پیشنهاد حق عائله مندی هم اگر چنین فرایندی را طی کند، یعنی آنکه دولت به عنوان کارفرمای بزرگ باید چنین پیشنهاداتی را تایید کند.

وی در پایان گفت: طرح پرداخت حق عائله مندی به کارگران فی نفسه خوب است و با توجه به آنکه در راستای قانون جوانی جمعیت و خانواده پیشنهاد شده می تواند در انگیزه ازدواج کارگران مجرد اثرگذار باشد ولی باید به عنوان یک موضوع تخصصی تمام ابعاد آن از بار مالی تا تاثیرگذاری بر امنیت شغلی و حقوق کارگران بررسی شود

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2738396
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد