- ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
- 0k نظر «نمایش»
نکاتی مهم از جلسه تخصصی تبیینی ارزیابان، تسهیل گران و مدیران ارزیابی آموزگاری
نکاتی مهم از جلسه تخصصی تبیینی ارزیابان، تسهیل گران و مدیران ارزیابی آموزگاری
- بروزرسانی:
- دیدگاه: ۰ (نمایش)
- دیدگاههای منتظر: ۰ دیدگاه
![](https://iranestekhdam.ir/storage/medias/2024-04-04/1712208937_4.png)
برگزاری جلسه تخصصی تبیینی ارزیابان، تسهیل گران و مدیران حوزه های ارزیابی آموزگاری
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، جلسه تخصصی – تبیینی ارزیابان، تسهیل گران و مدیران حوزه های ارزیابی آزمون استخدامی آموزگاران ابتدایی شهر تهران با هدف جذب بهترین افراد به لحاظ دارا بودن دانش تخصصی، انگیزه معلمی و بهره مندی از هم اندیشی و خرد جمعی با حضور حمید طریفی؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، محمد محمدی، مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت متبوع، اعضای شورای معاونین اداره کل و مدیران مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از ارزیابان، تسهیل گران و مدیران حوزه های ارزیابی آزمون استخدامی آموزگاران ۱۴۰۳ در کانون فرهنگی – تربیتی رضوان به میزبانی آموزش و پرورش منطقه ۱ شمیرانات برگزار شد.
علیرضا کریمیان؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در آستانه روز جهانی قدس که سنت جاوید بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است، گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی هدف اصلی می باشد و باید اثبات کنیم، جهان اسلام در کنار هم و با آگاهی و بصیرت لازم برای آزادی انسان ها تلاش می کند.
کریمیان در ادامه ضمن دعوت از همه فرهنگیان، دانش آموزان و ملت ولایتمدار ایران اسلامی برای حضور در راهپیمایی روز قدس، عنوان کرد: آزادی خواهان دنیا از هیچ چیز برای دفاع از شرافت مردم فلسطین دریغ نخواهند کرد و آن روز دیر نخواهد بود.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص اهمیت و ارزش سرمایه جوامع، اظهارکرد: در دنیا سرمایه های زیادی وجود دارد و این سرمایه ها به اشکال مختلف دسته بندی می شوند، از جمله سرمایه های خدادادی که آنان را «سرمایه های طبیعی» می نامیم مانند دریاها و ..که اینها به عنوان سرمایه های طبیعی در اختیار انسان است، یک سری سرمایه های دیگر وجود دارد که ساخت دست انسان و مخلوق انسان هست و در خدمت انسان، به طور مثال، سدها، جاده ها، کارخانه ها و... که به عنوان «سرمایه های مصنوعی» مطرح شده است، اما بالاترین سرمایه هر کشوری، سرمایه انسانی است که بهترین و ارزشمندترین سرمایه ای است که در اختیار ما قرار دارد.و جامعه را به کانون ثروت و پیشرفت تبدیل می کند.
وی با تاکید بر اینکه باید قدر سرمایه انسانی را بیشتر و بهتر بدانیم، ادامه داد: اگر به تجربه زیسته کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بنگریم و بررسی کنیم خواهیم دید، آن کشورهایی که به سرمایه های انسانی خود اهمیت داده و برای ثروت انسانی خود ارزش قائل شده اند آن کشور بیش از پیش به سمت قله های پیشرفت و تعالی پیش می رود .
کریمیان مدیرکل آموزش و پروش شهر تهران، مهمترین رکن کیفیت بخشی و کارآمد سازی نظام تعلیم و تربیت را معلم برشمرد و بر مراقبت از نوجوانان به عنوان سرمایه های آینده کشور تاکید کرد وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) سه گام مهم خودسازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی را در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم کرده اند و امروزه آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و مهم ترین دستگاه فرهنگ سازی و دستگاهی که بیشترین فصل مشترک را بین حاکمیت و جامعه دارد و با بیش از چهل میلیون انسان به صورت مستقیم در ارتباط است و وظیفه ارتقای سطح آگاهی جامعه را بر عهده دارد، پس نیازمند معلمانی با کارایی و اثربخشی بالا می باشد و شما باید با دقت و ظرافت گزینش های خود را انجام دهید زیرا معلمان در تربیت نسل آینده نقش بسزایی دارند و این انتخاب ها ی مطلوب برای شما صدقه جاریه محسوب می گردد .
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با توجه به نقش معلمان در پیشرفت همه جانبه کشور، جذب عادلانه معلمان شایسته با دانش تخصصی و انگیزه بالای معلمی براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را همواره یکی از مطالبات جامعه دانست. از این رو، آزمون استخدامی رشته شغلی آموزگار ابتدایی ، برای دومین بار در تاریخ آزمونهای استخدامی کشور، جدول ارزیابی مصادیق شایستگی را به صورت تفصیلی، با تعیین ابزار و حدود امتحان کتبی و ارزیابی تکمیلی تعیین کرده است. سنجش صلاحیت پایه معلمی در ابعاد عمومی، حرفهای و تخصصی به عنوان یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نگارش جدول ابزار شایستگی مورد توجه بوده و مفاد آزمون استخدامی از وضعیت کلیشهای و البته با اعتبار پایین، با رویکردی تحولی و مبتنی بر اصول علمی بازنویسی شده است. و در مرحله بعدی صلاحیت حرفه ای آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.
کریمیان نقش ارزیابان را در تعیین نتایج آزمون استخدامی آموزگاران ابتدایی، راهبردی و اساسی دانست و گفت: یکی از اهداف این دوره برگزاری آزمون نظری، جذب ۷۲ هزار نیروی جدید است و در اين فرايند تلاش مي شود تا افراد بر اساس راهبردهای مختلف آموزشی و شغلی، توسعه يافته و به كاركنانی برجسته و كارآمد براي نظام تعليم و تربيت مبدل شوند.
وی مصاحبه، كارگروهی، مورد كاوی، بحث گروهی، آزمون های ذهنی، آزمون های شخصيت، ايفای نقش و ... را نمونه ای از ابزارهای اصلی كانون های ارزيابی و توسعه عنوان کرد.
وی چگونگی اجرای این مهم را موضوع اصلی جلسه دانست و افزود: در ایام تعطیلات شما سکانداران نظام تعلیم و تربیت در امر توانمند سازی خود اقدام نمودید که این امر مبارکی در گزیش معلمان کارآمد و اثربخش می باشد.
کریمیان در ادامه افزود : آموزش و پرورش بستر ساز سرمایه انسانی آینده است و این سازمان هم سرمایه انسانی را تولید می نماید و هم این سرمایه در این سازمان جایگاه ارزشمندی دارد. زیرا امروز معلمان و دانش آموزان، پشتوانه انقلاب برای ساختن ایران قوی هستند و مسیر ایران قوی از مدارس قوی می گذرد.
مشاهده صفحه جامع آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش
مشاهده صفحه جامع راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش
منبع: ادامه کل آموزش و پرورش شهر تهران
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.