• ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
  • 0k نظر «نمایش»

نکاتی مهم از جلسه تخصصی تبیینی ارزیابان، تسهیل گران و مدیران ارزیابی آموزگاری

نکاتی مهم از جلسه تخصصی تبیینی ارزیابان، تسهیل گران و مدیران ارزیابی آموزگاری

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

برگزاری جلسه تخصصی تبیینی ارزیابان، تسهیل گران و مدیران حوزه های ارزیابی آموزگاری

به گزارش ایران استخدام و به نقل از اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: جلسه تخصصی – تبیینی ارزیابان، تسهیل گران و مدیران حوزه های ارزیابی آزمون استخدامی آموزگاران ابتدایی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، جلسه تخصصی – تبیینی ارزیابان، تسهیل گران و مدیران حوزه های ارزیابی آزمون استخدامی آموزگاران ابتدایی شهر تهران با هدف  جذب بهترین افراد به لحاظ  دارا بودن دانش تخصصی،  انگیزه معلمی و بهره مندی از هم اندیشی و خرد جمعی با حضور حمید طریفی؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا  کریمیان؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، محمد محمدی، مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت متبوع، اعضای شورای معاونین  اداره کل و مدیران مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش شهر تهران  و جمعی از ارزیابان، تسهیل گران و مدیران حوزه های ارزیابی آزمون استخدامی آموزگاران ۱۴۰۳ در کانون فرهنگی – تربیتی رضوان به میزبانی آموزش و پرورش منطقه ۱ شمیرانات برگزار شد.  

علیرضا کریمیان؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در آستانه روز جهانی قدس که سنت جاوید بنیانگذار  کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است، گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس و  ابراز  انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی هدف اصلی  می باشد و  باید اثبات کنیم، جهان اسلام در کنار هم و با آگاهی و بصیرت لازم برای آزادی انسان ها تلاش می کند.

کریمیان در ادامه ضمن دعوت  از همه فرهنگیان، دانش آموزان و ملت ولایتمدار ایران اسلامی برای حضور در راهپیمایی روز قدس، عنوان کرد: آزادی خواهان دنیا  از هیچ چیز  برای دفاع از شرافت مردم فلسطین دریغ نخواهند کرد و آن روز دیر نخواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران  در خصوص اهمیت و ارزش سرمایه جوامع، اظهارکرد: در دنیا سرمایه های زیادی وجود دارد و این سرمایه ها به اشکال مختلف دسته بندی می شوند، از جمله سرمایه های خدادادی که آنان را «سرمایه های طبیعی» می نامیم مانند دریاها و ..که اینها به عنوان سرمایه های طبیعی در اختیار انسان است، یک سری سرمایه های دیگر وجود دارد که ساخت دست انسان و مخلوق انسان هست و در خدمت انسان، به طور مثال، سدها، جاده ها، کارخانه ها و... که به عنوان «سرمایه های مصنوعی» مطرح شده است، اما بالاترین سرمایه هر کشوری، سرمایه انسانی است که بهترین و ارزشمندترین سرمایه ای است که در اختیار ما قرار دارد.و جامعه را به کانون ثروت و پیشرفت تبدیل می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر سرمایه انسانی را بیشتر و بهتر بدانیم، ادامه داد: اگر به تجربه زیسته کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بنگریم و بررسی کنیم خواهیم دید، آن کشورهایی که به سرمایه های انسانی خود اهمیت داده و برای ثروت انسانی خود ارزش قائل شده اند آن  کشور بیش از پیش به سمت قله های پیشرفت و تعالی پیش می رود .

کریمیان مدیرکل آموزش و پروش شهر تهران،  مهمترین رکن کیفیت بخشی و کارآمد سازی نظام تعلیم و تربیت را معلم برشمرد و بر مراقبت از نوجوانان به عنوان سرمایه های آینده کشور تاکید کرد وی  با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) سه گام مهم خودسازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی را در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم کرده اند و امروزه آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و مهم ترین دستگاه فرهنگ سازی و دستگاهی که بیشترین فصل مشترک را بین حاکمیت و جامعه دارد و با بیش از چهل میلیون انسان به صورت مستقیم در ارتباط است و وظیفه ارتقای سطح آگاهی جامعه را بر عهده دارد، پس نیازمند  معلمانی با کارایی و اثربخشی بالا می باشد و شما باید با دقت و ظرافت گزینش های خود را انجام دهید زیرا معلمان در تربیت نسل آینده نقش بسزایی دارند و این انتخاب ها ی مطلوب برای شما صدقه جاریه محسوب می گردد .

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با توجه به نقش معلمان در پیشرفت همه جانبه کشور، جذب عادلانه معلمان شایسته با دانش تخصصی و انگیزه بالای معلمی براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را همواره یکی از مطالبات جامعه  دانست. از این رو، آزمون استخدامی رشته شغلی آموزگار ابتدایی ، برای دومین بار در تاریخ آزمون‌های استخدامی کشور، جدول ارزیابی مصادیق شایستگی را به صورت تفصیلی، با تعیین ابزار و حدود امتحان کتبی و ارزیابی تکمیلی تعیین کرده است. سنجش صلاحیت پایه معلمی در ابعاد عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به عنوان یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نگارش جدول ابزار شایستگی مورد توجه بوده و مفاد آزمون استخدامی از وضعیت کلیشه‌ای و البته با اعتبار پایین، با رویکردی تحولی و مبتنی بر اصول علمی بازنویسی شده است. و در مرحله بعدی صلاحیت حرفه ای آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

کریمیان نقش ارزیابان را در تعیین نتایج آزمون استخدامی آموزگاران ابتدایی، راهبردی  و اساسی دانست و گفت:   یکی از اهداف این دوره برگزاری آزمون نظری، جذب ۷۲ هزار نیروی جدید است  و   در اين فرايند تلاش مي شود تا افراد بر اساس راهبردهای مختلف آموزشی و شغلی، توسعه يافته و به كاركنانی برجسته  و كارآمد براي نظام تعليم و تربيت مبدل شوند.

وی مصاحبه، كارگروهی، مورد كاوی، بحث گروهی، آزمون های ذهنی، آزمون های شخصيت، ايفای نقش و ... را  نمونه ای از ابزارهای اصلی كانون های ارزيابی و توسعه عنوان کرد.

وی چگونگی اجرای این مهم را موضوع اصلی جلسه دانست و افزود: در ایام تعطیلات شما سکانداران نظام تعلیم و تربیت در امر توانمند سازی خود اقدام نمودید که این امر مبارکی در گزیش معلمان کارآمد و اثربخش می باشد.  

کریمیان در ادامه افزود : آموزش و پرورش بستر ساز سرمایه انسانی آینده است و این سازمان هم سرمایه انسانی را تولید می نماید و هم این سرمایه در این سازمان جایگاه ارزشمندی دارد. زیرا امروز معلمان و دانش آموزان، پشتوانه انقلاب برای ساختن ایران قوی هستند و مسیر ایران قوی از مدارس قوی می گذرد.

مشاهده صفحه جامع آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش

مشاهده صفحه جامع راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش

منبع: ادامه کل آموزش و پرورش شهر تهران

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2848990
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد