• ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
  • 958k نظر «نمایش»

راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش

راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۹۵۷,۱۳۷ (نمایش)

نحوه ارزیابی تکمیلی (مصاحبه و گزینش) آموزش و پرورش

 
ایران استخدام ضمن آرزوی موفقیت خدمت پذیرفته شدگان آزمون استخدام آموزش و پرورش (آموزگاری، دبیری و کیفیت بخشی)، به اطلاع می‌رساند؛ مصاحبه و گزینش آزمون استخدامی آموزش و پرورش با فرایندی به عنوان " ارزیابی تکمیلی" جایگزین شده است. سهم ارزیابی تکمیلی در آزمون‌های استخدامی بصور معمول 60 درصد در نظر گرفته می‌شود و پذیرفته شدگان بر اساس شایستگی‌های معلمی سنجیده می‌شوند. این صفحه بهترین راهنمای داوطلبان جهت شرکت در ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش می‌باشد.

فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش

داوطلبانی که در مرحله اول آزمون استخدام آموزش و پرورش پذیرفته شده و به مرحله تحویل و بررسی مدارک دعوت شده‌اند، پس از تایید مدارک خوداظهاری، به مصاحبه و گزینش دعوت خواهند شد. ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش بدین معناست که متقاضیان پذیرفته شده در مرحله اول، جهت گذراندن فرایند ارزیابی تکمیلی (مصاحبه و گزینش) به کانون‌های ارزیابی دعوت خواهند شد.

نکته مهم: هرگونه اطلاع رسانی در خصوص فرایند ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش، از طریق سایت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان مورد نظر خواهد بود، بنابراین داوطلبان می‌بایت بصورت مرتب به سایت‌های مذکور مراجعه نمایند.
توجه داشته باشید:
در صورت مساوی بودن مجموع نمرات مکتسبه داوطلبان در آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی، اولویت انتخاب با داوطلبانی خواهد بود که نمره مکتسبه آنان در آزمون امتحان کتبی بالاتر باشد.

اگر علاقمند به بحث و تبادل نظر با سایر کاربران درخصوص آزمون استخدام آموزش و پرورش هستید، از طریق بخش نظرات همین صفحه اقدام نمایید.

نحوه اطلاع از نتایج و سایر مراحل

نکات مهم در خصوص نحوه اطلاع از نتایج آزمون استخدام آموزش و پرورش (آموزگاری، دبیری و کیفیت بخشی) بصورت خلاصه گردآوری شده است، بنابراین داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت می‌کنند، جهت اطلاع از سایر مراحل پس از قبولی، این بخش را تا انتها بررسی نمایند.

داوطلبان پس از مشاهده اعلام نتایح آزمون استخدام آموزش و پرورش، در صورتی که جزو پذیرفته شدگان باشند، لازم است جهت تکمیل کاربرگ‌های مورد درخواست بر اساس زمانبندی اعلام شده در فرایند بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و سایر مراحل حضور یابند.

تکمیل اطلاعات خوداظهاری از طریق سامانه مای مدیو انجام می‌گیرد؛ لازم است با مراجعه به سامانه مذکور، از گزینه ورود از طریق درگاه دولت فرایند را تکمیل نمایید.

جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز و آموزش‌های لازم در خصوص نحوه بارگذاری و سایر موارد مشابه، می‌توانید اینجا کلیک نمایید.

بررسی و تحویل مدارک خوداظهاری

طبق اطلاعیه‌های منتشر شده هنگام اعلام نتایج آزمون استخدام آموزش و پرورش، مدارک مورد نیاز جهت تکمیل و بارگذاری نمون‌برگ‌های سامانه گزینش و استخدام (کارا) و همچنین مدارک امتیازآور آزمون، بصورت تفکیک شده گردآوری شده است.

مدارک دبیری: جهت مشاهده مدارک مورد نیاز ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام دبیر و هنرآموز به لینک زیر مراجعه نمایید.
مدارک آموزگاری: جهت مشاهده مدارک مورد نیاز ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخشی به لینک زیر مراجعه نمایید.
مدارک مورد نیاز آزمون استخدام آموزش و پرورش بصورت تفکیک شده ارائه شده است.
زمان ارائه مدارک و مستندات لازم: داوطلبان باید در مهلت تعیین شده جهت بارگذاری مدارک خوداظهاری اقدام نمایند، در غیر این صورت از انجام مراحل بعدی محروم و حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت.
نکته: بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون، در هر مرحله استخدام چنانچه محرز گردد که مدارک و مستندات ارائه شده، خلاف واقع بوده، امتیاز مربوطه حذف خواهد شد.
در صورتی که در نحوه بارگذاری مدارک خوداظهاری در سامانه کارا مشکلی بوجود آمد، جهت راهنمایی و آموزش های کامل به صفحات آموزش بارگذاری مدارک آموزگاری، دبیری و کیفیت بخشی ایران استخدام از طریق لینک‌های زیر مراجعه نمایید.

اطلاعیه‌های کیفیت بخشی

این بخش شامل اطلاعیه‌های منتشر شده ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش می‌باشد، جهت مشاهده این صفحه را تا انتها بررسی نمایید.

اطلاعیه شماره 3 آزمون موردکاوی پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخشی شامل جزئیات این آزمون کتبی از جمعه زمان برگزاری، تذکرات مهم و سایر موارد مشابه می‌باشد.
تعریف آزمون موردکاوی: یکی از ابزارهای سنجش و ارزیابی تکمیلی آزمون موردکاوی است که به صورت کتبی برگزار میشود. ابزار فوق یک موقعیت شبیه سازی شده شغلی است که داوطلب در زمان اختصاص داده شده و مطابق سناریویی که در دفترچه آزمون کتبی به وی ارائه خواهد شد، به موارد خواسته شده پاسخ میدهد. این آزمون جنبه مهارتی داشته و برای شرکت در آزمون مطالعه منبع خاصی نیاز نیست.
جهت مشاهده جزئیات و نکات مهم آزمون موردکاوی اینجا کلیک نمایید.
اطلاعیه اعلام نتایج آزمون، نحوه حضور معرفی شدگان مشاغل کیفیت بخشی به فرایند ارزیابی تکمیلی را شرح می‌دهد.
زمان دقیق بارگذاری مدارک کیفیت بخشی هفته اول تیرماه اعلام خواهد شد.
اطلاعیه شماره 1 ارزیابی تکمیلی مشاغل کیفیت بخشی شامل مراحل سنجش و ارزیابی می‌باشد.
مراحل سنجش و ارزیابی
  • بررسی مدارک خوداظهاری
  • آزمون کتبی هماهنگ
  • حضور در مراکز ارزیابی
  • مصاحبه عمومی گزینش و ...
جهت مشاهده متن کامل اطلاعیه به لینک زیر مراجعه نمایید.
اطلاعیه شماره 2 ارزیابی تکمیلی مشاغل کیفیت بخشی شامل مفاد آزمون عملی تربیت بدنی و سایر موارد مشابه می‌باشد.
شایسته است داوطلبین رشته های ذکر شده پس از قبولی در مرحله اول آزمون، جهت شرکت در مرحله سنجش و ارزیابی تکمیلی آمادگی مربوطه را کسب نمایند.
جهت مشاهده اطلاعات مربوط به آزمون عملی، ویدئوی پیوست شده در این صفحه را مشاهده نمایید.

اطلاعیه‌های دبیری

این بخش شامل اطلاعیه‌های منتشر شده ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش می‌باشد، جهت مشاهده این صفحه را تا انتها بررسی نمایید.

اطلاعیه اعلام نتایج آزمون، نحوه حضور معرفی شدگان دبیری به فرایند ارزیابی تکمیلی را شرح می‌دهد.
بارگذاری مدارک دبیری آغاز شده است و مهلت بارگذاری تا 3 تیرماه می‌باشد.

امتیازات ارزیابی تکمیلی آموزگاری و دبیری

این بخش شامل شرایط معرفی به ارزیابی تکمیلی، امتیازدهی، نحوه توزیع امتیازات آزمون استخدام «آموزگاری و دبیری» می‌باشد.

شرایط معرفی به ارزیابی تکمیلی
شرط معرفی به ارزیابی تکمیلی، کسب حد نصاب لازم می‌باشد و انتخاب و معرفی افراد بر اساس نمره مکتسبه و به تعداد سه برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل و به ترتیب نمرات فضلی مکتسبه صورت می‌پذیرد.
هزینه ارزیابی تکمیلی: مبلغ 3.424.000 ریال از داوطلبی که به ارزیابی تکمیلی معرفی می‌شود، دریافت خواهد شد.
شرایط امتیازدهی
در ارزیابی تکمیلی، کسب امتیازات به شرح زیر می‌باشد:
کسب 95 امتیاز از شایستگی‌های عمومی، 70 امتیاز از شایستگی‌های اختصاصی و 40 امتیاز از شایستگی‌های تخصصی به عنوان حدنصاب الزامی می‌باشد.
یادآوری‌های مهم: دارندگان مدرک دیپلم هنرستان از امتیاز مربوطه برخوردار خواهند شد.
جدول توزیع امتیازات
جدول توزیع امتیازات آزمون در بخش امتحان کتبی و ارزیابی تکمیلی
حیطه امتحان کتبی ارزیابی تکمیلی امتیاز نهایی
عمومی 160 200 360
اختصاصی 120 240 360
تخصصی 120 160 280
جمع 400 600 1000
جدول شایستگی مشاغل آموزگاری
جدول زیر شایستگی‌های عمومی، اختصاصی، تخصصی، محتوای ارزیابی و همچنین سهم ارزیابی تکمیلی برای هر حیطه را شامل می‌شود.
مشاهده جدول شایستگی آموزگاریجدول شایستگی مشاغل دبیری
جدول زیر شایستگی‌های عمومی، اختصاصی، تخصصی، محتوای ارزیابی و همچنین سهم ارزیابی تکمیلی برای هر حیطه را شامل می‌شود.
نکته مهم: پذیرش نهایی بر اساس نتیجه آزمون کتبی با وزن 40 درصد و ارزیابی تکمیلی با وزن 60 درصد صورت می‌گیرد.

امتیازات ارزیابی تکمیلی کیفیت بخشی

این بخش شامل شرایط معرفی به ارزیابی تکمیلی، امتیازدهی، نحوه توزیع امتیازات آزمون استخدام «مشاغل کیفیت بخشی» می‌باشد.

شرایط معرفی به ارزیابی تکمیلی
شرط معرفی به ارزیابی تکمیلی، کسب حد نصاب لازم می‌باشد و انتخاب و معرفی افراد بر اساس نمره مکتسبه و به تعداد سه برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل و به ترتیب نمرات فضلی مکتسبه صورت می‌پذیرد.
هزینه ارزیابی تکمیلی: مبلغ 3.424.000 ریال از داوطلبی که به ارزیابی تکمیلی معرفی می‌شود، دریافت خواهد شد.
سایر امتیازات
ده درصد امتیاز آزمون کتبی و به همین میزان به ارزیابی تکمیلی برای حافظان قرآن دارای درجات 1 تا 3 برای تمام مشاغل لحاظ خواهد شد.
جدول توزیع امتیازات
حیطه امتحان کتبی ارزیابی تکمیلی امتیاز نهایی
عمومی 160 190 350
اختصاصی 120 250 370
تخصصی 120 160 280
جمع 400 600 1000
جداول شایستگی مشاغل کیفیت بخشی
در ادامه ایران استخدام جهت راحتی کاربران عزیز خود، جداول مشاغل کیفیت بخشی را بصورت تفکیک شده (فایل پی دی اف) اعلام کرده است:

مراحل ارزیابی تکمیلی

مراحل ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش شامل چهار مرحله با عنوان "مراحل چهارگانه" می‌باشد. در ادامه مراحل سوم و چهارم که شامل «سنجش و ارزیابی تکمیلی - فرایند گزینش» می‌باشد، بصورت کامل توضیح داده شده است.

مرحله اول: سنجش و ارزیابی تکمیلی
پس از طی اقدامات مربوطه در مراحل قبل و دریافت معرفی نامه عکس‌دار از کارگروه مرحله دوم، داوطلب میبایست با در در دست داشتن پرینت کارنامه اولیه صادره از مرکز آزمون جهاددانشگاهی و کارت ملی، طبق زمان تعیین شده در کارپوشه داوطلب در سامانه گزینش و استخدام (کارا)، جهت سنجش و ارزیابی تکمیلی به حوزه ارزیابی تعیین شده مراجعه نماید.
با توجه به اینکه سنجش و ارزیابی تکمیلی در حوزه‌های ارزیابی بصورت گروهی انجام می‌گیرد، عدم مراجعه داوطلب در روز، ساعت و تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف تلقی خواهد شد.
ساعت و تاریخ مراجعه (دبیری): ساعت مراجعه در حوزه های سنجش و ارزیابی تکمیلی نوبت صبح 6:30 و بعدازظهر ساعت 13:00 است.
ساعت و تاریخ مراجعه (کیفیت بخشی): ساعت مراجعه در حوزه های سنجش و ارزیابی تکمیلی نوبت صبح 6:30 و بعدازظهر ساعت 12:30 است.
مرحله دوم: فرایند گزینش
داوطلب مکلف است بعد از انجام مرحله اول، برای انجام فرایند گزینش، مطابق زمان تعیین شده توسط هسته گزینش استان جهت بررسی صلاحیت های عمومی گزینش به محل تعیین شده، مراجعه نماید.
نکته: با توجه به مفاد دفترچه آزمون، عدم مراجعه داوطلب در مهلت مقرر برای فرایند ارزیابی تکمیلی و زمان تعیین شده برای حضور داوطلب برای هریک از مراحل فوق الذکر، به منزله انصراف از استخدام از آموزش و پرورش تلقی خواهد شد.
جهت مشاهده سایر مراحل که مربوط به بارگذاری مدارک و تکمیل نمون‌برگ‌های خوداظهاری می‌باشد، اینجا کلیک نمایید.

فرایند ارزیابی تکمیلی

ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش از طریق ادبیات جدید توسط ارزیابان آموزش دیده در مراحل مختلف انجام می‌پذیرد. در ادامه خلاصه‌ای از فرایند ارزیابی تکمیلی در چهاربخش ارائه شده است.

بخش اول: مصاحبه گروهی و گزینش
تایید هویت داوطلب و اعتبارسنجی اولیه اطلاعات ارائه شده (نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و ...)
بخش دوم: ارائه تدریس
فرآیند ارائه تدریس به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود: تهیه طرح درس و اجرای آن
تحویل سناریوی 60 دقیقه‌ای به داوطلبان و درخواست تدوین طرح درس. پس از اتمام این فرآیند، داوطلبان باید در مدت زمان تقریبی 30 دقیقه‌ای، به تدریس موضوع طرح درس خود، در برابر ارزیابان بپردازند.
مرحله ارائه تدریس مهارت‌های عملی را می‌سنجد.
بخش سوم: ایفای نقش
مکالمه داوطلب به عنوان معلم با یکی از ارزیابان که نقش والدین دانش آموز را بازی می‌کند.
اعطای سناریو به داوطلب که شامل اطلاعات دقیق در مورد شخصیت و مسائل تحصیلی یا رفتاری دانش آموز می‌باشد.
مهلت مطالعه سناریو 30 دقیقه و مهلت متقاعد سازی والدین دانش آموز 20 دقیقه می‌باشد.
بخش چهارم: بحث گروهی
داوطلبان به گروه‌های چهار تا شش نفره تقسیم می‌شوند و سناریوی مشترک دریافت خواهند کرد. 
زمان مطالعه و یادداشت برداری سناریو 15 دقیقه می‌باشد. (مدت زمان مطالعه می‌تواند بسته به پیچیدگی سناریو متغیر است)
داوطلبان به اتاق جلسه منتقل شده و دور یک میز به مدت 45 دقیقه به گفتگو و مذاکره بر اساس سناریو می‌پردازند.
وظیفه هر داوطلب این است که در نقش معلم، فعالانه در بحث شرکت کند.

اینفوگرافیک فرایند ارزیابی تکمیلی

در این بخش، اینفوگرافیک فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزگاری در سال 1401 ارائه شده است، لازم است بدانید تغییر زیادی در مراحل برای آزمون‌های جدید ایجاد نشده است و مشاهده تصاویر زیر برای داوطلبان پذیرفته شده در مرحله کتبی مفید خواهد بود.

جدول اینفوگرافیک

اینفوگرافیک شماره (1)
"جهت بزرگنمایی بر روی تصویر بزنید"


اینفوگرافیک شماره (2)
"جهت بزرگنمایی بر روی تصویر بزنید"

ویدئوهای آموزشی ارزیابی تکمیلی

این بخش شامل چندین ویدیوی رسمی منتشر شده در سال‌های قبل از فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش می‌باشد.

ویدئو شماره (1)
ویدئو شماره (2)
ویدئو شماره (3)
(گزارش صدا و سیمای مرکز فارس از فرایند ارزیابی تکمیلی حوزه‌های ارزیابی آزمون استخدامی آموزگاران استان فارس)

منابع مطالعاتی ارزیابی تکمیلی

به منظور آمادگی داوطلبان پذیرفته شده آزمون استخدامی آموزش و پرورش و حضور موفق در جلسات ارزیابی تکمیلی، کارشناسان ایران استخدام منابع مطالعاتی شرکت در این جلسات را در ادامه ارائه نموده‌اند.

کتاب ارزیابی تکمیلی و مصاحبه آموزش و پرورش

کتاب راهنمای مصاحبه حضوری و گزینش ایران استخدام

سوالات مصاحبه حضوری و گزینش آموزش و پرورش

نمونه کارنامه های استخدامی آموزش و پرورش

سوالات روانشناسی مصاحبه استخدامی با جواب

جزوه ویژه ایران استخدام (مصاحبه گزینش)

فهرست مراکز آموزشی مورد تایید در سازمان اداری و استخدامی

کتاب راهنمای ارزیابی تکمیلی

جامع ترین منبع ارزیابی تکمیلی و گزینش!
شرح کاملی از تمام رویدادهای روز ارزیابی تکمیلی 
دارای بخش مجزا در خصوص مصاحبه عمومی، روانشناسی و گزینش
آزمون عملی ارزیابی تکمیلی مشاغل کیفیت بخشی (جدید!)
آزمون عملی تربیت بدنی (جدید!)
آزمون مهارت کمک های اولیه (جدید!)
همراه با تجربیات عینی پذیرفته شدگان آموزگاری و دبیری
منبع: ایران استخدام

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2750555
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 958k