- ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
- 975k نظر «نمایش»
راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش
راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش
- بروزرسانی:
- دیدگاه: ۹۷۴,۶۹۱ (نمایش)
نحوه ارزیابی تکمیلی (مصاحبه و گزینش) آموزش و پرورش
روی لینکها بزنید و بیشتر بخوانید
- ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش چیست؟
- تحویل مدارک خوداظهاری
- اطلاعیههای کیفیت بخشی
- اطلاعیههای دبیری
- امتیازات ارزیابی تکمیلی آموزگاری و دبیری
- امتیازات ارزیابی تکمیلی کیفیت بخشی
- مراحل ارزیابی تکمیلی
- فرایند ارزیابی تکمیلی مشاغل کیفیت بخشی
- فرایند ارزیابی تکمیلی دبیری و هنرآموز
- فرایند ارزیابی تکمیلی آموزگاری
- اینفوگرافیک فرایند ارزیابی تکمیلی
- ویدئوهای آموزشی ارزیابی تکمیلی
- منابع مطالعاتی ارزیابی تکمیلی
- کتاب راهنمای ارزیابی تکمیلی
- مطالب مفید و مرتبط
ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش چیست؟
در صورتی که علاقمند به تبادل نظر در خصوص ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش هستید، از طریق بخش دیدگاههای این صفحه اقدام نمایید.
تحویل مدارک خوداظهاری
چندین راه وجود دارد که پس از اعلام نتایج مرحله کتبی آزمون استخدام آموزش و پرورش لازم است طی کنید، در ادامه نکات مهم در خصوص نحوه اطلاع از سایر مراحل آزمون شرح داده شده است.
آموزش بارگذاری مدارک کیفیت بخشی
ویدیو آموزش بارگذاری مدارک خوداظهاری در سامانه کارا
اطلاعیههای کیفیت بخشی
اطلاعیههای منتشر شده آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش، در این بخش گردآوری شده است، در صورت انتشار اطلاعیه جدید، در ادامه اضافه خواهد شد.
تمدید زمان بارگذاری مدارک
به اطلاع پذیرفته شدگان آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش میرسانیم، مهلت بارگذاری مدارک کیفیت بخشی در سامانه کارا تا روز سه شنبه 12 تیرماه تمدید شده است. بارگذاری مدارک
اطلاعیه شماره 3
اطلاعیه شماره 3 آزمون موردکاوی پذیرفته شدگان مشاغل کیفیت بخشی منتشر گردید.
تعریف آزمون موردکاوی: یکی از ابزارهای سنجش و ارزیابی تکمیلی آزمون موردکاوی است که به صورت کتبی برگزار میشود. ابزار فوق یک موقعیت شبیه سازی شده شغلی است که داوطلب در زمان اختصاص داده شده و مطابق سناریویی که در دفترچه آزمون کتبی به وی ارائه خواهد شد، به موارد خواسته شده پاسخ میدهد. این آزمون جنبه مهارتی داشته و برای شرکت در آزمون مطالعه منبع خاصی نیاز نیست.
اطلاعیه شماره 1
اطلاعیه شماره 1 ارزیابی تکمیلی (مراحل سنجش و ارزیابی) مشاغل کیفیت بخشی منتشر گردید.
اطلاعیه شماره 2
اطلاعیه شماره 2 مشاغل کیفیت بخشی شامل مفاد آزمون عملی تربیت بدنی منتشر شد.
ویدیو اطلاعات آزمون عملی تربیت بدنی
اطلاعیههای دبیری
اطلاعیههای منتشر شده آزمون استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش، در این بخش گردآوری شده است، در صورت انتشار اطلاعیه جدید، در ادامه اضافه خواهد شد.
اطلاعیه بارگذاری مدارک
اطلاعیه اعلام نتایج آزمون استخدام مشاغل دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش منتشر شده است و همچنین مهلت بارگذاری مدارک دبیری تا 3 تیرماه بود.
امتیازات ارزیابی تکمیلی آموزگاری و دبیری
این بخش شامل شرایط معرفی به ارزیابی تکمیلی، امتیازدهی، نحوه توزیع امتیازات آزمون استخدام «آموزگاری و دبیری» میباشد.
جدول توزیع امتیازات آزمون در بخش امتحان کتبی و ارزیابی تکمیلی | |||
حیطه | امتحان کتبی | ارزیابی تکمیلی | امتیاز نهایی |
عمومی | 160 | 200 | 360 |
اختصاصی | 120 | 240 | 360 |
تخصصی | 120 | 160 | 280 |
جمع | 400 | 600 | 1000 |
امتیازات ارزیابی تکمیلی کیفیت بخشی
این بخش شامل شرایط معرفی به ارزیابی تکمیلی، امتیازدهی، نحوه توزیع امتیازات آزمون استخدام «مشاغل کیفیت بخشی» میباشد.
حیطه | امتحان کتبی | ارزیابی تکمیلی | امتیاز نهایی |
عمومی | 160 | 190 | 350 |
اختصاصی | 120 | 250 | 370 |
تخصصی | 120 | 160 | 280 |
جمع | 400 | 600 | 1000 |
مراحل ارزیابی تکمیلی
مراحل ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش شامل چهار مرحله با عنوان "مراحل چهارگانه" میباشد. در ادامه مراحل سوم و چهارم که شامل «سنجش و ارزیابی تکمیلی - فرایند گزینش» میباشد، بصورت کامل توضیح داده شده است.
فرایند ارزیابی تکمیلی
ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش از طریق ادبیات جدید توسط ارزیابان آموزش دیده در مراحل مختلف انجام میپذیرد. در ادامه خلاصهای از فرایند ارزیابی تکمیلی در چهاربخش ارائه شده است.
فرایند ارزیابی تکمیلی مشاغل کیفیت بخشی
در مرحله سنجش و ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخشی مشاغل (مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی، امور تربیتی و مشاوره، تربیت بدنی وسلامت) از پنج ابزار برای شاستگی عمومی استفاده میشود.
1) تمرین ایفای نقش
در این تمرین یکی از دو ارزیاب حاضر در اتاق، باید نقش ایفاگر نقش را اجرا نماید و ارزیاب دیگر نیز ثبت مشاهدات را انجام میدهد. ارزیابی که نقش ایفاگر را اجرا میکند باید مطابق سناریویی که از قبل در اختیار او قرار داده شده، در موقیت قرار گرفته و در چهارچوب سناریو پیش برود.
برای انجام این تمرین دو ارزیاب حرفهای و تخصصی در اتاق ارزیابی حضور خواهند داشت و داوطلب قبل ااز ورود بـه اتاق 15 دقیقـه وقت آماده سازی و مطالعه دارد. ارزیاب تخصصی مطابق با سناریو، پرسشهای از پیش تعیین شده را طرح کرده و همزمان به ثبت مشاهدات خود میپردازد.
3) بحث گروهی
برای انجام این تمرین، تسهیلگر باید آنان را به دو گروه 4 نفره تقسیم نماید. داوطلبین شماره 1 تا 4 گروه اول و داوطلبین شماره 5 تا 8 گروه دوم را تشکیل خواهند داد. فرصت مطالعه محتوای تمرین بحث گروهی 15 دقیقه میباشد.
در طول بحث گروهی، داوطلبان با ارزیابان هیچ صحبتی نمیتوانند داشته باشند. زمان انجام آن 45 دقیقه است و این زمان باید به دقت سنجیده و اعمال شود.
نکته مهم: هیچ یک از ارزیابان حق اظهار نظر، ارائه بازخورد از تمرین داوطلبان و بیان این عبارات (بسیار خوب بود، موفق بودید و ...) راندارد.
4) ابزار مصاحبه عمومی - میدانی (شایستگیهای عمومی)
مصاحبه عمومی گزینش بصورت مجزا و در زمان و مکان مورد نظر هسته گزینش استان انجام میشود. ارزیابی شایستگیهای عمومی امتیازآور توسط مصاحبه گر عمومی انجام و تتایج پس از تایید ثبت خواهد شد اداره کل آموزش و پرورش استان موظف است امکانات لازم برای انجام مصاحبه در اختیار هسته گزینش قرار دهد.
توجه داشته باشید: اجرای مجزای این بخش نباسد تداخل با فرایند سنجش و ارزیابی تکمیلی داشته باشد و به دلیل گروهی بودن فرایند، در صورت تداخل زمانی، اولویت حضور داوطلب در ارزیابی میباشد.
4) ابزار چک لیست تجارب و افتخارات
ارزیابی افتخارات و کسب مقام در مسابقات و رویدادها و شجنوارههای معتبر انسانی و ملی و همچنین سوابق فعالیتهای تحصیلی، آموزشی و ... با ارائه مدارک معتبر از چک لیست مطابق نمون برگ ها استفاده خواهد شد.
فرایند ارزیابی تکمیلی دبیری و هنرآموز
حضور داوطلبان در حوزه ارزیابی با توجه به برنامه اعلام شده شده در مراحل و فرآیندهای ذیل صورت خواهد گرفت.
- معرفی و احراز توسط تسهیلگر حوزه ارزیابی
- دریافت راهنمای کلی و مطالعه آن برای آشنایی با فرآیند انجام کار در حوزه ارزیابی
- شرکت در اتاق های ارزیابی مطابق برنامه تعیین شده که از طریق تسهیلگر به شما اعلام خواهد شد.
در این بخش فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام دبیری و هنرآموز آموزش و پرورش همراه با توضیحات هر مرحله ارائه شده است.
الف) ابزار ارائه تحلیلی
دبیری: در این تمرین شما 45 دقیقه برای آماده سازی و 30 دقیقه برای ارائه تحلیل زمان در اختیار خواهید داشت تا با توجه به موضوع مشخص شده با کمک یکی از ارزیابان که ایفاگر نقش دانش آموز خواهد بود، به انجام این تمرین بپردازید. در این تمرین در اتاق ارزیابی دو نفر ارزیاب حضور دارند که یک نفر از ارزیان ایفاگر نقش دانش آموز خواهد بود و نفر دیگر فرآیند ارزیابی و ثبت را انجام خواهد داد.
هنرآموزی: در اجراء ابزار تحلیلی هنرآموزی، داوطلب در زمان 45 دقیقه به آماده سازی طرح درس مطابق با الگو طرح درس، راهنمای طرح درس و یک پودمان شایستگی غیرفنی که از طریق سامانه در اختیار او قرار داده می شود به تدوین و تنظیم طرح درس پرداخته و در 30 دقیقه دیگر ارزیابان (حرفه ای و تخصصی) با سوالات کلیدی و اساسی و همچنین ثبت از نوشتار مطابق طرح درس، توسط ارزیابان به صورت مستقل انجام گرفته، پس از اسکن و تطبیق مشاهدات با نشانگرها به ثبت در سامانه می پردازند. (مطابق شیوه نامه)
ب) تمرین بحث گروهی
در تمرین بحث گروهی همه شش نفر داوطلب شرکت کننده در اتاق بحث گروهی دور یک میز روبروی هم می نشینند و چهار نفر ارزیاب پشت سر داوطلبان مستقر خواهند شد. با توجه به موضوع مشخص شده، داوطلبان باید در مدت 15 دقیقه آماده سازی را انجام داده و در مدت 45 دقیقه در ارتباط با موضوعی خاص با یکدیگر بحث و گفتگو داشته باشند. در این مدت ارزیابان، فرایند بحث گروهی و عملکرد هریک از داوطلبان را ارزیابی و مشاهدات خود را ثبت می نمایند.
ج) ابزار ارارئه تدریس
دبیری: برای ارزیابی این تمرین داوطلب 60 دقیقه فرصت آماده سازی و نوشتن طرح درس (قالب فرم طرح) در اختیاردارد تا طرح درس را برای موضوعی که تدریس خواهد نمود آماده کند. سپس در اتاق ارزیابی، دو ارزیاب به مثابه داوطلب، روبه روی تخته مطابق با شکل می نشینند و داوطلب در جایگاه معلم، 30 دقیقه وقت دارد تا مبحثی که سناریوی آن را مطالعه کرده است، ارائه دهد. درطول زمان تدریس، هیچ سوالی از داوطلب پرسیده نمی شود و او دقیقا بعد از 30 دقیقه باید اتاق را ترک کرده و به هیچ عنوان نمی تواند زمان بیشتری حضور داشته باشد.
هنرآموزی: در اجراء ابزار ارائه تدریس هنرآموزی داوطلب در 30 دقیقه به آماده سازی شرایط کار پرداخته و در 60 دقیقه دیگر به صورت عملی یک پودمان شایستگی فنی که از سامانه در اختیار او قرار داده می شود در کارگاه انجام و توضیح می دهد. (مطابق شیوه نامه)
فرایند ارزیابی تکمیلی آموزگاری
در این بخش فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزگاری آموزش و پرورش در چهار بخش همراه با توضیحات ارائه شده است.
بخش اول) مصاحبه گروهی و گزینش
بخش دوم) ارائه تدریس
بخش سوم) ایفای نقش
بخش چهارم) بحث گروهی
اینفوگرافیک فرایند ارزیابی تکمیلی
در این بخش، اینفوگرافیک فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزگاری در سال 1401 ارائه شده است، لازم است بدانید تغییر زیادی در مراحل برای آزمونهای جدید ایجاد نشده است و مشاهده تصاویر زیر برای داوطلبان پذیرفته شده در مرحله کتبی مفید خواهد بود.
جدول اینفوگرافیک |
|
ویدئوهای آموزشی ارزیابی تکمیلی
این بخش شامل چندین ویدیوی رسمی منتشر شده در سالهای قبل از فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش میباشد.
منابع مطالعاتی ارزیابی تکمیلی
به منظور آمادگی داوطلبان پذیرفته شده آزمون استخدامی آموزش و پرورش و حضور موفق در جلسات ارزیابی تکمیلی، کارشناسان ایران استخدام منابع مطالعاتی شرکت در این جلسات را در ادامه ارائه نمودهاند.
کتاب ارزیابی تکمیلی و مصاحبه آموزش و پرورش
کتاب راهنمای مصاحبه حضوری و گزینش ایران استخدام
سوالات مصاحبه حضوری و گزینش آموزش و پرورش
نمونه کارنامه های استخدامی آموزش و پرورش
سوالات روانشناسی مصاحبه استخدامی با جواب
جزوه ویژه ایران استخدام (مصاحبه گزینش)
فهرست مراکز آموزشی مورد تایید در سازمان اداری و استخدامی
کتاب راهنمای ارزیابی تکمیلی
شرح کاملی از تمام رویدادهای روز ارزیابی تکمیلی
دارای بخش مجزا در خصوص مصاحبه عمومی، روانشناسی و گزینش
آزمون عملی ارزیابی تکمیلی مشاغل کیفیت بخشی (جدید!)
آزمون عملی تربیت بدنی (جدید!)
آزمون مهارت کمک های اولیه (جدید!)
همراه با تجربیات عینی پذیرفته شدگان آموزگاری و دبیری
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.