• ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • 928k نظر «نمایش»

راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش

راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۹۲۷,۸۰۴ (نمایش)

نحوه ارزیابی تکمیلی (مصاحبه و گزینش) آموزش و پرورش

 

به گزارش ایران استخدام، بخش مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش با فرایندی به عنوان" ارزیابی تکمیلی" جایگزین شده است. بدین صورت که سهم ارزیابی تکمیلی (مصاحبه و گزینش) در آزمون استخدام آموزش و پرورش (آموزگاری، دبیری و مشاغل کیفیت بخشی) به میزان 60 درصد تعیین شده و پذیرفته شدگان در چند بخش کلی و بر اساس شایستگی های معلمی، سنجیده می‌شوند. در این صفحه با استناد بر دفترچه آزمون و اطلاعیه‌های منتشر شده، به راهنمایی داوطلبان معرفی شده به مرحله ارزیابی تکمیلی پرداخته ایم.

ورود به صفحه آگهی های استخدام آموزش و پرورش


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

ارزیابی تکمیلی چیست؟

پذیرفته شدگان در مرحله کتبی آزمون های استخدامی، پس از تحویل مدارک موردنیاز و تاییدیه لازم به مرحله مصاحبه و گزینش دعوت می‌شوند. در آزمون های استخدامی اخیر، مصاحبه و گزینش با فرایندی به عنوان "ارزیابی تکمیلی" جایگزین شده است. بدین صورت که پذیرفته شدگان آزمون علمی آموزش و پرورش پس از تایید مدارک خوداظهاری، جهت طی مراحل مصاحبه و گزینش و همچنین سنجش شایستگی های معلمی به کانون‌های ارزیابی دعوت خواهند شد.

توجه: هرگونه اطلاع رسانی در خصوص نحوه، زمان و مکان ارائه مدارک و ارزیابی تکمیلی در کارنامه و سامانه مرکز مجری برگزار کننده آزمون و حسب مورد سایت اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه خواهد بود و داوطلبان اطلاعات مورد نیاز خود را از این طریق دریافت خواهند کرد.

بنابراین داوطلبان می بایست به طور مرتب به سایت های مذکور مراجعه نمایند.

در ادامه آدرس سایت اداره کل آموزش و پرورش استان ها ارائه شده است، داوطلبانی که به ارزیابی تکمیلی دعوت شده‌اند می‌توانند از طریق لینک زیر استان مورد نظر خود را پیدا کرده و بطور مرتب اطلاعیه‌های منتشر شده را بررسی نمایند.

آدرس سایت اداره کل آموزش وپرورش استان ها

در صورتی که نیاز به مشاوره و بحث و تبادل نظر با سایر کاربران در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش دارید‌، می‌توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه اقدام نمایید.

اطلاعیه‌های استانی ارزیابی تکمیلی

ضمن عرض تبریک ایران استخدام خدمت پذیرفته شدگان آزمون استخدام آموزش و پرورش (ویژه آموزگار ابتدایی و استثنایی سال 1403) به اطلاع می‌رسانیم؛ اطلاعیه‌های استانی و اطلاعیه‌های گزینش پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاری در این بخش، در حال اطلاع رسانی می‌باشد. جهت مشاهده بر روی دکمه زیر در ادامه کلیک نمایید.

مشاهده اطلاعیه ها

اخبار ارزیابی تکمیلی

خبر 1 اردیبهشت 1403: آموزش 12 هزار ارزیاب آزمون آموزگاری
مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش از آموزش 12 هزار ارزیاب برای آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: امسال برای دومین بار شیوه استخدام معلم کاملاً تغییر کرده است و از کانون‌های ارزیابی به موقعیت‌های شبیه سازی شده سوق پیدا کردیم.
نکته مهم: برای اولین بار و برخلاف تمام استانداردها، حداقل امتیاز برای ارزیابان و تسهیل‌گران را از 12 به 16تغییر دادیم؛ زیرا به دنبال بکارگیری معلمان بسیار خوب هستیم. مشاهده ادامه خبر

خبر 18 فروردین 1403: جزئیات تغییر شیوه جذب و استخدام معلمان در دوره ابتدایی اعلام شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، تغییر شیوه جذب و استخدام معلمان جدید را یک فرصت تاریخی برای نوسازی و تقویت سرمایه انسانی در نظام آموزش ابتدایی دانست. مشاهده ادامه خبر

نحوه اطلاع از نتایج آزمون و سایر مراحل

بر اساس اخبار منتشر شده، مدیرکل هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش‌ و‌ پرورش به تشریح جزئیات در خصوص نحوه اطلاع از نتیجه آزمون استخدامی ویژه آموزگاری آموزش و پرورش در سال 1403 و حضور در سایر مراحل استخدام پرداخته است، در ادامه ایران استخدام نکات مهم در این خصوص را ارائه می کند.

متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری وزارت آموزش و پرورش در سال 1403، در صورتی که براساس نتیجه مندرج در کارنامه، جزو معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت قرار گرفته باشند، باید نسبت به تکمیل کاربرگ‌های مورد درخواست اقدام و هریک از داوطلبان معرفی شده چندبرابر ظرفیت، موظف هستند طبق مفاد اطلاعیه سازمان سنجش و براساس تقویم زمان بندی در فرایند بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و سایر مراحل حضور یابند.

با توجه به اینکه مقرر است تکمیل کاربرگ اطلاعات فردی داوطلبان جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش از طریق سامانه مای مدیو انجام گیرد؛ ضروری است پس از انتشار اسامی در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور در مهلت تعیین شده با مراجعه به سامانه مذکور با استفاده از گزینه ورود از طریق درگاه دولت و استفاده از شماره همراه با مالکیت شخص داوطلب نسبت به تکمیل دقیق فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش، اقدام کنند.

لازم به ذکر است: عواقب ناشی از عدم تکمیل و یا ارسال ناقص فرم اطلاعات فردی و همچنین عدم ارسال مدارک موردنیاز در زمان مقرر متوجه داوطلب است.

مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری در بخش کاربرگ اطلاعات فردی گزینش در سامانه و انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به شرح زیر اعلام شده است:

  • یک قطعه عکس پرسنلی (فایل عکس در کاربرگ اطلاعات فردی بارگذاری شده و اصل عکس به پرینت کاربرگ اطلاعات فردی الصاق می شود)
  • تصویر تمامی صفحات شناسنامه
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • تصویر مدارک مربوط به کسب مقام یا رتبه‌های علمی، فرهنگی و هنری، ورزشی، قرآنی و...
  • تصویر گواهی معتبر اشتغال در آموزش و پرورش
  • تصویر سوابق ایثارگری داوطلب و خانواده درجه یک

تحویل مدارک خوداظهاری

بر اساس نمره مکتسبه داوطلبان در آزمون کتبی و با در نظر گرفتن سهمیه‌های قانونی، به تعداد سه برابر ظرفیت در هر شغل محل جهت طی مراحل مربوط معرفی خواهند شد.

 زمان ارائه مدارک و مستندات لازم

پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، داوطلبان دعوت شده به مرحله تحویل مدارک لازم است تا 10 روز پس از اعلام نتایج و طبق تقویم اعلام شده از طریق سایت اداره کل
آموزش و پرورش استان مربوطه نسبت به ارائه مدارک و مستندات لازم اقدام نمایند.

تذکر: در غیر این صورت از انجام مراحل بعدی محروم و حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت.

نکته مهم

بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون در هر مرحله استخدام چنانچه محرز گردد که مدارک و مستندات ارائه شده، خلاف واقع بوده و یا به استناد مکاتبات مراجع قضایی، نظارتی و یا مرجع صادر کننده، گواهی و مدارک قبلی مورد تایید قرار نگیرد، امتیاز مربوطه حذف خواهد شد.

اگر بومی هستید: ارائه اصل و تصویر مدارک مربوط به فرم استشهاد محلی برای داوطلبان بومی با سابقه 10 سال سکونت الزامی است.

دانلود فرم استشهاد محلی

شرایط اختصاصی آموزگاری و دبیری

در این بخش، تمامی شرایط ارزیابی تکمیلی (اختصاصی مشاغل آموزگاری و دبیری) ارائه شده است:

 شرایط معرفی به ارزیابی تکمیلی

از بین داوطلبانی که حد نصاب کتبی لازم را کسب کرده اند، داوطلبان به مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش بصورت چند برابر ظرفیت انتخاب می شوند.
توجه: انتخاب و معرفی افراد بر اساس نمره مکتسبه آنان و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی (آزاد، معلولین، ایثارگران 25 درصد) به تعداد سه برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل و به ترتیب نمرات فضلی مکتسبه صورت می‌پذیرد.
درصورت انجام مرحله تکمیل ظرفیت، ملاک هرگونه اقدام و معرفی به مراحل بعدی در مرحله تکمیل ظرفیت نیز نمره کتبی داوطلبان در هرشغل محل و به ترتیب نمرات مکتسبه کتبی آنان خواهد بود.
توجه: مبلغ 3/424/000 ریال از داوطلبان آزمون که به مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی می شوند، جهت بررسی صلاحیت های عمومی و انجام ارزیابی تکمیلی دریافت خواهد شد.

 شرایط امتیازدهی

آزمون استخدام آموزش و پرورش در سال 1402 - 1403 در سه حیطه عمومی، تخصصی و اختصاصی بر اساس شغل محل های اعلام شده در دفترچه راهنما بصورت کتبی در 18 اسفندماه (آموزگار ابتدایی و استثنایی) و 28 اردیبهشت ماه (دبیر و هنرآموز) برگزار خواهد شد.
سنجش و ارزیابی صلاحیت ها و شایستگی های عمومی، تخصصی و حرفه ای آزمون استخدام آموزش و پرورش در سال 1402 -1403 ویژه رشته‌های شغلی "آموزگار ابتدایی، استثنایی، دبیر و هنرآموز" با هدف سنجش شایستگی های معلمی علاوه بر آزمون کتبی صورت می‌گیرد.
در ارزیابی تکمیلی کسب امتیازات ذکر شده در جدول زیر به عنوان حدنصاب الزامی است:
نکته: در ارزیابی تکمیلی، کسب (95) امتیاز از شایستگی های عمومی، (70) امتیاز ازشایستگی های اختصاصی و (40) امتیاز از شایستگی های تخصصی به عنوان حدنصاب الزامی می باشد.
یادآوری مهم:
در مرحله سنجش و ارزیابی تکمیلی، دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان در مشاغل مرتبط هنرآموزی از امتیاز مربوط برخوردار خواهند شد.
امتیاز و سهم هر یک ازحیطه ها در جداول بخش آزمون استخدامی آموزش وپرورش (کتبی) و ارزیابی تکمیلی شرایط احراز، مواد آزمون، عمومی، تخصصی و اختصاصی،شغل محلها وشرایط ارزیابی تکمیلی درج شده است.

جدول توزیع امتیازات (مشاهده)
جدول توزیع امتیازات آزمون در بخش امتحان کتبی و ارزیابی تکمیلی
حیطه امتحان کتبی ارزیابی تکمیلی امتیاز نهایی
عمومی 160 200 360
اختصاصی 120 240 360
تخصصی 120 160 280
جمع 400 600 1000

 جداول شایستگی‌های مشاغل

جدول شایستگی شغل آموزگاری
در ادامه جدول شایستگی شغل آموزگار ابتدایی و استثنایی (تفکیک شده توسط کارشناسان ایران استخدام) ارائه شده است. این جدول شایستگی های عمومی، اختصاصی، تخصصی، محتوای ارزیابی و همچنین سهم ارزیابی تکمیلی برای هر حیطه را شامل می‌شود.
داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدام آموزگار ابتدایی و استثنایی جهت اطلاع از سنجش و ارزیابی شایستگی های ارزیابی تکمیلی، می‌توانند از طریق لینک زیر نسبت به مشاهده جدول اقدام نمایند. مشاهده جدول شایستگی

جدول شایستگی شغل دبیری
در ادامه جدول شایستگی شغل دبیر و هنرآموز (تفکیک شده توسط کارشناسان ایران استخدام) ارائه شده است. این جدول شایستگی های عمومی، اختصاصی، تخصصی، محتوای ارزیابی و همچنین سهم ارزیابی تکمیلی برای هر حیطه را شامل می‌شود.
داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدام دبیر و هنرآموز جهت اطلاع از سنجش و ارزیابی شایستگی های ارزیابی تکمیلی، می‌توانند از طریق لینک زیر نسبت به مشاهده جدول اقدام نمایند. مشاهده جدول شایستگی

لازم به ذکر است: پذیرش نهایی افراد از بین داوطلبان معرفی شده به وزارت آموزش و پرورش (حداکثر سه برابر) در سقف پذیرش و بر اساس نتیجه آزمون کتبی با وزن 40 درصد و ارزیابی تکمیلی با وزن 60 درصد که در جدول مزبور لحاظ شده صورت خواهد گرفت.

 آمادگی برای حضور در جلسه مصاحبه و ارزیابی

دانلود کتاب راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش

سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه گزینش عقیدتی و سیاسی

شرایط اختصاصی مشاغل کیفیت بخشی

در این بخش، تمامی شرایط ارزیابی تکمیلی (اختصاصی مشاغل کیفیت بخشی) ارائه شده است:

 شرایط معرفی به ارزیابی تکمیلی

انتخاب افراد چند برابر ظرفیت جهت معرفی هم زمان به مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش، از بین داوطلبانی که حد نصاب کتبی لازم را کسب نموده اند، بر اساس نمره مکتسبه آنان و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی (آزاد، معلولان، ایثارگران 25 درصد، ایثارگران ۵ درصد) به تعداد سه برابر ظرفیت پذیرش در هرشغل محل جنسیت سهمیه و به ترتیب نمرات فضلی مکتسبه صورت می پذیرد.
ملاک معرفی به مراحل بعدی پس از تکمیل ظرفیت
درصورت انجام مرحله تکمیل ظرفیت، ملاک هرگونه اقدام و معرفی به مراحل بعدی در مرحله تکمیل ظرفیت نیز نمره کتبی داوطلبان در هرشغل محل و به ترتیب نمرات مکتسبه کتبی آنان خواهد بود.
نکته مهم: مبلغ 3424000 ریال ازداوطلبان آزمون که به مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی می شوند جهت بررسی صلاحیت های عمومی و انجام ارزیابی تکمیلی دریافت خواهد شد.

 شرایط امتیازدهی

سنجش و ارزیابی صلاحیت‌ها و شایستگی های (عمومی، تخصصی وحرفه‌ای) مورد نیاز برای مشاغل مربی تربیت بدنی و سلامت، مربی امور تربیتی و مشاور، مربی امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور با هدف تعمیق سنجش شایستگی ها علاوه بر امتحان کتبی صورت می‌گیرد.
در ادامه ایران استخدام جدول توزیع امتیازات آزمون در بخش امتحان کتبی و ارزیابی تکمیلی را ارائه داده است:
سایر امتیازات
امتیاز حافظین قرآن
بر اساس مصوبه شورای مدیریت و سرمایه انسانی، 10 درصد به امتیاز آزمون کتبی و به همین میزان به ارزیابی تکمیلی برای حافظان قرآن دارای درجات 1 تا 3 برای تمام مشاغل لحاظ خواهد شد.

جدول توزیع امتیازات (مشاهده)

حیطه

امتحان کتبی

ارزیابی تکمیلی

امتیاز نهایی

عمومی 160 190 350
اختصاصی 120 250 370
تخصصی 120 160 280
جمع 400 600 1000

 جداول شایستگی‌های مشاغل

در دفترچه آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش، جدول های شایستگی شغل‌های مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و شغل مشاور بصورت تفکیک شده اعلام شده است.
در ادامه ایران استخدام جهت راحتی کاربران عزیز خود، جداول مشاغل کیفیت بخشی را بصورت تفکیک شده (فایل پی دی اف) اعلام کرده است:

جدول شایستگی شغل مربی امور تربیتی و سبک زندگی
در جدول شایستگی شغل مربی امور تربیتی و سبک زندگی، شایستگی ها، محتوای ارزیابی تکمیلی، ابزار، سهم ارزیابی تکمیلی و سهم از کل (درصد) در سه حیطه (عمومی، تخصصی و اختصاصی) اعلام شده است. مشاهده جدول

جدول شایستگی شغل مربی امور تربیتی و مشاوره
در جدول شایستگی شغل مربی امور تربیتی و مشاوره، شایستگی ها، محتوای ارزیابی تکمیلی، ابزار، سهم ارزیابی تکمیلی و سهم از کل (درصد) در سه حیطه (عمومی، تخصصی و اختصاصی) اعلام شده است. مشاهده جدول

جدول شایستگی شغل مربی تربیت بدنی و سلامت
در جدول شایستگی شغل مربی تربیت بدنی و سلامت، شایستگی ها، محتوای ارزیابی تکمیلی، ابزار، سهم ارزیابی تکمیلی و سهم از کل (درصد) در سه حیطه (عمومی، تخصصی و اختصاصی) اعلام شده است. مشاهده جدول

جدول شایستگی شغل مشاور
در جدول شایستگی شغل مشاور، شایستگی ها، محتوای ارزیابی تکمیلی، ابزار، سهم ارزیابی تکمیلی و سهم از کل (درصد) در سه حیطه (عمومی، تخصصی و اختصاصی) اعلام شده است. مشاهده جدول

 آمادگی برای حضور در جلسه مصاحبه و ارزیابی

دانلود کتاب راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش

سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه گزینش عقیدتی و سیاسی

مراحل ارزیابی تکمیلی

بر اساس نمره مکتسبه افراد در امتحان کتبی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی، به تعداد سه برابر ظرفیت در هر شغل محل جهت طی مراحل مربوط معرفی خواهند شد.

مرحله اول

اسناد و مدارک خود اظهار ی داوطلب در زمان ثبت نام و بررسی ویژگی های جسمانی و روانی، برابر ضوابط و مقررات مربوط و مفاد این دفترچه، بررسی و در صورت تایید به مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی خواهد شد.

مرحله دوم

صلاحیت و شایستگی های معلمی داوطلبانی که اسناد و مدارک خود اظهاری و ویژگی های جسمانی و روانی آنان، بررسی و مورد تایید قرار گرفته در مرحله ارزیابی تکمیلی طبق جدول صفحه (3) دفترچه راهنما از طریق مراکز ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش، مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند گرفت و همزمان فرایند بررسی صلاحیت های عمومی توسط گزینش انجام خواهد شد.

جدول شماره 3 دفترچه آموزگاری و دبیری | جدول شماره 3 دفترچه مشاغل کیفیت بخشی

تذکر 1: در صورتی که تعداد داوطلب دارای حدنصاب و واجد شرایط در هر شغل محل- جنسیت سهمیه کمتر از تعداد اعلام شده باشد، تمامی افراد واجد شرایط دارای حدنصاب آن شغل محل جنسیت برای مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی خواهند شد.

تذکر 2: شیوه اجرای ارزیابی تکمیلی و جزئیات موارد مربوط پس از اجرای آزمون کتبی اعلام می گردد. اساس ارزیابی تکمیلی، مطابق ضوابط مربوط توسط حوزه های ارزیابی تکمیلی اداره کل آموزش وپرورش صرفًا برای افراد معرفی شده واجد شرایط صورت خواهد گرفت آموزش و پرورش نمره مرحله ارزیابی را جهت انتخاب نهایی و اعلام نتیجه آزمون، به مرکز آزمون جهاد دانشگاهی و سازمان سنجش و آموزش کشور ارسال خواهد کرد.

تذکر 3: کسب نمره کتبی مکتسبه بالاتر و یا نمره کل نهایی بالاتر نسبت به سایر داوطلبان غیر از سهمیه اعلام نتیجه شده و همچنین سایر کد شغل محل های مربوط به شغل داوطلب، ملاک قبولی در آزمون نمی باشد.

یادآوری: امتیاز و سهم هر یک ازحیطه ها در جداول بخش آزمون استخدامی آموزش و پرورش (کتبی) و ارزیابی تکمیلی شرایط احراز، مواد آزمون، عمومی، تخصصی و اختصاصی، شغل محل ها و شرایط ارزیابی تکمیلی درج شده است.

کتاب ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش
با توجه به نیاز شما پذیرفته شدگان مرحله آزمون کتبی، کتابی جامع شامل تمام رویدادها و اتفاقات ارزیابی تکمیلی و گزینش سال 1403، تهیه و منتشر نموده ایم. خرید و دانلود کتاب

فرایند ارزیابی تکمیلی + جزئیات

در ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش داوطلبین از طریق ادبیات جدید با استفاده از ابزارهایی از جمله مورد کاوی، بحث گروهی، ارائه شفاهی و مصاحبه و… توسط ارزیابان آموزش دیده در مراحل مختلف سنجیده خواهند شد. ادامه خلاصه ای از فرایند ارزیابی تکمیلی در چهار بخش ارائه شده است:

با توجه به اهمیت بخش ارائه تدریس در ارزیابی تکمیلی، توصیه می‌شود وسایل و تجهیزات مورد نیاز را در روز ارزیابی تکمیلی به همراه داشته باشید.

1. بحث گروهی

فردی که در کانون ارزیابی تکمیلی حضور می‌یابد، ابتدا در جلسه معارفه شرکت می‌کند. در این مرحله مدیر کانون ارزیابی به تشریح جزئیات در خصوص فرایند کلی می‌پردازد و همچنین سوالات و ابهامات پیش آمده را پاسخ می‌دهد. معمولا این جلسه حدود 30 دقیقه به طول می‌انجامد.

پس از پایان فرایند ذکر شده، برنامه اختصاصی برای زمانبندی هر داوطلب (صبح تا عصر) تنظیم می‌شود که شامل زمان تمرین، استراحت و مطالعه می‌باشد. هر داوطلب در چهار برنامه شرکت می‌کند که امکان تفاوت در برنامه با توجه به چینش زمانبندی وجود خواهد داشت.

در این بخش به هر فرد یک سناریو تحویل داده می‌شود مدت زمان سناریو یک ساعت خواهد بود. سپس در جلسه گروهی 4 الی 6 نفره، بحث و بررسی سناریو بین افراد صورت می پذیرد و همچنین نکات مهم نیز یادداشت خواهد شد.

در پایان این بخش داوطلبان به بحث گروهی در پیرامون سناریوی داده شده وارد شده و مدت زمان 45 دقیقه ای خواهند داشت.

2. جلسه مصاحبه

پس از فاصله و زمان کوتاه اختصاص داده شده به استراحت، داوطلبان وارد جلسه مصاحبه خواهند شد که بطور معمول حداکثر 60 دقیقه به طول می‌انجامد. در جلسه مصاحبه پرسش و پاسخ از داوطلب آغاز می‌شود.

توجه: سوالات جلسه مصاحبه از پیش تعیین شده است.

3. جلسه ایفای نقش

در جلسه ایفای نقش، داوطلب با اولیای دانش آموز جلسه ای خواهد داشت که حدودا 20 یا 30 دقیقه طول می‌کشد. در این جلسه ارزیاب حضور خواهد داشت و تمامی مکالمات را ثبت نموده و پس از مطالعه و نکته برداری وارد مرحله بعدی می‌شود.

توجه: در این ارزیابی، فرد پذیرفته شده با بازیگری روبرو خواهد شد که از قبل بر روی سناریو تسط دارد.

در ادامه، نمونه تمرین رایگان برای مرحله ارزیابی تکمیلی (ایفای نقش) آزمون استخدام دبیر و هنرآموز ارائه شده است.

مشاهده نمونه تمرین

4. ارائه تحلیلی درس (تدریس)

مرحله تدریس (نهایی)، ارزیابی تدریس فرد است. در این بخش یک سناریوی تدریس در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد که 60 دقیقه تایم مطالعه و آماده سازی دارد تا آن را ارائه دهد. سپس وارد جلسه تدریس می‌شود.

در این لحظه داوطلب در زیر نظر ارزیاب شروع به تدریس خواهد کرد. تدریس معمولا 30 دقیقه طول خواهد کشید و نکات مهم توسط ارزیاب یادداشت و جلسه پایان می‌پذیرد.

نکته: زمان ارزیابی تکمیلی برای هر فرد از ابتدای صبح آغاز شده و این فرایند با توجه به اینکه چندساعته است، یک روز کامل را به خود اختصاص می‌دهد.

در ادامه، نمونه تمرین رایگان برای مرحله ارزیابی تکمیلی (امرحله تدریس) آزمون استخدام دبیر و هنرآموز ارائه شده است.

مشاهده نمونه تدریس

پیشنهاد ایران استخدام: جهت مطالعه بیشتر در خصوص ارزیابی تکمیلی به این صفحه مراجعه نمایید.

منابع ارزیابی تکمیلی

به منظور آمادگی هرچه بیشتر پذیرفته‌شدگان آزمون های استخدامی و حضور موفق در جلسات مصاحبه و ارزیابی تکمیلی، تیم پشتیبانی سایت ایران استخدام منابع و راهنمای شرکت در این جلسات را به شرح زیر ارائه کرده است.

خدمات و محصولات

دانلود کتاب راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش مشاهده
راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش مشاهده
تجربیات مرحله ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام آموزش و پرورش مشاهده
کارنامه های پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ارسالی کاربران) مشاهده
کتاب راهنمای مصاحبه حضوری و گزینش ایران استخدام مشاهده
جزوه ویژه ایران استخدام (مصاحبه روانشناسی) مشاهده
جزوه ویژه ایران استخدام (مصاحبه گزینش) مشاهده
فهرست مراکز آموزشی مورد تایید در سازمان اداری و استخدامی

چند نکته مهم در خصوص ارزیابی تکمیلی

 مهم ترین وظیفه گزینش در ارزیابی تکمیلی چیست؟

گزینش موظف است نتیجه اولیه افراد را جهت طی سایر مراحل استخدام، قبل از نتایج نهایی اعلام کند. نظر نهایی گزینش پس از بررسی لازم قبل از اتمام دوره مهارت آموزی و صدور حکم استخدامی اعلام خواهد شد.

 درصورت مساوی بودن نمرات ارزیابی تکمیلی و آزمون کتبی، اولویت انتخاب با کدام داوطلب است؟

پس از اعلام نظر گزینش، در صورت مساوی بودن مجموع نمرات مکتسبه داوطلبان در آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی، اولویت انتخاب با داوطلبانی خواهد بود که نمره مکتسبه آنان در آزمون امتحان کتبی بالاتر باشد.

 پیگیری ادامه فرایند استخدام داوطلب به چه صورت خواهد بود؟

پذیرفته شدگان نهایی مکلفند جهت پیگیری ادامه فرایند استخدام و گذراندن دوره مهارت آموزی به اداره کل آموزش و پرورش استان محل خدمت و همچنین دانشگاه فرهنگیان مراجعه نمایند. عدم مراجعه در مهلت تعیین شده (تحت هرشرایطی) به منزله انصراف از استخدام در آموزش وپرورش تلقی خواهد شد.

اینفوگرافیک نکات مهم (آموزگاری 1401)

به کمک تصاویر زیر می توانید فرآیند ارزیابی تکمیلی برگزار شده در آزمون استخدام آموزگار ابتدایی و استثنایی سال 1401 آموزش و پرورش را مشاهده نمایید.

جدول اینفوگرافیک

اینفوگرافیک شماره (1)
"جهت بزرگنمایی بر روی تصویر بزنید"


اینفوگرافیک شماره (2)
"جهت بزرگنمایی بر روی تصویر بزنید"

ویدئوهای آموزشی ارزیابی تکمیلی

در این بخش ویدیوهای رسمی توضیح وزارت آموزش و پرورش در خصوص فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون قبلی استخدام آموزش و پرورش ارائه شده است.

ویدیو شماره (1)

ویدیو شماره (2)

ویدیو شماره (3)

(گزارش صدا و سیمای مرکز فارس از فرایند ارزیابی تکمیلی حوزه‌های ارزیابی آزمون استخدامی آموزگاران استان فارس)

مصاحبه آموزش و پرورش

واحد آموزش ایران استخدام جهت کسب آمادگی شما کاربران عزیز در جلسات ارزیابی تکمیلی (مصاحبه) کتاب‌هایی جامع شامل تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی آماده نموده‌ است.

دانلود کتاب راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش

سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه گزینش عقیدتی و سیاسی

منبع: ایران استخدام

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2750555
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 928k