• ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
  • 0k نظر «نمایش»

نیاز وزارت بهداشت به استخدام ۲ برابری پرستاران موجود

نیاز وزارت بهداشت به استخدام ۲ برابری پرستاران موجود

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

خبر کمبود شدید شاغلان حرفه پرستاری در کشور

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری قدس آنلاین، دبیرکل خانه پرستار گفت: وزارت بهداشت نیازمند افزایش تعداد نیروی پرستاری به میزان 2 برابر پرستار موحود در کشور است.

به گزارش قدس خراسان، محمد شریفی مقدم روز یکشنبه در حاشیه نشست و دیدار با اعضای نظام پرستاری مشهد اظهار کرد: در حال حاضر پرستاران شاغل در کشور حدود ۲۱۰ هزار نفر هستند که شامل پرستاران، کارشناسان اتاق عمل، هوشبری، فوریت‌های پزشکی و بهیاران هستند.

دبیرکل خانه پرستار بیان کرد: ۸۰ درصد از پرستاران شاغل در کشور را زنان تشکیل می‌دهند و سهم مردان ۲۰ درصد است.

وی ادامه داد: شاخص تعداد پرستار بر اساس ۲ روش شامل "نسبت پرستار به ازای هر تخت بیمارستان" و شاخص "نسبت پرستار به ازای جمعیت" محاسبه می‌شود.

شریفی‌مقدم بیان کرد: هم اکنون شاخص "نسبت پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی" در کشور به طور میانگین "حدود یک پرستار به ازای هر تخت" است، در حالیکه طبق استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید تعداد پرستار برای هر تخت بیمارستانی به ۲ برسد و جمعیت پرستاران کشور بایستی ۲ برابر شوند تا مردم بتوانند حداقل خدمات مراقبتی را دریافت کنند.

دبیرکل خانه پرستار با بیان این که در شاخص "نسبت پرستار به جمعیت"، طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی به ازای هر هزار نفر جمعیت باید حداقل سه پرستار موجود باشد تا مردم بتوانند حداقل مراقبت‌های لازم را دریافت کنند افزود: شاخص "نسبت پرستار به جمعیت" در کشور حدود ۱.۷ پرستار است که این میزان نصف میانگین و استاندارد جهانی است.

به گفته وی، در کشورهای اروپایی این شاخص به ۱۰ رسیده است یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱۰ پرستار دارند.

شریفی‌مقدم خاطر نشان کرد: اکنون کشور با کمبود پرستار مواجه است که این موضوع بر اساس تاکید سازمان بهداشت جهانی آسیب رسانی و خطر سلامت بیماران را به همراه دارد و وزارت بهداشت و سازمان مدیریت بایستی علت جبران این کمبودها را پاسخگو باشد.

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به اینکه مدیریت وزارت بهداشت، اهمیت کمبود پرستار را درک نکرده است، افزود: در دنیا مهمترین عامل برای ارائه خدمات به مردم ابتدا پرستار و سپس ساختمان و تجهیزات است، در حالیکه در ایران بیمارستان بزرگی را افتتاح می‌کنند، بدون اینکه نیروی لازم پرستاری را پیش بینی کنند.
وی با بیان اینکه از طرف دیگر نیروهای پرستاری که از سوی وزارت بهداشت به کار گرفته می‌شوند به دلیل حقوق و کارانه پایین، ناعادلانه بودن تعرفه‌های پرستاری و عدم اختصاص یافتن فوق العاده خاص پرستاری، ماندگاری ندارند، اضافه کرد: این عدم ماندگاری پرستاران در بیمارستان‌ها به صورت مهاجرت، ترک کار، رو آوردن به شغلی دیگر و یا خانه نشینی آنان و در نهایت مواجه شدن با کمبود پرستار نمایان می‌شود.

شریفی‌مقدم ادامه داد: ناعادلانه بودن تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، کمبود نیرو، عدم تبدیل وضعیت و جذب نیروی پرستاران فعال در دوران کرونا، عدم امنیت شغلی پرستاران از دیگر چالش‌های حوزه پرستاری به شمار می‌رود.

دبیر کل خانه پرستار بدون اشاره به آمار مهاجرت پرستاران اظهار کرد: علت مهاجرت پرستاران جذابیت‌های کشور مقصد است، اگر پرستار بداند حقوق مناسب دریافت می کند و امنیت شغلی دارد قطعا هیچ موقع ترک وطن نخواهد کرد.
نشست اعضای نظام پرستاری مشهد با دبیر کل خانه پرستار امروز در محل این سازمان در مشهد برگزار شد.

مشاهده صفحه جامع اخبار استخدام پرستاران

مشاهده صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه استخدام وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری قدس آنلاین

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2818976
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد