• ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
  • 1k نظر «نمایش»

تامین نیاز فوری کشور به معلم از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸

تامین نیاز فوری کشور به معلم از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۳۷ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

نیاز آموزش و پرورش به 100 هزار معلم

 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: درحال حاضر آموزش و پرورش کشور به 100 هزار معلم نیاز دارد و از طریق آزمون استخدامی ماده 28 نیاز فوری کشور را برآورده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن مروتی روز چهارشنبه در نشست خبری در بیرجند افزود: اما آزمون‌های استخدامی برای دبیری از دانش آموختگان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و افرادی که پذیرش می‌شوند تحت عنوان ماده ۲۸ دوره‌های آموزشی را فرا گرفته و از این طریق نیاز فوری کشور را برآورده می‌کنیم.

دانلود نمونه سوالات استخدام آموزش و پرورش

خرید و سفارش کتاب استخدامی ایران استخدام

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰ هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد نظام آموزشی می‌شوند گفت: اگر نیاز آموزش و پرورش درخصص معلمان را رفع کنیم در آینده نزدیک، تعداد جذب دانشجو با تعداد بازنشستگان این نهاد برابری خواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: اکنون ۱۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و در سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ نیز ۳۳ هزار نفر دانشجو پذیرش و جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه اقبال دانش‌ آموزان به دانشگاه فرهنگیان افزایش یافته است یادآور شد: سال گذشته بیش از ۲۵ درصد از رتبه‌های زیر هزار رشته علوم انسانی در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کردند که این مهم می‌تواند آموزش و پرورش کشور را متحول کند.

مروتی افزود: اکنون ۹۸ پردیس فرهنگیان در کشور فعال است که برنامه داریم در هر ۳۱ استان کشور دانشگاه فرهنگیان دایر شود.

وی گفت: پردیس‌های فرهنگیان همان دانشگاه تربیت معلم سابق هستند که در قالب برنامه جامع تبدیل به دانشگاه در استان‌ها خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان گفت: مجوزهای لازم اخذ شده است تا هماهنگی مجدد شکل بگیرد و در تمامی استان‌ها هر دانشگاه بتواند چند دانشکده را مدیریت کند.

وی اظهار کرد: تمامی برنامه‌هایی که دانشگاه فرهنگیان مرکزی انجام می‌دهد را به مرور به دانشگاه‌های استان‌ها منتقل می‌کنیم.

مروتی گفت: هر معلم به طور متوسط هزار و ۵۰۰ دانشجو را در حیات کاری خود پرورش می‌دهد لذا باید نسبت به فناوری، پژوهش، مسایل آموزشی و فرهنگی مسلط بوده و چگونگی برخورد با دانش‌آموز را بداند در غیر این صورت خروجی مناسبی برای اهداف بلند کشور نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان اهمیت زیادی داده و این دانشگاه را عامل تحول کشور می‌دانند تصریح کرد: در سال‌های گذشته این دانشگاه دچار رکود ناشی از یک حرکت اشتباه شده بود و مراکز تربیت معلم تعطیل شدند اما دوباره تحت عنوان دانشگاه فرهنگیان آن را احیا کردیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: در این مدت هر چند رکود و احیای مجدد، تنش‌هایی را به مجموعه دانشگاه وارد کرد اما اکنون شاهد جهش در دانشگاه فرهنگیان هستیم.

وی گفت: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی است و متوسط معدل دانش آموزان این استان از نرم‌ کشوری بالاتر است، از طرفی شاهد همدلی بین مسئولان استان و دانشگاه فرهنگیان هستیم لذا آینده بسیار روشنی برای این استان پیش‌بینی می‌کنیم.

مروتی کمبود فضا را یکی از مشکلات دانشگاه فرهنگیان در تمامی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: برای رفع این مشکل دست یاری به سمت همه سازمان‌ها و نهادها به خصوص وزارت آموزش و پرورش دراز می‌کنیم تا مکان‌های خالی یا بدون استفاده را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهند.

وی افزود: تلاش داریم تا هر استان یک طرح جامع برای دانشگاه فرهنگیان داشته باشد به این معنا که محیط های خوابگاهی، ورزشی، آموزشی و غیرآموزشی به صورت یکپارچه مدیریت و اداره شود چون تنها زمان درس دانشجو مهم نیست بلکه در تمام طول روز باید برای آنها برنامه داشته و شرایط زیست معلمی فراهم کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: تعداد پست‌های سازمانی این دانشگاه سه هزار پست بوده که در حال ارتقا به ۱۰ هزار و ۵۰۰ پست است.

وی افزود: این طرح تصویب شده و فراخوان داده شده است، از مجموع این پست‌های سازمانی نصف آن در قالب کارمند و مابقی در قالب اعضای هیات علمی جدید و نخبه جذب خواهند شد.

مروتی عنوان کرد: یکی از اهداف سفر به خراسان جنوبی بررسی کمبودها و نواقص دانشگاه فرهنگیان این استان است، با توجه به کمبودهای متعدد بدون شک نخواهیم توانست همه موارد را رفع کنیم اما از همه خیران مدرسه ساز درخواست داریم هر کمکی می‌توانند برای دانشجو معلمان انجام دهند.

ورود به صفحه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ورود به صفحه آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2883256
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k