• ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
  • 0k نظر «نمایش»

پرداخت افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان از آبان ماه

پرداخت افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان از آبان ماه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

مستمری مددجویان کمیته امداد از آبان ماه پرداخت خواهد شد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: افزایش 30 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد از آبان ماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سیدمرتضی بختیاری در یک نشست مطبوعاتی افزود: براساس مصوبه مربوطه مجلس شورای اسلامی، افزایش مستمری مددجویان از اول مهرماه سال جاری محاسبه می‌شود و مابه‌التفاوت افزایش مستمری مربوط به مهرماه نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته به حساب مددجویان واریز خواهد شد.

وی یادآور شد: کمیته امداد در طول برنامه ششم توسعه کشور موظف به ایجاد ۳۵۰ هزار فرصت شغلی بود؛ اما در این دوره، بیش از ۹۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف راه‌اندازی شد؛ که ۳۰۱ هزار مورد از آن مربوط به سال ١۴٠٠ بود.

وی افزود: امسال هم طبق مصوبه شورای عالی اشتغال ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی (۵۰ درصد برای مددجویان تحت پوشش و ۵٠ درصد برای دهک‌ اول تا پنجم جامعه) به همت این کمیته هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به تسهیلات مصوب (٢۵ همت تسهیلات قرض‌الحسنه) ادامه داد: ١٨٠ هزار فرصت شغلی نیز تاکنون به مرحله اجرا رسیده و ١١.۵ همت از این تسهیلات مصوب دریافت شده است. معادل این رقم پرونده نیز در بانک‌ها وجود داشته و با جذب کامل تسهیلات می‌توان ١٣۴ هزار فرصت اشتغال فراهم کرد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به جلسات استانی روز گذشته نیز خاطرنشان کرد: از ۵۰ پهباد پیش‌بینی شده برای فعالیت‌های کشاورزی، ٣۵ پهباد نیز تحویل داده می‌شود و برای برخی از مددجویان تحت پوشش نیز دوره‌های آموزش خلبانی پیش‌بینی شده است.

مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد نیز در این نشست اظهار داشت: بخشی از جهت‌گیری اشتغال در این کمیته، متمرکز بر وسایل کار است. در قانون اساسی کشور نیز بر این موضوع تاکید شده و این امر از وظایف دولت به‌شمار می‌رود.

وی افزود: ابزارآلات و وسایل کار از حیث درآمد و پایداری و نیز عدم انحراف، از مشاغل مطلوب به‌شمار می‌رود. بنابراین، از مجموع مشاغل کمیته امداد (۵۰۰ هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده) بخشی از فرصت‌ها، به این جهت سوق داده شده است.

فیروزآبادی با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی نیز ادامه داد: توسعه و حمایت از این بخش، حمایت از امنیت غذایی و تولیدکنندگان داخلی است که رونق تولید در کشور را به دنبال دارد.

وی با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه همکاری امروز این کمیته با بانک تجارت تأکید کرد: در مجموعه حمایتی کمیته امداد، از آغاز سال ٩۴، سه هزار و ۶٠٠ دستگاه تراکتور به مددجویان متقاضی کار ارائه شده و با انعقاد تفاهم‌نامه امروز، تبادل ٣هزار دستگاه تراکتور نیر اقدام ارزشمندی است که اشتغال مددجویان را حمایت می‌کند.

فیروزآبادی در پایان با اشاره به سقف تسهیلات ٣٠٠ میلیون تومانی اشتغال مددجویان، از همکاری شبکه بانکی کشور نیز قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، در جلسه علنی روز یکشنبه - ۸ آبان - مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری (لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱)، ردیف ۵ این لایحه درباره افزایش حقوق مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی به تصویب رسید. بر اساس ردیف ۵ ماده واحده این لایحه، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور به میزان سی درصد(۳۰) افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2653181
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد