• ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
  • 1k نظر «نمایش»

تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی شرکت پالایش نفت لاوان سال ۹۷

تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی شرکت پالایش نفت لاوان سال ۹۷

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۴ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی شرکت پالایش نفت لاوان سال 97

عده ای از کاربران سایت ایران استخدام پس از شرکت در آزمون استخدامی شرکت پالایش نفت لاوان در سال 1397 و گذراندن مراحل مصاحبه (روانشناسی، عقیدتی، معاینات پزشکی و طب کار، گزینش و سایر مراحل مربوط به روند جذب و استخدام) تجربیات و سوالات خود را در اختیار سایرین قرار داده اند. شما می توانید با مراجعه به صفحه زیر از این تجربیات بهره مند شوید.

رفتن به صفحه تجربیات استخدامی شرکت پالایش نفت لاوان


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

مرحله مصاحبه عقیدتی

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی شرکت پالایش نفت لاوان در سال 1397 از مرحله مصاحبه عقیدتی گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: محمد لاوان (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمد لاوان تاریخ ارسال : یکشنبه 24 شهریور 98 ساعت ارسال : 03:14 کد دیدگاه : 2512847
بین تمام واحدها و شیفتها پخش میشین و مثلا به هر واحد نهایا در یک شیفت دو تا میدن و کامل پخش میشین و سوالات عقیدتی بسیار ساده در حد اینکه نمازهای یومیه بلد باشین و بعضی نمازهای خاص مثل نماز جمعه و میت و … و غسل و وضو و تیمم و اصول دین و اخرین سخنان مقام معظم رهبری و نماز جمعه شهرتون در رابطه با چی بوده و مثلا اسم امام جمعه شهرتون و این جور سوالات و کاراموزی دوره ما که اصلا درسی اموزش نمیدن و فقط مسائل ایمنی و اتش نشانی و حراست و مالی و اداری و پر کردن فرمهایی مثل بیمه و …. در دو هفته و از دو هفته بعد تعصیلاتتون که تشریف میارین میرین درون واحد لاین اپ و خودتون باید با چرخیدن توی سایت و پیدا کردن مسیرها و سوالاتی که از قدیمی ها میپرسین یاد بگیرین حالا اگر اطلاعاتتون بیشتر باشه کمتر اذیت میشین و زودتر یاد میگیرین و نیاز نیست برین معادله حفظ کنین با یه سرچ ساده ببینین اصلا کار پالایشگاه لاوان و واحداش چیه و تجهیزاتشون چیه و فقط صنعتی مطالعه کنین تا زودتر یاد بگیرین و کمتر اذیت بشین و اصلا درسی نیست و همون عملی یا صنعتی رو بخونین و البته دوره ما یعنی ۹۵ و ۹۲ اینجور بوده شما رو هنوز نگفتنولی حدس من اینه همین باشه چون اینجوری خودتون میرین دنبالش و از نزدیکم میبینین راحت تر درک میکنین تا توی کلاس سه روز به شما بگن پمپ چجوریه و … . یا حق

مرحله معاینات پزشکی

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی شرکت پالایش نفت لاوان در سال 1397 از مرحله معاینات پزشکی گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: احمدی (مشاهده تجربه)
نویسنده : احمدی تاریخ ارسال : چهارشنبه 16 مرداد 98 ساعت ارسال : 20:14 کد دیدگاه : 2446108
صبح ساعت 7اونجا بودیم
طبقه دوم اتاق طب صنعتی
سه تا برگه داد که باید یه تعدادیش رو خودت پر می کردی یه مقداریش هم نتایج تست روو توش می نویسن. اول یه معرفی نامه میده بری آزمایشگاه طبقه هم کف واسه خونگیری و ادرار. بعد. برمیگردی طب کار، توهمون اتاق یه اتاق هست که اول باید اسم بنوسی واسه تست های نوار قلب،قد،وزن،فشارخون و بینایی که نتایج رو تو همون برگه ها می نویسن
بعد تو اتاق های کناری تست های شنوایی سنجی همراه با معاینه گوش
بعد معاینه توسط دکتر و سوال و جواب ( در خصوصی تست ناحیه تناسلی هم همین دکتر معاینه می کنه)
بعد دکتر معرفیت می کنه به رادیولوژی جهت عکس قفسه سینه در طبقه زیرزمین که نتیجه رو خود رادیولوژی می فرسته طب صنعتی
پذیرش طب صنعتی یه دو نامه می ده یکی واسه عدم اعتیاد (فلکه گل سرخ کوچه اول سر کوچه، دوساعت نتیجه طول می کشه ، هزینه اش 34تومن، یه قطعه عکس باید بهشون بدید. ) بعد که نتیحه رو آوردی بیمارستان نفت،طب کار دوباره معرفی می شی به قسمت تست ریه… اون که تمام شد یه برگه که باید ببری پیش روانشناس بهمراه آدرس رو باید بری انجام می دید که الان حدودا ساعت 13 هست که می رید پیش روانپزشک. تست MMPI2 که شامل 567 سوال در مدت 90 دقیقه هست همراه با یه وزیت پیش روانپزشک که جواب رو خودشون می فرستن. ما که ساعت 16:30 تمام کردیم
در ضمن موقعی که تو بیمارستان هستید نماینده شرکت اقای زینعلی می یاد و نامه عدم سو پیشنه رو میده که ببرید شهرستون واسه جابش.
نویسنده: مهندس شیمی (مشاهده تجربه)
نویسنده : مهمدس شیمی تاریخ ارسال : چهارشنبه 16 مرداد 98 ساعت ارسال : 18:39 کد دیدگاه : 2446009
روند تست پزشکی به طور کلی به این صورت هست:
اول میرین طبقه ۲ ، لیست آزمایشات رو بهتون میدن، میرین آزمایشگاه طبقه همکف.نمونه گیری انجام میشه. سعی کنید سرموقع برین. ازمایشگاه شلوغه. بعد برگه جوابدهی رو میدین به واحد طب صنعتی و برگه نوارقلب رو بهتون میده. توی این فاصله که منتظرین نوبتتون شه، اسمتون رو توی لیست شنوایی سنجی بنویسین. بعد از نوار قلب واندازه گیری قد و وزن وشنوایی سنجی میرین پیش دکتر که ارتوندمیخواد چند قدم‌راه برین وچک‌میکنه مشکل خاصی نداشته باشین، بعدش عکس قفسه سینه، بعد نامه میگیرین میرین برای تست عدم اعتیاد توی خیابون مدرس، درمانگاه طب صنعتی. جواب دهی ۲ ساعت طول میکشه و بعد دوباره می یارین بیمارستان نفت و تست اسپیرومتری . نامه میگیرین برای تست روانشناختی که توی خیابون شبان، زرهی انجام میشه. یک تست ۵۶۷ سوالی هست به اسم MMPI. توی نت بگردین هست و بعدش روانشناس درحد ۵ دقیقه باهاتون صحبت میکنه. دیگه خودشون جواب می فرستن برای بیمارستان نفت و دیگه کار شما تمومه. سعی کنید سریع خودتون رو برسونین برای تست روانشناختی تا یک روزه کارتون تموم شه. باید تا ساعت ۱۲ ونیم اونجا باشین.
نویسنده: محمد (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمد تاریخ ارسال : دوشنبه 24 تیر 98 ساعت ارسال : 07:30 کد دیدگاه : 2404003
کمپ شما احتمال زیاد همون صدفه و تا ۱۶۰ واحدی ساخته نشه مثل ما اونجایین و کمپ جالبی نیست اصلا ولی موقتیه و مثل ما بعد چند سال جابجا میشین و کلیه اطلاعات بهتون دادن و طب صنعتی در بیمارستان نفت در خیابان ارم شیراز بود دوره ما و تست اعتیادم در مرکزی در بلوار مدرس شیراز و تست ادرار و مدفوع و معاینه کامل بدن و کامل باید برهنه بشین بجز لباس زیر و توسط دکتر تست بشین و تست اعتیادم روز دیگه و جای دیگه از شما میگیرن و در این مدت سعی کنین از لحاظ بدنی اماده باشین و مریض نشین که اذیت بشین و بخواین روز دیگه برین. ولی بسیار سادست و معمولا مشکلی پیش نمیاد. یه تستهای بینایی و شنوایی و تست ریه هم دارین و ازمایش کامل خون و در کل دیگه مدت زیادی نمونده و نهایت بنظر من نباید بیشتر از دو ماه بشه و تقریبا موقعی که میاین هوا خیلی بهتر از الانه و همونجور که دوتم گفت اینجا شرجیش زیاده تا گرما. موفق باشین. یا حق

مرحله تحقیقات محلی

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی شرکت پالایش نفت لاوان در سال 1397 از مرحله تحقیقات محلی گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: محمد (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمد تاریخ ارسال : سه شنبه 29 مرداد 98 ساعت ارسال : 08:13 کد دیدگاه : 2467365
سلام دوست عزیز. تحقیقات محلی هست و مثلا واسه دوره ما حتی بعضی دوستانم که توی روستا بودن رفته بودن و تحقیق محلی کرده بودن و ربطی هم به خود شرکت نداره و از گزینش پخش و پالایش که تهرانه میان و نتیجه بعد خودشون به شرکت اطلاع میدن و مثلا برای بعضی از دوستان تا مسجد محلشون هم رفته بودن و عکس نشون داده بودن و گفته بودن میشناسین و اهل مسجد هست و چجور آدمی هست و بعضی هم نه فقط در حد چند تا همسایه توی محل پرس و جو کرده بودن و واسه خود من که تقریبا دوسال منزل عوض کرده بودم هردوش رفته بودن هم منزل قدیم هم منزل جدید و سوالاتی از جمله چه تیپی معمولا میپوشه و خانوادش چیکارن و چجورین و خودش اهل مسجد یا نماز جمعه و … هست یا نه و سوالاتی از این قبیل میپرسن و نگران نباشین دوره ما هیچکس به مشکل نخورد و تازه اگرم همسایه ها مثلا تعریف نکنن اینجور نیست ردتون کنن و فقط بهتون اطلاع میدن و یه تاریخی اعلام میکنن که تشریف ببرین و خودتون راجب صحبت هایی که دیگران راجبتون کردن توضیح بدین و قانعشون کنین که معمولا خیلی خیلی سخت کسی رو دعوت میکنن و معمولا اگر کسی یه کوچولو هم تائیدتون کنه حله و اینقدرا سختگیر نیستن و در کل ادمهای با وجدانین خودشون و اصلا جای نگرانی نیست. خیالتون راحت. و بد نیست از قبلش با چند تا همسایه نزدیکتون هماهنگ کنین و اطلاع بدین که قراره بیان . موفق باشین.یا حق

مرحله مصاحبه روانشناسی، تخصصی و علمی

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی شرکت پالایش نفت لاوان در سال 1397 از مرحله مصاحبه روانشناسی، تخصصی و علمی گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده : ناشناس تاریخ ارسال : جمعه 18 مرداد 98 ساعت ارسال : 12:43 کد دیدگاه : 2448892
سلام
حتما نگاه میکنن که کجا خوندی یا خودت تو معرفیت میگی اینو
و چیزی که مشهود بود توی مصاحبه اینه که به روی خودشون نمیارن که چقدر براشون دانشگاه اهمیت داره و معمولا بیشتر روی داشته هات تمرکز میکنن ولی برای خود من که فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت بودم،از اونجا که دروسمون به صورت زبون اصلی تدریس میشد در مورد سطح تواناییم در خوندن انگلیسی پرسیدن که طبیعتا مصاحبه زبان هم داشتیم که امتحان هم میکردن.و در کل براشون اهمیت داره و یه درجه اعتمادی داره همونجور که میری خواستگاری خونواده میتونه تأثیرگذار باشه هر چند که خودت حرف اصلی رو میزنی و میتونی اعتماد طرف مقابلت رو فارغ از هرچیزی جلب کنی.ولی باز در هر صورت نه اینطور که صرفا دنبال جذب دانشگاه های برتر باشند و قطعا کسانی داشتیم که از دانشگاه آزاد قبول شدن و این نشون از تمایلشون به جذب کسانی که ارزشمند هستند داره نه صرفا فارغ التحصیل یه دانشگاه مطرح و داشتیم کسانی که فارغ التحصیل شریف با چند مدرک دوره های گوناگون و… رد شدن و نشون از این داره که دنبال افرادی هستند که علاوه بر ارزشمندی موندگار هم بشن و مطمئنم دانشگاه آزادی های زیادی داریم که جذب شدند و جذب خواهند شد و اینا همه به خود طرف مقابل بستگی داره.و اینم در آخر بگم که نمره آزمون کتبی خیلی تأثیر گذاره تا جایی که میتونه با یه مصاحبه متوسط قبولت کنن چون جمع دوتاشون میشه نمره کل.
به هر صورت نیاز به توکل به خدا و تلاش هست که حتما این تلاش ها به نتیجه منتج میشه
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده : ناشناس تاریخ ارسال : دوشنبه 24 تیر 98 ساعت ارسال : 23:37 کد دیدگاه : 2406423
سلام من خداروشکر قبول شدم .چند روز قبل از مصاحبه با یکی از مدیران منابع انسانی پارس جنوبی به صورت تلفنی صحبت کردم در مورد مصاحبه فنی و تخصصی . چندتا نکته بهم گفت فکر می کنم یکی از دلایل قبولیم رعایت کردن همین موارد بود .یکی در مورد ظاهرت که باید تمیز و مرتب و شیک باشی که اکثر دوستان همینجوری بودن و اینکه با اعتماد به نفس باشی یه کمی لبخند روی چهرت باشه و موارد دیگه اما یه چیزی که خیلی روش تاکید کرد می گفت من خودم توی مصاحبه هایی که از نیروهام گرفتم مهمترین چیز برام صداقت بوده .می گفت انقد تجربه دارم که درحد 2 دقیقه صحبت کردن می فهمم طرف راست می گه یا دروغ و اینکه آدمی که روراست باشه ومهارت نداشته باشه رو به آدمی که مهارت داشته باشه ولی بفهمم دروغ و دغل میگه ترجیح میدم چون نهایتا یکی دو سال طول میکشه خودم همه چی رو یادش میدم ولی کسی که دغل باز باشه رو هیچ کاری نمی تونم بکنم . خودم شخصا نمی تونم دروغ بگم حتی موقع دروغ گفتن تن صدام میلرزه می خواستم اگه درمورد پروژه ازم پرسید و اینکه الان چکار میکنی واقعیتش رو نگم و مطالبی رو آماده کرده بودم که بگم ولی بعد از این حرف ها تصمیم گرفتم خودم باشم از اول مصاحبه تا آخر مصاحبه هر سوالی پرسیدن راستش رو گفتم حتی اگه به ضررم بود.گفتن پروژت درمورد چی بود یکم توضیح بده گفتم پروژم متاسفانه کپی پیست بود زیاد نمی تونم روش مانور بدم و یکم توضیح دادم ده پونزده تا سوال تو همون زمینه پرسید به جز یکیش مابقی رو کامل جواب دادم بعد گفت بابا تو که خوب بلدی یا مثلا گفت چندمین باره مصاحبه میدی؟ گفتم قبلا زیاد تلاش نمی کردم الان هفت هشت ماهه تلاش میکنم تو این مدت این دومین مصاحبمه و پرسید می تونی دوری از خانواده رو تحمل کنی؟ گفتم بله من از اول راهنمایی به خاطر اینکه تو مدرسه نمونه دولتی درس بخونم از خونوادم دور بودم و کاملا به این شرایط آشنام
پرسید در حال حاضر چکار میکنی؟ گفتم هیچی تو این چندماه فقط انرژی گذاشتم برای آزمون استخدامی.
اون قسمت فرم که نوشته بود با چه نرم افزارهایی کار کردید؟ کامل خالی گذاشته بودم ولی دیدم دوستانی که کامل پرش کرده بودن و حتی زیرش هم نوشته بودن.آخرای مصاحبه پرسید با هیچ نرم افزاری کار نکردی؟ گفتم با اینا کار کردم ولی نه به صورت حرفه ای و پروفشنال.چندتا سوال ازم پرسید اکثرا خوب جواب دادم.و کلی سوال درسی و کارآموزی و دوره هایی که گذرونده بودم پرسید که تقریبا خوب جواب دادم. البته این رو هم بگم که آزمون کتبیم رو خیلی خیلی عالی دادم و به نظر خودم نفر اول رشته خودم بودم.
و یه نکته اینکه گفتم دروغ و دغل باز خدایی نکرده منظورم به شخص خاصی نیست و اینکه اگر دوستی قبول نشده باشه اینجور نیست که دروغ گفته که قبول نشده فقط خواستم تجربه خوبی که خودم داشتم رو بگم ان شالاه به درد دوستان بخوره
یا حق
نویسنده: یک برقی مقبول (مشاهده تجربه)
نویسنده : یک برقی مقبول تاریخ ارسال : دوشنبه 24 تیر 98 ساعت ارسال : 12:00 کد دیدگاه : 2404548
1- درسهایی که پرسیدن رو هم توی دانشگاه تدریس میکنند هم نه بستگی به نوع مطالعه خودت داره اگه اهل پاورقی و متن های فرعی خوندن باشی بله تدریس میشه یا ریزز نکاتی که بعضیی اساتید میگن برای من از این بخش ها بود
مکاترونیک (ابزار دقیق ) قسمت سنسور ها و کار با plc
تکنیک پالس مدارات غیر خطی ( دقیقا لگاریتم گیر )
الکترونیک سه مشخصه فیدبک و اثر فرکانسی فیدبک
ساختار ترانسفور ماتور ها و ساختار کابل های کوکسیال و دلیل استفادشون
کنترل خطی اثر فیدبک و کنترل کننده ها
زبان مهمه
و یک سوال هوش
و یک نکته دیگه هر سوالی پرسیدند با اشتیاق پاسخ بده به این فکر نکن مرتبط هست یا نه مثلا پرسید چندتا بچه هستین بچه چندمی اهل کجایی چه غذایی دوست داری جواب بده بدون یکلحظه فکر به اینکه مصاحبه میشی فرض کن دوستت ازت میپرسه
2- و البته بگم که واقعا مثبت فکر کردن از اول تا اخر ماجرا بهت کمک میکنه و همیشه اگر میخوای چیزی رو بدست بیاری مطمین باش بدست میاری و شروع به تلاش کن
نویسنده: یک برقی (مشاهده تجربه)
نویسنده : یک برقی تاریخ ارسال : دوشنبه 24 تیر 98 ساعت ارسال : 11:43 کد دیدگاه : 2404493
سلام من برق خوندم و قبول شدم من بشخصه سابقه کار زیادی توی آزمایشگاه های الکترونیک داشتم (رشتم الکترونیکه و ترمهای آخر از دم دستیار آزمایشگاه بودم 9 ترمه هم تموم کردم) برای مصاحبه میشه گفت چیز تازه ای نخوندم ولی سوالات مصاحبه خیلیاش از یسری سرفصل های دروس زیر بود
درس مکاترونیک (ابزار دقیق) سنسور ها و برنامه نویسی plc
درس تکنیک پالس مدارات نمایی لگاریتمی و مشتق و انتگرال گیرها و الکترونیک 3
درس عایق ها و فشار قوی بخش یونیزه شدن محیط عایقی
سیستم های کنترل خطی و عموما سیستم های مرتبه دو و اثر فیدبک ها و کنترل کننده ها
حالا من بیشتر اینها رو توی دوره دانشگاهم یادگرفته بودم و شخصا دنبال کرده بودم بصورت خود آموز یا با دوستانم کلاس های اضافی رو برای اتلاف وقت و تنها نبودن تو محیط دانشگاه شرکت میکردم
امیدوارم موثر بوده باشم و البته برای مصاحبه شرایط بدنی و میزان مقاومت خود آدمم بنظر خیلی مهمه
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده : ناشناس تاریخ ارسال : یکشنبه 23 تیر 98 ساعت ارسال : 10:59 کد دیدگاه : 2401735
برادر من یه کنفرانس 15 دقیقه ای از کارها و سابقه کارم و توضیح تجهیزاتی که توی صنعت و توی هر واحد قراره استفاده بشه اماده کرده بودم. حتی چنتا برگه کاملا تخصصی توی اون حوزه و مشکلات فرایندی که ممکنه ایجاد بشه تا اون تجهیز دچار مشکل بشه اماده کردم و میخواستم ارائه بدم. اما همین که خواستم شروع کنم گفت از خودت بگو. باز یه بار دیگه گفتم میخوام در مورد خودم و سابقم صحبت کنم که مجددا گفت از خودت بگو.
دوستم گفته بود بعضی جاها که میری مصاحبه اجازه میدن که اینطوری کامل صحبت کنی و وقت زیاد میدن اخرشم از همونایی که گفتی سوال میکنن. اما بعضی جاها هم نه. لاوان اکثرا سوالاشون از قبل اماده بوده و شرایط مصاحبه نسبتا برای همه یکسان بوده. فقط تو قسمت کاراموزی سوالای مزتبط با کاراموزی پرسیدن. مثلا منی که کاراموزی ازمایشگاهی بود سوال ازمایشگاهی پرسید. اونی هم که پالایشگاه بود در مورد فرایند و تجهیزات.
نویسنده: مسعود (مشاهده تجربه)
نویسنده : مسعود تاریخ ارسال : سه شنبه 18 تیر 98 ساعت ارسال : 15:13 کد دیدگاه : 2393860
خیلی پرسیدن
از خوردگی شروع کردن تعریف من سرعت خوردگی چیه خوردگی گالوانیک تیتانیم و کربن استیل. انتخاب مواد برای تیوب های مبدل حرارتی جوش الکترودها و wps و pqr
Ndt و استانداردهای ان دی تی . استاندارد aws برای الکترودها بازرسی کالا
نویسنده: حسین (مشاهده تجربه)
نویسنده : حسین تاریخ ارسال : سه شنبه 18 تیر 98 ساعت ارسال : 12:18 کد دیدگاه : 2393402
سلام بچه ها
من برق گرایش کنترل بودم و همون طور که فکر میکردم واقعا یا کنترلی نبود بین قبولی ها به جز من و یا خیلی کم بودن
به هر حال ایشالله که هر چی خیر باشه پیش بیاد ولی بدونین که اگه قبول نشدین خدا جای بهتری رو براتون در نظر داره و فقط براش تلاش کنین تا بهش برسین و ناامید از رحمت خدا نشین و بدونین که لاوان با تمام مزایاش که منم خیلی دوست دارم واردش بشم اون قدرا که فکر میکنین بزرگ نیست و امیدتون به خدا باشه.
من که وارد شدم یه دقیقه اولش فک نمیکردم استرس بگیرم بنا به دلایلی یهویی شد و وقتی بهم گفت خودتو معرفی کن یکم استرس داشتم و فهمید و یه پوزخندی زد و فک کنم چون چیزی که تو معرفی داشتم می گفتم رو مدنظرش نبود باعثش شد و خودش شروع به سوال کردن کرد که دیگه بعد از اون کاملا مسلط و بدون استرس ادامه دادم.
پرسید که چند نفرین و پدرت کارش چیه،چه جور آدمی هستی و منفی ها درموردت چه فکر میکنن و چون دانشگاه صنعت نفت خونده بودم گفت که شما به دلیل زبان اصلی بودن دروستون باید روی زبان خوندن مسلط باشین که منم گفتم در حدی که کار کردیم مسلطم.درمورد نمره چشام که بالا بود هم پرسید که معاف نشدی و منم گفتم چند نمره دیگه جا داشت که گفت اون حد برا معافی که دیگه کور محسوب میشه و همه یه لبخندی زدیم.ادامه یه نفر دیگه شروع کرد که اولین سوالش در موردcascade بود.بعد سوال در مورد سیستم های غیر مینیمم فاز پرسید و نحوه پایدارسازیشون که کنترل خطی بود.
در موردovershoot پرسید که با کدوم اِلِمان pid حذفش میکنیم
_چه عواملی در صنعت باعث ایجاد خطا در سیستم میشه
_در مورد‌RTD و ترمیستور پرسید
_قسمت های loop کنترلی
_خطا و تعریفش
_نام بردن چند نمونه فشارسنج
و بعد توضیح خطاهاشون
_در مورد DCS
_کنترل های صنعتی پرسیدن که من در موردfieldbusتوضیح دادم
_سوال تخصصی در مورد دیود پشت رله گفت که من بلد نبودم
_بعد در مورد کار عملی و دست به آچار شدن پرسید که با چیا کار کردی که منم گفتم در حد وسایل خونه مثل آچار و فازمتر که بعدش اومد در مورد فازمتر سوال تخصصی پرسید که بلد نبودم و گفت که تا حالا شده چیزی خراب بشه و بخوای درستش کنی
گفتم نه ولی خیلی در زمینه عملی علاقه مند هستم که فرصتی محیا بشه که استفاده ببرم.
بعد یه متن زبان تخصصی از رشتمون گذاشت جلوم که خیلی روون براش روش خوندم و بعد براش ترجمه کردم که به آخر نرسیده گفت خوبه نمیخواد ادامه بدی.
در مورد برنامه نویسی ازم متلب پرسید چه قدر بلدی که گفتم کدنویسی و simulation هر دو کار کردم و بعدicdl پرسید که چقدر بلدی و گفتم در حد انجام کارای دانشگام که گفت مثلا میتونی یه فهرست رو اتوماتیک ایجاد کنی؟
و آخرشم یه سوال تست هوش از آمار که چند عدد بود و گفتن با این چند عدد چندتا عدد 5رقمی بدون تکرار میشه درست کرد که زود جوابشو حل کردم و دیگه مصاحبه تموم شد و بعدشم مصاحبه زبان عمومی بود که بچه ها قشنگ توضیح دادن و بهم گفت که عالی بودی.
در کل سخت ترین بخشش همون تخصصی بود که چندتاشو بلد نبودم و بدون هیچ توضیح اضافه ای گفتم بلد نیستم.
ان شاالله که هر که چی صلاحش هست بهش برسه
موفق باشین و امیدتونو از خدا از دست ندین یا حق
نویسنده: N (مشاهده تجربه)
نویسنده : N تاریخ ارسال : دوشنبه 17 تیر 98 ساعت ارسال : 23:48 کد دیدگاه : 2392733
سوالای روانشناسی اینا بود که کتاب میخونی یا نه ورزش؟چرا لاوان؟دوری سخت نیست؟ارشد داری یا نه؟به چی مشغولی الان؟نفر بعدی تئوری میپرسید چیزایی مثل رابطه دارسی و ضریب f رابطه رو از کجا به دست میاریم…پرانتل چیه…قانون اول فیک…رسم شکل پیتوت…متن تخصصی درباره جریان purge …برنولی چیه و ب چ درد میخوره…مبدل ها و انواعش و توضیح درباره کارشون…but چیه…کارآموزی رو پرسیدن که من پتروشیمی بودم کاتالیست واحد گوگرد زدایی رو خواست بگم و توضیح خلاصه کل فرآیند درباره برجها پرسید که open steam چیه…فلر چیه…دیپینگ رو تو برج تقطیر گفت چیه که من گفتم ویپینگ منظورته گفت نه دیپینگ گفتم بلد نیستم و نشنیدم یه قطعه کوره رو گفت که بازم نشنیده بودم گفت تو چیلر چه پدیده ای رخ میده گفتمflash گفت نه پدیده ژول تامسونه ک من هنوزم میگم اشتباه گفت چون تامسون تو شیر اختناقیه…درباره اعتیاد رییس واحد پرسیدن و تمام
نویسنده: jahan (مشاهده تجربه)
نویسنده : jahan تاریخ ارسال : دوشنبه 17 تیر 98 ساعت ارسال : 20:41 کد دیدگاه : 2392463
سلام دوستان مکانیک سوالهای که از من پرسیدن اینها بودن:
تفاوت forward و backward در pdms چیه،منوهای ماژول design رو بگو،مهم ترین کار از مراحل iso در ماژول isodraft چیه،خط های که در هنگام fail در iso در کنار خط اصلی رسم میشه به چه معناست،match property اتوکد چیه، انواع فلنج ها کدومند،موارد منع استفاده از فلنج slipon کدومند،رده های وزنی و sch چیه اند، در sch 5s حرف s برا چه مواردی هست،بالاترین و پایین ترین sch چیه،رده های STD و XSمعادل چه sch هست،اگه بخوای یک لوله شش اینچی انتخاب کنی از چه کدی(منظورش چه asme بود) استفاده میکنی و توضیح بده بین ضخامت های مختلف به چه صورت لوله مورد نظرت رو انتخاب میکنی،برای سایزهای زیر دو اینچ از چه نوع اتصالاتی استفاده میکنی،زوایه پخ معمول چنده،چند فیتینگ زیر دو اینچ رو بگو،استاندارد لوله cs و ss چی اند،تفاوت pipe و tube چیه،در کوره چه نوع انتقال حرارتی داریم،re boiler چیه،سیالی ک همواره در بویلر هست چیه،تفاوت کولر آبی با مبدل صنعتی چیه،(اینها رو یادم هست)
بعد زبان تخصصی ی متن داد گفت بخون و حالا بگو چی میگه،(متن در مورد حفاظت کاتدی بود بعدش گفت حالا حفاظت کاتدی چیه)
سوال هوش:3،6،18،72 عدد بعدی این دنباله چیه؟
روانشناسی :هم رئیس معتاد و همکار معتاد رو پرسیدن و اینکه حقوق سه تومن تو شهر خودت رو ترجیح میدی یا پنج تومن لاوان؟
زبان عمومی هم که مثل بقیه چهار مهارت رو پرسید.
در مجموع خوب جواب دادم البته دو سه تا رو نتونستم کامل جواب بدم و سعی کردم چیزهای که میدونستم در موردش رو شرح بدم،
بقیه دوستان هم لطف کنن بگن چی ازشون پرسیدن(خدا کنه لازم خودمون نشه ولی اگه واقع بین باشیم شانسمون یک به دو هست پس ممکنه لازم بشه  ) و اینکه تا چ حد تونستن جواب بدن
سوال دیگه ای که یادم رفته بود، این بود که روش های جوشکاری کدومند
نویسنده: E (مشاهده تجربه)
نویسنده : E تاریخ ارسال : دوشنبه 17 تیر 98 ساعت ارسال : 17:06 کد دیدگاه : 2392159
سلام ب همگی، من همون‌طور ک گفتم نفر اول و روز اول م شیمی نفت بودم و نفت خوندم، خیلی مثل دوستان دیگه زیر و روم نکردن، اول گفتن خودتو معرفی کن از کاراموزی پرسید گفتم شرکت گاز بودم و سکوت کردم، چون نرفته بودم، دوتا سوال از بودار کردن و فشار گاز خونگی پرسیدو رد شد، بعد گفتن چ دانشگاهی بودی و ….
بعد گفت مکانیزم های انتقال حرارتو بگو ک کامل گفتم، راجع ب کولر آبی پرسیدن و بعدش npsh ک جواب دادم، بعد گفت از پالایشگاه چی میدونی که اومدم توضیح بدم رسیدم ب برج گفتم هر برج بستگی ب نفت ورودی متفاوته که حرفم رو قطع کردن و راجع به API و نفتای موجود پرسید یکیشون، باز یکی دیگشون حرفمو قطع کرد و گفت API فرمولش چیه و واسه آب چنده، یکی دیگشون هم راجع ب هد پرسید ک اگه دوتا سیال با دانسیته مختلف داشته باشیم تو پمپ هد کدوم بیشتره (اینو هرکی میدونه جواب بده) ،بعد راجع ب هایسیس و برج با جریان جانبی برگشتی پرسید ک نتونستم جواب بدم، بعد یکیشون برگشت راجع ب خانواده پرسید ک بچه چندمی و اصالتا کجایی هستی و اسم روستاتون چیه و کی اومدین شیراز و این حرفا، یکیشون هم برگشت گفت ینی هیچ جا سابقه کار عملیاتی نداری؟ گفتم نه، بعد گفت با کار اقماری مشکلی نداری، یا بین معلم پالایشگاه شیراز و لاوان کدوم انتخاب میکنی، جواب قاطع ندادم گفتم به هر حال هر کدوم ی مزیت هایی دارن، و من معافیت پزشکی دارم رو چشم، رو اون هم گیر دادن، نظرتون چیه؟
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده : ناشناس تاریخ ارسال : دوشنبه 17 تیر 98 ساعت ارسال : 12:11 کد دیدگاه : 2391502
سوال درسیا
1. انواع انتقال جرم
2 ضریب نفوذ انتقال جرم.
3 ترم ناپایا و ترم نفوذ میشه کدوم معادله توی جرم.
4 یه پدیده انتقال حرارت و جرمهر دو باشه توش
5برنولی چیه؟
6انواع ابزار اندازه گیری جریان
7 رسم ونتوری با معادلاتش
8.برنولی از کدوم قانون ترمو؟
9.قانون 3 ترمو؟
10نقطه ی بحرانی
11نقطه سه گانه
12 یه بشکه چند لیتره
13 یه اینچ چند سانته
14 واحد های تولیدی پاللیشگاه(مثلاMMSCMD(
اینا برا نفر اول
1. Ibp fbp
2 عدد اکتان
3عدد ستان
4 اکتان بنزین
5شعاع بحرانی
نفر دوم
1. تاثیرفشار رو ضریب نفوذ
2. 560میلی متر خلا
3.entranment تو برج
4. گفت نرم افزار چی بلدی گفتم اسپن ادسیم. گفت همون که ادسوپشنه! گفتم بله بلعععع. گفت دیگه چی؟ گفتن هایسیس. گفت راکتور طراحی کن.
شاید یکی دوتا دیگه هم پرسید یادم نیس. کلا 25 دقیقه شد.
نویسنده: کوروش (مشاهده تجربه)
نویسنده : کوروش تاریخ ارسال : دوشنبه 17 تیر 98 ساعت ارسال : 11:40 کد دیدگاه : 2391451
در مورد بویلر . انواع خوردگی . یخ خشک . NPSH . انواع پمپ و کمپرسور . ضریب دارسی ویسباخ . انواع سیالات . درمورد پروژه کارشناسی . انواع برج تقطیر و مکانیزم های آن . اینا رو از من پرسیدن یه سری چیزام واقعا یادم نمیاد که ازم پرسیدن باضافه سوالات روانشناسی که همون اعتیاد رییس بود و سوال هوش که در مورد درصد تخفیف یا فروشنده بود
نویسنده: برق (مشاهده تجربه)
نویسنده : برق تاریخ ارسال : دوشنبه 17 تیر 98 ساعت ارسال : 10:54 کد دیدگاه : 2391376
با سلام منم وظیفه خودم دونستم که تجربه مصاحبمو بگم امید وارم سودمند باشه
راستش بچه روستا هستم و گرایشم هم مخابراته( میدونم به این کار بی ربطه)
اولش مثل همه شماها ازم خواستن که بیوگرافی از خودم بدم
بعدش بنظرم روانشناسشون احساس کرد که ادرس خونمونو الکی گفتم واسه همین پرسید روستاتون کجاس ،همونجا هنوز زندگی میکنید یا نه و بصورت زیرکانه یک تست صداقت سنجی ازم گرفت که ببینه صادق هستم یا نه
همون سوال معروف یکی از عیب های خودتو تو محل کار قبلیت بگو منم گفتم شاید اگه این میز و به من بدید به این مرتبی که هست نگهش ندارم و بعد هم گفت یکی از خوبیاتو بگو گفتم هر کاری که بهم بپسرن ریز تا ریزشو از فیزیک و علمی و… در میارم.
و بعد ازم پرسید که از لاوان چی میدونی و اینکه میدونی ممکنه دو هفته تا سه هفته دور از خانواده باشی منم گفتم من قبلا جایی بود که سه هفته کار بود یک هفته مرخصی تازه با اتوبوس هم میرفتیم اینجا که هواپیماس و باکلاسه(همشون خندیدن)
بعد یکیشون ازم پرسید چه توانایی هایی داری من گفتم میتونم ژنراتورو مثلا عیب یابی کنم
یکیشون گفت خب بگو ببینیم چطوری عیب یابی میکنی ،منم شروع کردم به توضیح دادن وسطش هم ازم سوال میکرد ببینه بلدم یا حفظ کردم فقط که وقتی دیدن بلدم گفتن کافیه
بعد یکیشون گویا از مخابرات اطلاعات خوبی داشت یه مدار داد گفت پهنای باندشو حساب کن منم یکم فکر کردم و گفتم نمیتونم ازم خواست با خازن و سلف و مقاومت فیلتر بالا گذر رسم کنم که سوال راحتی بود بعد ازم پرسید رشتت مخابراته بگو ببینم چطور میشه امواج الکترو مغناطیسی کابل و مهار کرد گفتم با یه شیلد فلزی به دورش ،گفت بار های ساکن روشو چکار کنیم گفتم این شیلد و زمین میکنیم.
یکی دیگشون در مورد رله بوخهلتس ازم پرسید که خوشبختانه در موردش مطالعه کرده بودم
بعد بهم گفت سلف چیه منم گفتم یک سیم پیچه که در مقابل تغیرات جریات مقاومت میکنه و با عث میشه فاز جریان عقب تر از ولتاژ باشه و با هسته فلزی تقویت میشه یک مثال کاربردی هم واسش در مورد صاعقه گیر ها زدم با توضیح که نباید کابل انتقال جریانش تو مسیر دارای خم زیاد باشه.
یکی دیگشون ازم سوال راحتی پرسید که رابطه نسبت های ولتاژ و جریان و در ترانس بگو بعد هم مشخصات دوتا ترانسو واسم خوند گفت اینا چه نوع ترانسین که نتونستم جوابشو بدم
بعد یکیشون که ابزار دقیقی بود گفت در مورد کار ما چی میدونی که منم مثل بلبل شروع کردم از انواع سنسور های دما و حجم سنج و…با روش کارشون گفتن بعد ازم پرسید از خطاهاشون هم چیزی میدونی که منم واسش چند تا مثال از التراسونیک زدم .پرسید کار هم کردی یا فقط مطالعه کردی گفتم فقط مطالعه
یکی دیگه هم ازم پرسید که با وورد چکارایی بلدی بکنی و میتونی ویندوز نصب کنی و از هیستوری مرورگر ازم پرسید
یکی دیگه ازم پرسید آیا تو خونه خودت تعمیرات هم انجام میدی گفتم چند باری تلویزیون باز کردم اما هیچ کدوم موفقیت آمیز نبوده(خندیدن) بعد ازم پرسید تو خونه وسایل اندازه گیری چیزی داری گفتم مولتی متر دارم
بعد هم سوالات راحتی مثل نحوه تست فیوز و ازم پرسید.
و اینکه خازن تو موتور های تک فاز کارش چیه و اگه خراب بشه چی میشه
منم گفتم راه اندازه و نحوه تست خازن و بامولتی متر واسش توضیح دادم و گفتم تا اونجایی که یادم میاد تو کولر های گازی وقتی خازن میسوخت اتفاق خاصی نمی افتاد فقط موتور از کار نمیکرد دیگه
یکیشون هم ازم پرسید میتونی از رو سرعت موتور تعداد قطب هاشو بدست بیاری و یه سرعت بهم داد که متاسفانه حواسم نبود لغزشو در نظر بگیرم واسه همین ازم خواست که معادلشو کامل حل کنم چون اعداش بد بودن گفتم نمیشه .خودش گفت کافیه خب
یه سوال هوش راحت ازم پرسیدن که در حد معادله های ریاضی راهنمایی بود و ازم خواست که چطور به جواب رسیدی که گفتم با نوشتن معادلش.
سوال تکرای که حراست شیراز میری و پرسیدن اونجا چون اسم شیراز و اورد به ذهنم رسید که شاید علاوه بر انعطاف پذیری میخواد ببینه که من میگم خب شیراز که بهتره نسبت به لاوان
منم گفتم میرم اما از ته دل راضی نیستم.
همکار معتاد و پرسید که چون تو این موارد ریس های مرتبه بالا دوست دارن از همه چیز تو مجموعشون خبر دار باشن گفتم گزارش میکنم.
ازم پرسیدن دوربین مدار بسته کار کردی گفتم نه.
یکیشون هم ازم پرسید تو مخابراتی چطور واسه قدرت اومدی منم گفتم کار نیست و اگه میزاشتن واسه مکانیک هم جایی آزمون بدم کتاباشو میخونمو میام.
یه متن زبان تخصصی سخت هم بهم دادن که خیلی خراب کردم. و حالمو گرفت
زبان عمومی هم مرد خیلی خوبی بود چون میخواست استرس ها و تنش هاتون کم بشه با یه احوال پرسی گرم و صحبت کردن در مورد خودم و استانمون شروع کرد که استرس هات یادت بره
بعد هم یه متن ساده داد که ترجمش کن
و یه متن در مورد هر چی دوست داری بنویس
چند تا سوال روز مره که با زیرکی گرامرت رو تو سوالاش میسنجید
و یه پاراگراف ازت میخواست که بخونی.
آخرش هم بهم گفت به عنوان بچه روستا خیلی خوب بلدی و امتیاز خوبی بهت میدم.
اما بنظرم این حرف و زد که استرس نداشته باشم و به هرکسی حقشو میداد چون واسه امتیاز دادن برگه رو برگردوند که نبینم.
و در آخر هم بگم فراموش نکنید که قبل اینکه وارد اتاقشون بشید پروندتونو مطالعه میکنن و در آخر هم که اومدید بیرون یه جمع بندی در موردتون میکنن
من تمام تلاشمو واسه این آزمون کردم قبول بشم خدارو شکر میکنم. نشدم هم حتما قسمتم نبوده
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده : ناشناس تاریخ ارسال : دوشنبه 17 تیر 98 ساعت ارسال : 10:51 کد دیدگاه : 2391367
من نشستم و هنش فکر میکنم و هر چی یادم یاد میگم
.
کلا تو سولاتی که ازم پرسیدن یه دارسی رو جابه جا گفتم و یه سوال فشار خلا پرسید که مت براش توی دفتر حل کردم اما اشتباه کردم و گفت نه منفی 200 میشه. اوت اقا وسطی سوالاش نزدیک به هم بود. مثلا نقطه ی بحرانی؟ حالا نقطهی سه فازی؟ وسایل اندازه گیری حجمی؟ حالا ونتوری رو بکش توی دفتر.
.
ازم پرسید برنولی لز کدوم قانون ترمودینامیکه؟
( من گفتم از ناویر استوکس میاد. نگفتم که قوانین ترمودینامیک توش نیست. سکوت کردم. ولی بعدا توی مراجع دیدم نوشته بود از قانون دوم نیوتون و از ناویراستوکس میاد. پس سوال غلط پریدن ازم).
.
هاسیس گفت چقد بلدی. گفتم مبتدی تا متوسط. مدرکش رو دارم. گفت یه راکتور طراحی میکنی. گفتم اول کامپوننت بعد میری ریکشت چهارتا ریکشن میشه تعریف کرد. که گفت خوبه.
.
و اما زبان تخصصی یه متن در خصوص پدیده سرج گذاشتن گفتن بخون. سعی کردم با اعتماد به نفس و بدون تپق زدن بخونم. استرس داشتم و فک نمیکنم نمرش رو بگیرم.
.
اون نفر اول سمت راست گفت از خودت بگو. اخرش گفت چیز دیگه ای نمیخوای بگی؟ گفتم هر سوالی بپرسید من خدمتتون جواب میدم.( اولین مصاحبم بود فک نمی کردم باید یه متن کامل از خصوصیات خودم قبلا اماده کرده باشم).
.
زبانم خوب ترجمه کردم. چون کلاس زبان میرفتم خوب باهاش صحبت کردم و لایکم کرد. اما یکم توی رایتینگ ضعیف بودم.(گفت رایتینگت به خوبی ریدینگ و اسپیکینگت نیست).
.
وقتی وارد شدم به تک تک افراد سلام کردم.
.
وقتی وارد شدم در باز بود بنابراین متاسفانه در رو نبستم که بهم گفتن در رو ببند.
.
دروغ نگفتم. همه چی رو هم نگفتم.
.
روی متخصص شدن خیلی تاکید داشتم.
.
از دستام برای تفهیم توی جواب دادن استفاده میکردم.
.
واقعا عین خرس خونده بودم.
.
روز اخر مهندس شیمی بودم.
.
چند صفحه ی قبل دوستان میگن انصرافی داشتن. یه عده گفتن به خاطر بدی اب و هواست. اما من فکر میکنم یه عده پتروشیمی سبلان قبول شدن و شاید انصراف دادن و تا شیراز نیومدن. چون براشون معارفه گذاشتن و یا مشغول تب صنعتی بودن.
.
احساس میکنم نباید برمیگشتم و به اون اقایی که گفت شما منطقه رو ندیدن جواب میدادم. شایدم بهتر بود بگم من بندر جاسک رفتم و بدی اب هوا رو میفهمم.
.
کلا تو مصاحبه بهتره جواب سوال ا رو بدی و کمتر صحبت اضافه کنی چون شاید سوتی بدی و بعد سر همون سوتی خفتت کنن.
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده : ناشناس تاریخ ارسال : دوشنبه 17 تیر 98 ساعت ارسال : 09:33 کد دیدگاه : 2391247
غیر از سوالات درسی احساس میکنم سوالات روانشناس نمره زیادی داشت.
از من دوتا سوال شد.
1. اگه 40 نفر رو لاوان بخواد و شما 41 م باشی میای ستادی شیراز؟
من گفتم راست بگم یا دروغ؟ گفت میتونی دروغ بگی. منم گفتم راستش شرایط کاری خیلی بد شده اما من بازم ازمون میدم( احساس کردم اونا فک میکردن برعکس جواب بدم) .
2. رئیس معتاد. که بالا گفتم.
بعد یه اقایی که کل مدت مصاحبه رو سکوت کرده بود و رزومه من توی دستش بود( من رزومه رو سطح پایین نوشتم) گفت شما که منطقه نبودید!(این حرفش باعث شد حس خیلی بدی پیدا کنم و تو دلم اون شخص رو مورد عنایت قرار بدم  ). بعد اون اقای وسطی که کم مو بود و سوال درسی می پرسید گفت اِاِ منطقه نبوده؟ بعدش گفتن بهش نه.
بعد از من پرسید تا حالا منطقه نبودی؟ منم گفتم چرا خانگیران. دوثانیه بعد گفت چقدر؟ گفتم یه روز! بعد سکوت کرد. و کنار بغلیم گفت بیا این دوتا هوش رو توی دفترت حل کن. منم گفتم چشم. میشه یه لحظه من یه چیزی بگم؟ گفت بفرما. منم به اون اقایی که از رزومه من گفت منطقه رو ندیدم گفتم من تمام دوستام spgc هستن. من ازشون پی اف دی و پی ان ایدی های پالایشگاه هاشون رو گرفتم مطالعه کردم. جایی که کار میکردم درخصوص درایرها باید کامل میدوتستم( کلا 25 ثانیه صحبت کردم و حواسم بود زیاد صحبت نکنم).
اون اقا هم سکوت کرد و هیچی نگفت.
در ادامه
شروع به حل دوتا سوال هوش کردم اما اشتباها توی دفتر اون اقا!!!
وقتی تموم شد دفتر رو بهش دادم. عصبانی بهم گفت مگه نگفتم توی ذفتر خودت حل کن. منم کلی معذرت خواهی کردم و گفتم ببخشید من ذهنم درگیر سوال ایشون (اقای اولی) شد.
و در همین حین رواتشناس گفت خوب حالا جای دیگه رفتی یادت میمونه که اشتباه نکنی! همه خندیدن. منم یه ثانیه به نشانه تایید کردن حرفش خندیدم اما وقتی فهمیدم چی گفته کاملا خندم از بین رفت. سرم رو انداختم پایین که متوجه تغییر توی صورتم نشن. خیلی عصبانی شدم. دلم میخواست پاشم برم بیرون اما هیچی نگفتم 5 ثانیه بعد گفت خوب بفرمایید.
یه جا زیاد صحبت کردم اوایلش یهو دیدم اون اقای رو به رویی یکم قیافش تغییر کرد.
ازم پرسید خانوادت میدونن این کار چیه؟ منم گفتم نشتن روی این صندلی برام افتخاره. این که 6 نفر متخصص دارم صنحبت میکنم افتخاره.
وقتی گفتم ررمی کارم کمربند قرمز دارم همشون خوشحال شدت و یکیشون گفت قرمز یعنی کمربند چندم؟
گفت کتاب میخونی؟ منم الکی گفتم من برای این ازمون خیلی درس خودم. بعد باز گفت نه کتاب متفرقه میگم. گفتم پدرم نویسنده اس. گفت کتاباش رو بگو.( از این که پدرم نویسنده است خیلی حال کردن).
من ارشد دارم اما سربازی نعاف شدم. ولی توی قسمت رزومه یکی از شغلا رو دلیل ترک ش نوشتم خدمت سربازی. کسی هم چیزی نپرسید( از یه عده پرسیذه اون دوسال چی کار میکردی).
کلا همش لبخند میزدم و اجازه نمیدادم کسی فضا رو برام سنگین کنه( البته اخرش کاملا کتلتم کردن).
سوال کرد دارسی چیه؟ با اعتماد به نفس سرعت حد رو اشتباها براش توضیح دادم و فرمولشم گفتم. بعد گفت یه مثال ازش بزن منم گفتم gravity sep. البته اگه میفهمیدم همون موقع که دلرم اشتباه توضیح میدم شاید نمیگفتم که ببخشید و از اول یه بار دیگه (البته نمرش رو هم نگرفتم).
من پدرم جانبازه از بنیاد نامه داشتم(نامه رو به هرکسی نمیدن. اونی که فک میکنه کارت ایثارگری باباش رو ببره حله کاملا اشتباه میکنه)
اقایی که مدارک رو چک میکرد حواسش بود که من رای دادم یا نه. گفت چقدر شهرهای مختلف رای دادی.
گفتم ایا فرقی بین جانباز زیر 25 و بالای 25 هست؟ گفت از بالا برای ما نامه زدن و فرقی نداره نمره ازمونشون در 1.15 ضرب میشه.
من همین الان توی کتابخونه ام و برای هلدینگ شهریور اماده میشم. امیدی ندارم که قبول شم.
اما هر چی میدونستم گفتم چون وقتی این مسیر رو میای باید بی پولی. بی کاری. بی تکلیفی و نا امیدی رو تجربه کنی. خوب با گفتن تجربه یه عده اطلاعلتشون بیشتر میشه اما به نظرم کمک کردن به دیگران شانسی از ادم رو از بین نمیبره.
ارزوی موفقیت
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده : ناشناس تاریخ ارسال : یکشنبه 16 تیر 98 ساعت ارسال : 23:50 کد دیدگاه : 2390904
بگی ارشد دارم خیلی راحت حذفت میکنن.
.
به صحبت کردنت توجه دارن. میخوان ببینن وقتی که داری صحبت میکنی و میپرن تو حرفت تو سکوت میکنی و شنونده میشی؟
.
اگه خیلی صریح و با اعتماد به نفس کاذب جوابای سوالارو بدی. اونوقت یه سوال اشتباه ازت میپرسن که اگه جواب رو با اعتماد به نفس کاذب بدی نمره منفی میگیری.
.
شاید افرادی که سابقه ندارن رو تحت فشار بذارن اینطوری میفهمن که طرف عصبانی میشه؟ استرس میگیره؟ تحت فشار شروع به دفاع از خودش میکنه؟
.
از من پرسیدن میخوای استاد دانشگاه بشی؟ خوب منم گفتم بعضی از اساتید فقط خوندن و دکتر شدن بنابراین از صنعت فاصله دارن و مشکلات صنعت رو درک نمیکنن.
.
میپرسن رئیست معتاد باشه چی کار میکنی؟
من جواب دادم این به من مربوط نیست و تخصصش بزام مهه. شاید یه سری دوستان بگن ما گزارش میدیم. خوب من احساس میکنم کارفزما بیشتر دوست داره کارمندها سرشون توی کار خودشون باشه. قطعا یه سازمان شامل بخش های مختلفه که هرجا وظیفه خودش رو داره.
.
کوتاه و مختصر و دقیق و بدون شک صحبت کردن براشون خوشاینده.
.
به من گفت چی خوشحالت میکنه.گفتم راضی بودن پدر مادرم از من.
گفت ورزش میکنی؟ گفتم بله تکواندو کمربند قرمز. خیلی حال کردن. اما بعدش پرسید مقام داری. و منم گفتم نه.
.
من با کت شلوار رفتم. اول در که زدم. کسی چیزی نگفت. داخل نرفتم تا گفتن بفرمایید.
.
وقتی منو رسمی دیدن خوشحال شدن و اینو من کاملا از چهرشون فهمیدم. اما زیاد رسمی بودن شاید باعث این شد که فکر کنن من چندان نمیدونم که کار توی جنوب چقدر میتونه بد باشه. بنابراین روانشناس پرسید شیراز میری یا نه( البته فکر میکنم. چون وقتی رفتم زبان اقایه گفت ظاهرت خوبه).
ِ
سوالاشونم درسی و اسون . سیالات. حرارت. جرم. عملیات.ترمو. ازمایشگاه نفت. بنزین.. هایسیس و …. بود.
نویسنده: رهگذر (مشاهده تجربه)
نویسنده : رهگذر تاریخ ارسال : یکشنبه 16 تیر 98 ساعت ارسال : 20:36 کد دیدگاه : 2390622
برادر من هم خوندمشون اما هیچ‌کدوم از قبولیا نگفته بود که مصاحبه رو خراب کردم
در کل چیزی که بنظر میرسید با سابقه کاری های بالا و شاید افرادی که از رفاه بالایی برخوردار بودند مشکل داشتند
بلاخره طبیعی هست
ممکنه این قبیل افراد قبلا کاری با پرستیژ بالایی داشتن و یا در سطح علمی بسیار بالایی قرار دارن که وقتی جزیره و شرایط کارو ببینن خودشونو متعلق به اونجا ندونن و در ذهن خودشون اهداف بالاتری داشته باشن
اون ها هم به عنوان مصاحبه کننده و رئیس امور انسانی از تعداد افراد انصرافی بعد از شروع کار شاکی هستن و سعی دارن این تعداد و به حداقل برسونند
ظاهرا یکی از دلایلی که با مدرک ارشد هم مشکل دارن همینه
نویسنده: قدرت (مشاهده تجربه)
نویسنده : قدرت تاریخ ارسال : جمعه 14 تیر 98 ساعت ارسال : 14:19 کد دیدگاه : 2386387
من اخرین نفر مصاحبه برق بودم
سوالایی که از من پرسیدن اینا یادم مونده
در مورد لاوان چی میدونی
شرایط لاوان و کار تو لاوان میدونی
چجوری اطلاعات بدست اوردی
خطاهای در مورد خط انتقال
توالی خطاها
انواع زمین کردن
خطای فاز به زمین ولتاژ فازهای سالمو چقد افزایش میده
کلید rcd
کلید rcdتوانایی قطع دو فاز به هم رو داره
درایو و کارکردش
ژنراتور
ژنراتور با شبکه سنکرونه اگه تحریک قطع بشه چه اتفاقی میوفته
dyn11رو رسم کن
سوال هوش چنتا عدد بود گفت که با اینا چنتا عدد ۵رقمی بدون تکرار میشه نوشت
چون تخصصی حفاظت کاتدی پالایشگا کار کرده بودم در موردش خیلی سوال پرسیدن
کارموزی پالایشگا اصفهان بودم چنتا سوال از کاراموزی تو پالایشگا پرسید
زبان تخصصی هم یه پاراگراف در مورد گلند و برا چه کابلایی استفاده میشه بود
سوال کردن دس به اچار پیش گوشتیو اینا چطوره وقتی گفتم برق کار ساختمونم کار فنی میکنم دیگه سوال نکردن
در مورد دوربین مدار بسته پرسیدن
همکارت معتاد بشه چیکار میکنی
اگه اون قسمت تخصصی که دوس داری بری ولی نیرو احتیاج نداشته باشه بفرستنت حراست چیکار میکنی
پرسیدم بر چه اساسی دعوت به مصاحبه کردید گفتن که مثلا شیرازیا چون راهشون نزدیکه اول صب انداختیم شهرستانیا چون ممکنه با اتوبوس بیان و دیر برسن سعی کردیم عصر باشن
یه وقت میبینی کسی نتونه اون زمان تعیین شده بیاد زمانشو جابجا کردیم براش
تا اونجا که من بودم ۷نفر انصراف داده بودن یه نفر هم برقی بود داشتن نامه براشون میزدن
زبان عمومی هم یه پاراگراف در مورد کار داوطلبانه بود که معنی کن
یه پاراگراف در مورد خودم نوشتم
یه پاراگراف از کتاب تاپ ناچ بود که فقط خوندم از روش
و چنتا سوال جواب در مورد کارهای روزانه
امیدوارم که مفید باشه براتون
نویسنده: بیژن میراب (مشاهده تجربه)
نویسنده : بیژن میراب تاریخ ارسال : پنجشنبه 13 تیر 98 ساعت ارسال : 15:19 کد دیدگاه : 2385122
با سلام به همه دوستان/ من رشته صنایع غذایی هستم و سه شنبه مصاحبه دادم. همونطور که دوستان گفتن، بعد از تشکیل پرونده، اول مصاحبه زبان رو دادم که چون تافل داشتم بسیار آسون و راحت بود و آقای شمالی (مصاحبه کننده) انسان بسیار خوش برخوردی بودن. بعد مصاحبه فنی تخصصی انجام شد که حدود 25 دقیقه سوالات مختلف علمی و روانشناسی پرسیده شد و علی رغم اینکه بار اولی بود که تو استخدام دولتی (رسمی) شرکت میکردم ذره ای استرس نداشتم. درباره سابقه کارم کامل خودم توضیح دادم و خیلی ریلکس بودم.
نویسنده: حسابدار (مشاهده تجربه)
نویسنده : حسابدار تاریخ ارسال : پنجشنبه 13 تیر 98 ساعت ارسال : 14:35 کد دیدگاه : 2385062
سلام دوستان،امروز مصاحبه حسابداری بود،بنده دانشجویی ارشد دانشگاه بهشتی هستم فقط پایان نامه باقی مونده،انم تا هفته اینده دفاع میکنم،تو مصاحبه تخصصی گفتم دانشجو ارشدم.کلا۵تا سوال تخصصی پرسیدن،مابقی روانشناس و یه نفر دیگه بود سوال پرسیدن،خدایی من خیلی جاها مصاحبه دادم،واقعا سطح سوالاشون خیلی پایین بود،من الان برام سوالا چرا اینقدر سوالای راحت پرسیدن!!!
سوالاشون
مسیولیت تهیه صورتهای مالی باکیه؟
فرق صورت جریان وجه نقد طبق استاندارد حسابداری ایران و بین الملل،
ماده۱۶۹ قانون مالیات،نرخ مالیات بر ارزش افزوده،و یه سوال هم مدیر مالی در مورد تسعیر ارز پرسید…کلا همین سوالاشون بود،برام سوالا چون گفتم دانشجو ارشدم مصاحبه رو سرسری گرفتن که حذفم کنن یا بیشتر از این نمیدونستن،سوال هوشم پرسیدن جواب اخرش نیاز به ماشین حساب داشت خودشونم فهمیدن.
نویسنده: الکترونیک (مشاهده تجربه)
نویسنده : الکترونیک تاریخ ارسال : چهارشنبه 12 تیر 98 ساعت ارسال : 20:06 کد دیدگاه : 2383688
سلام
مصاحبه سوالاتی که ازم پرسیدن اونایی رو که یادمه اینا بودن
کلا ۸ نفر توی اتاق مصاحبه بودن که ۷ نفرشون سوال میپرسیدن و خیلی خوش اخلاق و بااحترام برخورد میکردن
اول گفت یه بیوگرافی از خودت بگو از لیسانس تا دیپلمت
درمورد وابستگی به خانواده پرسید که آیا وابسته ای یا نه‌؟میتونی ۱۴ روز لاوان باشی؟مشکلی نداری؟
فرزند چندم خانواده هستی؟
سوالات تخصصی:
کابل کواکسیال
درمورد الکتروموتورها
توربین گازی
ترانسمیترTransmeter
Plc و نحوه کارش
Dcs و نحوه کارش
فرق بین Plc و Dcs
اجزای حلقه کنترل
ترسیم حلقه کنترل بسته و توضیح اجزاش
سیستم کنترل PID
اجزای PID و توضیح هر سه جزء PوIوD و اینکه چرا از مشتق گیر استفاده میکنن؟چرا از انتگرال گیر استفاده میکنن؟
ترانس جریانCT
فرق بین ct اندازه گیر با ct حفاظت چیه؟
درمورد پروژه کارشناسی پرسیدن…چون ساخت بود درمورد قطعاتش پرسیدن سنسورای بکار رفته…برنامه نویسی که نوشتی…میکروکنترلر استفاده شده و …
دو سه تا سوال از نرم افزارهایی که نوشته بودم پرسیدن
یه سوالم از وُرد پرسید درمورد Header&footer
تقویت کننده های عملیاتی رو توضیح بده مشخصات و مزیت هاش
مدار انتگرال گیر بکش با تقویت کننده عملیاتی
فیلد باس Fieldbus چیه توضیح بده
پروتکل هارت Hart رو توضیح بده
نحوه کارشون چجوریه
فرق بین فیلدباس و هارت
FSK
وسایل اندازه گیری دما.
ترموکوپل رو توضیح بده نحوه کارش و انواعش رو بگو
RTD
فرق بین ترموکوپل و RTD
انواع سیستمهای کنترل رو بگو و چندتاش رو گفت توضیح بده
کنترل پنوماتیک چجوریه کنترل هیدرولیک چیه و فرق بینشون و چرا مثلا جایی به جای هیدرولیکی از نیوماتیک استفاده میکنن
یه مثال زد داخل لوله استوانه ای مایع هست فشارشو چجور بدست میاریم
دوربین های مدار بسته
انواع خطاهای سیستم کنترل
بقیش یادم نمیاد…یه چندتا سوال سخت هم پرسیدن ک یجورایی توش موندم و ناقص جواب دادم اگه یادم اومد میگم…
یه سوال هوش داد:
35،41،41،48،48،56،56
عدد بعدی میخواست که گفتم 65
روانشناس یه سوال دیگه هم پرسید گفت اگه قبول بشی باتوجه به تخصص و علاقه و گرایشت اگه جایی یا واحدی که میخوای بری نفرستنت و بگن برو قسمت دیگه چیکار میکنی؟ جواب ک دادم چند بار تاکید کرد پس علاقه ات چی؟؟تخصصت چی؟؟ هدفت چی؟؟ گفتم مشکلی ندارم و وقتی مدیریت دستور بده میرم و سعی میکنم هر قسمتی رفتم تخصص اون رو زود یاد بگیرم و برای رسیدن به اهداف شرکت تلاش کنم و هدف اصلی پیشرفت شرکت هست برای رسیدن به اهداف مورد نظر.
(شاید عده ای بگن من نمیرم چون تخصصم نیست و …اما نظر واقعی من اینه و اگه همین جریان برام اتفاق بیوفته همین کارو میکنم).
مصاحبه زبان عمومی هم که شخص محترم و خوش اخلاقی بود و واسه همه تقریبا یجور بوده.(ترجمه متن به فارسی،چند سطر انگلیسی درمورد خودت یا هر چیز دیگه ای، ریدینگ یه پاراگراف از کتابی ، و جواب دادن به تعدادی سوال درمورد خودت و سوالات روزمره زندگی…)
همینا یادم بود..ادمین لطفا بزارش توی صفحه سوالات مصاحبه کاربران، شاید در آینده بدرد کسی خورد . ممنونم.
برای همتون آرزوی موفقیت میکنم دعا میکنم قبول بشین برای منم دعا کنین.
نویسنده: ehsan y (مشاهده تجربه)
نویسنده : ehsan y تاریخ ارسال : چهارشنبه 12 تیر 98 ساعت ارسال : 10:22 کد دیدگاه : 2382612
سلام دوستان، خوبید؟ امروز من اولین نفری بودم که تو hse مصاحبه داد، من ٧ سال سابقه دارم، اصلا سوال تخصصی نپرسیدن، صرفا روانشناسی بود، برای کسی بوده که اینجوری باشه؟ اولش گفت ارشد داری یا نه، بعد گفت عنوان تز کارشناسیت چی بود، گفتی میری لاوان؟ با لاوان مشکلی نداری؟ داستان همکار معتاد و رئیس معتاد هم پیش اومد که منم گفتم گزارش میدم
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده : ناشناس تاریخ ارسال : جمعه 07 تیر 98 ساعت ارسال : 11:27 کد دیدگاه : 2374655
سلام پسرا
مصاحبه ی من با شما ها فرق داره و از رشته ی من کم تعداد میخواستن که همه رو تو یه روز مصاحبه گرفتن پس سوالایی که پرسیدن از درس و کارآموزی به دردتون نمیخوره
اما خوب گوش بدید ببینید چی میگم
آقا محمد که تو لاوان کار میکنن گفتن بیشتر از معلومات درسی براشون کنترل استرستون مهمه
واقعا من اون روز بهش پی بردم
کتاباتونو بزارید کنار چون همون معلوماتی که دارید کافیه حتی اگر کم باشه
حتی اگر نتونید به سوالات پاسخ بدید فهمیدید چی میگم؟
فقط و فقط روی کنترل استرستون تمرکز کنید با لبخند و قشنگ وارد بشید و سلام کنید
یه عطر ملایمی هم که بوی خوب بدید بزنید عطر تند و تیز نزنید ها که نشانه ی حجومه و همون اول ردت میکنن
لباس رنگ روشن بپوشید یه رنگ کامل نبوشید یه پیرهن آستین بلند قشنگی که به تنتون ست بشه
و شلواری که قشنگ باشه بهتون حتی اگر جین باشه
و بعدش زبان زبان زبان براشون خیلی مهمه روی زبان تمرکز کنید و بهتون بگم که در حد دبیرستانه
یا الله یا محمد یا علی
خدا به هممون کمک کنه
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده : ناشناس تاریخ ارسال : پنجشنبه 06 تیر 98 ساعت ارسال : 21:24 کد دیدگاه : 2374180
سلام من امروز مصاحبه دادم
ولی خیلی استرس داشتم
از خود لاوان هم که چیکار میکنه یه چیزهایی بدانیم و بلد باشین
ازمن راجع بش پرسید که میدونی کارش چیه؟
میتونی خانواده ات رو ول کنی و بیای اونجا ۱۴روز بمونی؟
میدونی هوای اونجا چجوریه میتونی اونجا کارکنی؟
از سابقه کاری مکانیکی م خیلی پرسید؟
از کارآموزی هم پرسید؟
پس خوب توی ذهن خودتون مرور کنین و پرقدرت و با اعتماد به نفس صحبت کنید
یکی هم ازم پرسید اگه هم کارت دزدی کنه و تو هم متوجه بشی که دزدی میکنه چیکار میکنی؟ و یکی دیگه هم پرسید گفت اگه اون قسمت نخواست و بهت احتیاجی نداشت و گفتن اینجا لازمت نداریم برو حراست میری؟منم گفتم نه
یه تست هوش هم بهم داد که از بس استرس داشتم نتونستم بهش جواب بدم
الان جوابش دادم
چهارتا عدد گذاشت که اولیش +۱۷شده بود بعد +۷۱ یعنی برعکس هم که جواب ندادم
،….،۱۱،۲۸،۹۹،۲۳۷
یکی هم فقط زوم کرده بود فقط نگاهم میکرد
و هیچ سوالی نپرسید
جو عالی بود من یه کم استرس داشتم
زبان هم یه متن آسون یه آقای فوق العاده می ذاره جلوتون تا ترجمه کنین
بعد میگه چند خط در مورد خودت بنویس
و چندتا سوال روزمره ازتون می پرسه آسون بود
توروخدا برام دعا کنین
نویسنده: مسعود (مشاهده تجربه)
نویسنده : مسعود تاریخ ارسال : چهارشنبه 05 تیر 98 ساعت ارسال : 16:55 کد دیدگاه : 2372238
رشته شیمی کاربردی اینا رو از من پرسید
اندیکاتور چیه؟
درباره پیپت و وسایل ازمایشگاه پرسید وعدد های رو پیپت
محلول سازی پرسید
روش های حجم سنجی
دستگاه جذب اتمی چیه
فرق بین جذب اتمی و نشر اتمی
برش های نفتی
ازمایشهای برش های نفتی چیه
نام دستگاه های اندازه گیری در
ازمایشگاه نفت
فرق پمپ با کمپرسور
انواع مبدل ها
BoD&coD در تصفیه
تکفام ساز چیه
TDS&Tss در تصفیه چیه
کاتالیست های نفتی چیه
نقطه اشتعال چیه
از هر چی دم دستشون بود پرسیدن.ی متن در حد چند خط هم دادن بخوننن گفتم توضیح بده درباره چیه که درباره خوردگی توی برج ها بود .
اینو برای بچه های کاربردی نوشتم واسه دوستانی که در اینده مصاحبه دارن چون متاسفانه دیدم توی مصاحبه ها هیچ کدوم از بچه های کاربردی چیزی از مصاحبه نمیگن.
نویسنده: ح چ (مشاهده تجربه)
نویسنده : ح چ تاریخ ارسال : دوشنبه 3 تیر 98 ساعت ارسال : 20:58 کد دیدگاه : 2368791
مهندسی شیمی
سوالایی که از من پرسیدن
– انواع روشهای انتقال جرم
– معادله دارسی
– Critical point
– انواع ولوها و چه نوع ولوی برای کنترل یه جریان مناسبه
– قانون هنری
– معادله اویلر
– نحوه تعریف کردن ترکیب نفت در هایسیس
– فشار بخار بنزین مهمه؟ چرا؟ اگه قراره تنظیم بشه کجا تنظیم میشه؟
– معادله واندروالس چیه؟
– 6، 7 تا سوال هم از واحد پالایشگاهی که الان توش کار میکنم پرسیدن
– تست هوش
– متن انگلیسی
– و سوالایی در مورد اینکه توی هوای گرم لاوان میتونی کار کنی، چرا میخوای بیای لاوان و …
– بعد از این مرحله هم مصاحبه زبان
نویسنده: سعید (مشاهده تجربه)
نویسنده : سعید تاریخ ارسال : دوشنبه 3 تیر 98 ساعت ارسال : 19:42 کد دیدگاه : 2368636
سلام
سوالاتی که از من پرسیده شد
موازنه جرم و انرژی رو شرح بده
ibp_fbp چی هستن
پروفایل دما تو برج تقطیر رسم کن
دمای تر و دمای خشک تعریف کن
sensible heat_latent heat
انواع راکتور-توضیح پی اف ار
روابط ماکسول
سیالات نیوتونی
سیال بینگهام
molecular sieve
entrainment_weeping و سینی مناسب برای جلو گیری از weeping
msds
فرق hazard و danger
hazop
پروژه و کاراموزی به صورت مفصل
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده : ناشناس تاریخ ارسال : دوشنبه 3 تیر 98  ساعت ارسال : 04:14 کد دیدگاه : 2366877
مصاحبه کننده ها دنبال این نیستن که شما چندین جای مختلف سابقه کار داشته باشین یا با انواع نرم افزار کار کرده باشین بیشتر حس کردم واسشون این مهمه که شما همون مقدار کمی هم که رزومه دارین عمونو صفر تا صد مسلط باشین نفری سمت راستم که فکر میکنم رییس منابع انسانی بود دنبال این بود که دیگه چه مهارتهایی رو بلدم میخواست ببینه ادم تک بعدی هستم یا نه منم گفتم بازارهای مالی اشنایی دارم و کار کردم بعد چند دقیقه ای راجب بورس بحث کردیم، دو تا تست هوش نسبتا راحت هم در خلال سوالات میپرسن دو تا سوال هم روانشناس میپرسه میخواد ببینه ادم نرمال و متعادلی هستین یا نه، خب سوالاتی که از من پرسیده شد:
1. فلادینگ و علت بوجود امدنش
2. لیچینگ
3. لوپ cascade
4.تایپ و اجزای سینی های برج
5.clearance در سینی ها
6.دارسی ویسباخ
7.natural gas و تفاوتش با بخار
8.flue gas
9.off gas
10.نقطه شبنم
11.عدد شروود و ناسلت
12.قانون رائولت
و کلی سوال از واحدی که کار کردم پرسیدن ی متن تخصصی هم میگن بخون که نسبتا راحت بود
نویسنده: محمد (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمد تاریخ ارسال : یکشنبه 02 تیر 98 ساعت ارسال : 20:51 کد دیدگاه : 2366340
سلام دوست عزیز. از من یک دنباله اعداد پرسیدن و ۴ تا عدد روی کاغذ نوشت گفت بعدیش چند میشه. یکی دیگه نسبت فامیلی بود که دقیق یادم نیست ولی میگفت اگر فلانی با فلانی رابطشون این باشه بعد فلانی با نفر اول چه نسبتی داره. یه همچین چیزی بود و تنها سوالی بود که خودم جواب ندادم. و مثلا از سایر دوستان پرسیده بود مثلا ۱۱ ماه میشه شنبه و ۲۲ میشه چند شنبه و در این حد بود کلا. ولیاون دنباله اعداد معمولا پرسیده بود از بیشتر بچه ها. البته اعدادش را تغییر میده. یا حق
نویسنده: مهندسی شیمی (مشاهده تجربه)
نویسنده : مهندسی شیمی تاریخ ارسال : یکشنبه 02 تیر 98 ساعت ارسال : 19:54 کد دیدگاه : 2366226
یه توضیحات جامعی میدم در مورد مصاحبه ، انشالله که برای دوستان مفید بوده باشه . اول سعی کنین سر ساعتی که بهتون گفتن حضور داشته باشین . ابتدای کار یه فرم بهتون میدن که پر کنین ( در مورد سابقه کار و دوره هایی که رفتین و نرم افزارهایی که بلدین و …) . سعی کنین دقیقا چیزایی که کامل بلدین رو بنویسین .( هممون میدونیم که خیلی از دوره هایی که رفتیم رو کامل مسلط نیستیم .) توی مصاحبه ، دقیقا از همون فرمی که پر کردین میپرسن . فرایند مصاحبه ۲ قسمت داره . مصاحبه فنی و زبان که توی ۲ تا اتاق جداگونس . توی اتاق مصاحبه فنی ، حدود 6 نفر نشستن که همه ، نفرات رده بالای شرکتن . 4 تاشون هم رشته ای بودن و سوال تخصصی میپرسیدن ، یکیش روانشناس بود و یکی هم که بغل دستت میشینه ، هیچی نمیگه کلا .
اولش روانشناس ازت میخواد که خودتو معرفی کنی که معرفیت باید مشابه همون فرم رزومه ای باشه که پر کردی . متناسب با معرفی ای که از خودت میکنی و فرم رزومه ای که اول کار نوشتی ، تا اخر مصاحبه سوال پرسیده میشی( قبل از ورودت ، پرونده و رزومتو میخونن بعدش میری داخل اتاق ) . مثلا من که سابقه کار داشتم ، در مورد کارم بیشتر پرسیدن و البته ارتباطش با درسای دانشگاه .
مثلا گفت انواع مبدل هارو بگو
پروفایل دماییش رو بکش
ضریب ژول تامسون و کاربردش
در مورد پروژه لیسانس
یه متن انگلیسی در مورد یه مبحث ترمودینامیکی داد و گفت بخون و توضیح بده
در مورد سیالات پرسید
خلاصه هرکدوم در مورد یه کتاب دانشگاهی و کاربردش توی صنعت میپرسن .
راحت باشین چون حدود نیم ساعت سوال میپرسن .
روانشناس هم چن تا سوال میپرسه . مثلا یه صفت خوب و یه صفت بد خودتو بگو . کتاب میخونی ? ورزش میکنی ? یه سوال هوش ساده هم میپرسه ( مشابه آزمونای استخدامی )
بعد از اون میرین سراغ زبان که یه متن میده میگه بخونش . یه متنو میده میگه ترجمه کن . یه برگه میده میگه در مورد خودت بنویس. بعدشم یکم مکالمه میکنین. کلش همین بود .
نویسنده: سعید (مشاهده تجربه)
نویسنده : سعید تاریخ ارسال : جمعه 31 خرداد 98 ساعت ارسال : 23:48 کد دیدگاه : 2362653
با سلام خدمت همه دوستان
مصاحبه شیراز به این نحو هست که دوتا اتاق هست یکیش تخصصی و یکیش زبان
تخصصی: شش نفرن و نفری تقریبا دوتا سوال میپرسن هرکدوم از یه درسی
من چون سابقه کار ندارم علمی ازم پرسیده شد
ترمو،سیالات،راکتور و نرم افزار و جرم ازم سوال شد
دوتا سوال هوش و دوتا سوال روانشناسی
سوالات سخت نبود نگران نباشید
از کاراموزی و پروژم خیلی سوال شد
این اتاق تقریبا 30 دقیقه طول کشید
زبان هم 4 بخش داشت که رایتینگ و مکالمه و ترجمه و ریدینگ داشت و خیلی آدم خوب و خوش برخوردی بود، نگران بخش زبان نباشید.
نویسنده: م.شیمی (مشاهده تجربه)
نویسنده : م.شیمی تاریخ ارسال : دوشنبه 27 خرداد 98 ساعت ارسال : 22:55 کد دیدگاه : 2355884
سلام
من یکشنبه مصاحبه رفتم.
اول تخصصی حدود نیم ساعت سوالای علمی و مربوط به کار مرتبط و کارآموزی میپرسن. فضاش خیلی دوستانه است. استرس نداشته باشید.
بعد هم مصاحبه زبانه، که تو یه اتاق جداست و مصاحبه کننده خیلی باحاله.
نگران نباشید، وارد اتاقشون بشید استرستون با دیدنشون میپره.
کاش همه رو میگرفتن ولی حیف که همه خوشحال بیرون نمیان از این قضیه.
موفق باشید
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده : ناشناس تاریخ ارسال : چهارشنبه 22 خرداد 98 ساعت ارسال : 17:12 کد دیدگاه : 2346197
سلام. دوستان من لیسانس شیمی و از قبول شدگان بندرعباس هستم وظیفه خودم دونستم تجربیاتم رو در اختیار شما عزیزان قرار بدم . اول به نحوه دعوت به مصاحبه توجه نکنید چون بودن در ازمون بندر که روز اخر رفتن مصاحبه و پذیرفته شدن و اینکه مصاحبه مثل ازمون کتبی نیست که بنشینی و دوباره کتابا رو دوره کنی شما روزی که برای مصاحبه میرید قبل از ورود به اتاق چند تا فرم پر میکنید که اطلاعات شخصی و سوابق کار باید درج بشه داخلش و کپی از تموم مدارک هم ازتون میگیرن ابتدا پرونده شما کاملا داخل اتاق مطالعه میشه و بعد شما داخل اتاق میشد پس دروغ ننویسید و داخل اتاق به هیچ وجه دروغ نگید چون دستتون رو میشه و تمره ازمون امتیاز بزرگی هست برای کسانی که سابقه کار ندارن چون اگه واقعا استرس نداشته باشی و با متانت به سوالات پاسخ بدی و استعداد رو تو وجودتون ببینن قطعا قبول میشید زبان انگلیسی حتما چند خطی که خودتون رو معرفی کنید بلد باشید چون تو اتاق مصاحبه اونا شش نفر و شما یه نفرید جو سنگینی داره پس رو مطالب تسلط داشته باشید تا بعد مصاحبه افسوس نخورید بچه‌های شیمی درباره پالایشگاه تحقیق کنید که چی هست کارش چیه نحوه استخراج نفت . واحدهای پالایشگاهی. برش های نفتی . نحوه بالا بردن عدد اکتان بنزین . و در مورد برج تقطیر تسلط داشته باشید در ضمن تو اتاق مصاحبه درمورد ورزش مورد علاقه یا چه کتابایی خوندی هم یه سوال میکنن و شاید تو روند مصاحبه چیزی بگن که عصبانی بشید در واقع می خوان خویشتن داری شما رو امتحان کنن پس عصبانی نشید و با متانت به سوالات پاسخ بدید نه بیشتر و نه کمتر.امیدوارم کمکی کرده باشم اگه مطالب به درد کسی خورد وقتی برای قبولی دعا میکنید مارو هم فراموش نکنید.یا حق
نویسنده: محمد (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمد تاریخ ارسال : یکشنبه 05 خرداد 98 ساعت ارسال : 23:25 کد دیدگاه : 2319907
ویک نکته دیگه اینکه اونجا امکان داره بپرسن اصلا راجب پالایشگاه لاوان چی میدونی؟ بد نیست که یه اطلاعاتی داشته باشین از جمله تولیداتش ، میزان خوراک و مختصر راجب واحدها. این خودش نشان دهنده اینه که طرف علاقه داشته که تحقیق کرده و من خودم شانسی خوندم ولی دقیق از من و چند نفر دیگه پرسیدن. و از طرفی اگر بدونن و حس کنن ادم ضعیفی هستی و نمیتونی جای سخت و دوری از خانواده تحمل کنی به هیچ وجه قبولت نمیکنن ما بودن نفراتی توی مصاحبه از دانشگاههای تهران و شریف و … یا سابقه کارای خوب توی شهرهای بزرگ ولی چون حس کردن طرف اینکاره نیست ردش کردن و شد ادم بدون سابقه و یا دانشگاه ازاد گرفتن. از طرفی دیگم مدارکی اگر دارین از دوره های اموزشی که رفتین حتما ببرین با خودتون. البته بشرطی که بلد باشین. مثلا طرف مدرک هایسی اورده بود و یا hse و … اما ۲ تا سوال ساده هایسیس بلد نبوده. پس اگر بلدین خوب ببرین اگر نه که نبرین بهتره. اینهایی که میگم نه واسه اینجا شامل هر مصاحبه ای میشه در هر جا. از لحاظ تیپ ظاهری هم طرف بود موهاش جوری درست کرده بود انگار ۳ ساعت ارایشگاه بوده یا کت شلوار گرون و … . سعی کنین یک تیپ ساده و خوب بزنین . اینهایی که میگم خداییش کسی به ما نگفت ولی من بدلیل اینکه ممنون خدا هستم بخاطر شرایطم دوس دارم کمکتون کنم. و حتما یه چیز دیگه اینکه یه سرچ توی گوگل بزنین و نوشته از لحاظ روانشناسی در مصاحبه کاری چیکار کنین مثلا چجور بشینین یا دستاتون توی چه حالتی باشه یا نحوه ورود و خروج به اتق مصاحبه و … که بد نیست بدونین مخصوصا واسه کسانی که بار اول و دومشونه. موفق باشید. یاحق
نویسنده: رفیق (مشاهده تجربه)
نویسنده : رفیق تاریخ ارسال : یکشنبه 05 خرداد 98 ساعت ارسال : 22:34 کد دیدگاه : 2319844
سلام بچه ها.من بندرعباس قبول شدم رشته برق.خواستم ی کمکی به همتون بکنم راجب مصاحبه.مصاحبه روزی ک‌ ما رفتیم خیلیا میرفتن تو به۵ دقیقه طول نمی کشید زود می اومدن بیرون و خیلیم خوشحال بودن.من خودم تا نوبتم شد عصر شد.اولین نکته ای که بهتون می خوام بگم این هست که اعتماد به نفس قوی داشته باشین سر جلسه مصاحبه.بعد راجب پروژه و‌کاراموزیتون خوب مسلط باشین.یه معرفی انگلیسی راحب خودتون و پروژتون در حد چند خط بنویسین و حفظ کنین برین سر جلسه.اگه هم سابقه کار دارین همش از اون واحدی که کار کردین سوال می پرسن.واسه رشته برق راجب پی ال سی و dcsو فیلد باس مطالعه کنین.جزوه کارگاه برق هم رو یه مطالعه کنید و نحوه راه اندازی موتور سه فاز رو بلد باشین.کلن به دانشگاه تاپ تو بندر عباس اهمیت زیادی دادن حتی سابقه هم ندارین نگران نباشین.خودمم حتی یه روز سابقه کار نداشتم.فقط اعتماد به نفس کامل داشته باشین و نترسین به هیچ وجه.انشالله تونسته باشم ی کمکی کرده باشم.التماس دعا.موفق باشین
نویسنده: محمد (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمد تاریخ ارسال : یکشنبه 05 خرداد 98 ساعت ارسال : 20:01 کد دیدگاه : 2319559
سلام. خب نتیجه اعلام شد و امیدوارم همه به حقشون رسیده باشند. از اینجا به بعد بحث مصاحبه هست. که دو دسته میشه کسانی که سابقه کار دارن و کسانی که ندارن. من خودم چون مهندسی شیمی بودم راجب مصاحبه رشته های دیگه نظر خاصی ندارم. اول اینکه از مباحث دروسی مثل سیالات و ترمو و حرارت و جرم و عملیات سوالاتی پرسیده میشه ولی نه از همش بسته به شانس یک سوال یا دوتا نهایتا از شمامیپرسن. مثلا میگه تبدیل واحدهای فشار بگو یا مثلا ضریب ژول تامسون چیه و یا از این سوالات و رابطه هاش نمیپرسن و بیشتر بحث مفهومیش واسشون مهمه هرچند رابطه هم بگین میفهمن قویتر هستین. بحث بعدی که باید بخونین و بدونین بحث صنعتیه کاره. انواع ولوها(شیرهای صنعتی) و انواع کمپرسور و انواع پمپها را حتما بخونین که احتمال داره بپرسند. و این واسه همه مشترکه. در اخر اونایی که سابقه کار مرتبط دارن باید راجب کاری که کردن توضیح بدن کامل و حالا اونهایی که ندارن مشکلی نداره معمولا از کاراموزی لیسانس میپرسن که کجا بودی و چه کارها کردی. پس کاراموزیتون را حتما مجددا مطالعه کنین مخصوصا اگر پالایشگاه بوده چون ریزتر میپرسن. در ادامه یک نفر دیگه هم از لحاظ روانشناسی زیر نظرتون داره از ابتدا و هم یک یا دو تا سوال هوش ساده همونجا ازتون میپرسه که بعضا حتی نیاز نیست یادداشتم کنین. کلا زمان ما ۴ نفر بودن که دو تاشون درسی پرسیدن یکیشون سابقه کار و یا کاراموزی و یکی روانشناسی و هوش. سعی کنین ریلکس باشین حتما و خیلی خوش برخورد جواب بدین و حتی اگر بلد نبودین خودتون نبازین چون اینها همه حرکاتتون زیر نظر دارن و قرارم نیست همه چیزو همه بلد باشن بیشتر میخوان بسنجن ببینن اصلا طرف بدرد کار توی شرایط سخت میخوره یا نه. دروغ به هیچ وجه نگین و سعی کنین تا جایی که میشه اگر سوال شخصی پرسیدن مثلا الان چیکار میکنی یا کجایی هستی یا با چی اومدی واسه مصاحبه یا از این قبیل سوالات خیلی راحت جواب بدین و اینهایی که من میشناسم همشون ادم های خوش برخوردی هستن و اونجا جوی واسه شما فراهم میکنن که سخت نگذره پس جای نگرانی نیست. پس بحث ظاهر مناسب داشتن اعتماد به نفس و خوشرویی بسیار مهمه. در ادامه کارتون که این اتاق تموم شد میرین اتاق بعدی که مربوط به زبان انگلیسیه. یه اقای فوق العاده خوب که انشالله واسه شما هم ایشون باشه و الان که همکار شدیم میفهمم چقدر ادم خوبیه از شما میخواد یه رزومه به انگلیسی از خودتون در حد یه پاراگراف روی کاغذ بنویسین و حتما سعی کنین از قبل یه رزومه از خودتون به انگلیسی تهیه کنین که اونجا هل نشین و رزومه خیلی ساده در حدی که اسمتون و تاریخ تولد و شهرتون و دانشگاهتون و کاری که میکنین و این چیزا باشه. بعد که نوشتین یک یا دو تا سوال ساده به انگلیسی میپرسی مثلا میگه اخر هفته ها تفریح چیکار میکنی؟ یا الان از کجا اومدی و سوالات ساده اینجوری و بعد هم انشالله میرین خونه. و یه نکته مهم دیگه اینه که توی مصاحبه از دادن جوابهای اضافی به شدت خودداری کنین و فقط جواب سوالی که میپرسن میدی نه بیشتر چون همون باعث میشه یه سوال دیگه ازت بپرسن که ندونی پس از اضافه گویی پرهیز کنین. حتما قبلش مطالعه و استراحت کافی داشته باشین. سوال بود من در خدمتم. موفق باشین. یا حق

تجربیات متفرقه

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی شرکت پالایش نفت لاوان در سال 1397 از سایر مراحل مصاحبه گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: محمد (مشاهده تجربه)
نویسنده : محمد تاریخ ارسال : دوشنبه 13 اسفند 97 ساعت ارسال : 09:00 کد دیدگاه : 2207405
سلام دوستان من اتفاقی بعد دو سال اومدم توی این سایت مجدد و از استخدامیای سال ۹۵ پالایشگاه لاوانم و یادمه این روزا و استرسها ما هم داشتیم و طبیعیه و من یه توضیح کلی میدم واسه راهنمایی دوستای عزیز و این سایت واقعا کمک میکنه و من چون مدیونشم کمک میکنم. در ابتدا بگم برای ما هم زدن پیمانکاری و وقتی اومدیم خودشون بدون هیچ درخواستی از طرف ما قرارداد معین کردن و مستقیم قرارداد سالانه با شرکت بسته میشه و احتمالا این دوره هم همینه. شرایط کاری ۱۴ روز استراحت و ۱۴ روز کار هست که در زمان حضور در منطقه خوراک و محل استراحت و پرواز رفت و امد با شرکت هست و هیچ هزینه ای ندارین. برای شروع حقوق تقریبا ۳.۵۰۰ حداقله. پروازها از دو شهر تهران و شیرازه و همه باید خودشون را به این دو شهر برسونن. دفترچه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی دارین و کلیه مزایا از جمله پاداشها و نفت کارت شاملتون مثل رسمیها میشه. توی دوره ما هم بچه های مهندسی شیمی هست و هم تعداد محدود نفت و هم تعداد محدود صنایع شیمیایی. و در کل اینجا یک جو دوستانه داره و واقعا نفرات زحمت کش و با سواد کم نیستن و در کل خدا راشکر من راضیم و اینکه فقط اگر میتونین شرایط گرما در تا بستان را تحمل کنین بیاین وگرنه دوره ما حدود ۵ نفر انصراف دادن به دلیل عدم تحمل شرایط. و واسه منابع ازمون راهیان ارشد و پوران پژوهش عالیه و من با این دو تا قبول شدم. وقت بزارین و جوابشو بگیرین. اینجا هم این نفرات برای واحدهای پالایشی تحت لیسانس و ابو بخار و ازمایشگاه و تقطیر و مخازن نیرو میخواد. و لاوان جز محدود جاهایی هست که وقتی به مصاحبه رسیدین میبینین برخلاف خیلی جاها که ازمون دادین توی مصاحبه واقعا نفرات برجسته انتخاب میشن و پارتی بازی نداره و خدا شاهده که خیلی از ما ها حتی اسم لاوانم نشنیده بودیم و اینجا از همه ایران از تبریز و مشهد و شمال تا جنوب دور هم مثل یک خانواده کار میکنیم و بیشتر بچه های شیراز و استان فارس هستیم. امیدوارم توانسته باشم راهنمایی خوبی کرده باشم. با تشکر از ادمین عزیز. امیدوارم به حقتون برسین. یا حق

معرفی کتاب‌های مصاحبه

واحد آموزش ایران استخدام جهت کسب آمادگی شما کاربران عزیز در جلسات ارزیابی تکمیلی (مصاحبه) کتاب‌هایی جامع شامل تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی آماده نموده‌ است.

دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی

سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه حضوری و گزینش

صفحات مرتبط

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1291903
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k