• ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
  • 1k نظر «نمایش»

استخدام قوه قضاییه - سال ۱۴۰۰

استخدام قوه قضاییه - سال ۱۴۰۰

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۶ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

آگهی استخدام قوه قضاییه

جهت ورود به صفحه جامع استخدام قوه قضاییه اینجا کلیک نمایید

اطلاعیه و اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام کادر اداری

خبر 2 آبان 1401: به اطلاع پذیرفته‌شدگان مرحله کتبی آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه (سال 1400) می‌رساند با توجه به اتمام فرآیند بررسی مدارک و مصاحبه تخصصی و علمی پذیرفته‌شدگان ، نتایج پایانی این آزمون در بخش «اعلام نتایج نهایی» پروفایل کاربری داوطلبان قابل مشاهده می‌باشد.
داوطلبانی که به عنوان پذیرفته شده اصلی انتخاب شده‌اند، به منظور طی مراحل گزینش، از طریق دادگستری ذیربط با آنها تماس گرفته خواهد شد. داوطلبان پذیرفته نشده نیز چنانچه به نمره مصاحبه خود اعتراض دارند، می‌توانند در بازه زمانی 7 تا 10 آبان ماه 1401 اعتراض خود را به دادگستری استان ارسال نمایند.
در اطلاعیه صادر شده از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، مدیرکل امور اداری و کارگزینی کارکنان اداری قوه قضائیه عنوان کرد: با توجه به ارسال اسامی کلیه پذیرفته شدگان نهایی (یک برابر ظرفیت) به هسته های گزینش استان ها، متعاقباً از پذیرفته شدگان از سوی مراجع یاد شده به منظور تشکیل پرونده گزینشی و سیر مراحل مربوطه دعوت بعمل خواهد آمد.

مشاهده اطلاعیه

جهت مشاهده نتایج نهایی کلیک نمایید

اطلاعیه تکمیل اطلاعات جهت بهره مندی از قانون حمایت از خانواده

خبر 12 مرداد 1401: به استناد بند ب ماده 15 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جهت اطلاع از شرایط داوطلبان متناسب با این قانون، در پروفایل داوطلبان بخشی به نام اطلاعیه شماره 4  تعبیه گردیده است تا داوطلبان نسبت به ویرایش اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
زمان تکمیل اطلاعات صرفًا تا پایان روز جمعه 14 مرداد ماه 1401 خواهد بود. لذا عدم مراجعه داوطلبان در محدوده زمانی به منزله انصراف از انجام این ویرایش، و عدم تمایل نسبت به استفاده از امتیازات متعلقه تلقی خواهد شد.
با توجه به درخواست جمعی از داوطلبان جهت ثبت اطلاعات مورد نیاز، در این بازه زمانی امکان ثبت اطلاعات تاهل برای تمامی داوطلبان فراهم شده است. 

مشاهده اطلاعیه

 اطلاعیه امتیاز تاهل و فرزند برای افراد شرکت کننده در آزمون

خبر 25 تیر 1401: به استناد بند ب ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب 27 مهرماه 1400 ،جهت اطلاع از شرایط داوطلبان متناسب با این قانون، در پروفایل داوطلبان بخشی به نام اطلاعیه شماره 4  تعبیه گردیده است تا داوطلبان نسبت به ویرایش اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
اطلاعات مورد نیاز مربوط به شرایط داوطلب در زمان برگزاری آزمون (20 اسفند 1400) بوده و اطلاعات خوداظهاری داوطلبان باید بر اساس تاریخ مذکور ثبت گردد . بنابراین لازم است داوطلبان با لحاظ نمودن این مورد اقدام به تکمیل اطلاعات نمایند.
زمان تکمیل اطلاعات صرفًا تا پایان روز یکشنبه 26 تیرماه 1401 خواهد بود. لذا عدم مراجعه داوطلبان در محدوده زمانی به منزله انصراف از انجام این ویرایش، و عدم تمایل نسبت به استفاده از امتیازات متعلقه تلقی خواهد شد.

مشاهده اطلاعیه

ابطال شرط 10 سال خدمت برای پذیرش در آزمون

خبر 18 تیر 1401: به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری مهر، بند ۲ بخش دوم دفترچه راهنمای آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه (اسفندماه ۱۴۰۰) که متضمن وضع شرط ارائه تعهد کتبی مبنی بر ۱۰ سال خدمت در محل جغرافیایی موردتقاضای داوطلب است، باطل شد. ادامه خبر...

تجربیات کاربران از مصاحبه استخدامی

 ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم، صفحه تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی قوه قضاییه سال 1400 ارسالی از طرف کاربران ایجاد گردید. مشاهده تجربیات کابران

اطلاعیه های استان ها

 ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم، اطلاعیه تحویل مدارک پذیرفته شدگان آزمون استخدام کادر اداری قوه قضاییه استان های اعلام شده در جدول ذیل لیست شده است. در صورت انتشار اطلاعیه سایر استانها در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

اطلاعیه های استانی استخدام قوه قضاییه
ردیف نام استان اطلاعیه ها
1 اطلاعیه قوه قضاییه آذربایجان شرقی اطلاعیه 6 تیر 1401
اطلاعیه 22 اردیبهشت 1401
2 اطلاعیه قوه قضاییه اصفهان اطلاعیه 3 آبان 1401
اطلاعیه 24 اردیبهشت 1401
3 اطلاعیه قوه قضاییه چهارمحال و بختیاری اطلاعیه 24 اردیبهشت 1401
4 اطلاعیه قوه قضاییه خوزستان اطلاعیه 22 اردیبهشت 1401
5 اطلاعیه قوه قضاییه فارس اطلاعیه 26 اردیبهشت 1401
6 اطلاعیه قوه قضاییه کرمان اطلاعیه 1 اردیبهشت 1401
7 اطلاعیه قوه قضاییه گیلان اطلاعیه 22 اردیبهشت 1401
8 اطلاعیه قوه قضاییه هرمزگان اطلاعیه 24 اردیبهشت 1401
9 اطلاعیه قوه قضاییه تهران اطلاعیه 31 اردیبهشت 1401

نمونه کارنامه های آزمون قوه قضاییه سال 1400

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ صفحه نمونه کارنامه های داوطلبان آزمون استخدام قوه قضاییه در سال 1400 ارسالی از طرف کاربران منتشر گردید. مشاهده نمونه کارنامه ها

اعلام نتایج آزمون

خبر 6 اردیبهشت 1401: ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای شما کاربران عزیز به اطلاع می رسانیم؛ كارنامه نتایج اولیه آزمون بر روی سامانه قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با استفاده از كد ملی و كد رهگیری، پس از ورود به قسمت پروفایل، به كارنامه خود دسترسی داشته باشند.
شایان ذكر است آن دسته از داوطلبانی كه در بخش «نتیجه نهایی آزمون کتبی» کارنامه آنان، عبارت «دعوت به مرحله بررسی مدارک» را ملاحظه می‌كنند، به عنوان پذیرفته‌شده مرحله آزمون کتبی شناخته شده و زمان و مکان مرحله بررسی مدارک آنان، توسط قوه قضائیه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جهت بازیابی کدرهگیری کلیک نمایید
جهت مشاهده نتایج آزمون کلیک نمایید

 اطلاعیه زمان اعلام نتایج

خبر 23 فروردین 1401: با توجه به سوالات برخی از داوطلبان محترم در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی کادر قوه قضاییه، به اطلاع می‌رساند نتایج آزمون کتبی، هفته اول اردیبهشت ماه از طریق پروفایل کاربری داوطلبان اعلام خواهد شد.

اطلاعیه زمان اعلام نتایج - منابع مصاحبه

خبر 20 اسفند 1400: آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه که امروز صبح (20 اسفند 1400) در 59 شهر و مرکز استان و 274 حوزه برگزار شد و به طور متوسط در هر حوزه 400 نفر شرکت کردند.
نتایج آزمون کتبی در دو ماه نخست سال 1401 اعلام خواهد شد و مراحل بعدی فرایند جذب از جمله استعلام‌ها و گزینش تا پایان سال 1401 صورت گیرد.
از 104 هزار داوطلب شرکت کننده 20 هزار نفر با اولویت‌های علمی که بیشترین نمره از 100 نمره را در آزمون کسب کنند انتخاب می‌شوند تا وارد فرآیند‌های بعدی استخدام از جمله استعلام، استخبار و گزینش و در نهایت مصاحبه روانشناسی شده و از این تعداد 9 هزار و 600 نفر استخدام دستگاه قضایی می‌شوند؛ پنجاه درصد از داوطلبان این آزمون خانم هستند این ظرفیت خوبی برای رعایت عدالت شغلی میان آقایان و خانم ها است.
شایان ذکر است علاوه بر موارد اعلامی از سوی معاون قوه قضائیه، علی اکبر والی مدیر مرکز آزمون سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه نیز امروز اعلام کرده است: نتایج آزمون استخدامی قوه قضاییه در اردیبهشت ماه سال آینده اعلام خواهد شد.
پیگیر اخبار و اطلاعیه های لحظه ای در خصوص اعلام نتایج آزمون استخدام قوه قضاییه از طریق کانال، اینستاگرام و سایت "ایران استخدام" باشید. داوطلبان گرامی میتوانند اطلاعات و تجارب خود را در رابطه با نحوه برگزاری آزمون استخدامی و مصاحبه و گزینش در همین صفحه "بخش نظرات انتهای صفحه" اعلام نمایند.

لینک های مفید و مرتبط:

دریافت کارت آزمون

خبر 17 اسفند 1400: ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم، لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه فعال گردید. زمان برگزاری آزمون 20 اسفند 1400 می باشد.

جهت مشاهده باجه های رفع نقص کلیک نمایید
جهت بازیابی کدرهگیری کلیک نمایید

جهت دریافت کارت آزمون کلیک نمایید

اطلاعیه تخصیص سهمیه شورای حل اختلاف

خبر 12 اسفند 1400: ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای شرکت کنندگان آزمون استخدام کادر اداری قوه قضاییه به اطلاع می رسانیم؛ سهمیه پیش‌بینی شده برای اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف سراسر کشور جهت مشاهده و ویرایش محل شغل مورد تقاضا، تعیین و ابلاغ می گردد. قابل ذکر است سهمیه مذکور، صرفاً در رشته شغل‌ها و محل جغرافیایی تعیین شده، قابل اعمال بوده و سهمیه‌ای برای اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف که شغل‌محل‌هایی غیر از موارد مندرج در جدول را انتخاب کرده باشند، در نظر گرفته نخواهد شد.
این افراد می توانند از ساعت 23 روز پنجشنبه 12 اسفند ماه 1400 تا ساعت 23 روز یکشنبه 15 اسفند ماه با مراجعه به پروفایل خود در سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی نسبت به ویرایش احتمالی اقدام نمایند. 

جهت مشاهده متن کامل اطلاعیه کلیک نمایید

جهت ویرایش اطلاعات کلیک نمایید

اصلاحیه و تغییر زمان آزمون

خبر 2 اسفند 1400: به اطلاع داوطلبان آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه میرساند ، به منظور ایجاد شرایط مناسب جهت حضور داوطلبان محترم در آزمون و بر اساس هماهنگی به عمل آمده با قوه قضائیه، زمان برگزاری آزمون روز جمعه 20 اسفند ماه 1400 تعیین شده است. لذا با توجه به تغییر زمان برگزاری آزمون، داوطلبانی که متقاضی تغییر استان محل برگزاری آزمون میباشند، میتوانند با مراجعه به پروفایل خود در روز پنجشنبه 5 اسفندماه 1400، نسبت به ویرایش استان محل برگزاری آزمون، اقدام نمایند. همچنین پیرو انتشار اصلاحیه و اضافات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون، بر اساس هماهنگی به عمل آمده با قوه قضائیه و با توجه به تغییرات جزیی ایجاد شده در مفاد آزمون تخصصی برخی از مشاغل، بدینوسیله جدول نهایی مفاد آزمون تخصصی مشاغل این آزمون به شرح زیر (بخش مواد آزمون تخصصی) اعلام میگردد. 

مشاهده فایل مواد تخصصی آزمون

ظرفیت جذب استان ها در آزمون قوه قضاییه

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی، در این بخش آخرین اخبار مهم منتشر شده در خصوص تعداد جذب آزمون استخدامی قوه قضاییه در سال 1400 به تفکیک هر استان را اطلاع رسانی می نماییم.

در صورت انتشار در خصوص تعداد جذب سایر استانه ها در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

اصلاحیه دفترچه آزمون

خبر 27 بهمن 1400:  سایت ایران استخدام پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه، بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان شرکت در امتحان مذکور میرساند؛ با توجه به اعلام قوه قضاییه، اصلاحات و اضافات ذیل در سامانه ثبت نام صورت گرفته است:

  1. در شرایط احراز شغلهای زیر، موارد زیر اضافه شده است:
    -تقریرنویس
    «لیسانس علوم سیاسی» اضافه گردیده است.
    «لیسانس حقوق» اضافه گردیده است.
    -متصدی امور دفتری
    «لیسانس حقوق» اضافه گردیده است.
    -کارشناس حقوقی
    «لیسانس حقوق» اضافه گردیده است.
  2. تغییر جزئی در مفاد آزمون تخصصی برخی از مشاغل
    با توجه به تغییر شرایط احراز برخی از مشاغل و احتمال تغییرات جزئی در مواد آزمون اختصاصی، فایل نهایی مواد آزمون روز دوشنبه 2 اسفند ماه 1400 مجدداً در صفحه اول سامانه بارگذاری خواهد شد.

توجه مهم: کاربران گرامی برخی اصلاحات در دفترچه آزمون استخدامی قوه قضاییه در سال 1400 اعمال شده است. لطفا قبل از ثبت نام شرایط و دفترچه راهنمای جدید آزمون استخدام قوه قضاییه را مطالعه نمایید.
بخشی از اصلاحات:
- اضافه رشته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار/ سخت افزار) به رشته شغلی ماشین نویس
- تغییرات در بخش منابع آزمون و ...


خبر 30 بهمن 1400: اطلاعیه جدید آزمون استخدام قوه قضاییه در سال 1400
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم، مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدام قوه قضاییه به اتمام رسیده است و داوطلبانی که نسبت به خرید توکن ثبت‌نام اقدام کرده و هنوز ثبت‌نام خود را نهایی نکرده‌اند، تا ساعت 14 روز شنبه 30 بهمن‌ فرصت ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات وجود دارد.
همچنین داوطلبان محترم ایثارگر که متقاضی تغییر در سهمیه ایثارگری 25 درصد خود هستند، تا ساعت 14 روز 30 بهمن‌ فرصت تغییر شرایط در سامانه سجایا و ویرایش اطلاعات خود در سامانه را دارند.


خبر 29 بهمن 1400: تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدام قوه قضاییه
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما متقاضیان شرکت در آزمون استخدام کادر اداری قوه قضاییه به اطلاع می رسانیم، مهلت ثبت‌نام تا پایان روز جمعه 29 بهمن‌ 1400 تمدید گردید.
داوطلبین لازم است پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و همچنین بررسی اصلاحیه دفترچه راهنما، نسبت به ثبت‌نام جهت شرکت در آزمون فوق اقدام نمایند. 


اصلاحات و تغییرات دفترچه تا بدین لحظه

اصلاحیه 27 بهمن 1400:  سایت ایران استخدام پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه، بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان شرکت در امتحان مذکور میرساند؛ با توجه به اعلام قوه قضاییه، اصلاحات و اضافات ذیل در سامانه ثبت نام صورت گرفته است:

  1. در شرایط احراز شغلهای زیر، موارد زیر اضافه شده است:
    -تقریرنویس
    «لیسانس علوم سیاسی» اضافه گردیده است.
    «لیسانس حقوق» اضافه گردیده است.
    -متصدی امور دفتری
    «لیسانس حقوق» اضافه گردیده است.
    -کارشناس حقوقی
    «لیسانس حقوق» اضافه گردیده است.
  2. تغییر جزئی در مفاد آزمون تخصصی برخی از مشاغل
    با توجه به تغییر شرایط احراز برخی از مشاغل و احتمال تغییرات جزئی در مواد آزمون اختصاصی، فایل نهایی مواد آزمون روز دوشنبه 2 اسفند ماه 1400 مجدداً در صفحه اول سامانه بارگذاری خواهد شد.

توجه مهم: کاربران گرامی برخی اصلاحات در دفترچه آزمون استخدامی قوه قضاییه در سال 1400 اعمال شده است. لطفا قبل از ثبت نام شرایط و دفترچه راهنمای جدید آزمون استخدام قوه قضاییه را مطالعه نمایید.
بخشی از اصلاحات:
- اضافه رشته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار/ سخت افزار) به رشته شغلی ماشین نویس
- تغییرات در بخش منابع آزمون و ...


ظرفیت جذب استان ها در آزمون قوه قضاییه

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی، در این بخش آخرین اخبار مهم منتشر شده در خصوص تعداد جذب آزمون استخدامی قوه قضاییه در سال 1400 به تفکیک هر استان را اطلاع رسانی می نماییم.

در صورت انتشار در خصوص تعداد جذب سایر استانه ها در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.


آگهی آزمون استخدام کادر اداری قوه قضاییه

آگهی 18 بهمن 1400: قوه قضائیه در نظر دارد به استناد بند ث ماده 113 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و موافقت اصولی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، تعداد 9600 نفر از افراد واجد شرایط سراسر کشور را از طریق برگزاری آزمون و انجام مراحل گزینش و مصاحبه به منظور خدمت در دادگستری کل استانها به صورت پیمانی استخدام نماید. مهلت ثبت نام تا 28 بهمن 1400 می باشد.
لذا کلیه متقاضیان، میتوانند در مهلت مقرر و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات موردنیاز، نسبت به ثبت نام جهت شرکت در آزمون فوق اقدام نمایند.  
نکته بسیار مهم

با عنایت به اینکه در راستای اختیارات ناشی از اصل 158 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، احتمال تغییر پست های سازمانی، تشکیلات و ساختار دادگستری های سراسر کشور وجود دارد و ممکن است برخی از پست های سازمانی دارای متقاضی استخدام، رشته شغل ها و یا حوزه های محل خدمت مندرج در این دفترچه، تغییر یابد، فلذا با یادآوری اختیارات ناشی از تبصره 4 ماده 45 قانون مدیریت خدمات کشوری (ناظر بر مقطع بدو ورود خدمت) و اینکه جذب، بکارگیری و انتصاب کارمندان و تغییر پست، شغل و محل خدمت آن ها بنا بر اقتضائات اداری و تمشیت مطلوب امور، از اختیارات مدیریت دستگاه اجرایی میباشد، به آگاهی میرساند در موارد فوق الذکر و در صورت حذف و یا تغییر پست سازمانی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون که دارای متقاضی جذب و استخدام میباشد، دستگاه قضایی، مختار است که در این مورد، پست بلاتصدی دیگری متناسب با مدرک تحصیلی و یا هم طراز در شهرستان مورد تقاضا و در صورت فقدان پست متناسب، از پست های شهرستان های همجوار به آنان اختصاص و متقاضیان در پستهای مورد نظر منصوب نماید. اطلاع از مفاد این اعلامیه به منزله اسقاط حق هرگونه اعتراض در این زمینه خواهد بود و متقاضیان موظف به تبعیت از تصمیم اخذ شده توسط دستگاه قضایی، در حدود قوانین و مقررات میباشند. 

شرایط عمومی استخدام قوه قضاییه

1-داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
2 -نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر.
3 -عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر.
4 -داشتن توانائی جسمی و روانی متناسب با شغل مورد درخواست و عدم ابتلا به بیماری های مسری به تشخیص پزشک قانونی یا پزشک معتمد دادگستری جمهوری اسلامی ایران.
5 -اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
6 -دارا بودن مدارک تحصیلی دانشگاهی و یا مدارک هم طراز(برای مشاغلی که مدارک هم طراز در شرایط احراز آنها پیش بینی شده است)
7 -التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
8 -نداشتن منع استخدامی در دستگاههای دولتی به موجب آراء مراجع قضائی و ذیصلاح.
9 -انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت دائم برای آقایان
10 -داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و بازنشسته باشند.
11 -به استناد ماده 94 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن، در زمان استخدام نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.
تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان انعقاد قرارداد پیمانی به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون میباشد.

شرایط اختصاصی استخدام قوه قضاییه

1 -داشتن حداقل بیست (20) سال تمام و حداکثر سن سی و پنج (35) سال تمام برای دارندگان مدارک فوق دیپلم و لیسانس و حداکثر سی و هشت (38) سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری.
تبصره 1:جانبازان، آزادگان، فرزندان شهداء، فرزندان جانبازان 25٪ و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای سابقه یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداکثر سن معاف میباشند.
تبصره 2 :مواد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد.
الف) پدر، مادر، همسر، خواهر و برادر شهید به میزان 5 سال
ب) داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند، به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
ج) میزان مدت خدمت ضرورت؛
2- اشتغال قبول شدگان از بدو استخدام در رشته شغلی پذیرفته شده و در منطقه جغرافیایی انتخابی حداقل به مدت ده (10) سال الزامی خواهد بود (در این مدت امکان انتقال و جابجایی پذیرفته به هیچ عنوان وجود نداشته و تعهد محضری لازم از قبول شدگان اخذ خواهد شد).
تذکر: ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن دانشنامه یا گواهینامه موقت تحصیلی و در مورد اتمام دوره خدمت ضرورت (تاریخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت کارت پایان خدمت) و همچنین در قسمت معافیت دائم (تاریخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم) آخرین روز ثبت نام میباشد.
ملاک عمل در محاسبه سن افراد، آخرین روز ثبت نام میباشد. 

مواد آزمون استخدامی قوه قضاییه

الف- مواد آزمون عمومی
مواد آزمون عمومی برای تمامی مشاغل عبارتند از :
1 .فّناوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL)
2 .زبان و ادبیات فارسی
3 .معارف اسلامی
4 .زبان انگلیسی عمومی
5 .اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
6 .هوش و توانمندیهای عمومی
تبصره: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سؤال های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
ب- مواد آزمون تخصصی
مواد آزمون تخصصی در جدول بخش نهم همین دفترچه به تفکیک مشاغل آمده است. مشاهده مواد آزمون تخصصی
     • دانلود نمونه سوالات استخدامی قوه قضاییه
تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینهای با ضریب یک (1) میباشند. ضمنًا به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

بخش چهارم: امتیازات و سهمیه های قانونی1. سهمیه ایثارگران

الف) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (25) درصد شامل

جانبازان

آزادگان

همسر و فرزندان شهدا  

همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر  

همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت  

پدر، مادر، خواهر و برادر شهید  

 

ب) ایثارگران سهمیه پنج (5) درصد شامل

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها  

همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها  

فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد  

فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت  

تذکر: مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
1 -معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود
2 -معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل
3 -معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران
براساس هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه های استخدامی از طریق شرکت در آزمون و رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر در هر یک از سهمیه های 25 درصد و 5 درصد براساس نمره مکتسبه در آزمون استخدامی بوده و پذیرفته شدگان جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و با رعایت سازوکارهای ذیل صورت میپذیرد:
1 -در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری با هماهنگی بنیاد شهید و امور ا یثارگران صورت میپذیرد.
2 -با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولی ن سهمیه 25 درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفًا باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران 25 درصد را انتخاب نمایند. در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوقالذکر به داوطلبان آزاد اختصاص خواهد یافت.
3 -ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی 25 درصد موضوع ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید گردد و در صورت عدم تأیید بنیاد مذکور مجاز به انتخاب شغل محلهای مشخص شده برای سهمیه یادشده نمی باشند.
4 -جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداکثر سن معاف میباشند. 
5 -کسب حدنصاب نمره آزمون برای مشمولین سهمیه 25 و 5 درصد ایثارگران تا سقف سهمیه، الزامی نمیباشد. بدیهی است درصورتیکه ایثارگران موضوع این سهمیه ها در شغل محل های سهمیه آزاد شرکت نمایند، کسب حدنصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.
6 -آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان ازکارافتاده کلی، آزادگان ازکارافتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه 25 درصد ایثارگران با کسب حدنصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداکثر سن بهره مند گردند.
7 -سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 5 درصد ایثارگران در دفترچه آزمون و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر برای اعمال سهمیه مذکور صرفًا باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران 5 درصد را انتخاب نمایند. در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوقالذکر به داوطلبان آزاد اختصاص خواهد یافت.
8 -استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی(25 درصد و 5 درصد) ایثارگران در صورت کسب حدنصاب آزمون، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفًا در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارک و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامی در همان شغل محل جنسیت صورت میپذیرد.
تذکرات مهم1- معرفی نهایی ایثارگران در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفًا از میان آن دسته از ایثارگران واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهم یه ایثارگران صورت گرفته باشد.
2 -درصورتیکه داوطلب ایثارگری بر اساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.
سهمیه معلولینجذب معلولین مورد تائید سازمان بهزیستی کشور، از محل سهمیه استخدامی (3 درصد از مجوزهای استخدامی موضوع ماده(7) قانون جامع حمایت از معلولان) صرفًا از طریق شرکت در آزمون، کسب حدنصاب و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول در همان شغل محل بر اساس نمره مکتسبه در آزمون و با رعایت سازوکارهای ذیل صورت میپذیرد:
1 -سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 3 درصد معلولین مورد تایید سازمان بهزیستی کشور در دفترچه آزمون مشخص و از سایر سهمیه های استخدامی مجزا گردیده است. داوطلبان معلول تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفًا باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه معلولان را انتخاب نمایند. در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر به داوطلبان آزاد اختصاص خواهد یافت.
2 -معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.
3 -بر اساس ماده (5) آیین نامه شماره 44178/88384 مورخ 1389/04/22 وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان مانع از مأموریت کاری آنها نباشد، بلامانع میباشد.
5 -استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی 3 درصد معلولین از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب در همان شغل محل جنسیت صورت میپذیرد.
تذکرات مهم1. معرفی نهایی معلولین در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفًا از میان آن دسته از معلولین واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه معلولین صورت گرفته باشد.
2 .درصورتیکه داوطلب معلول بر اساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.
بومی بودنداوطلب بومی فردی است که «متولد» یا «ساکن باسابقه ده سال سکونت» در همان شهرستان مربوط به شغل محل مورد تقاضا طبق بندهای زیر باشد.
1-شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد.
تذکر: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سال های مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد، ملاک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.
2 -استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت، به موجب تأیید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی بر اساس فرم مندرج در آگهی (ممهور به مهر نیروی انتظامی) پاسگاه یا کلانتری محل (در شهرستان مورد تقاضا) خواهد بود.
تبصره 1 : داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل موردتقاضا با تأیید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تأیید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه قرار گیرد.
تبصره 2 : افراد بومی شهرستانی متقاضی بهره مندی از اولویت بومی، میبایست در زمان ثبتنام، گزینه، «من بومی هستم» را انتخاب نمایند و ارائه فرم استشهاد محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصرًا برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام معرفی میشوند، ضروری میباشد.
تبصره 3 : مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام برای آزمون میباشد.
تبصره 4 :نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها) در آزمون کتبی با ضریب یک و چهار دهم (1/4) محاسبه و ملاک عمل قرار میگیرد.
سایر امتیازاتالف) حافظین قرآن:
بر اساس مصوبه شماره 200/13736 مورخ 1390/06/14 شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، 10 درصد به امتیاز مکتسبه حافظان قرآن دارای درجات (1 تا 3) برای حافظین قرآن لحاظ خواهد شد.
تذکر: حافظین محترم صرفًا مجاز به شرکت در رشته شغلی کارشناس حقوقی جهت استفاده از سهمیه مقرر خواهند بود.
ب) کارکنان شاغل در شورا ی حل اختلاف:
در صورت شرکت اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف به استناد تبصره ماده 40 قانون شورای حل اختلاف مصوب 94/08/10 مجلس شورای اسلامی در آزمون استخدامی از 20 درصد سهمیه استخدام برخوردار و مدت خدمت آنان با تأیید رئیس شورای حل اختلاف استان از شرایط سنی کسر میگردد. 
تذکرات مهم :
1 -داوطلبان آزاد نمیتوانند رشته شغل هایی که مختص به سهمیه های ایثارگران و معلولان باشد را انتخاب نمایند.
2 -آزمون دارای مصاحبه تخصصی بوده و کسب حد نصاب قبولی در آزمون کتبی ملاک پذیرش قطعی متقاضی نمیباشد. 

بخش پنجم: مراحل ثبت نامثبت نام به صورت اینترنتی از روز سه شنبه 19 بهمن ماه 1400 تا پایان روز پنجشنبه 28 بهمن ماه 1400 و بر روی سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان باید در مدت زمان فوق، نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
الف) مطالعه شرایط آزمون
داوطلب متقاضی استخدام در آزمون، باید در زمان ثبت نام، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد. دفترچه آزمون در صفحه اول سامانه جهت دریافت و مطالعه داوطلبین قرار گرفته است. اکیدًا توصیه میشود داوطلبین محترم، قبل از هرگونه اقدام بر روی سامانه، شرایط و ضوابط آزمون را مطالعه و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.
ب) تهیه فایل اسکن شده از مدارک
1 - عکس پرسنلی : داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی در اختیار داشته باشد :
- عکس 3 در 4 (تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد؛
- با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل 200 در 300 و حداکثر 300 در 400 پیکسل باشد؛
- تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد؛
- حجم فایل ذخیره شده باید حداقل 15 کیلوبایت و حداکثر 70 کیلوبایت باشد؛
- حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛
- حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛
تذکر (1) : اسکن و استفاده از عکس روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و ...) قابل قبول نیست
و لازم است داوطلبان از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (2) : عکس خواهران باید با حجاب بوده و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (3) : در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد. لازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای استخدامی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثرًا برای داوطلبانی که در کافینت ثبتنام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبتنام خود را توسط کافینتها انجام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتمًا نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نما˻د تا اشتباهًا عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات با وی
رفتار خواهد شد.
کارت ملی
تذکر 1: داوطلب باید تصویر کارت ملی خود را به صورت فایل با فرمت JPG و با وضوح و کیفیت بالا در سامانه بارگذاری نماید. حجم این فایل حداقل 30 کیلوبایت و حداکثر 200 کیلوبایت باشد و حاشیه های زائد حذف و ترجیحًا رنگی باشد.
ج) پرداخت وجه
متقاضیان واجد شرایط، پس از مطالعه دقیق شرایط آزمون، باید با مراجعه به منوی «آزمون» در صفحه اول سامانه، بر روی گزینه «پرداخت هزینه» کلیک کرده و مبلغ 1/000/000 ریال هزینه ثبت نام در آزمون را به اضافه 5/000 ریال خدمات پیامکی پرداخت نمایند. جهت این امر، داشتن کارت بانکی به همراه رمز اینرنتی و کد CVV2 مورد نیاز میباشد. 
«توکن پرداخت»، کد منحصر به فرد و مخصوص هر داوطلب است که در صورت اقدام موفق داوطلب جهت پرداخت هزینه ثبت نام به داوطلب اختصاص مییابد. لذا ضروری است داوطلبین، این کد «توکن پرداخت» را (که به شماره تلفن همراه داوطلب نیز پیامک میگردد) تا پایان مراحل ثبت نام و دریافت «کد رهگیری» نزد خود نگهداری نمایند. همچنین این کد، با کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت شده در ابتدای فرآیند پرداخت، در سامانه قابل بازیابی خواهد بود.
تذکر 1 : در صورتی که داوطلب بلافاصله پس از پرداخت هزینه، امکان ثبت نام و انجام فرآیند مربوط به آن را نداشته باشد، با در دست داشتن کد رهگیری پرداخت، میتواند در زمان دیگری اقدام به ثبت نام نماید. برای این امر، میبایست از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «ثبت نام در آزمون» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، اقدام به ثبت نام نماید.
تذکر 2 : در صورتی که داوطلب به هر دلیل پس از پایان موفقیت آمیز مراحل پرداخت هزینه، به توکن پرداخت خود دسترسی نداشته باشد، برای بازیابی توکن پرداخت، از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «بازیابی کد رهگیری/توکن» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، دوباره توکن پرداخت برای ایشان پیامک میشود.
تذکر 3 : به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی، به هیچ وجه مسترد نمیگردد.
شروع فرآیند ثبت نامفرآیند ثبت نام در سامانه، در هفت مرحله انجام میپذیرد تا داوطلب بتواند در هر مرحله، به راحتی اطلاعات خود را وارد سامانه نماید.
مرحله 1 : بارگذاری مدارک
در این بخش، مدارک مشخص شده در «بند ب» بارگذاری میگردد.
مرحله 2 : اطلاعات فردی
مشخصات فردی داوطلب در این بخش در سامانه ثبت میگردد.
مرحله 3 : اطلاعات تحصیلی
اطلاعات تحصیلی داوطلب در این بخش وارد سامانه میگردد.
مرحله 4 : سهمیه و سوابق
این بخش مربوط به ثبت سهمیه ها و سوابق کاری داوطلبان میباشد.
تذکر مهم : به دلیل ارتباط سامانه ثبت نام با سامانه مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران، فقط افرادی امکان استفاده از سهمیه ۲۵ درصد را خواهند داشت که اطلاعات آنان در سامانه بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت شده باشد که در این صورت اطلاعات مربوط به سهمیه 25 درصد و نوع آن به صورت خودکار در سامانه ثبت خواهد شد.
داوطلبانی که اطلاعات آنان در سامانه بنیاد شهید و امور ایثاگران ثبت نشده باشد و قصد استفاده از این سهمیه را داشته باشند، فقط زمانی میتوانند از این سهمیه استفاده نمایند که پس از مراجعه به بنیاد شهید محل تشکیل پرونده خود، کدملی و اطلاعات ایثارگری خود را در سامانه مربوطه به ثبت برسانند. این دسته از داوطلبان ابتدا بدون استفاده از سهمیه 25 درصد ثبت نام خود را تکمیل نموده و ضروری است پس از تکمیل اطلاعات در سامانه و تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران، در مدت زمان مشخص شده جهت ثبتنام، اقدام به ویرایش اطلاعات خود نموده و از سهمیه 25 درصد خود استفاده نمایند. چنانچه این دسته از داوطلبان در مدت مذکور نتوانند اطلاعات خود را در سامانه بنیاد شهید مورد تایید قرار دهند، صرفًا تا اول اسفندماه فرصت دارند اطلاعات خود را در سامانه بنیاد شهید به تایید برسانند. این افراد میبایست طبق مفاد اطلاعیه ای که در تاریخ اول اسفندماه روی سامانه ثبتنام منتشر میشود، اقدام به ویرایش اطلاعات خود برای استفاده از سهمیه 25 درصد نمایند. بدیهی است در صورت عدم تایید اولویت ایثارگری داوطلب، ثبت نام فرد با سهمیه آزاد به قوت خود باقی خواهد ماند.
مرحله 5 : شغل مورد درخواست
در این مرحله، سامانه با توجه به اطلاعات ثبت شده داوطلب در مراحل قبلی، شغلهای قابل انتخاب را به داوطلب نمایش داده و داوطلب میتواند از بین آنها تنها یک مورد را به عنوان شغل مورد درخواست خود، انتخاب نماید.
تذکر : علاوه بر شغل، محل مورد تقاضا نیز میبایست انتخاب شده و داوطلب در همه این موارد، فقط حق انتخاب یک مورد را خواهد داشت.
مرحله 6 : اطلاعات تکمیلی
اطلاعات تکمیلی شامل اطلاعات تماس با داوطلب و آدرس محل سکونت میباشد. همچنین داوطلب میتواند استان محل آزمون خود را به سامانه اعلام تا در صورت امکان، سامانه نزدیکترین حوزه آزمون را برای ایشان درنظر بگیرد (محل دقیق آزمون، بر روی کارت ورود به جلسه ذکر میگردد)
مرحله 7 : بازبینی اطلاعات و دریافت کد رهگیری
تاکید میگردد صرفًا در صورتی ثبت نام فرد به پایان میرسد که داوطلب ابتدا اطلاعات وارد شده خود را بازبینی و تایید نموده و از سامانه «کد رهگیری » دریافت نماید.
ویرایش اطلاعاتدر زمانی که سامانه جهت ویرایش اطلاعات داوطلبان باز میباشد، داوطلبان میتوانند با مراجعه به پروفایل کاربری خود و کلیک بر روی بخش «ویرایش اطلاعات» اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت شده خود نمایند. 
نکته بسیار مهم: در صورتی که داوطل بجهت ویرایش وارد سامانه شود ، حتمًا میبایست دوباره تمامی 7 مرحله ر ا به صورت کامل طی نموده و کد رهگیری خود را مشاهده نماید ، درغیر این صورت ، تغییرات مورد نظر ایشان اعمال نخواهد گردید و همان اطلاعات قبل از ویرایش برای داوطلب معتبر خواهد بود . 
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمونکارت شرکت در آزمون ، از تاریخ 16 اسفندماه 1400 برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت. آزمون در روز پنجشنبه 19 اسفندماه 1400 در تهران و مراکز استانها و با توجه به آمـار شرکت کنندگان، حسب مورد در برخی از شهرستانها برگزار خواهد شد. ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، نزدیکترین حوزه برگزاری آزمون به «شهرستان اعلام شده داوطلب در فرم ثبتنام جهت روز آزمون» میباشد که در فرم ثبتنام درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت
شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون ، به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و اصل مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط قوه قضائیه ، مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
تذکر : داوطلبان گرامی میتوانند حوزه برگزاری آزمون خود را استانی غیر از استان محل سکونت خود انتخاب نمایند، به عنوان مثال ساکنین شهر کاشان، میتوانند استان قم را به عنوان محل برگزاری آزمون انتخاب کنند که فاصله آن نسبت به شهر اصفهان (که مرکز استان خودشان هست) کمتر میباشد.
بخش ششم: سایر مراحل استخدامی و نحوه اعلام نتیجهبر اساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی
منضم به بخشنامه شماره 200/93/9757 مورخ 1393/07/19 و اصلاحیه آن به شماره 1172660 مورخ 1396/02/26
سازمان اداری و استخدامی کشور ، سایر مراحل استخدامی به شرح ذیل صورت میپذیرد:
الف) تعیین حدنصاب:
معرفی داوطلبان جهت انجام سایر مراحل استخدامی، منوط به کسب حدنصاب در آزمون کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر میباشد:
پس از برگزاری امتحان، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی و تخصصی محاسبه و حدنصاب، معادل کسب حداقل پنجاه (50) درصد امتیاز مکتسبه توسط نفر اول با ارزش وزنی چهل (40) درصد برای حیطه عمومی و شصت (60) درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل(استان مورد تقاضا) محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار میگیرد.
تذکرات مهم :
1 -داوطلبان فاقد حدنصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفًا کارنامه آزمون کتبی از طریق سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.
2 -کسب حدنصاب در امتحان، هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمیکند و معرف ی افراد به ترتیب نمره مکتسبه آنان، از میان داوطلبانی که حدنصاب را کسب نموده اند، تا دو برابر ظرفیت صورت میپذیرد.
ب) انتخاب و اعلام لیست دو برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب علمی انتخاب افراد دو برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب نموده اند، بر اساس نمره کل آنان و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی به تعداد دو برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل و به ترتیب نمرات فضلی صورت میپذیرد.
تذکر مهم: نمره کل افراد در کارنامه اولیه صادرشده، صرفًا بر اساس اطلاعات خوداظهاری داوطلب (امتیازات و سهمیه های قانونی) بوده و نتیجه نهایی نمرات آنها، پس از بررسی، انطباق و اعمال مستندات مربوط به امتیازات و سهمیه های قانونی و تأیید آن توسط قوه قضائیه، اعلام خواهد گردید.
ج) انتخاب و اعلام لیست دو برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی از بین دارندگان حدنصاب آزمون علمی انتخاب افراد دو برابر ظرفیت در هر شغل محل (در صورت وجود داوطلب واجد شرایط) جهت انجام مصاحبه های استخدامی صرفًا از بین دارندگان حدنصاب مرحله قبل که مدارک آنان بررسی و مورد تأیید قرار گرفته است، بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد (40 درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (60 درصد) برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی در هر یک از آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی)، در هر شغل محل صورت میپذیرد. 
د) معرفی به گزینش (انتخاب یک برابر ظرفیت)
پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد درصد (70 درصد) برای آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی) و سی درصد (30 درصد) برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) خواهد بود.

بخش هفتم: تذکرات مهم1. داوطلبان صرفًا در صورتی میتوانند در ا ین آزمون ثبت نام نمایند که مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی و گرایش رشته تحصیلی آنها به مقطع و عنوان رشته و گرایش تحصیلی ذکرشده در جدول شرایط احراز مشاغل مطابقت داشته باشد.
تذکر (1): در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در آگهی استخدامی منتشره، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفًا فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی میتوانند در آزمون ثبتنام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش و یا با عبارت «کلیه گرایشها» در آگهی درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایشهای آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، میتوانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند و در صورتی که یک رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه ثبت شده باشد، صرفًا آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مدنظر میباشد.
1 .به منظور احراز مهارت های پایه و عمومی و فناوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام و در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده (42) قانون مدیریت خدمات کشور ی) پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تائید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارتهای هفتگانه (ICDL) صادره از مراکز و مؤسسات تأیید صلاحیت شده را ارائه نمایند.
3 .هر داوطلب در صورت مشمول بودن در سهمیه ها ی قانونی 25 و 5 درصد ایثارگران و 3 درصد معلولان، صرفًا یکی از سهمیه های مشخص شده را بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نماید. به عبارت دیگر چنانچه داوطلبی واجد شرایط برای استفاده از دو یا چند سهمیه قانونی فوق الذکر باشد، در زمان ثبت نام صرفًا میتواند یکی از سهمیه های موردنظر را انتخاب نماید و مبنای قرار گرفتن وی در هر یک از سهمیه های استخدامی فوق الذکر (با رعایت ضوابط مربوطه) انتخاب فرد در زمان ثبتنام میباشد.
4 .استخدام افراد با رعایت قوانین و مقررات مربوطه به صورت پیمانی خواهد بود.
5 .مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، حداکثر 2 ماه پس از اعلام نتیجه نهایی باید به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
6 .دارندگان مدارک تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک تحصیلی معادل، حق شرکت در آزمون را ندارند.
7 .افراد دارای مدارک بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شرکت در آزمون میبایست مدرک مقطع تحصیلی ذکر شده در آگهی را داشته باشند. بدیهی است انعقاد قرارداد با پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی میباشد.
8 .داوطلبان استخدام میبایست سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند را داشته باشند. در صورت عدم تأیید توانایی داوطلبان استخدام توسط قوه قضائیه در مرحله مصاحبه استخدامی و معاینه پزشکی، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه میباشد.
9 .با توجه به اینکه، قوه قضائیه، مدارک متقاضیان معرفی شده دو برابر ظرفیت را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبتنامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، هیچگونه حق و امتیازی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی و حتی در صورت پذیرش نهایی) داوطلب از سایر فرآیند جذب و استخدام حذف شده و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
10 .مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلامشده در مفاد آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از جذب و استخدام محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی باشد و یا در صورت بروز هرگونه اشتباه در فرآیند آزمون که منجر به ورود داوطلب به مرحله بعدی شده باشد، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت انعقاد قرارداد پیمانی، قرارداد مزبور لغو و بلااثر میشود.
11 .اسامی پذیرفته شدگان پس از تأیید مراجع ذیصلاح از طریق سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. 

دانلود دفترچه راهنما و ثبت نام قوه قضاییه

جهت مشاهده سایر اطلاعات و شرایط آزمون استخدامی قوه قضاییه در سال 1400 بخش های زیر را مطالعه نمایید:
+ دانلود دفترچه راهنمای شرکت در آزمون استخدام قوه قضاییه
+ مشاهده رشته های مورد نیاز آزمون استخدام قوه قضاییه 
+ مشاهده مواد آزمون تخصصی آزمون استخدام قوه قضاییه
+ مشاهده فهرست شغل محل های استخدام قوه قضاییه
+ دانلود فرم استشهاد محل سکونت 

تقویم آزمون:
شروع ثبت نام: از 19 بهمن 1400
مهلت ثبت نام: تا 28 بهمن 1400
دریافت کارت آزمون: 16 اسفند 1400
زمان برگزاری آزمون: 19 اسفند 1400
توجه: اطلاعیه جهاد دانشگاهی در خصوص ثبت نام آزمون استخدام قوه قضائیه در سال 1400
به اطلاع داوطلبان گرامی می‌رساند؛ با هدف تسهیل در فرآیند ثبت‌نام، امکان ورود به سامانه ثبت‌نام آزمون کادر اداری قوه قضاییه به مدت ۱۲ ساعت از ساعت ۱.۰۰ بامداد پنج شنبه ۲۱ بهمن فراهم نمی‌باشد. از صبوری و همراهی شما سپاسگزاریم. 

جهت مشاهده متن آگهی در سایت اصلی جهاد دانشگاهی کلیک نمایید

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2518148
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k