• ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
  • 0k نظر «نمایش»

استقبال از لایحه ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان

استقبال از لایحه ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

حداقل حقوق کارمندان به 6 میلیون و 300 هزار تومان رسید

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مجلس هم صدایی خود را با موافقت لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری اعلام کردند.

نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی (یکشنبه 17 مهرماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت  8 و 5 دقیقه و با حضور  195 نفر از نمایندگان در حالی آغاز شد که رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود به هفته وحدت و هفته نیروی انتظامی اشاره کرد.

رئیس مجلس: هفته وحدت نمادی از تبلور عینی همدلی بین تشیع و اهل سنت است

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک هفته وحدت و هفته نیروی انتظامی، گفت: هفته وحدت نمادی از تبلور عینی، همدلی و حرکت های همه جانبه و دوشادوش بین تشیع و اهل سنت با یکدیگر در تمامی عرصه های خدمت به ایران عزیز و انقلاب اسلامی است.

 

کاهش نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه و قطعات

در ابتدای نشست امروز و در اولین دستور کار، نمایندگان مردم در خانه ملت با لایحه الحاق یک جزء به بند(هـ) تبصره(۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کردند که به این ترتیب، نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه و قطعات کاهش می‌یابد.

نادران: اظهارات نوروزی نسبت به بنده کذب است

در ادامه الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس با استناد به ماده 75 آیین نامه داخلی مجلس درباره اظهارات حسن نوروزی در جلسه روز رأی اعتماد به آقای زاهدی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: مطالبی که نماینده رباط کریم در جلسه قبل در خصوص بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار به من نسبت داد، کذب است.

 

موافقت مجلس با دو فوریت لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری

اما مهم‌ترین دستور کار نشست علنی امروز مجلس، موضوع تقاضای بررسی دو فوریت به لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری ​بود که نمایندگان پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان تنها با 7 رأی مخالف دو فوریت این تقاضا را تصویب کردند.

موافقت نمایندگان دلایل بسیاری داشت که افزایش میزان تورم یکی از دلایل اصلی آن بود، همچنین به دنبال افزایش 57 درصدی محاسبه حداقل حقوق مشمولان قانون کار، اختلاف فاحشی میان دریافتی کارکنان دولت و کارگران ایجاد شد به نحوی که حداقل حقوق دریافتی کارگران دارای یک فرزند 6 میلیون و 300 هزار تومان بوده و حداقل دریافتی کارمندان دولت با شرایط مذکور 5 میلیون و 600 هزار تومان شد.

 

برگزاری چند انتخابات برای عضویت ناظران در شوراها و کارگروه‌ها

دستور بعدی مجلس برگزاری چند انتخابات برای عضویت ناظران در «شورای رقابت»، «شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی»، «کارگروه واگذاری فعالیت ها و بنگاه های دولتی به بخش غیردولتی» و «کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه» بود که با رأی نمایندگان اعضای ناظر برای عضویت در این شوراها و کارگروها برگزیده شدند.

نحوه انتقال سوابق بیمه و بازنشستگی اشخاص بین صندوق های بازنشستگی مشخص شد

دستور کار بعدی مجلس، نحوه نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه‌ای اشخاص بود که با موافقت نمایندگان به تصویب رسید این مصوبه نیز یکی از مطالبات گروهی از بازنشستگان بود.

سهام بانک مرکزی که اشخاص تحت نظارت به هر میزان سهامدار آن هستند، سهام ممتاز خواهد بود

در ادامه نمایندگان سهام بانک مرکزی در شرکت های تابعه یا وابسته به بانک مرکزی که «اشخاص تحت نظارت» به هر میزان سهامدار آنها هستند، را به عنوان سهام ممتاز تلقی کرده و تعیین اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل و کلیه اختیارات مدیریتی شرکت های مزبور را به عهده بانک مرکزی گذاشتند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2642173
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد