• ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
  • 0k نظر «نمایش»

صدور مجوز جذب ۱۳۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه

صدور مجوز جذب ۱۳۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اعلام شروط فارغ‌ التحصیلی دانشجو معلمان از دانشگاه فرهنگیان

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال 25 هزار دانشجوی جدید در دانشگاه جذب کردیم و مجوز جذب 1300 عضو هیئت علمی دانشگاه نیز صادر شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان به این سمت حرکت می‌کند که از یک دانشگاه معمولی به یک دانشگاه جامع تربیت معلم تبدیل شود گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که از این پس اگر کسی بخواهد از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شود، شش مهارت را کسب کرده باشد که در حیطه ساحت‌های تربیتی شش‌گانه ما قرار می‌گیرد.

یوسف نوری در گفت‌وگو با ایسنا، مروری بر وضعیت دانشگاه فرهنگیان در زمانی که هدایت این وزارتخانه را برعهده گرفت داشت و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان را در شرایطی تحویل گرفتیم که حدود ۵۰ هزار دانشجو را جذب کرده بودند و برایش جا نداشتند؛ دوسال در شرایط کرونایی بودیم و آموزش‌ها غیرحضوری بودند.

وی افزود: کار خوبی برای جذب دانشجو انجام داده بودند، اما فضا و ظرفیت دانشگاه برای پذیرش هم مهم است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به نسبت یک به ۱۱۱ اساتید به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: همچنین هیئت ممیزه دانشگاه فرهنگیان در وزارت علوم قرار داشت. معلم چندمهارتی و چندپایه نداشتیم. رشته مربی بهداشت را در دانشگاه فرهنگیان دایر کردیم و اقداماتی از این دست را در دست انجام داریم. علاوه‌ بر اینها ارتباطی میان دانشگاه شهیدرجایی و فارغ‌التحصیلان و هنرستان‌های ما وجود نداشت؛ دانشگاه فرهنگیان هم همینطور.

صدور مجوز جذب ۱۳۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه

نوری ادامه داد: اقدام مهم اول اینکه خوشبختانه هیئت ممیزه به دانشگاه فرهنگیان بازگشت. دوم آنکه ۱۵۰۰ مجوز جذب هیئت علمی اخذ شد که ۱۳۰۰ مجوز صادر شده و بخش اعظمی از این‌ها دکترمعلم‌ها هستند که البته تبدیل وضعیت آنها به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه، قیود و شرایطی دارد از جمله اینکه معدل و محل تحصیلشان خوب باشد. بیش از ۳۰۰ نفر از نخبگان جذب خواهند شد و حدود ۱۰۰۰ نفر دکتر معلم خواهند بود.

رفع مشکل تامین خوابگاه و کلاس‌های آموزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

 شروط فارغ‌التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان

وی با اشاره به اینکه برای اینکه فضا برای دانشجویان در دانشگاه مهیا باشد ۱۵ هزار دانشجوی سال آخر را وارد چرخه آموزش در مدارس کردیم اظهار کرد: همچنین بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع از فضاهای آموزش‌وپرورش را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دادیم که مشکل خوابگاه و کلاس‌های آموزشی دانشجویان حل شود؛ باتوجه به اینکه امسال هم ۲۵ هزار دانشجوی جدید جذب کردیم و روند پذیرش دانشجو را متوقف نکردیم.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: دانشگاه فرهنگیان به این سمت حرکت می‌کند که از یک دانشگاه معمولی به یک دانشگاه جامع تربیت معلم تبدیل شود. پیش‌بینی کرده‌ایم که از این پس اگر کسی بخواهد از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شود، شش مهارت را کسب کرده باشد که در حیطه ساحت‌های تربیتی شش‌گانه ما قرار می‌گیرد.

نوری ادامه داد: همچنین فارغ‌التحصیلان ما باید به نرم افزارهای مختص کار خودشان مسلط باشند. اکثر دانشجویان ما رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور و  بسیار توانمند هستند و به خوبی از عهده فراگیری این مهارت‌ها برمی‌آیند. مهارت‌ها توسط ارزیابان حرفه‌ای احراز می‌شود و نه توسط آزمون چهارگزینه‌ای و مانند آن؛ به روال معمول، یک آزمون استاندارد هم تحت عنوان آزمون صلاحیت معلمی از فارغ التحصیلان گرفته خواهد شد. 

وی اضافه کرد که در حال تربیت معلم چندمهارتی و معلم چندپایه هستیم که در ردیف برنامه‌های مهم ما در دانشگاه فرهنگگیان قرار دارد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2641659
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد