• ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
  • 0k نظر «نمایش»

بررسی تعیین دستمزد کارگران در شورای عالی کار ادامه دارد

بررسی تعیین دستمزد کارگران در شورای عالی کار ادامه دارد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

عدد موردنظر دولت و کارفرمایان برای سبد معیشت و کارگری

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، نماینده کارگری در جلسات شورای عالی کار گفت: ادامه بررسی تعیین دستمزد کارگران عصر امروز با حضور اعضا در شورای عالی کار ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، در حالی که ۳ روز به پایان سال مانده، اما هنوز وضعیت دستمزدها مشخص نیست. جلساتی متعدد با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در حال اجرا شدن است اما این جلسات تا کنون نتیجه قابل اعلامی نداشته است.

«علیرضا میرغفاری» نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره جلسات تعیین دستمزد در شورای عالی کار گفت: موضوع اصلی جلسات ما مربوط به تعیین سبد معیشت است. این سبد چند معیار دارد که یکی از آن‌ها بُعد خانواراست که اجتماع تمام گروه‌های حاضر در شورای عالی کار روی بحث سرشماری نفوس و مسکن مرکز آمار است که بعد خانوار را ۳.۳ نفر مشخص می‌کند.

میرغفاری افزود: معیار بعدی نرخ تورم منتهی به بهمن سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۲.۵ درصد است که مرکز آمار آن را اعلام کرده و هیچکدام از نمایندگان حاضر در جلسه با آن مخالفتی ندارند. بحث دیگر بحث دهک است که بر مبنای دهک انتخابی، ضریب امنیت غذایی اقلام مشخص می‌شود که در این بخش اختلاف نظرهایی وجود دارد.

نماینده کارگری افزود: به طور مثال در سالهای گذشته ضریب اهمیت اقلام غذایی دهک چهار، ۳۶.۶ بوده که به‌خاطر تورم و تغییر الگوی مصرف ناشی از کاهش قدرت اقتصادی جامعه این ضریب به ۳۸.۹ تغییر یافته است.
وی تاکید کرد: موضعی که ما داریم این است که تورم را سیاست‌گذار و ریل‌گذار اقتصادی ایجاد می‌کند و همین مساله سفره مردم را کوچک کرده و قدرت خرید را کاهش می‌دهد. مبنای ما نباید شاخص‌هایی باشد که با تغییر و به‌روزرسانی توسط مرکز آمار، کوچک شدن سفره مردم را به دنبال دارد.

این نماینده کارگری تصریح کرد: این اولین نقطه‌ای است که با کارفرمایی و دولت توافق نداریم و در مقابل آن ایستادگی داریم که اگر قرار است مبنا قرار کند باید دهک محاسباتی ما نیز بالاتر برود و روی دهک‌های ۶ و ۷ قرار بگیرد. مساله دیگری که محل اختلاف ما است، مربوط به سبدغذایی ارایه شده توسط انستیتو تغذیه است. این انستیتو ۲ سبد با کالری‌های متفاوت یکی سبد مطلوب و دیگری سبد مقرون به صرفه را مشخص کرده است. دولت و کارفرما روی سبد غذایی مقرون به صرفه اصرار دارند و انتخاب ما سبد مطلوب است. نگرش آن‌ها این است که چون حداقل دستمزد قرار است تعیین شود باید حداقل نیازها را تامین کند. این در حالی است که قانون صراحتا می‌گوید حداقل دستمزد بدون درنظر گرفتن شرایط روحی، جسمی و کار محوله باید نیازهای خانواده را پوشش دهد.

میرغفاری افزود: ما با ساختار کمیته امدادی نگاه کردن به کارگران مخالف هستیم و اساسا نیروی کار زمانی که کار می‌کند باید بتواند نیازهایش را برطرف کند. مرکز آمار ایران برای اقلام غذایی یک هزینه حداقلی، حداکثری و میانگین دارد. نمایندگان کارفرمایی و دولت روی قیمت میانگین تمرکز دارد و سبد خود را با حداقل‌ها ارائه کرده اما خواسته ما سبد مطلوب با قیمت‌های میانگین است.

وی با بیان اینکه جلسه بررسی تعیین دستمزد عصر امروز برگزار خواهند شد، گفت: عدد موردنظر دولت و کارفرمایان برای سبد معیشت ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و عدد سبد کارگری ۲۱ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان است.

مشاهده صفحه جامع اخبار کارگران

مشاهده صفحه جامع تعیین دستمزد کارگران

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2846800
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد