• ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
  • 1k نظر «نمایش»

تبدیل وضعیت ۲۸ هزار ایثارگر در وزارت نفت

تبدیل وضعیت ۲۸ هزار ایثارگر در وزارت نفت

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

28 هزار نفر مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران نفت

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: 28 هزار نفر در وزارت نفت مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار داشت: در جریان رسیدگی به تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال آینده در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران، هادی بیگی‌نژاد، نماینده مجلس گفت ۳۴ هزار نفر در مجموعه نفت جذب شدند که نیروهای شرکتی بوده و به واسطه قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، جذب شدند و از بدنه خدماتی به بدنه کارشناسی آمدند.

وی بیان کرد: بر اساس آمار دقیقی که بنده از وزارت نفت کسب کردم، کل وزارت نفت ۲۸ هزار نفر مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شدند که ۱۰ هزار نفر از آنها تبدیل وضعیت شده و ۱۸ هزار نفر در مراحل تبدیل وضعیت هستند و لذا آمار ۳۴ هزار نفر درست نیست.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این ۲۸ هزار نفر در کل ۶ هزار زیر فوق دیپلم و دیپلم هستند که در بخش خدماتی و عملیاتی نفت بر سر چاه‌های نفت مشغول به کار هستند و ۲۲ هزار نفر مابقی نیز که مشمول تبدیل وضعیت ایثارگران می‌شوند، دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند. نباید طوری صحبت کنیم که به جامعه القا شود گویا ایثارگران بی‌سواد هستند.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: اکنون تعداد زیادی از پزشکان و نیروهای متخصص ما جزو خانواده‌های ایثارگران هستند و حتی ۱۸۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تحصیلات عالیه دارند و ایثارگر محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: نکته دیگر آن است که ۸ سال دفاع مقدس در مناطق نفت‌خیز همچون استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام اتفاق افتاده است که مردم اکثر این مناطق در خط مقدم جبهه بوده‌اند و حالا این افراد اکثراً فرزندان آنها هستند. ضمن آنکه این عزیزان با مناطق نفت‌خیز آشنایی بیشتری دارند و به طبع سهم بیشتری در این تبدیل وضعیت خواهند داشت و به همین جهت است که ما در مجموعه وزارت نفت ۲۸ هزار نفر فرزند ایثارگر داریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظر می‌رسد باید این آمارهای کاذب در کشور تعیین تکلیف شود و درخواست می‌کنم یکی از کمیسیون‌ها مسئولیت آن را بر عهده بگیرد و این آمارها را راستی آزمایی کند.

وی گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با دیوان عدالت اداری داشتیم، باید بگویم آنهایی که استخدام تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ بوده‌اند این تبدیل وضعیت جز حقوق مکتسبه آنها محسوب می‌شود و طبق بند (د) قانون بودجه ۱۴۰۰ و بند (و) قانون بودجه ۱۴۰۱ مشمول آن می‌شوند.

بیگی‌نژاد: ایثارگران برای انقلاب زحمت زیادی کشیدند

در ادامه جلسه، هادی بیگی نژاد در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آئین نامه داخلی گفت: لازم است به این نکته تاکید کنم که بنده خود را مدیون و مخلص ایثارگران می دانم و ارادتمندی بنده در شهر خودم به این قشر واضح است. تکریمی که بنده راجع به ایثارگران، رزمندگان و کسانی که برای انقلاب زحمت کشده اند، واضح است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمله‌ای که آن روز بیان کردم این بود که وزارت نفت از بین معدل الف‌های دانشگاه نفت یعنی کسانی که رتبه‌های برتر هستند، نیرو جذب می‌کند، بنابراین زمانی که ما سمت‌های ستادی را پر می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم این افراد وارد رقابت برای جذب شوند، بدنه نخبگانی را در مقابل ایثارگران قرار می‌دهیم. بنده بیان نکردم که ایثارگران بی سواد هستند، اصلاً اینگونه نیست، بلکه بیان کردم بدنه نخبگانی را در برابر این افراد قرار می‌دهیم.

بیگی نژاد گفت: آماری که مطرح شد را بنده از وزارت نفت گرفتم و تأیید آن را از نهاد رسمی امور استخدامی گرفتم. ما ایثارگران را زحمتکشان این انقلاب و کسانی می‌دانیم که برای این انقلاب خون، جون، آبرو و مال خود را دادند، ما هیچ زمانی این موضوع را فراموش نمی‌کنیم، اما کاری نکنیم که دوقطبی ایجاد شود و هجمه علیه این عزیزان اتفاق بیفتد.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: ما هر چه داریم از ایثارگران و جانبازان است، نخبگان نیز جای خود را دارند، این صحبت‌ها با یکدیگر مغایرتی ندارد، ما مدیون شهدا و ایثارگران و خانواده شهدا تا قیامت خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2715118
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k