• ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
  • 0k نظر «نمایش»

حقوق پرستاران با اجرای قانون تعرفه گذاری تغییری نمی کند

حقوق پرستاران با اجرای قانون تعرفه گذاری تغییری نمی کند

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

قانون تعرفه گذاری با حقوق پرستاران مرتبط نیست

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به حقوق پرستاران کاری ندارد و مرتبط با تعداد بیمار و بسته خدمتی است.

محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «میزان افزایش حقوق پرستاران در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری»، بیان داشت:‌ این به حقوق کاری ندارد و ارتباط به این دارد که پرستار چند بیمار و چه تعداد بسته خدمتی در بخش درمانی بر دارد و این بیمار محور است؛ یعنی پرستار مدامی که با بیمار تعامل و کار داشته باشد بسته های خدمتی آن ثبت می شود و این کار قبل از این که به نفع پرستار باشد به نفع بیمار است.

وی ادامه داد: قبلا که کارانه‌ای که به پرستاران داده می‌شد آماری که از کل کشور جمع آوری شد 1620 میلیارد تومان بود؛ الان به این عدد 5هزار و 200 میلیارد تومان اضافه می شود که حدود دو سه برابر خواهد شد.میانگین کارانه در سالهای کرونا به علت تعطیلی اتاق های عمل و ...  پایین آمد اما این کار یعنی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پرستار را به سمت بیمار تشویق می کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در پاسخ به این پرسش که «آیا این باعث نمی شود تا پرستاری بگوید من بیشتر به بیمار خدمت می دهم تا در آمد بیشتری داشته باشم؟»، گفت: خیر؛ چون پرستار تجویز کننده نیست، نمی تواند خدمات القایی بار بیمار کند. پرستاری نمی تواند برای بیماری پول بیشتری دریافت کند؛ چون هم بسته های خدمتی تعریف شده است و هم پرستار تجویز کننده نیست.

میرزابیگی تصریح کرد: اگر پزشک را می بینید عکس و ... می نویسد اینها چون خودشان تصمیم گیرنده و تجویز کننده هستند خدمات القایی معنا پیدا می کند؛ اما پرستار این طور نیست، بلکه سفارش پزشک را اجرا کرده و بسته های خدمتی اش نیز محدود و مشخص است.

وی یادآور شد:‌ اگر خدمت غیر معمول به این بسته خدمتی اضافه شد یا به بیمار ماموریت جدیدی محول شد که این پرستار علاوه بر بسته های خدمتی آن کارها را انجام دهد دستمزد آن را می گیرد اما باز هم پرستار تصمیم گیرنده نیست بلکه یا بخش درمانی یا پزشک است.ترس از خدمات القایی مطلقا در روند تعرفه گذاری خدمات پرستاری را بیمار را تهدید نمی کند.

منبع: خبرگزاری فارس

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2639241
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد