دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش

اطلاعات بیشتر

آزمون استخدام وزارت آموزش و پرورش

جهت دانلود رایگان اصل سوالات استخدام آموزش و پرورش + سوالات سال 97 اینجا کلیک نمایید

اطلاعات و جزئیات استخدام وزارت آموزش و پرورش سال 97
🔗 دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 🔗 رشته های مورد نیاز آزمون استخدام آموزش و پرورش (سال 97)
🔗 شهر مورد نیاز آزمون استخدام آموزش پرورش (سال 97) 🔗 مواد آزمون‌ عمومی و تخصصی استخدام آموزش و پرورش (سال 97)
🔗 جنسیت مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش (سال 97) 🔗 حداقل معدل برای استخدام آموزش و پرورش (سال 97)
🔗 شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدام آموزش‌ و پرورش (سال 97) 🔗 جدول کد و عناوین خوشه های شغلی آزمون استخدامی آموزش پرورش (سال 97)
🔗 شرایط بومی‌ پذیری در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
🔗 اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پروش

آخرین اخبار برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در سال 98

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام، بدین طریق گلچینی از اخبار مهم منتشر شده در خصوص جذب و استخدام آموزش و پرورش در سال 98 را خدمت شما اطلاع رسانی میکنیم:
– فرآیند ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از نیمه اول شهریور ماه آغاز خواهد شد.
– استخدام 12 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی ماده 28 در آموزش و پرورش
– شرایط ثبت نام از طریق سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
– امسال شرط بومی بودن برای استخدام حذف شده است.
– افزایش سقف سنی استخدام آموزش و پرورش:
* مدرک کاردانی 30 سال
* مدرک کارشناسی تا 35 سال
* مدرک کارشناسی ارشد تا 40 سال
* مدرک دکتری تا 45 سال

 اخبار مربوط به ظرفیتهای مورد پذیرش آموزش و پرورش هر استان: (آذربایجان ‌غربی 669 نفر – البرز 895 نفر – ایلام 110 نفر بوشهر 414 نفر – تهران 1600 نفر – چهارمحال و بختیاری 188 نفر – خراسان رضوی 960 نفر – خراسان شمالی 300 نفر – خوزستان 1197 نفر – سمنان 242 نفر – سیستان و بلوچستان 3309 نفرقزوین 360 نفر کهگیلویه و بویراحمد 147 نفر  گلستان 360 نفر  گیلان 341 نفر – لرستان 344 نفر  – مرکزی 509 نفر) ظرفیت های اعلام شده از سوی خبرگزاری ها احتمالی هست و تا انتشار دفترچه آزمون قطعیت ندارد.

خبر 28 مرداد 98: خبر استخدام 508 معلم جدید در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری (منبع: خبرگزاری ایسنا)

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای سال تحصیلی جدید 508 نیروی انسانی جدید جذب آموزش و پرورش می‌شود که 188 نفر آن‌ها از طریق آزمون و 320 نفر با استفاده از سهمیه دانشگاه فرهنگیان به کارگیری می‌شوند.
به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اقبال عباسی 27 مردادماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به میزبانی استان در مسابقات ورزش دانش‌آموزی و شرکت بیش از دو هزار و 300 دانش‌آموز، اظهار کرد: از این تعداد 900 نفر والدین دانش‌آموزان هستند که این امر ظرفیت و برکات خوبی برای استان به همراه دارد زیرا موجب شناخت بهتر استان می‌شود.
وی افزود: اگر این افراد با خاطره خوش استان را ترک کنند قطعا در سال‌های آتی به این استان سفر می‌کنند زیرا این گونه اقدامات بستر توسعه استان را فراهم می‌کند.
وی افزود: می‌توان توسعه استان را در این استراتژی تعریف کرد، هر چه بتوان فرصت‌ها را برای آن‌ها فراهم کرد رضایتمندی بهتر را در بر دارد.
عباسی ادامه داد: لازم است سخت‌افزار و نرم‌افزارهایی که قرار است در اختیار دانش‌آموزان در این مسابقات قرار گیرد، همچنین هر چه محل اسکان‌، تغذیه، سالن، ادبیات، فرهنگ و رفتارها استاندار باشد قطعا در روحیه آن‌ها تاثیرگذار است.
وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم توسعه، نیروی انسانی است، تصریح کرد: نیروی انسانی به عنوان امر توسعه در آموزش و پرورش محسوب می‌شود که باید برای تقویت نیروی انسانی تلاش کرد.
استاندار ادامه داد: باید سرمایه اصلی که همان نیروی انسانی است را به درستی تعلیم و تربیت کرد تا سرمایه اصلی توسعه، بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.
استاندار در خصوص تشکیل کارگروه‌های ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی با محوریت تعیین نیروی انسانی، جلب رضایتمندی عمومی و رفع تبعیض، تصریح کرد: هر چه تبعیض‌ها کاهش یابد رضایتمندی افزایش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جدید 508 نیروی انسانی جدید جذب آموزش و پرورش می‌شود که 188 نفر آن‌ها از طریق آزمون و 320 نفر با استفاده از سهمیه دانشگاه فرهنگیان به کارگیری می‌شوند.
در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به ساماندهی مدارس کم جمعیت استان، گفت: به واسطه پراکندگی مدارس در استان، 175 مدرسه وجود داشت که تعداد دانش‌آموزان آن‌ها کمتر از انگشتان دست بود که تصمیم گرفته شد بنا به کمبود نیروی انسانی، این مدارس تجمیع شوند.
فرحناز قائدامینی با اشاره به پروژه مهر و لزوم برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس، بیان کرد: قبل از مهرماه و بازگشایی مدارس، مانور بازگشایی را خواهیم داشت تا بتوان مشکلات را احصا کرد.

جهت دانلود بسته ویژه اصل سوالات استخدامی آموزش و پرورش (همراه پاسخنامه تستی و تشریحی) اینجا کلیک نمایید
جهت دانلود بسته ویژه اصل سوالات استخدامی برگزار شده توسط سنجش اینجا کلیک نمایید (به همراه سوالات 97)
جهت سفارش پستی کتاب آموزشی 7 درس عمومی استخدامی (به همراه سوالات 97) اینجا کلیک نمایید
جهت دانلود نمونه سوالات تخصصی و عمومی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید

خبر 28 مرداد 98: اخذ ردیف استخدامی برای 12 هزار معلم حق ‌التدریس (منبع: خبرگزاری پانا)

سیدجواد حسینی به پانا گفت: «برای اول مهر امسال قرار گذاشتیم 12 هزار از نیروهای حق‌التدریسی، پیش‌دبستانی و نهضتی وارد آموزش و پرورش شوند که ردیف استخدامی این تعداد از سازمان اداری و امور استخدامی اخذ شده است.»

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 27 مرداد 98: معایب و مزایای حذف شرط بومی بودن در آزمون استخدامی آموزش و پرورش (منبع: خبرگزاری ایسنا)

‌حرج چلداوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ اظهار کرد: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش امسال، شرط بومی بودن مطرح نخواهد بود. وی افزود: حذف شرط بومی بودن در استخدامی آموزش و پرورش مزایا و معایبی دارد؛ از جمله مزایای آن می‌توان به حذف محدودیت در جذب نیرو و تکمیل ظرفیت اشاره کرد، در نتیجه دیگر نگران خالی ماندن ظرفیت‌ها نیستیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 26 مرداد 98: خبر استخدام 360 معلم جدید در آموزش و پرورش قزوین (منبع: خبرگزاری ایرنا)

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: ۳۶۰ معلم جدید از دانش آموختگان دانشگاه های سراسر کشور از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ در سال جاری جذب این اداره کل خواهند شد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 24 مرداد 98: خبر استخدام بیش از 300 معلم در استان ایلام (منبع: خبرگزاری فارس)

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: بیش از 350 معلم از طریق کنکور سراسری جهت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و ماده ۲۸ آزمون سازمان سنجش از طریق آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند برای شغل معلمی در ایلام پذیرفته خواهند شد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 23 مرداد 98: شروع ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از نیمه اول شهریور ماه (منبع: اداره کل آموزش و پرورش خوزستان)

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی ظهر امروز چهارشنبه ۲۳ مردادماه ۹۸ در گفتگو با روابط عمومی اظهار کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین وزارت آموزش و پرورش امسال ۱۲ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد که سهم خوزستان از این سهمیه ۱۱۹۷ معلم است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 22 مرداد 98: جزئیات برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش اعلام شد (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به تشریح چگونگی برگزاری آزمون استخدامی برای جذب ۱۲ هزار نیروی جدید اشاره کرد.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات و زمان برگزاری آزمون استخدامی سال ۹۸ این وزارتخانه اظهار کرد: برای استخدام از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان طبق جدول زمانی در نظر گرفته شده از سوی سازمان اداری و استخدامی عمل می‌کنیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 21 مرداد 98: احتمال افزایش سقف سنی شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش (منبع: خبرگزاری فارس)

رئیس دانشگاه فرهنگیان از تهیه طرحی برای افزایش سقف سنی شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این طرح در انتظار امضای رئیس‌جمهور است. حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص افزایش سن شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش(ماده 28)، اظهار کرد: طرحی در حال بررسی است که شرایط سنی شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی افزایش یابد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 21 مرداد 98: آیا آزمون استخدامی آموزش و پرورش شهریور برگزار می‌ شود؟ (منبع: خبرگزاری تسنیم)

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در شهریور خبر داد و گفت‌: ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت معوقات حق‌التدریس معلمان تأمین شده است و تا پایان شهریور پرداخت می‌شود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 19 مرداد 98: صدور مجوز استخدام 43 هزار نفر در آموزش و پرورش (منبع: خبرگزاری ایسنا)

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امسال ۴۳ هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر کرده‌ایم که ۲۵ هزار نفر از این تعداد سهم دانشگاه فرهنگیان است و ۱۸ هزار نفر مابقی برای مشمولان ماده ۲۸ بوده است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

  خبر 17 مرداد 98: شروع ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش از دو هفته آینده (منبع:خبرگزاری صداوسیما )

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی امروز در بازدید از واحد خبر صداوسیما استخدام 12 هزار نفر در آموزش و پرورش گفت: ثبت نام برای آزمون استخدام این نیروها از حدود دو هفته آینده آغاز می شود که سهم خراسان جنوبی از این استخدامی ها 179نفر است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


اخبار و اطلاعیه های استخدام آموزش و پرورش در سال 98 را از این قسمت دنبال کنید:

جهت ورود به صفحه اخبار برگزاری آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش در سال 98 اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پروش اینجا کلیک نمایید
جذب 1197 نیرو در استخدام جدید آموزش و پرورش خوزستان (23 مرداد 98)
افزایش سهمیه جذب معلم در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان (20 مرداد 98)
خبر استخدام 960 نفر در آموزش و پرورش خراسان رضوی از طریق برگزاری آزمون (17 مرداد 98)
خبر استخدام بیش از 3600 معلم در آموزش و پرورش استان تهران (16 مرداد 98)
صدور مجوز استخدام 509 معلم در آموزش و پرورش مرکزی (16 مرداد 98)
+ خبر استخدام 250 نفر در آموزش و پرورش خراسان شمالی از طریق ماده 28 (11 مرداد 98)
+ سهمیه 760 نفری خراسان شمالی برای استخدام معلم (7 مرداد 98)
خبر استخدام 786 نیرو در آموزش و پرورش بوشهر (6 مرداد 98)
خبر استخدام 895 نیرو در آموزش و پرورش البرز (5 مرداد 98)
خبر استخدام 1200 نیرو در آموزش و پرورش خوزستان (5 مرداد 98)
خبر استخدام 42 هزار نیرو در آموزش و پرورش (3 مرداد 98)
+ خبر استخدام 360 معلم جدید در گلستان (31 تیر 98)
+ اعلام نتایج آزمون جذب مدرس آموزش خانواده (31 تیر 98)
سهمیه 800 نفری مازندران در آزمون استخدامی آموزش و پرورش (29 تیر 98)
+ احتمال برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در شهریور ماه (26 تیر 98)
+ خبر استخدام 344 نفر در آموزش و پرورش لرستان از طریق آزمون جامع استخدامی (26 تیر 98)
خبر جذب 240 معلم جدید در آموزش و پرورش سمنان (26 تیر 98)
+ عدم وجود سهمیه جداگانه‌ برای شرکت طلاب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش (26 تیر 98)
+ آخرین جزئیات استخدام وزارت آموزش و پرورش از طریق ماده 28 و استخدام مربیان پیش دبستانی و دانشگاه فرهنگیان (25 تیر 98)
امسال 360 معلول در آموزش و پروش استخدام می شوند (24 تیر 98)
+ خبر جذب 1910 نفر در آموزش و پرورش آذربایجان ‌غربی (24 تیر 98)
+ خبر جذب 16 هزار نفر از طریق ماده 28 در وزارت آموزش و پرورش (24 تیر 98)
+ خبر جذب 452 نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد (22 تیر 98)
+ خبر استخدام 341 نفر در آموزش و پرورش گیلان (22 تیر 98)
خبر جذب 452 نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد (22 تیر 98)
+ تلاش برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا یک ماه آینده (18 تیر 98)
+ احتمال برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در تابستان 98 (18 تیر 98)
+ خبر جذب 60 هزار نفر در آموزش و پرورش طی سال جاری (18 تیر 98)
+ امکان شرکت طلاب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش (15 تیر 98)
لزوم ابلاغ آیین نامه استخدام نیروهای حق‌ التدریس پیش از سال تحصیلی (14 تیر 98)
+ خبر احتمال برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در شهریور ماه (10 تیر 98)
برگزاری آزمون استخدامی برای معلمان حق التدریسی (10 تیر 98)
+ آیا شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش قابل تغییر است؟ (9 تیر 98)
+ احتمال برگزاری آزمون جامع استخدامی دولت در مرداد ماه 98 (9 تیر 98)
استخدام 12 هزار نفر از طریق ماده 28 و صدور مجوز جذب 5 هزار نیروی خدماتی در آموزش و پرورش (4 تیر 98)
احتمال برگزاری آزمون استخدام دستگاههای اجرایی در نیمه مرداد ماه (3 تیر 98)
مجوز استخدام 50 هزار نفر در وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت صادر شد (28 خرداد 98)
+
 آخرین خبر از برگزاری آزمون استخدامی آموزش ‌و پرورش سال 98(28 خرداد 98)
خبر استخدام 50 هزار معلم برای سال تحصیلی جدید (26 خرداد 98)
استخدام 35 هزار نفر در دستگاه های اجرایی در تابستان 98 (23 خرداد 98)
ارائه درخواست 55 هزار مجوز استخدامی به سازمان امور استخدامی (11 خرداد 98)
+ احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش بعد از ماه رمضان (7 خرداد 98)
آخرین وضعیت استخدام آموزش و پرورش (3 خرداد 98)
زمان آزمون استخدام آموزش و پرورش شايد خرداد يا ديرتر (31 اردیبهشت 98)
برگزاري آزمون جديد استخدام آموزش و پرورش تا پايان فصل بهار (18 اردیبهشت 98)
+ خبر اعلام فراخوان استخدام 55 هزار نفر در آموزش و پرورش به‌ زودی (15 اردیبهشت 98)
خبر استخدام بیش از 20 هزار معلم جدید در سال 98 (13 اردیبهشت 98)
+ آخرین جزئیات از استخدام جدید آموزش و پرورش در سال 98 (10 اردیبهشت 98)
خبر استخدام  185 هزار نفر در آموزش و پرورش تا سال 1399 (2 اردیبهشت 98)
خبر توافق اولیه برای جذب 55 هزار نیرو جدید (19 فروردین 98)

تمامی اخبار مربوط به استخدام جدید آموزش و پرورش در صورت انتشار در این مبحث اطلاع رسانی خواهند شد.

سایر اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش را از این قسمت دنبال کنید:

+ ثبت سوابق آموزشیاران نهضت سوادآموزی سال 79 (25 تیر 98)
طرح ساماندهی حق‌التدریسی‌ های آموزش و پرورش از سال 92 به بعد (25 تیر 98)
جزئیات برگزاری و اعلام نتایج آزمون جذب هزار مدرس آموزش خانواده (5 تیر 98)
دریافت کارت آزمون جذب مدرس آموزش خانواده (4 تیر 98)
قطعی‌ شدن جذب 25 هزار دانشجو معلم از طریق کنکور برای سال آینده (3 تیر 98)
اطلاعیه زمان دریافت کارت آزمون جذب مدرس آموزش خانواده (27 خرداد 98)
صدور مجوز جذب 25 هزار نیرو در دانشگاه فرهنگیان (23 خرداد 98)
+ لزوم تعیین تکلیف نیروهای پیمانی آموزش و پرورش با 15 سال سابقه (13 خرداد 98)
+ اجرای قانون استخدام حق التدریسی ها توسط آموزش و پرورش در سال آینده (13 خرداد 98)
+ ابلاغ دستورالعمل اجرایی استخدام مربیان پیش ‌دبستانی بعد از تصویب دولت (11 خرداد 98)
+ بررسی امکان ادامه به خدمت آموزش‌ دهندگان نهضت به صورت حق‌ التدریسی (8 خرداد 98)
مواد آزمون طرح خرید خدمات آموزشی اعلام شد (8 خرداد 98)
+ منع جذب معلمان حق‌ التدریس آزاد در آموزش و پرورش (8 خرداد 98)
ارسال آیین‌ نامه استخدام معلمان حق‌التدریس به هیئت دولت (3 خرداد 98)
+ آیین نامه استخدام معلمان حق التدریس و نهضتی‌‌ ها نهایی شد (3 خرداد 98)
+ آخرین وضعیت استخدام معلمان در سال جاری (1 خرداد 98)

جهت مشاهده اخبار استخدام آموزش و پرورش در سال 98 اینجا کلیک نمایید


جدول اختصاصی 31 استان استخدام آموزش و پرورش
ردیف لینک آموزش و پرورش استان  لینک مشاهده ردیف لینک آموزش و پرورش استان لینک مشاهده
1 استخدام آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مشاهده 17 استخدام آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مشاهده
2 استخدام آموزش و پرورش آذربایجان غربی مشاهده 18 استخدام آموزش و پرورش فارس مشاهده
3 استخدام آموزش و پرورش اردبیل مشاهده 19 استخدام آموزش و پرورش قزوین مشاهده
4 استخدام آموزش و پرورش اصفهان مشاهده 20 استخدام آموزش و پرورش قم مشاهده
5 استخدام آموزش و پرورش البرز مشاهده 21 استخدام آموزش و پرورش کردستان مشاهده
6 استخدام آموزش و پرورش ایلام مشاهده 22 استخدام آموزش و پرورش کرمان مشاهده
7 استخدام آموزش و پرورش بوشهر مشاهده 23 استخدام آموزش و پرورش کرمانشاه مشاهده
8 استخدام آموزش و پرورش شهر تهران مشاهده 24 استخدام آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مشاهده
9 استخدام آموزش و پرورش شهرستان های تهران مشاهده 25 استخدام آموزش و پرورش گلستان مشاهده
10 استخدام آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مشاهده 26 استخدام آموزش و پرورش گیلان مشاهده
11 استخدام آموزش و پرورش خراسان جنوبی مشاهده 27 استخدام آموزش و پرورش لرستان مشاهده
12 استخدام آموزش و پرورش خراسان رضوی مشاهده 28 استخدام آموزش و پرورش مازندران مشاهده
13 استخدام آموزش و پرورش خراسان شمالی مشاهده 29 استخدام آموزش و پرورش مرکزی مشاهده
14 استخدام آموزش و پرورش خوزستان مشاهده 30 استخدام آموزش و پرورش هرمزگان مشاهده
15 استخدام آموزش و پرورش زنجان مشاهده 31 استخدام آموزش و پرورش همدان مشاهده
16 استخدام آموزش و پرورش سمنان مشاهده 32 استخدام آموزش و پرورش یزد مشاهده
جهت مشاهده اطلاعیه های استانی استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید
لینک های مفید و مرتبط
شرایط آزمون استخدامی زمان آزمون استخدامی کارت آزمون استخدامی نتایج آزمون استخدامی
اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
دانلود بسته ویژه اصل سوالات آزمون های استخدامی آموزش و پرورش معرفی کتاب های استخدامی ایران استخدام
برای قبولی در آزمون استخدام آموزش و پرورش چه بخوانیم؟  نمونه کارنامه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش
راهنمای قبولی در آزمون های استخدامی راهنمای قبولی در مصاحبه های استخدامی
بخشنامه شرایط و ضوابط جذب معلم در آموزش و پرورش فرم اطلاعات فردی گزینش آموزش و پرورش
جهت مشاهده صفحه آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی کشور اینجا کلیک نمایید
جهت اطلاع از آخرین اخبار آزمون های استخدامی“ایران استخدام” را در پیام رسان ها دنبال کنید

 آرشیو اخبار استخدام آموزش و پرورش – سال 1398 

جهت مشاهده آرشیو اخبار استخدام آموزش و پرورش در سال 98 اینجا کلیک نمایید

.

آگهی استخدام آموزش و پرورش – سال 1397 

جهت مشاهده شرایط آزمون استخدام آموزش و پرورش (سال 97) اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به مبحث اخبار و اطلاعیه های استخدامی آموزش و پرورش (سال 97) اینجا کلیک نمایید

.

آگهی استخدام آموزش و پرورش – سال 1396

جهت مشاهده شرایط آزمون استخدام آموزش و پرورش (سال 96) اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به مبحث اخبار و اطلاعیه های استخدامی آموزش و پرورش (سال 96) اینجا کلیک نمایید

.

 آگهی استخدام آموزش و پرورش – سال 1395

جهت مشاهده شرایط آزمون استخدام آموزش و پرورش (سال 95) اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به مبحث اخبار و اطلاعیه های استخدامی آموزش و پرورش (سال 95) اینجا کلیک نمایید

.

 آگهی استخدام آموزش و پرورش – سال 1394

جهت مشاهده شرایط آزمون استخدام آموزش و پرورش (سال 94) اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به مبحث اخبار و اطلاعیه های استخدامی آموزش و پرورش (سال 94) اینجا کلیک نمایید

.

 آگهی استخدام آموزش و پرورش – سال 1389

جهت مشاهده شرایط آزمون استخدام آموزش و پرورش (سال 89) اینجا کلیک نمایید



اگر دیدگاهی در باره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خودتون رو در سایت درج کنید.


لطفا کمی صبر کنید...


  • جهت دریافت آخرین اخبار و آگهی های مهم استخدامی از طریق کانال تلگرام ایران استخدام اینجا کلیک نمایید

  • نویسنده : ناشناس

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 19:53

    کد دیدگاه : 2456442

    سلام دوستان میخواستم ی مشورت بگیریم ،من معلم غیرانتفاعیم اگه ازمون اواخر مهر باشه یا حتی جوابش بیاد من برم مدرسه یا نه ،چون برا ازمونم خوندم اگه قبول بشم ک باید کلاسمو ول کنم در حق بچه ها اجحاف میشه اگه قبول نشم ک بیکار میمونم ب نظرتون چیار کنم (:mda:)

    پاسخ دهید
    • نویسنده : ناشناس

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 20:24

      کد دیدگاه : 2456476

      کلاسای مهارت اموزی معمولا 4شنبه و 5شنبه ست قبولم بشی ب سختی میتونی امسال و ادامه بدی برا سال بعد دیگ نرو

      پاسخ دهید
    • نویسنده : منتظر

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 01:19

      کد دیدگاه : 2456935

      سلام منم معلم هستم اگه قبول بشی کلاس ها اخر هفته هست تداخلی با کلاس مدرسه تو نداره . اگه چهارشنبه ها صبح کلاس باشه میتونی از مدیر مدرسه مرخصی بگیری . من فقط الان شک دارم به زمان ازمون میگم اگه ابان ازمون باشه کلا امسال قید مدرسه غیر دولتی رو بزنم نرم سر کار فقط درس بخونم .

      پاسخ دهید
  • نویسنده : ناشناس

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 19:33

    کد دیدگاه : 2456407

    مرور نکات درس تربیتی (پرورشی):

    یادگیری:کسب دانش و اطلاعات ،عادات مختلف،مهارت های متنوع و راههای گوناگون حل کردن مسایل،فراگیری رفتارها و اعمال مفید و پسندیده حتی به عنوان کسب رفتار و اعمال ناپسند دانست.
    یادگیری از دیدگاه هرگنهان و السون:
    یکی از مهم ترین زمینه ها در روانشناسی امروز و در عین حال یکی از مشکل ترین مفاهیم
    معروف ترین تعریف یادگیری:.
    به فرایند تغییر نسبتا پایدار در رفتار یا توان رفتاری که حاصل (تجربه)است .
    ویژگی های یادگیری؛
    یادگیری چه ساده چه پیچیده به تغییر می انجامد
    نکته؛؛هرچنو یادگیری به تغییر می انجامد اما هر تغییری یادگیری نیست.
    تغییر باید نسبتا پایدار باشد تا ان را یادگیری بنامییم.
    تمایز بین یادگیری و رفتار:
    یادگیری نوعی توانایست که در فرد ایجاد میشود و تنها از طریق مراجعه به رفتار اشکار می توان از ان مطلع شد
    رفتار به اعمال و حرکات مختلف درونی و بیرونی گفته میشود.
    روانشاسان رفتار را به دو دسته اشکار و نهان تقسیم میکنند
    رفتار اشکار:
    به اعمالی که مستقیم قابل مشاهده اند گفته میشود
    رفتار نهان:
    به اعمال درونی فرد کع به طور مستقیم قابل مشاهده نیست گفته میشود
    از طریق رفتار اشکار میتوان به رفتار نهان پی برد
    گیج و برلاینر:
    همه روان شناسان نیازمدند به رفتار اشکار فرد را مشاهده قرار دهند تا تعیین کنند که تغیراتی که یادگیریست در فرد اتفاق افتاده یا خیر
    شباهت رفتار و عملکرد:
    اشاره به جنبه های قابل مشاهده ی یادگیری
    تفاوت رفتار و عملکرد:
    رفتار به هر گونه عمل شخص گفته میشود
    عملکرد به نتیجه ی عمل فرد اشاره دارد که در ارزیابی از میزان یادگیری او مورد استفاده قرار میگیرد.
    گانیه:
    عملکرد ها رفتار هایی هستند که بر حسب تاثیرشان دسته بندی میشوند و نام گداری میشوند
    نکته:
    عملکرد همان محصول یادگیری هست
    هیلگاررد و باور:
    تفاوت بین یادگیری و عملکرد متفاوت است بین (دانستن چگونه انجام دادن کاری و انجام دادن ان)

    پاسخ دهید
    • نویسنده : ناشناس

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 19:34

      کد دیدگاه : 2456408

      نکات فلسفه تعلیم و تربیت:

      انسان گرایی:دانش اموز محور
      پراگماتسیم: محصول محور یا فعالیت محور
      ایده الیست: معلم محور
      متافیزیک ایده الیست: موضوع محور
      واقع گرایان: معلم محور
      پایدار گرایی: دانش اموز محور
      بازسازگرایی: دانش اموز محور
      اگزیستانسیاایسم: شاگردمحور یا فرد گرا
      بنیادگرایی: معلم محور وموضوع محور
      رئالیسم: موضوع محور
      روسو: فرد گرا
      کمونیسم: موضوع محور
      بنیانگذار منطق سوری: ارسطو
      بنیانگذار فلسفه تاریخی: کارل مارکس
      بنیانگذار نخستین کودکستان: فروبل
      بنیانگذار پدیدار گرایی: هوسرل
      بنیانگذار فلسفه برای کودکان:لیمین
      بنیانگذار جامعه شناسی علمی: ابن خلدون
      بنیانگذار عقل گرایی: دکارت
      بنیانگذار ایده الیسم: افلاطون
      بنیانگذار تعلیم وتربیت جدید مغرب زمین: کومنیوس
      بنیانگذار لیبرالیسم: جان لاک
      بنیانگذار روش علمی در اموزش و پرورش: هربارت
      پایه گذار علمی شدن علوم تربیتی: هربارت

      پاسخ دهید
      • نویسنده : ناشناس

        تاریخ ارسال :

        ساعت ارسال : 19:37

        کد دیدگاه : 2456413

        طرح سئوالات عینی:

        📌 سوالات چند گزینه ای ؛

        عدم استفاده از گزینه های تکراری
        در صورت منفی بودن سئوال ، آن را برجسته جلوه دهید
        پرهیز از عباراتی مانند؛ همه آن چه در بالا گفته شدتمامی موارد فوق و هیچکدام
        جایگاه گزینه های درست را در سئوالات مختلف به صورت تصادفی انتخاب کنید
        دو گزینه کاملا متضاد را به کار نبرید- در صورتی که جمله سئوال ناتمام است ، جای خالی باید در پایان سئوال قرار بگیرد.

        📌 صحیح وغلط :

        سئوالاتی مختصر و روشن
        پرهیز از نگارش عباراتی مانند همه، بعضی وقت ها ، غالبا ، هرگز و…
        پرهیز از نوشتن عینی جملات کتاب بهتر است تعداد سئوالات صحیح و غلط به یک اندازه باشد

        بهتر آن است که آزمون شونده جمله غلط را تشخیص دهد و شکل درست آن را بنویسد- می توانید از جملات نیمه تمام استفاده نمایید.

        📌کامل کردنی :
        عبارت با ارزش جمله باید حذف شود .

        📌 جور کردنی :

        همگون بودن پرسش ها و پاسخ ها
        نگارش پرسش و پاسخ در جملاتی کوتاه
        عدم استفاده از جملات نیمه تمام
        پرهیز از پرسش ها و پاسخ هایی که کاملا با هم جور هستند
        مشخص کردن پرسش ها با شماره و پاسخ ها با حروف
        تعداد گزینه های جواب باید بیش تر از گزینه های پاسخ باشد.

        📌 تصحیح کردنی :

        در هر سئوال فقط باید یک جای خالی در نظر گرفته شود و بهترین حالت، آن است که در وسط جمله باشد

        عدم استفاده از جای خالی در آغاز جمله

        پاسخ دهید
        • نویسنده : ناشناس

          تاریخ ارسال :

          ساعت ارسال : 19:38

          کد دیدگاه : 2456414

          انواع روشهای تدریس:

          ✍ روش کاوشگری علمی :
          این الگو باعث آموزش علمی به سبکهای مشخص و آموزش مفاهیم بنیادی در دانش آموزان می گردد .
          رسالت معلم در این الگو پرورش کاوشگری , ایجاد جوی توام با همکاری و داشتن انعطاف است.
          این الگو منجر به دانش علمی تعهد به کاوشگری علمی, ژرف اندیشی و روح مهارت همکاری در دانش آموزان می شود. مـراحل این الگو عبارتند از:
          1) فراهم آوردن زمینه جسنجو برای دانش آموزان .
          2) تعیین مسئله از سوی دانش آموزان .
          3) مشخص کردن مسئله در هر جستجو توسط دانش آموزان .
          4) دانش آموزان حدس در خصوص راههای توضیح مشکل می پردازند.
          ✍ الـگــــوی تدریس غیـــــر مستقیم :
          این الگو باعث مشارکت فراگیران در یادگیری شده و به آنها یاد می دهد که چگونه خود را به فراگیری مطالب پرداخته و مسائل را حل نمایند.
          معلم نقش هادی, راهنما و تسهیل کننده را دارد و دانش آموز آغاز کننده به نحوی که معلم به دانش آموزان کمک می کند تا مسائل را تعریف و برای حل موفقیت آمیز آنها اقدام نمایند.
          همچنین معلم بایستی مکانی آرام توام با جو مثبت و اطلاعات مورد نیاز برای دانش آموزان فراهم نماید.
          این الگو دانش آموزان را قادر به افزایش آگاهی فردی, رشد خود, هدفهای اجتماعی و تحصیلی متنوع می نماید.
          ✍ مراحل تدریس این الگو عبارتند از:
          1) تعریف موقعیت توسط فراگیر به نحوی که معلم ابراز احساسات را ترغیب می کند.
          2) کشف مشکل بوسیله دانش آموزان .
          3) رشد بینش توسط بحث دانش آموزان در باره مسئله و حمایت معلم از آنها.
          4) برنامه ریزی و تصمیم گیری توسط دانش آموزان .
          5) یکپارچگی از طریق توسعه بینش دانش آموزان در خصوص مسئله و حمایت معلم از آنها.
          ✍ الگـــوی بدایع پــــردازی ( افـــزایش تفکــــر خلاق )
          هدف این الگو افزایش تفکر خلاق و مشکل گشایی در مواقع خاص, بر هم زدن سنتهای متداول و گسترش افقهای فردی و اجتماعی در دانش آموزان است.
          معلم سوالاتی از دانش آموزان می نماید, ولی پاسخ دانش آموزان کاملاً باز است و معلم بایستی کمک کند تا شاگردان تفکر خود را بسط دهند این الگو باعث رشد خلاقیت و نوع آوری, همبستگی گروه و بر هم زدن سنتها در نزد انظار می شود.

          پاسخ دهید
  • نویسنده : محمد

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 19:26

    کد دیدگاه : 2456393

    دوستان به نظرتون اگه از الان بخام شروع کنم به خوندن دیر نیس و برای دروس عمومی اگه فقط درسنامه ایران استخدامو بخونم کافیه؟؟

    پاسخ دهید
    • نویسنده : بهار

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 21:41

      کد دیدگاه : 2456588

      برای شروع کردن هیچوقت دیر نیست.هنوز وقت هست. بدون اتلاف وقت بخون فقط. خدا هرچی بخواد

      پاسخ دهید
  • نویسنده : م.ق

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 19:22

    کد دیدگاه : 2456386

    به آقا سجاد
    آره واقعا میشه بگیم امروز چقد خسته شدیم دانشگاه زیاد طول کشید، ای خدا.. (:fool:)

    پاسخ دهید
    • نویسنده : سجادکامپیوتر

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 20:33

      کد دیدگاه : 2456490

      یا مثلا بگیم کلاس سنجش و ارزیابی خیلی خوبه (:laugh1:)

      پاسخ دهید
  • نویسنده : حجی

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 18:52

    کد دیدگاه : 2456352

    واقعا چرا رشته مهندسی شیمی نباید جز رشته ها باشه؟؟؟

    پاسخ دهید
  • نویسنده : ع.عابدی

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 18:47

    کد دیدگاه : 2456343

    میشه بگید ازمون کتبی ضریب مهم تری داره یا مصاحبه و اینکه چه جور سوالاتی در مصاحبه مطرح میشه

    پاسخ دهید
    • نویسنده : ناشناس

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 20:37

      کد دیدگاه : 2456493

      اصلش همان نمره علمی آزمون هست ،مصاحبه هم وقت زیاده تا راجع بهش صحبت بشه ،مصاحبه تخصصی و تربیتی دارید اگر انشالله جز نفرات دو یا سه برابر ظرفیت باشید و بعد مرحله گزینش هست ولی اصلش همان نمره علمی ازمون

      پاسخ دهید
    • نویسنده : مونا گیلان

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 21:17

      کد دیدگاه : 2456564

      آزمون کتبی مهمتر از مصاحبه ست، 70 درصد آزمون و 30 درصد مصاحبه تاثیرگذاره، ان شاءالله وقتی قبول شدی بعد همینجا تو قسمت نظرات دوستان درمورد مصاحبه تجربه هاشونو درمیون میذارن، مصاحبه خیلی سخت نیست نگران اون قسمتش نباش میری داخل اتاق مصاحبه سه نفر میان هی سوال جوابت میکنن راجب رشته ت راجب شغل مهلمی راجب خودت و خصوصیاتت و ازت میخوان یه مبحثی رو تدریس کنی و بعد خودشون به عنوان دانش آموزات شلوغ میکنن تو باید کنترل کنی کلاسو خیلی بامزه ست (:rofl:) (:sarcastic:)

      پاسخ دهید
  • نویسنده : ع.عابدی

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 18:45

    کد دیدگاه : 2456339

    سلام و درود. میخواستم بدونم این ازمون استخدامی ۹۸پس کی هست؟من ازتیر منتظره ازمونم اما خبره دقیقی نیست. و اینکه منابع دروس تخصصی دبیری فیزیک رو میخوام. ممنونم

    پاسخ دهید
  • نویسنده : انتظار اموزگاری

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 18:30

    کد دیدگاه : 2456320

    لطف میکنید بگید شما چ منابعی رو میخونید

    پاسخ دهید
    • نویسنده : نازنین 68

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 19:02

      کد دیدگاه : 2456365

      سلام , منابع اموزگاری , روانشناسی پرورشی سیف یا مدرسان ,, روانشناسی رشد لورا برک یا مدرسان,, سنجش وارزشیابی سیف یا مدرسان ,, فلسفه گوتک , نقیب زاده , شعاری نژاد ,شریعتمداری , نلر , یا مدرسان ,, فنون تدریس شعبانی ,فتحی اذر , یا ماهان ,,

      پاسخ دهید
  • نویسنده : انتظار اموزگاری

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 18:29

    کد دیدگاه : 2456318

    اگه همه تخصصیارو مدرسان بگیرم و فنون شعبانی بگیرم امکانش هس قبول شم؟؟؟هانیه نازنین ناشناس لطف میکنید جواب بدین (:boast:)

    پاسخ دهید
    • نویسنده : هانیه

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 20:25

      کد دیدگاه : 2456477

      سلام اره چرا نشی؟ مام همینارو داریم میخونیم و انتظار داریم قبول شیم 😀

      پاسخ دهید
    • نویسنده : ناشناس

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 20:38

      کد دیدگاه : 2456495

      اره قشنگ بخون قبولی ولی دقیق و ریز بخون

      پاسخ دهید
  • نویسنده : سعید

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 18:26

    کد دیدگاه : 2456314

    رشته های مدیریت میتونن در آزمون آموزش و پرورش شرکت کنن؟

    پاسخ دهید
    • نویسنده : پشتیبان یک (مریم احمدی)

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 18:33

      کد دیدگاه : 2456324

      سلام
      دوست عزیز در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص شرایط مورد نظر منتشر نشده است.
      شما میتوانید در همین سایت (ایران استخدام) پیگیر آخرین اخبار مربوطه طی آینده باشید.
      موفق باشید

      پاسخ دهید
    • نویسنده : ناشناس

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 18:41

      کد دیدگاه : 2456336

      خیر مدیریت در آ.پ پذیرش ندارد

      پاسخ دهید
  • نویسنده : رضا

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 18:22

    کد دیدگاه : 2456304

    متاسفم براتون گروه ادمین محترم!
    خودتون میدونی برا چی# (:negative:)

    پاسخ دهید
    • نویسنده : پشتیبان یک (مریم احمدی)

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 18:53

      کد دیدگاه : 2456353

      متشکرم!

      پاسخ دهید
  • نویسنده : دخترلر

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 18:21

    کد دیدگاه : 2456299

    وای خدا هانیه جووووون😂

    پاسخ دهید
    • نویسنده : هانیه

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 19:22

      کد دیدگاه : 2456387

      والا :-D:-D

      پاسخ دهید
  • نویسنده : امیر

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 17:54

    کد دیدگاه : 2456255

    سلام.دوستان معارفی کسی نیست؟دبیر معارف

    پاسخ دهید
    • نویسنده : ناشناس

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 18:27

      کد دیدگاه : 2456316

      سلام من هستم از کرمانشاه .شما مال کدوم شهری؟

      پاسخ دهید
      • نویسنده : میم معارف

        تاریخ ارسال :

        ساعت ارسال : 21:43

        کد دیدگاه : 2456590

        سلام بچه های معارف بیاین کم کم جمع بشیم نکته بزاریم… (:ok:)
        اینجوری انگیزمون بیشتر میشه…

        پاسخ دهید
  • نویسنده : مهین

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 17:47

    کد دیدگاه : 2456244

    با سلام، برای شرط ثبت نام ازمون استخدامی سال ۹۸ لطفا شرط سنی و بومی بودن را از شرکت کننده ها دریغ نکنید تا حقشان ضایع نشود، خواهش میکنم شرایط مثل ازمون سال ۹۷ باشد، ازمون سال گذشته عقب زده شدیم چشم امیدمون به آزمون امسال هست.با تشکر

    پاسخ دهید
    • نویسنده : ناشناس

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 20:39

      کد دیدگاه : 2456496

      دوست عزیز شرایط همان شرایط پارسال هست تعبیری نکرده است.

      پاسخ دهید
  • نویسنده : ناشناس

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 17:35

    کد دیدگاه : 2456225

    بازخورد و نقش آن در یادگیری:

    در مدارس ما “آزمون” وسیله و ابزاری است برای “ارزشیابی پیشرفت تحصیلی”.
    ✍ ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، یعنی سنجش عملکرد یادگیرندگان و مقایسه ی نتایج حاصل با هدف های آموزش از پیش تعیین شده، به منظور تصمیم گیری درباره ی این که آیا فعالیت های آموزشی معلم و تلاش های یادگیری دانش آموزان به نتایج مطلوب انجامیده اند و به چه میزانی؟
    ✍ از این تعریف می توان نتیجه گرفت، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، مستلزم دو اقدام اساسی است:

    تعیین هدف های آموزشی«
    سنجش یا اندازه گیری عملکرد یادگیرندگان
    ✍ کلاس درس، مکان پویایی است که در آن معلم و دانش آموز مرتباً در تعامل با یکدیگر قرار دارند؛ معلم سوال می کند، باز خورد ارائه می دهد، تشویق و انتقاد می کند، پرسش ها و تقاضاهای دانش آموزان را پاسخ می دهد و اگر دانش آموزی با مشکلی مواجه شود، او را راهنمایی و هدایت می کند و … در این نوشته، به بررسی تاثیر بازخورد معلم روی انگیزش دانش آموزان می پردازیم.

    ✍بازخورد معلم
    بازخورد، واکنشی است در برابر یک پدیده. و راهبردی مهم در فرایندهای آموزشی. بازخورد های معلم چهار نوع است:

    🔹 بازخورد عملکردی
    🔸بازخورد انگیزشی
    🔹 بازخورد اسنادی
    🔸 بازخورد راهبردی
    ✍ بازخورد عملکردی

    بازخورد عملکردی، بازخوردی است که در مورد صحت کار دانش آموز به او داده می شود و ممکن است شامل اطلاعات اصلاحی هم باشد. بازخورد عملکردی، بر یادگیری دانش آموزان اثر مهمی دارد.
    ✍ شاید بتوان گفت، معلمان در راستای چهار گونه از پاسخ های دانش آموزان، به آن ها بازخورد عملکردی ارائه می دهند:
    1. پاسخ صحیحی که به سرعت و با قاطعیت داده می شود.
    2. پاسخ صحیحی که با تردید داده می شود.
    3. پاسخ غلطی که نشان دهنده ی بی دقتی است.
    4. پاسخ غلطی که نشان دهنده ی ندانستن موضوعی یا آگاهی نداشتن از نحوه ی انجام کار است.
    ✍ بازخورد انگیزشی
    بیشتر بازخوردهایی که معلمان به دانش آموزان می دهند، جنبه ی انگیزشی دارد.
    ✍ هدف اصلی بازخورد انگیزشی این است که دانش آموزان را هر چه بیشتر به انجام فعالیت های آموزشی مستمر تشویق و هدایت کند. بازخوردهای مثبت و اطمینان دهنده، بر احساس کارامدی تاثیر به سزایی دارند. مثلاً اگر فردی قابل اطمینان مانند معلم به دانش آموز بگوید که قدرت یادگیری خوبی دارد، او کارآمدی بالایی را تجربه خواهد کرد.
    ✍ بازخورد اسنادی
    در بازخورد اسنادی، به منظور افزایش انگیزش دانش آموز، عملکرد او را به یک یا چند سند (عواملی که تصور می شود در حاصل کار او دخیل بوده اند)، ربط می دهند. برخی از دانش آموزان که در مراحل اولیه ی یادگیری دچار مشکل می شوند، آن را به کم توانی خود نسبت می دهند. دانش آموزانی که عقیده دارند فاقد توانایی لازم برای عملکرد خوب هستند، ممکن است با علاقه کار نکنند و به راحتی تسلیم شوند. این نوع اثرات انگیزشی منفی، روند یادگیری را کند می کنند.
    در این حالت، معلمان می توانند به دانش آموزان یادآوری کنند که موفق نشدن خود را به جای عوامل غیر قابل کنترل، به عوامل قابل کنترل مانند تلاش کم، یا استفاده از راهبرد نامناسب نسبت دهند تا بتوانند با تلاش بیشتر و انتخاب راهبردی دیگر، عدم موفقیت خود را جبران کنند.
    زیرا تحقیقات نشان داده است، اگر دانش آموزی شکست خود را به تلاش کم نسبت دهد، ممکن است در آینده بیشتر کار کند، چرا که تلاش ، امری قابل کنترل است و او ممکن است عقیده داشته باشد که با تلاش بشتر، به نتایج بهتری خواهد رسید. پس معلمان می توانند به دانش آموزان یاد بدهند که نتیجه ی کار خود را به تلاش و کوشش نسبت دهند نه ناتوانی. این نوع بازخورد دادن به تلاش دانش آموزان، اثرات سودمندی روی خودباوری کارامدی، و انگیزش آن ها خواهد داشت.
    ✍ بازخورد راهبردی
    بازخورد راهبردی : به دانش آموز اطلاع می دهد که آیا او از راهبرد خود به خوبی استفاده می کند یا خیر و استفاده از راهبرد، چه قدر عملکرد او را بهبود بخشیده است. راهبرد ها به دانش آموزان کمک می کنند، به تکالیف توجه بیشتری کنند و روی مطالب مهم متمرکز شوند.
    مطالب را سازمان دهی کنند و فضای فعال و مساعدی را برای یادگیری عمیق مهیا و آن را پایدار کنند. استفاده از راهبردها، به کارایی بهتر منجر می شود، که خود این عمل، کارامدی و انگیزش دانش آموز را افزایش می دهد.
    ✍ نتیجه گیری
    به آزمون های تکوینی بیش از پیش توجه کنیم. زیرا به کمک این آزمون ها، نقاط ضعف دانش آموزان شناسایی می شود و به استناد آن ها می توانیم به آن ها بازخورد مناسب بدهیم.
    برای اطمینان از اثر بخشی فعالیت های یاددهی و یادگیری، با توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان، بهتر است به کمک معلمان راهنما، شناخت بهتری از آن ها داشته باشیم.
    در آزمون های کلاسی فقط به دادن نمره اکتفا نکنیم، بلکه بر اساس شناختی که از دانش آموزان بدست آورده ایم، رهنمودهای لازم را برای رفع نواقص یادگیری به آن ها گوشزد کنیم.
    فراموش نکنیم که که هدف از آموزش های مدرسه ای، فقط آموزش ریاضی، فیزیک یا شعر نیست، بلکه هدف اصلی، تربیت انسان شایسته ای است که تمام ابعاد جسمی، عاطفی، فکری، روانی و اخلاقی او، به بهترین وجه پرورش یافته باشد.
    به خاطر داشته باشیم که امروزه، “آموختن علم” همه جا و درهر زمانی مقدور است، ولی برای “آموزش های تربیتی و رشد همه جانبه ی دانش آموزان”، هیچ گزینه ای شایسته تر از معلم و هیچ جایی مناسب تر از ” کلاس درس و مدرسه” نیست. پس:
    “تربیت، هدف اصلی مدرسه.
    “تسلط بر روش های تربیتی” مهم ترین وظیفه ی هر معلم است.

    پاسخ دهید
    • نویسنده : ناشناس

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 17:41

      کد دیدگاه : 2456231

      مروری بر درس روش های فنون تدریس:

      ✍ روش بحث گروهی
      روش بحث گروهی، گفتگویی است سنجیده و منظم درباره موضوعی خاص که موردعلاقه مشترک شرکت کنندگان در بحث است. این روش برای کلاسهایی قابل اجراست که جمعیتی بین 6 تا 20 نفر داشته باشند. روش بحث گروهی، روشی است که به شاگردان فرصت می دهد تا نظرها، عقاید و تجربیات خود را با دیگران در میان بگذارند و اندیشه های خود را با دلایل هستند بیان کنند.

      ✍ چه دروس و موضوع هایی را می توان با روش بحث گروهی تدریس کرد؟
      1- موضوعهایی که بتوان درباره آن نظرات مختلف و متفاوت ارائه داد.
      2- فراگیران درباره موضوع، اطلاعات لازم را داشته باشند یا بتوانند کسب کنند.
      3- موضوع موردعلاقه مشترک شرکت کنندگان در بحث باشد.
      (در این روش، شاگردان بیش از استفاده از کتاب یا معلم، خود مولف به یافتن نتایج، اصول و راه حلها هستند و این در صورتی است که شاگردان به موضوع علاقه مند باشند.

      مراحل اجرای روش بحث گروهی«

      مرحله اول: آمادگی و برنامه ریزی
      1- انتخاب موضوع :
      موضوعات و عناوین روش بحث گروهی و ارتباط آنها با هدف، باید در قالب کلمات و جملات صریح و روشن بیان شود.
      2- فراهم کردن زمینه های مشترک:
      قبل از شروع بحث گروهی، لازم است سطح اطلاعات شاگردان درباره موضوع یکسان شود.
      3- تعیین نحوه آرایش شبکه های ارتباطی:
      ترتیب قرار گرفتن و نشستن فراگیران، در نوع ارتباط موثر است.
      – رهبر گروه
      – شاگردان
      – شخص مهمان
      – ناظر یا ارزیاب

      مرحله دوم: روش اجرای بحث گروهی
      1- وظایف معلم در روش بحث گروهی
      الف: فراهم کردن امکانات
      ب: شرکت در بحث:
      معلم موظف است در شروع بحث، تحت عنوان مقدمه هدف و ضوابط بحث گروهی را شرح دهد و باید نقش خود را در جریان بحث تا حد یک شنونده کاهش دهد.
      ج: کنترل و هدایت بحث

      2- وظایف شاگردان در جریان بحث گروهی
      معلم باید نقش شاگردان را بدقت به آنان بیاموزد. شاگردان باید درباره موضوع از قبل، مطالعه کنند وسط حرف دیگران نپرند. با یکدیگر صحبت نکنند، کاملاً به صحبتهای دیگران گوش کنند، انتظار نداشته باشند که نظر آنها حتماً پذیرفته شود.
      ✍ محاسن و محدودیتهای روش بحث گروهی
      الف) محاسن
      1- سهیم شدن در عقاید و تجربیات یکدیگر (دانش آموزان)
      2- تقویت حس همکاری و احساس دوستی
      3- ارزیابی افراد از خود
      4- تقویت اعتماد به نفس و پرورش روحیه نقادی

      5- تقویت قدرت مدیریت و رهبری فراگیران
      6- تقویت قوه استدلال و اندیشه و نظم بخشی به افکار

      ✍ ب) محدودیتها
      1- این روش برای کلاسهای پرجمعیت قابل اجرا نیست.
      2- برای شاگردان دوره ابتدایی چندان مناسب نیست.
      3- روش اجرای آن بسیار مشکل است و به مهارت احتیاج دارد.

      در چه موقعیتی و برای چه هدفی می‌توان از روش بحث گروهی استفاده کرد؟

      1- ایجاد علاقه و آگاهی مشترک در زمینه خاص
      2- ایجاد و پرورش تفکر انتقادی (یعنی شاگرد بتواند براساس استدلال و شواهد به تجربه و تحلیل بپردازد.)
      3- ایجاد توانایی اظهارنظر در جمع (بیشتر دانش آموزان از این که در کلاس اظهارنظر کنند، می‌ترسند.)
      4- تقویت توانایی انتقاد پذیری ( به شرطی که انتقادگری به معنای عیبجویی و ایراد گرفتن نباشد.)
      5- ایجاد و تقویت توانایی مدیریت و رهبری در گروه (در این روش یک نفر بعنوان مدیر گروه انتخاب می‌شود که وظیفه اش زمانبندی و هدایت بحث است.)
      6- تقویت قدرت بیان و استدلال. (در این روش اکثر دانش آموزان فعال هستند، ساکت نمی‌نشینند.)
      7- تقویت قدرت تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری
      8- آشنایی با روش کسب اطلاعات و حل مسایل
      9- ایجاد رابطه مطلوب اجتماعی

      پاسخ دهید
      • نویسنده : ناشناس

        تاریخ ارسال :

        ساعت ارسال : 17:42

        کد دیدگاه : 2456233

        مروری بر درس روش های فنون تدریس:
        ✍ الگوی حل مساله

        در این الگو، شاگردان با بهره گیری از تجارب و دانسته های پیشین خود، درباره رویدادهای محیط خود می اندیشند تا مشکلی را که با آن مواجه شده اند به نحو قابل قبولی حل کنند.

        ✍ مراحل اجرا در الگوی مساله:

        الف) طرح مساله یا بازنمایی مشکل:
        مساله را از راههای مختلف می توان در ذهن شاگردان ایجاد کرد. قبل از طرح مساله باید به خصوصیات فراگیران نظیر سن، میزان تحصیلات، رشد ذهنی و عاطفی، ویژگیهای فرهنگی، شرایط اجتماعی و اقتصادی و … توجه کرد.
        ب) جمع آوری اطلاعات: منابع گردآوری اطلاعات باید از نظر علمی معتبر باشند و اطلاعات جمع آوری شده باید با توجه به معیارهای صحیح وعلمی طبقه بندی شوند.
        ج) ساختن فرضیه :
        منظور از فرضیه سازی، پیش بینی راه حلهای احتمالی و حدسی برای حل مساله است. شاگرد برای ساختن فرضیه ناگزیر است به تفکر بپردازد و برای حل مساله چندین راه را برمی گزیند.
        د)آزمایش فرضیه:
        فرضیه، حدسی است که براساس اطلاعات پیشین و شواهد موجود، در برخورد با دنیای خارج، در ذهن شاگرد شکل می گیرد.
        ه) نتیجه گیری :
        تعمیم و کاربرد: فرآیند حل مساله، باید به نتیجه منتهی شود. بدون نتیجه گیری مساله حل نخواهد شد.
        ✍ محاسن این روش :
        در این الگو، شاگرد فعال است، احساس مسئولیت بیشتری می کند، هنگام موفقیت یا شکست، خود را مسئول می داند نه معلم را، رشد شاگرد هدف اصلی است. روح پژوهش و انتقادگری را پرورش می دهد و شاگرد فردی خلاق و نوآور خواهد بود.
        ✍ محدودیت این روش :
        در مورد محدودیتها می توان به: این الگو به معلمان قوی و باتجربه و پژوهشگر نیاز دارد. امکانات فراوانی را می طلبد. تعداد شاگردان در هر کلاس محدود است و بطورکلی تعداد شاگردان، در هر کلاس نباید از 20 نفر تجاوز کند.

        پاسخ دهید
        • نویسنده : فاطمه ۲

          تاریخ ارسال :

          ساعت ارسال : 18:07

          کد دیدگاه : 2456275

          ممنون نشناس هر کی هر چی بگه شما سوالاتو میذاری ک همه استفاده کنن (:mail:)

          پاسخ دهید
          • نویسنده : محمد موسوی

            تاریخ ارسال :

            ساعت ارسال : 19:21

            کد دیدگاه : 2456385

            سپاس فراوان
            #آموزگار

            پاسخ دهید
  • نویسنده : ناشناس

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 16:58

    کد دیدگاه : 2456159

    خدایی تو مدت یک ماه دفترچه بیاد و آزمون برگزار بشه و نتایج کتبی بیاد و مصاحبه انجام بشه و جوابش رو بدن و گزینش انجام بشه که قبولیا از مهر برن سر کلاس؟؟! خب یه چیزی بگین بگنجه. این مراحل چه برای سنجش چه جهاد حداقل یک سال طول میکشه

    پاسخ دهید
    • نویسنده : اکبر

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 17:05

      کد دیدگاه : 2456175

      پارسال نزدیک بهمن بود که کلاس های ماده 28 شروع شد شیرازکه این جوری بود

      پاسخ دهید
      • نویسنده : ناشناس

        تاریخ ارسال :

        ساعت ارسال : 17:19

        کد دیدگاه : 2456203

        درسته ولی بعدش بخشنامه اومد که کمتر از ۹ ماده دیگه دوره نزارن و از امسال دیگه این روال جدید هست

        پاسخ دهید
    • نویسنده : ناشناس

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 17:44

      کد دیدگاه : 2456240

      رشته حقوق برا آسمون برمیدارند یا نه

      پاسخ دهید
      • نویسنده : ناشناس

        تاریخ ارسال :

        ساعت ارسال : 18:10

        کد دیدگاه : 2456283

        خیر رشته حقوق در آ.پ پذیرش نداره

        پاسخ دهید
  • نویسنده : نجمه معارف

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 16:39

    کد دیدگاه : 2456121

    اگر بومی گزینی حذف بشه
    1.در حق بچه هایی که تو مناطق محروم رشد کردن ظلم میشه چون سطحشون با شهرای بزرگ و امکاناتشون قابل مقایسه نیست
    2.تجربه شخصیم نشون داده توانایی تدریس صرفا به علم و نمرات بالا نیست بلکه معلمی از اونجا شغل انبیا شد که معلم صبوری و دلسوزی داشت و از جون و دل مایه گذاشت برای دانش آموز و انسان تربیت کرد نه ربات با اطلاعات بالا
    3.من از یک شهرستان کوچیکم که همیشه معلمای جوون و تازه کارو از شهرای بزرگ میفرستادن که کسب تجربه کنن و از همون روزای اول دنبال انتقالی بودن که کمتر رفت و آمد کنن و مدام غر میزدن سرمون و منت میذاشتن و محیط شهرمونو مسخره میکردن مثلا رتبه کنکورشونم 100 بود اما کیفیت تدریس و حوصله 0
    -در جواب بعضی دوستان که تو خونه نشستن و خواستار حذف بومی گزینین
    خیلی سخته آدم قبول بشه همه مراحلو بعد بفرستنش یک جای دور و بخاطر بچه و خانواده نتونه بره و کنار بذاره .قبول نشه هضمش راحت تره

    پاسخ دهید
    • نویسنده : جوان پیرمرد!

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 17:50

      کد دیدگاه : 2456250

      Big Like (:heart:)

      پاسخ دهید
    • نویسنده : هانی

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 17:55

      کد دیدگاه : 2456258

      دقیقا.افرین دوستم

      پاسخ دهید
    • نویسنده : پرنیان

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 17:56

      کد دیدگاه : 2456259

      دقیقا درست میگید برا مناطق محروم نباید بومی گزینی حذف بشه اصلن ..ولی دست ما ..ما همیشه بازیچه بودیم فقط

      پاسخ دهید
    • نویسنده : حامی

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 19:24

      کد دیدگاه : 2456389

      دقیقاً همینه دوست عزیز،بنده اخیرا این موضوع رو مطرح کردم اما متأسفانه مورد هجمه ی عده ی قرار گرفتم که کمترین حق رو هم میخوان از بومی های فاقد امکانات بگیرن و اسمشو هم میذارن عدالت..
      حتی فکرشم سخته بخاطر یه شغل مثل معلمی با کمترین حقوق و مزایا بخوام به استان دیگه ای فکر کنم.
      حالا اگر صنایع و یا پتروشیمی بود یه چیزی چون معمولاً خوابگاه میدن و خورد و خوراک و بعضاً بلیط رفت و آمد هم کمک میکنن اما آموزش و پرورش واقعا خیلی مزایای کمی داره و نمیشه غیر از شهر خودت حتی یه شهرستان دیگه هم برای تدریس رو چون شاید قبولیش اون اوایل شیرین باشه ولی بعدش میبینی واقعا توی هزینه اسکان و غذا و رفت و آمد دیگر هزینه های سنگین آدم میمونه.

      پاسخ دهید
    • نویسنده : حمید

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 19:34

      کد دیدگاه : 2456409

      واقعا عالی گفتین.

      پاسخ دهید
    • نویسنده : سمیه

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 19:44

      کد دیدگاه : 2456425

      اینو باید به اونی بگید که لیاقت قبول شدن رو نداشته رفته دیوان عدالت اعتراض کرده..یعنی خشک و تر باهم بسوزن..یعنی عدالت در مناطق محروم معنی نداره.
      یعنی مناطق محروم همچنان باید محروم باشن از حداقل ها..

      پاسخ دهید
    • نویسنده : رامین

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 20:15

      کد دیدگاه : 2456463

      ببین عزیز اولا سوالات استخدامی در کنکور نیس که بگی سخته نخیر سولات معمولی و رو به سخته نه در حد کنکور بعدشم هر کی واقعا دو سه ماه بخونه صدرصد قیول میشه،ثانیا با حذف بومی گزینی عدالت ایجاد میشه من خودم از یکی از مناطق محرومم ولی به خودم گفتم اگه بتونم میتونم هیچ کاری نشدنی نیس و با این انگیزه خوندم رتبه ۶۰۰ کنکور شدم الانم میخونم برا معلمی پس دوست عزیز اصلا حقت ضایع نشده باید حقتو بگیری نه اینکه بیان بگن این حق تو تو این استخدام،یا علی

      پاسخ دهید
    • نویسنده : ناشناس

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 22:10

      کد دیدگاه : 2456629

      واقعا حرفتون حقه نجمه جان..البته خیلیا به این موضوع فکر نمیکنن،هدفشون فقط قبولیه..بعد ازون میفهمن چخبره که توی عمل انجام شده قرار گرفتن

      پاسخ دهید
    • نویسنده : پری

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 00:05

      کد دیدگاه : 2456841

      دقیقا موافقم احسنت (:good:)

      پاسخ دهید
  • نویسنده : زهرا

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 16:24

    کد دیدگاه : 2456085

    به م.ق
    عزیزم سوالم این هستش علامت پیوند طبیعی و نیم پیوند که کنارشون fکوچیک گذاشته یعنی چی؟
    منظورم اینه f چی میگه؟
    یعنی سمت راست علامت نیم پیوند و پیوندها.
    البته تو متن کتاب برا پیوند دادن دو جدول علامت پیوند اومده چیزی همراش ننوشته

    پاسخ دهید
    • نویسنده : it

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 19:10

      کد دیدگاه : 2456369

      سلام دوست عزیز.کتاب من چاپ ۹۲.زیاد درگیر نکن ذهنت رو.شاید منظورش اینه ستون مشترکشون f.

      پاسخ دهید
      • نویسنده : م.ق

        تاریخ ارسال :

        ساعت ارسال : 20:20

        کد دیدگاه : 2456471

        اره تنها چیزی ک میشه همینه

        پاسخ دهید
      • نویسنده : زهرا

        تاریخ ارسال :

        ساعت ارسال : 22:01

        کد دیدگاه : 2456619

        به it و م.ق
        ممنونم بچه ها
        گفتم شاید نکته ایی داره من نمیدونم
        خخخخخخ

        پاسخ دهید
    • نویسنده : م.ق

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 19:15

      کد دیدگاه : 2456374

      عزیزم والا ندیدم تاحالا.

      پاسخ دهید
  • نویسنده : زهرا

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 16:23

    کد دیدگاه : 2456084

    دوستان یه سوال…اگه ثبت نام کنیم مثلا یه شهر دور از شهر خودمون رو انتخاب کنیم موقع ازمون باید رفت اون شهر و امتحان داد؟یا تو حوزه امتحانی شهر خودمون ؟نخندید ولی خیلی فکرمو مشغول کرده

    پاسخ دهید
    • نویسنده : م

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 16:34

      کد دیدگاه : 2456103

      میتونید حوزه امتحانیتون رک هر جایی که خواستین بزننید پثلا شما یکی از شغل های تهرانو انتخاب کردین ولی میتونید حوزه امتحان رو بزنید استان خودتون

      پاسخ دهید
    • نویسنده : هستی

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 16:37

      کد دیدگاه : 2456115

      زهرا جان خیرشهرخودتون حوزه امتحانی هست…

      پاسخ دهید
    • نویسنده : مونا گیلان

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 16:57

      کد دیدگاه : 2456158

      حوزه امتحانی شهر خودتون ولی واسه مصاحبه میرید اون شهری ک قرار معلمش بشید

      پاسخ دهید
  • نویسنده : ناشناش

    تاریخ ارسال :

    ساعت ارسال : 16:19

    کد دیدگاه : 2456073

    م.ق شما برا شبکه چه منبعی مطالعه میکنید؟
    به نظرتون مباحث مهم شبکه کدومند؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ دهید
    • نویسنده : م.ق

      تاریخ ارسال :

      ساعت ارسال : 19:10

      کد دیدگاه : 2456368

      عزیزم من خودم برا شبکه هنوز چیزی نخوندم گفتن منبع مشخصی نداره ، شاید اصلا نخوندم

      پاسخ دهید

لطفا کمی صبر کنید...

از تاریخ:
تا تاریخ:

لطفا کمی صبر کنید...

لطفا کمی صبر کنید...

لطفا کمی صبر کنید...