- ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
- 1k نظر «نمایش»
سوالات مصاحبه حضوری و گزینش استخدامی آموزش و پرورش (رایگان)
سوالات مصاحبه حضوری و گزینش استخدامی آموزش و پرورش (رایگان)
- بروزرسانی:
- دیدگاه: ۸۲۷ (نمایش)
- دیدگاههای منتظر: ۰ دیدگاه
تجربیات و سوالات رایگان ارزیابی تکمیلی و مصاحبه گزینش آموزش و پرورش
رفتن به صفحه تجربیات استخدامی سایر سازمانها
روی لینکها بزنید و بیشتر بخوانید
پادکست تجربیات ارزیابی تکمیلی
نوآوری در آموزش: پادکست تجربیات مرحله ارزیابی تکمیلی
در پاسخ به درخواستهای مکرر پذیرفتهشدگان، تیم آموزشی ایران استخدام با افتخار پادکستی جامع از تجربیات شرکتکنندگان در مراحل ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش را ارائه میدهد. این سری پادکست، همانند چراغی در تاریکی، مسیر پیچدرپیچ مصاحبههای آموزش و پرورش را برای شما روشن و قابل فهم میسازد. همراه ما باشید تا با شنیدن این تجربیات، آمادهتر و با اعتماد به نفس بیشتری به مواجهه با چالشهای پیش رو بروید. آینده درخشانی در انتظار شماست
سوالات مصاحبه آموزش و پرورش
وزارت آموزش و پرورش از سال 1402 با توجه به تغییرات جدید سازمان امور استخدامی، صلاحیتهای معلمی را با در نظر گرفتن ملاکهای کمی و کیفی در دو بخش آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی، بررسی مینماید.
متقاضیان شغل معلمی لازم است ابتدا در آزمون کتبی (علمی) شرکت نمایند و پس از قبولی در آزمون، با تایید مدارک خوداظهاری و بررسی معاینات پزشکی به مرحله ارزیابی تکمیلی و مصاحبه گزینش خواهند شد.
ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش
ارزیابی تکمیلی فرایندی است که در پروسه جذب نیرو همراه مصاحبه آموزش و پرورش شده است. مهمترین هدف این تغییرات، بررسی دقیقتر و جامعتر صلاحیتها، مهارتها و توانمندیهای داوطلبان است تا اطمینان حاصل شود که آنها برای ورود به حرفه معلمی و تعامل مؤثر با دانشآموزان کاملاً مناسب هستند.
بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش اتفاقات روز ارزیابی در 4 مرحله کلی تفکیک میشود:
1- مصاحبه عمومی و معارفه
2- بحث گروهی
3- جلسه ایفای نقش
4- ارائه تحلیلی درس (تدریس)
بررسی دقیق مراحل ارزیابی تکمیلی
با توجه به اهمیت کسب آمادگی برای مرحله ارزیابی تکمیلی و مصاحبه گزینش (عقیدتی، سیاسی) در ادامه به معرفی منابع تضمینی میپردازیم:
کتاب ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش
با توجه به نیاز شما پذیرفته شدگان مرحله آزمون کتبی، کتابی جامع شامل تمام رویدادها و اتفاقات ارزیابی تکمیلی و گزینش، تهیه و منتشر نموده ایم.
دانلود کتاب ارزیابی تکمیلی آموزش و پرورش
موضوعات و تجربیات ایفای نقش
در مرحله ایفای نقش داوطلبین در موقعیت و سناریو از پیش تعیین شده مقابل دانش آموز، والدین دانش آموز و یا حتی مدیران فرضی قرار خواهد گرفت. ارزیابان بر اساس واکنش داوطلب در حل مسئله و نحوه برخورد با هر یک از نقش ها نمره خواهند داد.
تک بعدی نبودن معلمان فقط در حوزه تدریس در مرحله ایفای نقش بررسی و رصد میشود.
مشاهده اولین تجربه ایفای نقش
یکی والدین هست که ساده باهاش صحبت میکنید
نظر میده، انتقاد میکنه، راه حل میخاد
مثل یک مادر
یکی هم فقط یاداشت میکنه
مشاهده دومین تجربه ایفای نقش
مشاهده سومین تجربه ایفای نقش
مشاهده چهارمین تجربه ایفای نقش
مثل:
ارتباط با جنس مخالف
درگیری با معلم
درگیری با دانش آموزان
زورگویی
غیبت مکرر
آلودگی به مواد مخدر
اعتیاد به گوشی
اعتیاد به اینترنت
درگیری با والدین
فرار از خانه
بلوغ
و ...
راجع به مسائل بالا اطلاعات کسب کنید
می تونید اقدام پژوهی همکاران دروه متوسطه را بخونید
ضمنا تدریس هم تمرین کنید
مشاهده پنجمین تجربه ایفای نقش (مریم محسنی)
1- به هر کدام یک سناریو دادن برامن اول ایفای نقش افتاد که مریم محسنی غیبت داشت و اکثرا روزهای شنبه و یکشنبه بوده الحمد لله در عرض ۱۵ دقیقه پدر محسنی قانع شد.
2- ایفای نقش مریم محسنی که دانش آموزی زرنگ و مودب که پرخاشگر شده بود. اول از پدرش استقبال کردم. چای و شیرینی تعارف کردم. بعد ضمن تایید روش تربیتی و نمود اون توی اخلاق و رفتار مریم مشکل و مطرح کردم و راه حل پیشنهاد دادم.
مشاهده ششمین تجربه ایفای نقش
موضوعات ایفای نقش
غیبت مکرر دانش آموز
دانش آموز مخرب
سارا دچار افت تحصیلی در ارزشیابی شده
دانش آموز پسری که مدت ها تکالیفش را به درستی انجام نمیدهد
فاطمه حق وردی یک دانش آموز با غیبت زیاد
دانش آموز محسن رحیمی اختلال عملکردی بیش فعالی
دانش آموز آرش حسینی اختلال رفتاری پرخاشگر و زورگو
دانش آموز با استعداد ولی گوشهگیر
دانش آموز حواس پرت
محمد فرهادی دانش آموزی که تکالیف انجام نمیدهد تمرکز ندارد آزار رسان است
دانش آموز بینظم با رفتارهای مخرب
مریم کرمی دانش آموز پنهانکار
دانش آموزی که دروغ میگوید
دانش آموز زورگو
زهرا محبوبی دانش آموزی گوشه گیر شده
دانش آموز، ترس و اضطراب جدایی
دانش آموز داراری رفتار تکانشی و بی قرار
دانش آموزی که به شدت بی احترامی میکند
زینب اقبالی دانش آموز باهوش وبا استعداد که مدتی است دچار اختلال رفتاری شده
دانش آموزی که در خانه شاد هست ولی علاقه ای به معلم و کلاسش ندارد
دانش آموزی که عدم مدیریت زمان داره
موضوعات و تجربیات بحث گروهی
در مرحله بحث گروهی، داوطلبان در یک موقعیت و سناریوی از پیش تعیین شده به بحث و تبادل نظر میپردازند. ارزیابان بر اساس میزان مشارکت، مهارتهای ارتباطی، توانایی در ارائه استدلال منطقی و نحوه تعامل با دیگر اعضای گروه به داوطلبان نمره میدهند. این مرحله برای ارزیابی تواناییهای چندگانه و مهارتهای بینفردی و اجتماعی داوطلبان طراحی شده است تا تنها از منظر دانش تخصصی مورد سنجش قرار نگیرند.
موضوعات بحث گروهی
راههای حفظ وحدت و جلوگیری از تفرقه در یک محله
چطور بچههای محله را با قرآن مأنوس کنیم
تقویت روحیه جهادی
ارتقای روحیه انقلابی
نحوهی رواج پوشش اسلامی در محله
تاریخ کشور
خودکفایی
بازیهای رایانه ای
افراد مسن محله، مذهبی و جوانهای سرکش
راههای شناساندن مشاهیر و بزرگان
ترویج زندگی سالم و طیب در محله
چگونه جوانان محله را از تهاجم فرهنگی حفظ کنیم
محله ای که در آن جوانان و دانش آموزان را با راهکارهایی ترغیب کنیم تا در نماز جماعت مسجد شرکت کنند.
راههای ترویج ورزش در بین جوانان محله
تشویق جوانان به ادبیات و شعر و نویسندگی
ارتقای جایگاه کهنسالان در محله
راهکارهای افزایش امید و انگیزه در جوانان محله
روحیه استکبار ستیزی و ایجاد انگیزه در جوانان محله
روحیه عبادت و نماز خواندن در بین بچههای محله
حمایت از کالای ایرانی
ضرورت حمل و نقل
ترویج زکات و پرداخت خمس
ترویج سیره سید الشهدا در محله و مدرسه
عبور و مرور و ترافیک در محله
ترویج عفاف و حجاب در مدرسه و محله ترویج کتابخوانی در محله
راهکارهای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ترویج وحدت ملی در نوجوانان
دانش آموز وابسته به والدین
ماه رمضان در مدرسه
راههای مقابله با تهاجم فرهنگی
جهش تولید با مشارکت مردم
اخوت و برادری
موضوعات و تجربیات ارائه تدریس
در مرحله طرح درس و ارائه تدریس، داوطلبان باید یک موضوع مشخص را به شیوهای سازماندهی شده و موثر ارائه دهند. ارزیابان بر اساس ساختار درس، استفاده از روشهای تدریس متنوع، توانایی درگیر کردن دانشآموزان، مدیریت زمان، و مهارتهای ارتباطی و تعاملی نمرهدهی میکنند. این مرحله برای سنجش توانایی داوطلبان در برنامهریزی و اجرای یک درس و ارزیابی توانمندیهای تدریس، تعامل با دانشآموزان و انتقال مفاهیم طراحی شده است.
موضوعات تدریس
محیط مثلث ریاضی پنجم
انواع زاویهها از ریاضی چهارم
گسترده نویسی اعداد و جرم از ریاضی ششم درس شب و روز علوم دوم
برنامهریزی در مطالعات اجتماعی
زمان طلاست مطالعات ششم
نیروی الکتریکی علوم ششم
رسانا و نارسانا علوم چهارم
چرخه زندگی قورباغه علوم دوم
جریان الکتریکی در علوم
تدریس گروه از اجتماعی پنجم
الگوهای ریاضی پنجم
تهیه نان علوم دوم
آیا ما مثل هم هستیم مطالعات سوم ماه مهمانی خدا هدیه سوم
من عضو یک گروه هستم مطالعات پنجم
مرجع تقلید هدیه ششم
شباهتها و تفاوتهای شما با دیگران مطالعات سوم
ساعت ریاضی دوم
دریا نعمت خداوند مطالعات ششم
حجم مکعب ریاضی پنجم
محیط دایره ریاضی پنجم
ضرب کسرها ریاضی پنجم
طول متر سانتی متر ریاضی دوم
برگ شکارچی
غیبت و تهمت هدیهها
گزینش چیست؟ معرفی منابع
گزینش یکی از مراحل مهم و حذف نشدنی پروسه استخدام سازمان های دولتی است.
گزینش شامل 2 مرحله است:
1- مصاحبه گزینش جلسه ای است که در آن مصاحبه گران از داوطلب سوالات عقیدتی (احکام دینی) و همچنین سوالات سیاسی، اجتماعی ایران و جهان میپرسند.
2- تحقیقات و استشهاد محلی: پس از موفقیت افراد در مرحله مصاحبه گزینش، نوبت به تحقیقات محلی میرسد. در تحقیقات محلی، محققین معمولا به دنبال تحقیقاتی از محل سکونت افراد و یا محل کار قبلی، دانشگاه، محل خدمت و یا معرفهای اعلام شده میباشند.
با توجه به اهمیت کسب آمادگی برای مرحله ارزیابی تکمیلی و مصاحبه گزینش (عقیدتی، سیاسی) در ادامه به معرفی منابع تضمینی میپردازیم:
کتاب راهنمای مصاحبه و گزینش
در کتاب مصاحبه و گزینش به شرح کاملی از تمام مباحث عقیدتی، سیاسی و اجتماعی روز ایران و جهان پرداخته ایم. با مطالعه دقیق مباحث آمادگی تضمینی برای حضور در مصاحبه گزینش خواهید رسید.
سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه گزینش عقیدتی و سیاسی
آرشیو سالانه تجربیات مصاحبه و گزینش
جهت مشاهده تجربیات و سوالات از مراحل ارزیابی تکمیلی و مصاحبه و گزینش پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش با توحه به سال برگزاری آزمون بر روی هریک از عناوین زیر کلیک نمایید.
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.