• ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
  • 1k نظر «نمایش»

طرح ساماندهی کارکنان دولت مجددا به مجلس ارسال می‌شود!

طرح ساماندهی کارکنان دولت مجددا به مجلس ارسال می‌شود!

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲۳ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ایرادات طرح ساماندهی باپرجاست | طرح به مجلس باز می‌گردد!

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایلنا، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت بود، گفت: اکنون شورای نگهبان هیچ نکته و ایرادی نسبت به این طرح ندارد اما با توجه به نامه‌ای که از سوی هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به شورا واصل شده ایرادات و موارد مدنظر این هیات همچنان پابرجاست و به همین خاطر این مصوبه مجددا به مجلس ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در آخرین نشست خبری سال ۱۴۰۲ خود با خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز و سال نو، در سخنانی گفت: درخدمت شما هستم تا گزارشی از ۹ طرح و لایحه که در این مدت در شورای نگهبان مورد بحث قرار گرفت را به شما عرض کنم و از این طریق گزارشی را به محضر ملت شریف ایران داشته باشم. انتخابات در ۱۱ اسفند برگزار شد و طبق قانون ما تا ۱۷ اسفند موظف به دریافت شکایات و بعد از آن بررسی مستندات بودیم.

وی ادامه داد: الان پرونده‌های ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان مورد بررسی قرار گرفته و صحت آنها که مورد تایید بوده را به اطلاع می‌رسانیم، در استان اردبیل همه حوزه‌های انتخابیه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. در استان خراسان جنوبی حوزه انتخابیه بیرجند و حوزه انتخابیه فردوس و طبس، حوزه قائنات و حوزه انتخابیه نهبندان انتخابات مورد تایید قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در استان زنجان حوزه انتخابیه زنجان و طارم، حوزه انتخابیه ابهر، حوزه انتخابیه خدابنده و حوزه انتخابیه ماه‌نشان صحت انتخابات در آن‌ها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، در استان های قزوین و قم نیز صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه مورد تایید قرار گرفت. استان مرکزی حوزه‌های انتخابیه اراک، تفرش، خمین، ساوه، شازند و محلات همگی مورد تایید قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ۱۱ استان را به حضور شما اعلام کردم و سایر استان‌ها در ادامه براساس برنامه‌ریزی که مورد تایید قرار می‌گیرند، اعلام خواهند شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در رابطه با لوایح و طرح‌های بررسی شده در این شورا عنوان کرد: طرح اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس غیرانتفاعی در بررسی اولیه با اشکالاتی از سوی شورای نگهبان مواجه شده بود که با اصلاحاتی که در این آن صورت گرفت رفع ایراد شد و اکنون از نظر شورا با ایرادی از نظر شرع و قانون اساسی مواجه نیست.

وی افزود: موضوع بعدی طرح ساماندهی کارکنان دولت بود که با اصلاحات و رفع ایرادات که بر روی این طرح انجام شد اکنون شورای نگهبان هیچ نکته و ایرادی نسبت به این طرح ندارد اما با توجه به نامه‌ای که از سوی هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به شورا واصل شده ایرادات و موارد مدنظر این هیات همچنان پابرجاست و به همین خاطر این مصوبه مجددا به مجلس ارسال می‌شود.

طحان نظیف درخصوص آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌ها، ابراز داشت: این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی رفع ایراد شد اما مهم‌ترین ایرادی که نسبت به طرح شفافیت مطرح شده این بود که در این مصوبه استثنائاتی نسبت اجرای این قانون عنوان شده بود، ما نسبت به این استثنائات ایراد داشتیم که سازوکار تعیین این استثنائات مشخص نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص بررسی تخلفات انتخاباتی و ادعاهایی که مطرح می‌شود پیرامون تخلفات انتخاباتی و یا بحث کدملی ها که گفته شده با کدملی افراد غایب رأی ثبت شده، گفت: خب بالاخره عرصه انتخابات یک میدان رقابت است و طرفین موارد مختلفی را مطرح می‌کنند که گاهی بسیاری از موضوعات صرفاً در حد رسانه‌ها باقی می‌ماند و مستنداتی پیرامون آن به شورای نگهبان ارسال نمی‌شود. درخصوص بحث شماره‌های ملی که اشاره کردید باید عرض کنم در این دوره با اصلاحات انجام شده در قانون یکی از مدارک پنجگانه هویتی برای ثبت رأی کفایت داشت اما اینطور نبود که صرفاً شماره ملی کفایت داشته باشد.

وی افزود: در فرآیند اخذ رأی فرد به صورت کامل با ارائه یکی از مدارک هویتی و ثبت در دستگاه أخذ رأی و موارد این مسأله انجام شده است و اینطور نبود که صرفاً با داشتن شماره ملی یک نفر بتوان در غیاب او رأی ثبت کرد.

مشاهده صفحه جامع طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

مشاهده صفحه جامع اخبار تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی دولت

منبع: خبرگزاری ایلنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2846444
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k