• ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
  • 0k نظر «نمایش»

ورود بدون کنکور ۲ هزار استعداد برتر به دانشگاه فرهنگیان

ورود بدون کنکور ۲ هزار استعداد برتر به دانشگاه فرهنگیان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ورود بدون کنکور نخبگان به دانشگاه فرهنگیان از مهرماه

 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، ستاری فرد با تأکید بر اینکه دانش آموز خوب می‌تواند معلم خوبی شود، گفت: در مهرماه 1403حدود 2 هزار استعداد برتر بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

اجلاسیه مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان از امروز به میزبانی زرند در محل تالار فرهنگیان این شهرستان آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

نخستین روز این گردهمایی با حضور ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، حجت الاسلام شجاعی امام جمعه، حسینی نژاد فرماندار زرند و سایر مسئولان برگزار شد.
 
صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در این آیین استان کرمان را دیار سخاوت، صداقت، قهرمان پروری و یک الگوی رفتارشناسی مبتنی بر آموزه‌های دینی برشمرد و از اجرای نهضت توانمندسازی معلمان در تابستان ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: داغ شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش داغی بسیار سنگین است اما خون شهید جوششی دارد که حتما مایه برکت و رحمت خواهد بود.

ستاری فرد تصریح کرد: شهید جمهور بر آموزش و پرورش اشراف کامل داشت و حامی دلسوز این وزرات خانه بود.

وی با اشاره به اینکه شهید جمهور در این مدت حمایت‌های بی نظیری از نظام تعلیم و تربیت داشت، اظهار کرد: با وجود همه تنگنا‌ها و چالش‌های اقتصادی در راستای ایجاد رضایت مندی شغلی معلمان تلاش کرد.

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، حمایت از دانشگاه فرهنگیان، سیاست‌های کیفیت بخشی، ترمیم نقشه راه سند تحول و پیگیری اجرایی شدن آن را از جمله این حمایت ها دانست و گفت: ما نه تنها یک رئیس جمهور که یک پشتیبان واقعی از نظام تعلیم و تربیت را از دست دادیم.

وی خطاب به مدیران و روسای آموزش و پرورش تاکید کرد: شما در دوره‌ای مسئولیت را پذیرفتید که آموزش، مجازی بود، لذا باید جبران کنیم و با اقتضائات با شتاب پیش رویم، اجرای نظام رتبه بندی کار ساده‌ای نبود، از سال‌ها قبل باید اجرا می‌شد، اما شما میدان داری کردید، بازگرداندن دانش آموزان به مدرسه، اصلاح نظام ارزشیابی، ایجاد سوابق تحصیلی برای دانش آموزان متوسطه دوم و... با دقت انجام شد.

ستاری فرد بیان داشت: ۶ هزار حوزه در سراسر کشور در حال برگزاری امتحانات نهایی هستند، ۴۰ آزمون در طول کمتر از یک ماه و ۴۰ کنکور برگزار شده است.

وی تصریح کرد: اعتباربخشی به معلم یادگار شهید رئیسی بود، نامه‌ای که به تازگی امضا شده بود مبنی بر اینکه دانش آموز خوب ما می‌تواند معلم خوب شود و بر اساس آن، در مهرماه ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار استعداد برتر بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: در خصوص سند تحول بنیادین به فرموده رهبری وقفه ایجاد نشود، ما این افتخار را داریم که خادم خادم الرضا شهید رئیسی بودیم، اما سند را از کجا باید شروع کرد تا به تحول برسیم؟ اولویت بندی چگونه است؟ بی تردید به فرموده رهبری کلید تحول در آموزش و پرورش معلم است، از انتخاب، جذب، ساماندهی، نگهداشت معلم و... باید شروع کنیم، تهدید کسری نیروی انسانی را باید تبدیل به فرصت کنیم.

وی با بیان اینکه به گزینی و شایسته گزینی در انتخاب معلمان لحاظ می‌شود، افزود: مواد آزمون‌های استخدام متناسب با نیاز معلم شده است، بعد از سال‌ها ۱۹ هزار نفر نیروی پرورشی جذب آموزش و پرورش شد که در کنار جذب معلم، ثبت نام دانش آموزان هم وجود دارد، هرسال در ثبت نام نوآموزان آخر شهریور کار تمام می‌شد، اما اکنون تا قبل از پایان خرداد کار تمام شده است.

ستاری فرد با بیان اینکه رضا رضایی از مدیران کل توانمند آموزش و پرورش در کشور و در تراز نظام هستند، افزود: اصلاح نظام آموزش با توانمندسازی معلمان توانمند محقق می‌شود، در حوزه فضا و زیرساخت کار‌های زیادی در همه ساحت‌ها انجام شده، باید به بهداشت دانش آموزان با توجه به سرویس‌های بهداشتی اهمیت داده شود، چرا که سلامت حتما مقدمه تربیت و بهداشت محیط مقدمه سلامت است.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: چند دستور کار بسیار مهم داریم که یکی از آنها ساماندهی نیروی انسانی است، با توجه به این که سنجش پایه اولی‌ها که طی پارسال تا پایان تابستان ادامه داشت، خوشبختانه امسال تا پایان بهار تکمیل شده است.

وی افزود: ثبت نام پایه اولی‌ها شروع شده است و پایه‌های بالاتر در مدارس خودشان ثبت نام هستند؛ مگر اینه بخواهند جابه جا شوند.

رضایی تصریح کرد: از مدیران ادارات می‌خواهم که امتحانات نهایی و تصحیح اوراق سریع‌تر انجام شود تا نتایج به سازمان سنجش ارسال و نمره دانش آموزان حساب شود و کنکور عقب نمانیم.

وی با اعلام اینکه پروژه مهر یکی از پروژه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است و باید خودمان را برای مهرماه امسال آماده کنیم، بیان داشت: ۶ هزار مدرسه با۷۵۰ هزار دانش آموز داریم که در طول تابستان باید همکارانم سعی و تلاش خودشان را کنند و آموزش نیروی انسانی و معلمان جدید در مدارس حالت اجرایی گیرد و بتوانیم در همه زمینه‌ها و همه امور خادم خوبی برای مردم و دانش آموزان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از پارسال تا امروز ۱۸۰ مدرسه به همت خیرین مدرسه ساز کلنگ زمین زده شده و بعضی‌ها تکمیل و بعضی‌ها در حال تکمیل هستند.

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند هم گفت: برگزاری چنین جلساتی فرصت مناسبی برای ایجاد همدلی و هماهنگی آموزش و پرورش است؛ چرا که تعالی و رشد نظام تعلیم و تربیت ضرورتی است که در جامعه همیشه ملموس بوده است.

وی از دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی یاد کرد و افزود: باید زمینه رشد و شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان بیش ار پیش فراهم شود.

حسینی نژاد فرماندار زرند نیز گفت: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار ارزنده‌ای در حوزه آموزش و پرورش انجام شده است و شهید جمهور آیت‌الله رئیسی توجه ویژه‌ای به تعلیم و تربیت داشتند و با اشاره به اهمیت علم آموزی در جامعه باید در راستای توصیه‌های آیت الله رئیسی گام‌های ارزشمند تری در این حوزه برداریم. 

مشاهده صفحه جامع استخدام نخبگان

مشاهده صفحه جامع کنکور دانشگاه فرهنگیان

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2865232
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد