• ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
  • 0k نظر «نمایش»

پیشنهاد افزایش ۲۲ درصدی دستمزد کارگران توسط وزیر کار!

پیشنهاد افزایش ۲۲ درصدی دستمزد کارگران توسط وزیر کار!

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

مخالفت کارگران با پیشنهاد افزایش 22 درصدی دستمزد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری تسنیم، صولت مرتضوی, وزیرکار گفت: پیشنهاد داریم دستمزد کارگران برای سال آینده با افزایش 22 درصدی همراه باشد اما شورای عالی کار مجدداً‌ برای بررسی افزایش مزد جلسه تشکیل خواهد داد.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،جلسه روز گذشته وزارت کار در حالی بدون نتیجه پایان یافت که شرکای اجتماعی ساعت ها در جلسه به بحث و بررسی پرداختند.

به گزارش تسنیم، مطابق قانون بودجه حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری)، به میزان بیست درصد (20%) افزایش می‌یابد.

صولت مرتضوی, وزیرکار در جلسه شب گذشته گفت: برای کارگران همان افزایش حقوق کارمندان به‌علاوه 2 درصد را درنظر بگیریم.قانون مرکز آمار ایران را مرجع تعیین کرده است اما شما نمایندگان کارگری هیچ یک آن را قبول ندارید، هر آنچه دولت برای کارمندان مشخص کرده است به علاوه 2 درصد برای سختی کار را با ساعت کار یکسان برای دستمزد کارگران در نظر بگیریم، این عینا مر قانون است!

وی افزود: اگر درصد کمتری مشخص شود نه ارث پدر ما کم می‌شود، نه از حقوق‌مان کسر می‌شود و نه پاداش می‌گیریم! ما باید مصالح کشور را در نظر بگیریم.

اما این اظهارات با واکنش نمایندگان کارگری همراه بود, آیت اسدی،عضو کارگری شورای عالی کار خطاب به وزیر کار گفت: طوری وانمود میکنید انگار نمایندگان کارگران حرف غیرقانونی میزنند. ما در مورد ماده 41قانون کار حرف زدیم که بصراحت مرجع را مشخص کرده است.

وی بیان کرد: نوع و شرایط کار و نحوه پرداختی ها به کارگران با کارمندان دولت متفاوت است، مثلا در ایام کرونا بعضاً تا 80درصد کارمندان دورکاری کردند و کل حقوقشان را گرفتند. اما آیا کارگران می‌توانستند دورکاری کنند؟

اسدی اظهار داشت: پرداخت‌های جانبی و مزایایی که کارمندان میگیرند با کارگران قابل قیاس نیست. کارمندان دارای مزایایی هستند که این مزایا به اندازه حداقل حقوق کارگران می‌شود. لذا چگونه میشود بطور یکسان برخورد کرد که پایه و شرایط یکسان باشد.حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری)، به میزان بیست درصد (20%) افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم امروز جلسه شورای عالی کار مجدداً‌ برای بررسی افزایش مزد تشکیل جلسه می دهد.

مشاهده صفحه جامع تعیین دستمزد کارگران

مشاهده صفحه جامع حداقل حقوق و دستمزد و مزایا

منبع: خبرگزاری تسنیم

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2846638
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد