• ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
  • 1k نظر «نمایش»

راهنمای شرکت در هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

راهنمای شرکت در هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۴ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

راهنمای شركت در هشتمين آزمون استخدامی متمركز دستگاههای اجرایی كشور - سال 1399
(صبح پنجشنبه 99/10/11 و 99/10/12)


پاسخنامه و نكات مهمی درباره آن
در جلسه امتحان به هر داوطلب (بجز داوطلبان عناوین شغلی گروه اول - الف) دو بسته آزمونی داده میشود كه بسته اول حاوي یك برگ پاسخنامه و یك جلد دفترچه آزمون عمومی (شماره یک) و بسته دوم حاوي دفترچه آزمون تخصصی (شماره دو) میباشد. در مستطيل بالایی پاسخنامه شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام درج شده است. نمونه قسمتی از پاسخنامه در این صفحه چاپ شده است كه باید پس از ملاحظه آن به نكات زیر توجه كرد.

1 -در مستطيل بالای پاسخنامه نباید چيزی نوشت یا علامتی گذاشت و به غير از محل هاي مشخص شده در روی پاسخنامه از نوشتن و یا علامتگذاری در سایر محل ها خودداري شود، در غيراین صورت فرد به عنوان متخلف تلقی و پاسخنامه وی تصحيح نخواهد شد.
2 -داوطلب به محض دریافت بسته آزمون مربوط و قبل از بازنمودن پوشش نایلونی، لازم است نام خانوادگی و نام خود را با نام خانوادگی و نام و شماره مندرج در روی جلد دفترچه سولات امتحانی و پاسخنامه و همچنين شماره صندلی و شماره داوطلبی مندرج در روی كارت ورودی خود مقایسه كند تا مطمئن شود بين آنها هيچ اختلافی نيست و درصورت مشاهده تفاوت، موضوع را به نزدیكترین مراقب در جلسه اطلاع دهد و موضوع را دنبال كند تا اختالف برطرف شود.

نحوه پاسخ دادن به سوالات
1 -داوطلب باید محل مخصوص جوابی را كه در پاسخنامه برای هر سوال تعيين شده است، فقط به وسيله مداد سياه نرم پررنگ پركند. برای اطلاغ از نحوه پركردن محل مخصوص هر جواب به نمونه پاسخنامه ذیل كه درآن به سوالهای شماره های 1 ،2 ،3و 4 به ترتيب پاسخ های فرضی 4 ،1 ،3و 2 داده شده است توجه شود.

2 -چون پاسخنامه به وسيله ماشين علامت خوان تصحيح میشود از كثيف كردن، تاكردن و یا گذاشتن هرگونه علامت و یا اثری بر روی آن خودداری گردد.
3 -جواب ها فقط در پاسخنامه با پركردن محل مخصوص مشخص میشود. پاسخ هایی كه به هر نحو دیگر در پاسخنامه (مثال : علامت × یا ✔️ و غيره) و يا در دفترچه آزمون علامتگذاری یا نوشته شود قابل تصحيح و نمره گذاری نخواهد بود.
4 -در آزمون های گذشته مشاهده شده كه داوطلبان ابتدا پاسخ را در دفترچه سواالت مشخص می نمایند و بدون توجه به زمان، بعد از اتمام زمان مقرر درخواست انتقال آن را به پاسخنامه دارند كه این امر برخلاف روال مطلوب آزمون است و امكان پذیر نيست. بنابراین توصيه میشود از ابتدا پاسخ سوالات را در پاسخنامه درج نمائيد.
5 -در تست های چهار گزینه ای برای هر پاسخ صحيح سه (3) نمره مثبت و به منظور خنثی كردن پاسخ های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ غلط یك (1) نمره منفی منظور خواهد شد. بنابراین به داوطلبان توصيه میشود اگر پاسخ صحيح سوالی را اصلا نمیدانند به آن سوال جواب ندهند زیرا به سوال های بدون جواب نمره منفی و یا مثبت تعلق نمیگيرد و اگر به سوالی بيش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ ها، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

يادآوری خيلی مهم: داوطلبان گرامی، لازم است مستطيل های مربوط به گزینه انتخابی خود را در پاسخنامه بامداد سياه نرم پررنگ بطور كامل سياه (مشكی) كنند. بدیهی است درصورتيكه قسمتی از مستطيل موردنظر بطور كامل سياه (مشكی) نشده باشد، در این مورد مسئوليت به عهده داوطلب خواهد بود. نحوه علامت گذاری به صورت صحيح در نمونه باال مشخص شده است.ضمناً لازم است دقت شود به قسمت هایی كه در پاسخنامه تاكيد گرديده علامت گذاری نشود توجه گردد، چون در صورت علامت گذاری پاسخنامه داوطلب مربوط تصحيح نشده و به عنوان متخلف شناخته خواهد شد.

 تاريخ، ساعت و محل برگزاری آزمون
فرآیند برگزاري آزمون از ساعت 8:30 (هشت و سی دقيقه) صبح روزهاي پنجشنبه 99/10/11 و جمعه 12/10/99 آغاز میشود. درهای ورودی حوزه های اصلی امتحان نيم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد. لذا داوطلبان گرامی باید قبل از بسته شدن درهاي ورودي در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.

آزمون در تمامی مراكز استانها و برخی از شهرستانهاي كشور برگزار خواهد شد. داوطلبان میبایست با توجه به شماره داوطلبی مندرج در كارت شركت در آزمون خود و براساس آدرس مندرج در كارت، نسبت به شناسایی حوزههاي امتحانی خود اقدام نمایند.

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید

تعداد سوالات و مدت پاسخگویی
در جلسه آزمون به هر یک از داوطلبان عناوین شغلی مختلف (بجز داوطلبان عناوین شغلی گروه اول - الف)، دو بسته آزمونی داده میشود. دفترچه سوالات همه داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد آن درج گردیده است. این دفترچه ها، داراي تنوع بوده و كد عددي و حروف انگليسی كه بر روي دفترچه سوال داوطلبان درج گردیده، میبایست با كد عددي و حروف انگليسی درج شده در پاسخنامه مطابقت داشته باشد. تعداد سوالات هر یک از دفترچه های آزمونی و مدت پاسخگویی به آنها به شرح صفحه بعد میباشد.

1 -آزمون عمومي: دفترچه آزمون عمومی (شماره یک) حاوی 105 سوال و متناسب با گروه عنوان شغلی میباشد (الف) آزمون عمومي گروه اول (کد دفترچه 300)، ب) آزمون عمومي گروه دوم (کد دفترچه 400)، ج) آزمون عمومي گروه سوم (کد دفترچه 600)، د) آزمون عمومي گروه چهارم (کد دفترچه 700) ه) آزمون عمومی گروه پنجم(کد دفترچه 800) آزمون عمومي گروه ششم (کد دفترچه 800))كه داوطلبان میبایست در مدت 115 دقيقه به سوالات آن پاسخ دهند.
تبصره1 :اقليت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوري اسلامی ایران، از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف بوده و دراینصورت، نمره مكتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سؤالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
تبصره2 :عناوین شغلی گروه اول ـ الف: مأمور اجرایی محيط زیست 1 (كد شغلی 13532)، مأمور اجرایی محيط زیست 2 (كد شغلی 13533)، مأمور اجرایی محيط زیست 3 (كد شغلی 13534)، مأمور اجرایی محيط زیست 4 (كد شغلی 13535)، مأمور اجرایی محيط زیست 5 (كد شغلی 13536) و مأمور اجرایی محيط زیست 6 (كد شغلی 13537)، دارای آزمون تخصصی نمی باشند و فقط به سؤالات دفترچه عمومی پاسخ میدهند.
2 -آزمون اختصاصي: تعداد سوالات تخصصی عناوین شغلی هر یک از گروهها در جدول صفحه بعد درج گردیده است كه داوطلبان میبایست در مدت 80 دقيقه به سوالات آن پاسخ دهند.

 يادآوری های مهم
1 -عناوین شغلی گروه اول ـ ب: كاردان پزشكی قانونی (كدشغلی 231)، كاردان آزمایشگاه تشخيص طبی (كد شغلی 2486)، كاردان شبكه (كد شغلی 3091)، متصدی امور دفتری (كد شغلی 3209)، مسئول خدمات مالی (كد شغلی 3213)، مراقب اقدامات تأمينی و تربيتی زندانها (كد شغلی 3550)، كاردان حقوقی (كد شغلی 13451)، كاردان دامپزشكی (كد شغلی 13494)، كاردان انتقال خون (كد شغلی 13562)، علاوه بر پاسخگویی به سؤالات آزمون عمومی، آزمون تخصصی نيز خواهند داشت.
2 -در عنوان شغلی كارشناس مراقبت پرواز (كد شغلی 172)، سؤالات مواد امتحانی انكس 2 ،انكس 15 ،  PANS - ATM، انكس 11 و اصول پرواز به زبان انگليسی طرح شده است.
3 -در عنوان شغلی كارشناس ایمنی زمينی هواپيما )كد شغلی 188)، سؤالات ماده امتحانی مستندات ایكائو به زبان انگليسی طرح شده است.
4 -در عنوان شغلی كارشناس الكترونیک هواپيمایی (كد شغلی 13445)، سؤالات مواد امتحانی مقررات الكترونیک هواپيمایی و مستندات ایكائو به زبان انگليسی طرح شده است.
5 -در عنوان شغلی كارشناس ارتباطات هواپيمایی (كد شغلی 13446)،  ،)سوالات مواد امتحانی مقررات مخابرات هواپيمایی، مستندات ایكائو و روبكس به زبان انگليسی طرح شده است.

يادآوری های مهم
1 -در مورد سهميه 25 درصد ایثارگران (بند 10 كارت شركت در آزمون) به اطلاع میرساند؛ هيچگونه ویرایشی براي این بند انجام نمیگيرد. با توجه به هماهنگی انجام شده با بنياد شهيد و امور ایثارگران، متقاضيان میبایستی از تاریخ 99/8/16 لغایت 99/8/18 اقدام به ویرایش سهميه و شغل محل مربوط می نمودند.

2 -داوطلبان توجه نمایند: چنانچه بندهاي مربوط به جنس، معلوليت، نيازمند منشی، مقطع تحصيلی، عنوان رشته تحصيلی و اولویت انتخابی شغل محل مندرج در كارت شركت در آزمون با اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت نامی اینترنتی مغایرت دارد، لازم است براي پيگيري در یكی از روزهاي سه شنبه 99/10/09، چهارشنبه 99/10/10، پنجشنبه 99/10/11 صبح از ساعت 8:30 تا 12 و بعد از ظهر از ساعت 14 تا 17 شخصا به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مربوطه مراجعه نمایند. بدیهی است در صورتيكه در رابطه با سایر مندرجات كارت شركت در آزمون (نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، كد ملی، دین، سهميه 5 درصد ایثارگران، شاغل قراردادی (نام دستگاه)، تاریخ فارغ التحصيلی و معدل آخرین مدرک تحصيلی (با توجه به اطلاعات ثبت نامی اشكالی مشاهده نمودید لازم است براساس دستورالعمل مربوط حداكثر تا تاریخ 99/10/12 با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور، نسبت به اصلاح آن اقدام نمایيد.
3 -چنانچه داوطلبان در قسمت عكس روي كارت شركت در آزمون مغایرتی (از قبيل اشتباه عكس و یا عدم درج عكس) مشاهده نمودند، لازم است بمنظور پيگيري و رفع مشكل در تاریخ و ساعت های اعلام شده در بند 2 فوق به باجه رفع نقص مراجعه نمایند. لذا با توجه به اینكه بعضاً داوطلبان مدعی هستند این اشكال در زمان ثبت نام به وجود آمده، بدیهی است چنانچه داوطلبانی كه داراي این مشكل هستند شخصاً در زمان اعلام شده جهت رفع اشكال به باجه رفع نقص مراجعه ننمایند با آنها به عنوان متقلب آزمون رفتار خواهد شد.
4 -داوطلبان باید علاوه بر كارت شركت در آزمون، كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار، چند مداد سياه نرم پررنگ، مداد پاك كن، مداد تراش و سنجاق به همراه داشته باشند.

موارد ممنوعه:
- از آوردن وسایل اضافی مانند كيف دستی، ساک دستی، كتاب، جزوه، ماشين حساب، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، پيجر و ... اكيداً خودداري نمایند. با توجه به اینكه محلی براي نگهداري این وسایل در حوزه های امتحانی پيشبينی نشده، مسئوليتی در قبال نگهداري از این وسایل متوجه حوزه های  امتحانی نيست.
- رد و بدل كردن هر نوع وسيله از قبيل لوازم التحریر، نت (یادداشت)، . . . و همچنين خارج نمودن اوراق امتحانی از قبيل پاسخنامه، دفترچه سوال و یا كارت شركت در آزمون از جلسه امتحان به عنوان تخلف محسوب میشود و با داوطلب متخلف برابر قانون رسيدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهاي سراسري كه شرح آن در اطالعيه رفع نقص كارت شركت در آزمون آمده، رفتار خواهد شد.
- همراه داشتن هر گونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسایل ارتباط الكترونيكی و دستگاههاي حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند و یا دستبند هوشمند در جلسه آزمون طبق قانون رسيدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسري موجب محروميت از گزینش در آزمون میشود.
* در آزمونهاي مشابه گذشته متأسفانه عدم توجه برخی داوطلبان به این مسأله موجب حذف انها از گزینش در آزمون و محدودیتهاي دیگري ازجمله عدم اجازه ثبت نام در آزمون سالهاي بعد و معرفی به مراجع قضایی شده است.
- داوطلبان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشكل در فرآیند برگزاري براي آنها لازم است، حداكثر تا تاریخ 99/10/15 از طریق سيستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مكاتبه نمایند. بدیهی است به درخواست هاي واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پيگيري نخواهد بود.

پاسخگويي به سوالات پرسشنامه ارزيابي محل برگزاری آزمون
با توجه به اینكه سازمان سنجش آموزش كشور در جهت بهبود و ارتقاء كيفی حوزههاي برگزاري آزمون، نياز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات براي ارزیابی حوزه ها دارد، خواهشمند است نسبت به تكميل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در این آزمون از تاریخ 99/10/11 لغایت 99/10/18 بصورت اینترنتی از طریق سایت این سازمان اقدام نمائيد.

نكات بهداشتی ويژه داوطلبان آزمون
1 -زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابيد. حوزه برگزاري آزمون از ساعت 7:00 صبح روزهاي برگزاري آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

2 -براي پيشگيري از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موكول ننمایيد.
3 -از تردد بی مورد در محل آزمون جدا خودداري نمایيد.
4 -هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایيد.
5 -همراه داشتن ماسك 3 لایه معمولی (بدون فيلتر) و استفاده صحيح از آن (از بالای بينی تا زیر چانه)، از ابتداي ورود به حوزه برگزاري آزمون تا پایان برگزاري آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی میباشد.
6 -در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت كردن با سایر داوطلبان مجاور جدا خودداري نمایيد.
7 -براي بازرسی بدنی و تطبيق عكس با فرد متولی همكاري كنيد.
8 -از تماس دستها با چشم، دهان و بينی در حين آزمون جدا خودداري نمایند.
9 -هنگام عطسه یا سرفه كردن از دستمال كاغذي استفاده نمایيد. در صورتی كه دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده كنيد.
10 -در صورت داشتن سوال ضروري از عوامل اجرایی در طول برگزاري آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسك اقدام به صحبت نمایيد. 11 -به پيامهایی كه حاوي نكات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش كرده و به آن عمل كنيد.
12 -سعی كنيد از تماس دست با سطوحی كه اغلب لمس میشود نظير صندلی ها، دستگيره دربها و شيرآلات سرویس بهداشتی و... خودداري نموده و از دستمال كاغذي استفاده كنيد.
* فراموش نکنيم هركدام از ما مسئول سلامتي خود هستيم و در قبال سلامتي ديگران نيز بايد متعهد و پاسخگو باشيم. بنابراين لازم است ضمن رعايت اصول بهداشت فردي، حتماً با ماسک سه لايه معمولی در حوزه ازمون حاضر شويم. سازمان سنجش آموزش كشور و موسسات مجري آزمون نهايت تلاش خود را براي حفظ سلامتي شما در اين آزمون بکار گرفته اند كه موفقيت آنها مستلزم خواست و همکاري شما داوطلبان گرامي ميباشد.

جهت مشاهده جدول تعداد سوالات تخصصی عناوین شغلی اینجا کلیک نمایید

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2176992
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k