• ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
  • 103k نظر «نمایش»

استخدام شرکت نفت

استخدام شرکت نفت (نتایج تکمیل ظرفیت)

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۰۲,۴۰۴ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۱ دیدگاه

مهلت ثبت نام: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ الی ۱۴۰۲/۱۱/۰۱

ارائه کارت آزمون: -

برگزاری آزمون: -

آخرین وضعیت: نتایج اعلام شد

استخدامی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه

آزمون استخدام وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن در تاریخ 29 اردیبهشت ماه 1402 در تهران و مراکز استان‌ها برگزار و نتایج آن 24 تیرماه 1402 از طریق سازمان سنجش اعلام شد. از طریق این آزمون استخدامی تعداد 2482 نفر در وزارت نفت و شرکت های تابعه آن استخدام می‌شوند.


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

اعلام نتایج نهایی تكمیل ظرفیت

خبر 21 اسفند 1402: اعلام نتایج نهایی تکمیل ظرفیت آزمون استخدام وزارت نفت
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای شما کاربران گرامی، به اطلاع تمام افراد شركت‌كننده در فرآيند تكميل ظرفيت آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت می‌رساند، نتایج نهایی فرآيند مذكور در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ‌سنجش آموزش كشور  قرار گرفته است. لذا از تمام افراد فوق‌الذکر درخواست مي‌شود جهت اطلاع از نتايج، به درگاه اطلاع‌رسانی مذكور مراجعه نمايند. ضمناً شایان ذکر است جزئیات لازم برای اقدامات بعدی از طریق پیامک به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مشاهده نتایج

اطلاعیه شماره 4

خبر 15 بهمن 1402: اطلاعیه شماره 4 شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، اداره تامین نیروی انسانی این شرکت به اطلاع کلیه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی که در مرحله مصاحبه فنی - تخصصی و روانشناختی به مرحله بعد راه یافته اند می رساند جهت دریافت دعوتنامه تشریفات استخدام و آگاهی ازاقدامات بعدی مطابق برنامه زمانبندی که از طریق پیامک به اطلاع ایشان می رسد اقدام کنند. لازم به ذکر است که حتما قبل از حضور راهنمای طب صنعتی را مطالعه و با آمادگی کامل جهت انجام معاینات مراجعه شود.

مشاهده اطلاعیه

مشاهده راهنمای طب صنعتی

دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی 
 سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه گزینش عقیدتی و سیاسی 
 تجربیات "واقعی" مصاحبه آزمون‌های استخدامی، کارجویان (رایگان)

دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون

خبر 25 دی 1402: انتشار دفترچه راهنمای مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدام وزارت نفت و شرکت های تابعه
پیرو اطلاعیه های تاریخ ،1402/04/24 ،1402/04/28 1402/08/03 و 1402/09/22 به اطلاع میرساند، فرآیند تکمیل ظرفیت نیازهای سازمانی باقیمانده در پذیرش آزمون استخدامی شرکت های تابعه وزارت نفت در سال 1401 در دستور کار قرار گرفته که بر این اساس در راستای اصل عدالت استخدامی از داوطلبانی که دارای تمام شرایط سه گانه ذیل در فرآیند مذکور هستند دعوت به عمل میآید برای انتخاب کد رشته - محل خدمت جدید با توجه به وضعیت بومی استان / شهرستان از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور از روز دوشنبه به تاریخ 1402/10/25 لغایت روز یکشنبه به تاریخ 1402/11/01 اقدام نمایند. (به افراد واجد شرایط از طریق پیامک اطلاع رسانی میشود)

1. حدنصاب مصاحبه فنی - تخصصی را در ارزیابی تکمیلی کسب کرده باشد.
2. نمره مکتسبه از نمره اولین فرد مردودی آزمون کتبی آن کد رشته محل که به مرحله ارزیابی تکمیلی راه نیافته، پایین تر نباشد.
3. در مرحله ارزیابی تکمیلی واجد شرایط تشخیص داده شده باشد.

دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی 
 سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه گزینش عقیدتی و سیاسی 
 تجربیات "واقعی" مصاحبه آزمون‌های استخدامی، کارجویان (رایگان)

نکات مهم
1. تکمیل ظرفیت با رعایت مفاد دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی انجام خواهد پذیرفت.
2. تکمیل ظرفیت صرفاً براساس استان و شرکت اصلی محل انتخابی قبلی فرد انجام خواهد شد. به طور مثال داوطلبی که کد رشته محل 10464 (شرکت ملی گاز ایران/ استان بوشهر/ رشته تحصیلی مهندسی شیمی/ سهمیه آزاد) در ثبت نام اولیه را انتخاب نموده و دارای سه شرط فوق الاشاره است و همچنین به عنوان پذیرفته شده نهایی نیز در انتخاب اولیه قرار نگرفته باشد، در تکمیل ظرفیت یادشده، صرفاً امکان انتخاب در (شرکت ملی گاز ایران/ استان بوشهر/ رشته تحصیلی مهندسی شیمی/ سهمیه آزاد) را خواهد داشت.
3. انتخاب جدید داوطلب براساس خوداظهاری وی صورت میپذیرد، لذا مدارك و مستندات بومی استان/ شهرستان در زمان معرفی فرد به محل خدمتی اخذ و به طور دقیق، جامع و کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت و چنانچه اطلاعات خود اظهاری ایشان، تأیید شود نسبت به انجام سایر مراحل اداری اقدام لازم معمول و در صورت عدم تأیید، از ادامه مراحل مربوطه جلوگیری و داوطلب مطابق با ضوابط از فرآیند مربوطه حذف میشود.
4. امتیاز بومی استان/ شهرستان در کد رشته - محل خدمت جدید مطابق جدول مندرج در قسمت (5-1) دفترچه مذکور تعلق خواهد گرفت. به طور مثال داوطلب در انتخاب کد رشته محل خدمت اولیه دارای شرایط بومی استان خوزستان بوده، امتیاز 20 درصد را کسب نموده و در انتخاب جدید دارای شرایط بومی شهرستان همان استان خوزستان باشد، امتیاز 40 درصد را کسب می نماید و بالعکس اگر داوطلبی در انتخاب کد رشته محل خدمت اولیه دارای شرایط بومی یکی از شهرستان خوزستان بوده، امتیاز 40 درصد را کسب نموده و در انتخاب جدید (متناسب با کد رشته محل جدید) دارای شرایط بومی صرفاً استان خوزستان باشد نه امتیاز شهرستان، لذا امتیاز 40 درصد قبلی وی به 20 درصد تغییر یافته و بر همین اساس نمره مکتسبه وی اصلاح و نمره مکتسبه جدید ملاك بررسی ها و پردازش اطلاعات قرار خواهد گرفت.
5. فرصت/ فرصت های انتخابی در کد رشته - محل انتخابی جدید، براساس امتیازات مکتسبه فرد و مطابق محاسبات صورت پذیرفته از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین با درنظر داشتن امتیاز مورد نیاز در کد رشته محل انتخابی جدید خواهد بود که براین اساس داوطلب صرفاً میتواند یک کد رشته محل خدمت جدید را انتخاب نماید.
6. با توجه به اینکه ردیف استخدامی تعریف شده و ردیف بودجه اختصاص یافته صرفاً درخصوص مناطق مورد نظر (انتخاب شده جدید از سوی داوطلب) میباشد، لذا در صورت پذیرش داوطلب در کد رشته - محل خدمت جدید، مطابق ضوابط صنعت نفت به هیچ وجه امکان تغییر محل خدمتی وجود نخواهد داشت، بنابراین داوطلبان با در نظر داشتن کلیه شرایط فردی، خانوادگی و ... خود نسبت به انتخاب محل خدمت اقدام نمایند.
7. ملاك در انتخاب نهایی، داشتن بالاترین نمره کل نهایی (بدون انجام مصاحبه مجدد) در کد رشته - محل خدمت انتخابی جدید در مقایسه با سایر داوطلبان متقاضی در همان کد رشته - محل انتخابی و با توجه به تعداد نیاز و ظرفیت استخدامی باقیمانده و تکمیل نشده، خواهد بود.
توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه تکمیل ظرفیت می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه راهنما در کادر پایین کلیک نمایید.

اطلاعات آگهی

+ دانلود دفترچه راهنما 


مهلت ثبت نام: تا 1 بهمن 1402


منابع مصاحبه:
+ دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی
+ سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه گزینش عقیدتی و سیاسی
+ تجربیات "واقعی" مصاحبه آزمون های استخدامی، کارجویان (رایگان) 


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.
جهت مشاهده آگهی در سایت سازمان سنجش کلیک نمایید

آغاز فرآیند تشریفات استخدامی پذیرفته‌شدگان نهایی

خبر 28 آذر 1402: آغاز فرآیند تشریفات استخدامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی وزارت نفت و شرکت های تابعه
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ مراحل صدور کد مجوز اختصاص شماره شناسایی و تشریفات استخدامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی وزارت نفت در نامه مدیر کل آموزش، برنامه ریزی نیروی انسانی و تحول اداری خطاب به مدیران منابع انسانی چهار شرکت اصلی وزارت نفت تشریح شد.

مشاهده جزئیات

اعلام نتایج نهایی

خبر 22 آذر 1402: اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام وزارت نفت و شرکت های تابعه
ضمن عرض تبریك و ابراز خرسندی، به اطلاع می‌رساند داوطلبانی که اسامی آنها در آزمون استخدامی شركت‌های تابعه وزارت نفت از محل مجوز شماره 80296 مورخ 1401/10/12 سازمان اداری و استخدامی كشور، به عنوان پذیرفته‌شده آزمون كتبی و ارزیابی تكمیلی اعلام شده، طی هفته‌های آتی جهت انجام تشریفات و استعلامات استخدامی (گزینش، سوءپیشینه، تأییدیه تحصیلی، طب صنعتی و ...) از سوی شركت محل خدمت با آنها هماهنگی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت تا در زمان و مكان تعیین شده به همراه کلیه مدارك مورد نیاز حضور یابند. 
لازم است شماره تلفن اعلام شده توسط داوطلب در زمان ثبت‌نام همواره در دسترس باشد، بدیهی ‌است عدم پاسخ‌گویی به شماره تماس اعلامی و یا عدم حضور در مكان و زمان تعیین شده به منزله انصراف تلقی شده و بر این اساس موضوع جذب و استخدام نیز در صنعت نفت كاملاً منتفی خواهد شد.
ضمناً توضیحات ذیل را درخصوص مندرجات کارنامه به اطلاع می‌رساند:
1- نمره آزمون کتبی: عبارت است از مجموع 40 درصد میانگین نمرات تراز شده دروس آزمون عمومی و 60 درصد نمره تراز شده آزمون تخصصی.
2- نمره کل مکتسبه: عبارت است از مجموع نمره آزمون کتبی بعلاوه امتیازات قانونی.
3- نمره ارزیابی تکمیلی: عبارت است از نمره مصاحبه فنی تخصصی و روانشناختی.
4- نمره کل نهایی: عبارت است از 30 درصد نمره ارزیابی تکمیلی بعلاوه 70 درصد نمره کل مکتسبه آزمون.
5- بر اساس تبصره بند «ت» ماده یک قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی به تاریخ 1399/12/26، اعطای کلیه امتیازات و تسهیلات این قانون مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه کمتر یا مساوی 2/5 باشد.
6- امتیاز بومی، امتیاز تاهل و فرزند بر اساس تاییدیه مدرک و مستندات مربوطه بوده که در مرحله بررسی مدارک توسط داوطلب ارائه شده است.

مشاهده نتایج

تجربیات مصاحبه شرکت نفت

باتوجه به اهمیت مرحله ارزیابی تکمیلی (مصاحبه و گزینش) پس از آزمون کتبی؛ تیم پشتیبانی ایران استخدام، تجربیات پذیرفته شدگان آزمون استخدام وزارت نفت و شرکت‌های آن را گردآوری کرده و در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده است.

مشاهده تجربیات


راهنمای ارزیابی تکمیلی

به منظور آمادگی هرچه بیشتر پذیرفته‌شدگان آزمون های استخدامی و حضور موفق در جلسات مصاحبه و ارزیابی تکمیلی، تیم پشتیبانی سایت ایران استخدام منابع و راهنمای شرکت در این جلسات را به شرح زیر ارائه کرده است.
دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی جزئیات
راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام شرکت نفت جزئیات
جزوه ویژه ایران استخدام (مصاحبه روانشناسی) جزئیات
جزوه ویژه ایران استخدام (مصاحبه گزینش) جزئیات
کتاب راهنمای مصاحبه حضوری و گزینش ایران استخدام  جزئیات
تجربیات و سوالات مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدام شرکت نفت جزئیات

اطلاعیه ارزیابی تکمیلی

خبر 28 تیر 1402: اطلاعیه ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام وزارت نفت و شرکت های تابعه
پیرو اطلاعیه تاریخ 1402/04/24در خصوص اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی شرکت های تابعه وزارت نفت سال 1401، به اطلاع معرفی‌شدگان اولیه آزمون مذکور می‌رساند که لازم است به منظور انجام ارزیابی تکمیلی (مصاحبه فنی- تخصصی و روان‌شناختی) صرفاً در روز شنبه به تاریخ 1402/04/31 به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور  مراجعه و با ورود به قسمت سامانۀ اعلام نتیجه آزمون مذکور و مشاهدۀ مجدد کارنامۀ آزمون و در محیط کارنامه، از ساعت، تاریخ و محل مصاحبه خود مطلع شوند.
معرفی‌شدگان اولیه باید با همراه داشتن مدارک زیر (بر حسب مورد)، براساس زمانبندی اعلام شده نسبت به مراجعه برای انجام مراحل مصاحبه اقدام نمایند.

 مدارک مورد نیاز

اصل و تصویر خوانای تمام صفحات شناسنامه
اصل و تصویر خوانای كارت ملی (پشت و رو)
اصل و تصویر خوانای دو طرف كارت پایان خدمت نظام وظیفه/ معافیت دائم قانونی/ گواهی معتبر حین خدمت نخبگان وظیفه
اصل و تصویر خوانای مدرك تحصیلی معتبر مورد نیاز (با ذكر مقطع، رشته، گرایش تحصیلی، معدل و تاریخ فراغت از تحصیل)
اصل و تصویر خوانای گواهی مدارك ایثارگری معتبر (صرفاً برای داوطلبان شركت‌كننده در سهمیه‌های 25 درصد و 5 درصد ایثارگران)
اصل و تصویر خوانای گواهی مدارك معلولیت معتبر با ذكر نوع معلولیت (صرفاً برای داوطلبان شركت‌كننده در سهمیه 3 درصد معلولین)
اصل و تصویر خوانای تمام صفحات شناسنامه فرزند / فرزندان (صرفاً برای داوطلبان شركت‌كننده برای بهره‌مندی از قانون جوانی جمعیت)
اصل فرم استشهاد محل سكونت تكمیل و تأیید شده مهمور به مهر پاسگاه یا كلانتری محل (برای داوطلبانی كه بر اساس 10 سال سكونت به عنوان بومی شناخته شده‌اند)
اصل گواهی تحصیل در مقطع تحصیلی ابتدایی / راهنمایی و دبیرستان / دوره اول یا دوم متوسطه با تأیید اداره آموزش و پرورش استان یا شهرستان مربوطه به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده ساله سكونت (به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر سكونت فعلی فرد در استان یا شهرستان محل تقاضا)
پایان‌نامه (صرفاً برای شركت‌كنندگان با مقطع تحصیلی كارشناسی‌ارشد)

 تذكرات بسیار مهم

ضرورت دارد كپی تمام مدارك در اندازه A4 تهیه شود.
تاریخ، ساعت و مكان تعیین شده برای انجام ارزیابی تكمیلی (مصاحبه فنی– تخصصی و روان‌شناختی) قابل تغییر/ تمدید نیست و عدم حضور در موعد مقرر به منزله انصراف قطعی تلقی خواهد شد.
همراه داشتن دعوت‌نامه معتبر هنگام مراجعه برای انجام مصاحبه ضروری است.
ارزیابی تكمیلی از دو بخش مصاحبه فنی - تخصصی و روان‌شناختی تشكیل شده و حضور داوطلب در هر دو بخش الزامی است.
بدیهی‌است انجام ارزیابی تكمیلی (مصاحبه فنی– تخصصی و روان‌شناختی)، منوط به تكمیل و مطابقت مشخصات، اطلاعات، مدارك و مستندات داوطلب با مفاد فرم ثبت‌نام و دفترچه راهنمای آزمون استخدامی است.
اصل و تصاویر تمام مدارك مورد نیاز حسب مفاد دفترچه راهنمای آزمون استخدامی داوطلبان مورد بررسی، تطبیق و كنترل دقیق قرار می‌گیرد و در صورت عدم ارائه، ارائۀ ناقص و یا مخدوش بودن هریك از مدارك و مستندات و یا غیر واجد شناخته شدن داوطلب از حیث شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه یاد شده، از حضور داوطلب به جلسه ارزیابی تكمیلی (مصاحبه فنی– تخصصی و روان‌شناختی) ممانعت به عمل خواهد آمد و در این رابطه حق هرگونه اعتراض از متقاضی سلب و ساقط می‌شود.
چنانچه در هر مرحله (حتی پس از شروع به كار) مشخص شود كه فرد با اطلاعات خلاف واقع در آزمون / مصاحبه شركت نموده، ضمن پیگرد قانونی موضوع، از ادامه سایر مراحل استخدامی وی حتی در صورت استخدام قطعی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

نتایج اعلام شد

خبر 24 تیر 1402: نتایج آزمون استخدام وزارت نفت و شرکت های تابعه اعلام شد
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ نتایج آزمون استخدام وزارت نفت و شرکت های تابعه اعلام و اطلاعیه آن به شرح زیر منتشر شد.

مشاهده نتایج

دانلود فرم استشهاد

بر همین اساس به اطلاع می رساند که متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون، در صورتی‌که بر اساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون، جزء معرفی‌شدگان اولیه هستند، می‌بایست برای مشاهده زمان و مکان برگزاری ارزیابی تکمیلی (مصاحبه فنی - تخصصی و روان‌شناختی) در روز چهارشنبه به تاریخ 1402/04/28 به‌ درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و بر اساس توضیحات و زمان‌بندی‌های مندرج در اطلاعیه مذکور اقدام لازم معمول نمایند.

جزئیات نحوه مصاحبه آزمون استخدام شرکت نفت

آزمون استخدام شرکت نفت روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 1402 با شرکت بیش از 77 هزار داوطلب در تهران و 46 شهرستان کشور برگزار شد. طبق اعلام مسئولین سازمان سنجش و آموزش کشور نتایج این آزمون حدود 40 روز بعد از برگزاری آن اعلام خواهد شد. در ادامه به تشریح نحوه برگزاری مصاحبه و مراحل پس از قبولی آزمون استخدام شرکت نفت می‌پردازیم.

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام شرکت نفت داوطلبان پذیرفته شده به مرحله ارزیابی تکمیلی (مصاحبه و گزینش) دعوت می‌شوند. داوطلبان در صورتی می‌توانند به مرحله ارزیابی تکمیلی راه یابند که در آزمون کتبی پذیرفته شوند. ارزیابی تکمیلی از دو مرحله مصاحبه فنی - تخصصی و روانشناختی تشکیل شده است.

 در مصاحبه فنی - تخصصی، مصاحبه گران چندین هدف دارند:

1. ارزیابی فعالیت ها
2. تجارب کاری پذیرفته شدگان (مرتبط با شغل و رشته تحصیلی)
3. بررسی توانمندی ها و قابلیت های فرد در ارتباط با دانش فنی و تخصصی و دیگر مهارت‌ها

 در بخش روانشناختی، مصاحبه گران دواطلب را از نظر بعد سازگاری روانشناختی، چگونگی تعاملات و مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های مقابله‌ای مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهند.

1. در مرحله مصاحبه فنی - تخصصی کسب حداقل 40 درصد امتیاز این مرحله الزامی بوده و امتیاز کمتر از آن به منزله عدم پذیرش نهایی افراد متقاضی می‌باشد.

2. در مرحله مصاحبه فنی - تخصصی کسب نمره حدنصاب به منزله قبولی نبوده و وضعیت داوطلب بر اساس نمره کسب شده در آزمون کتبی و نتیجه ارزیابی تکمیلی تعیین خواهد شد.

نتایج مصاحبه و ارزیابی روانشناختی در مقایسه‌ی شایستگی فرد متقاضی با شرایط شغلی اعلام می‌شود.

نکته: در صورتی که موضوع پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد داوطلبان با نیاز صنعت نفت مرتبط باشد، حداکثر تا 10 درصد امتیاز کسب شده در ارزیابی تخصصی به امتیاز ارزیابی تخصصی داوطلب اضافه خواهد شد.

- نفرات پذیرفته شده در آزمون کتبی و راه یافته به مرحله ارزیابی تکمیلی، در صورتی که در مرحله مصاحبه فنی - تخصصی، بر اساس جمع امتیازات کسب شده در آزمون کتبی (با 70 درصد تاثیر در نمره نهایی) و مصاحبه فنی - تخصصی (با 30 درصد تاثیر در نمره نهایی) به ترتیب اولویت بالاترین امتیاز و براساس نیاز استخدامی در فهرست قبول شدگان سهمیه تخصیصی قرار می‌گیرند.

تذکر 1: در صورتی که داوطلبان موفق به کسب نمره حدنصاب در آزمون کتبی و ارزیابی شوند، این مورد هیچگونه حق استخدامی برای داوطلب ایجاد نمی‌کند و معرفی این افراد به سایر مراحل بر اساس رتبه بندی در ظرفیت استخدامی انجام می‌گیرند.

تذکر 2: در صورتی که امتیاز نهایی داوطلبان مساوی باشد، اولویت با داوطلبی است که نمره آزمون کتبی بالاتری دارد.

 دعوت به ارزیابی تکمیلی چگونه انجام می‌پذیرد؟

1. دریافت دعوت نامه ارزیابی تکمیلی پس از قبولی پذیرفته شدگان نهایی در زمان مقتضی (از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور)

2. کنترل مدارک و ارزیابی تکمیلی بر مبنای دعوت نامه های ارسالی از سوی شرکت های متقاضی نیروی انسانی

دانلود رایگان سوالات آزمون استخدام نفت 1402

ضمن آرزوی موفقیت ایران استخدام برای یکایک شما عزیزان، امیدواریم آزمون استخدام شرکت های نفت سال 1402 را به خوبی پشت سر گذاشته باشید؛ با توجه به درخواست کاربران مبنی بر بارگزاری سوالات آزمون، بخشی از سوالات آزمون (ارسالی کاربران) را میتوانید بصورت رایگان از طریق لینک زیر دریافت نمایید.

دانلود سوالات

نکات مهم دفترچه راهنما

نکته مهم: با توجه به تعدد سوالات کاربران سایت ایران استخدام در خصوص آزمون استخدام شرکت نفت و شرایط و ضوابط آن، تیم پشتیبانی ایران استخدام اقدام به جمع آوری و پاسخگویی به سوالات متداول در این خصوص کرده است که در ادامه می توانید برخی از سوالات پرتکرار را مشاهده نمایید:

  • تفاوت در برخی از شرایط امتیاز بومی:
    - وجود دو نوع امتیاز بومی شامل امتیاز بومی استان با ضریب 1/2 درصد و بومی شهرستان با ضریب 1/4 .
    - مراکز استانها به غیر از تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج و قم  شامل امتیاز بومی شهرستان و استان هم میشوند.
    - شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج و قم  شامل هیچ نوع امتیاز بومی نمیشوند.
  • جذب 100 درصدی استان هرمزگان از متقاضیان بومی استان:
    - تنها متقاضیانی که بر اساس یکی از 2 شرط بومی ذکر شده بومی این استان محسوب شوند میتوانند اقدام به انتخاب یکی از شغل محل‌های اعلام شده در این استان نمایند و افراد غیر بومی استان هرمزگان مجاز به انتخاب شغل محلهای اعلامی این استان نیستند.
    - رعایت این شرط برای داوطلبان سهمیه های 5 و 25 درصد ایثارگران و 3 درصد معلولین هم الزامی است. 
  • عدم وجود جدول انطباق رشته‌ها و گرایش‌ها:
    این آزمون دارای جدول انطباق رشته یا گرایش‌های تحصیلی همانند یا جایگزین نمی‌باشد و طبق اعلام دفترچه راهنما تنها رشته ها و گرایش‌های اعلامی قادر به ثبت نام هستند.
  • عدم امکان شرکت برای دارندگان مدرک بالاتر از مقطع خواسته شده:
    - افراد باید با بالاترین مقطع خود در آزمون شرکت کنند و چنانچه پس از قبولی مشخص شود فردی با مقطع پایین تر از بالاترین مقطع اخذ شده خود شرکت کرده است، از ادامه مراحل استخدام کنار گذاشته خواهد شد.
    - ملاک عمل در خصوص تاریخ اخذ بالاترین مقطع فرد تا تاریخ یک روز قبل از برگزاری آزمون کتبی (1402/02/29) می باشد.
  • عدم اشاره به رقابت مازاد پذیرش سهمیه 5 درصد و 25 درصد ایثارگراران
    - حداقل در دفترچه راهنما اشاره ای به رقابت مازاد بر پذیرش افراد سهمیه دار در ظرفیت عادی نشده است.
  • تفکیک ظرفیت پذیرش معلولین بر اساس نوع معلولیت در شرایط احراز هر شغل محل:
    - افراد دارای سهمیه مختص معلولین در انتخاب شغل محل های تعیین شده برای این نوع از سهمیه باید در قسمت شرایط احراز شغل محل خود به نوع معلولیت مجاز ذکر شده توجه نمایند.  به عبارت دیگر همه معلولین قادر به انتخاب هر شغل محلی که مختص به پذیرش از این سهمیه است نیستند. 
  • تفاوت تعیین حدنصاب آزمون:
    - تمامی شرکت کنندگان به جز شرکت کنندگان سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران جهت ورود به رقابت باید 50 درصد نمره کل آزمون را بدون توجه به نمرات افراد رتبه برتر شرکت کننده کسب نمایند. طبق اعلام دفترچه راهنما چنانچه تعداد پذیرفته شدگان بر اساس این شرط کمتر از حدنصاب تعیین شده باشد کسب حداقل 60 درصد میانگین نمره نفرات اول و دوم و سوم در شغل محل مذکور ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
    نکته: کسب حدنصاب آزمون به معنی قبولی در مرحله آزمون کتبی نیست و قبولی در مرحله آزمون کتبی به میزان چند برابر ظرفیت مورد پذیرش در هر شغل محل بر اساس رتبه علمی شرکت کنندگان در آزمون که حدنصاب آزمون را کسب نموده اند خواهد بود. 
  • امکان انتخاب فقط 1 شغل محل:
    - شرکت کنندگان در این آزمون فقط قادر به انتخاب 1 شغل محل می باشند.

دفترچه استخدامی شرکت نفت

آگهی 15 اسفند 1401: استخدام شرکت های تابعه وزارت نفت
شرکتهای تابعه وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران بر اساس مجوز شماره 80296 مورخ 1401/10/12 صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، به منظور تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود جهت اشتغال در محل های خدمتی صنعت نفت مطابق نیازمندی های اعلام شده از بین واجدین شرایط (مرد و زن) در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق برگزاری آزمون کتبی، ارزیابی تکمیلی (مصاحبه فنی - تخصصی و روانشناختی) ، طب صنعتی و گزینش، مطابق مقررات و ضوابط استخدام می نماید. از آنجا که تمامی شرایط و ضوابط شرکت در آزمون بر اساس محتویات این دفترچه راهنما می باشد، به داوطلبان توصیه و تأکید می گردد پس از مطالعه دقیق مفاد دفترچه مذکور و اطمینان از دارا بودن شرایط مندرج، نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. بدیهی است ثبت نام در آزمون به منزله مطالعه کامل دفترچه راهنما و ضوابط آن تلقی خواهد شد.
مهلت ثبت نام تا 26 اسفند 1401 تا 28 اسفند 1401 تا 10 فروردین 1402 می باشد.

دانلود دفترچه راهنما

اصلاحیه (1) | اصلاحیه (2) | اصلاحیه (3) | اطلاعیه

تعاریف (مشاهده)
منظور از برخی واژه ها و عبارتهای مندرج در این دفترچه راهنما به شرح ذیل می باشد:
داوطلب بومی: داوطلب بومی به داوطلبی اطلاق میگردد که "متولد "یا "ساکن با سابقه 10 سال سکونت" در همان شهرستان/ استان محل تقاضا برای استخدام باشد. شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج و قم مشمول امتیازات افراد بومی (بومی شهرستان/بومی استان) نمیشوند.
تبصره 1: بومی بودن افراد از طریق یکی از شرایط ذیل احراز می گردد:
1 .محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان/ استان محل خدمت مورد تقاضا یکی باشد.
تبصره: باتوجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سالهای مختلف، درصورت اختلاف نظر یا ابهام درخصوص شهرستان/ استان محل تولد، ملاک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.
2 .استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت به موجب تأیید ساکن بودن، به مدت حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی (براساس فرم پیوست) ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کالنتری محل) در شهرستان/استان مورد تقاضا خواهد بود.
تبصره1: داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان / دوره اول و دوم متوسطه در شهرستان یا استان محل تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان یا استان محل تقاضا (براساس فرم پیوست) ملاک محاسبه قرار گیرد.
تبصره2: افراد بومی متقاضی بهره مندی از اولویت بومی میبایست در زمان ثبت نام، گزینه «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم» را انتخاب نمایند. ارائه فرم استشهاد محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی (درخصوص مواردیکه داوطلب بر مبنای ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت به عنوان بومی شناخته می شود) منحصراً برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی و طی مراحل ارزیابی تکمیلی به شرکت های متقاضی معرفی میشوند ضروری میباشد.
تعریف اقماری: در صنعت نفت بر اساس شرایط محیطی و ماهیت تخصصی عملیات شرکت، مناطقی وجود داشته (ازجمله سکوهای حفاری، مراکز تولید و بهره برداری، دریا و جزایر خلیج فارس و ...) که شرایط اسکان کارمند به همراه خانواده در آن مناطق فراهم نمی باشد و بر همین اساس برنامه های کاری شرکت حسب مورد و صلاح دید سازمان در حال حاضر به صورت دو هفته کار و دو هفته استراحت/ دو هفته کار و یک هفته استراحت/ یک هفته کار و یک هفته استراحت خواهد بود . شایان ذکر است برنامه های کاری در شرایط اقماری متناسب با عملیات به دو صورت روزکار و یا نوبتکار می باشد.
تعریف اسکان: در صنعت نفت مناطقی که امکان و شرایط سکونت کارمند به همراه خانواده در آن منطقه و یا شهرستان های اطراف منطقه جغرافیایی فراهم باشد، برنامه کاری اسکان جاری می باشد.بدیهی است شرکت در قبال سکونت خانواده هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت. شایان ذکر است برنامه های کاری در شرایط اسکان نیز متناسب با ماهیت تخصصی عملیات شرکت به دو صورت روزکار و یا نوبتکار می باشد.
گروه پردازشی: مجموعه ای از داوطلبان استخدامی ثبت نام شده در سامانه سازمان سنجش که از نظر مقطع، رشته و گرایش های تحصیلی مورد نیاز یکسان بوده و محل خدمت و سهمیه استخدامی انتخابی آنها نیز یکی باشد که این افراد در رقابت با یکدیگر قرار میگیرند.
حدنصاب: کسب حداقل نمره مورد نیاز در آزمون کتبی و مصاحبه فنی - تخصصی.
پردازش: فرآیندهای محاسبه نمرات و اعمال امتیازات قانونی و اجرای قوانین و مقررات مربوطه در هریک از گروههای پردازشی (رشته – محل خدمت).
سهمیه ایثارگران: درصدی از ظرفیت مجوز استخدام که براساس قوانین لازم الاجرا در صنعت نفت به داوطلبان مشمول این سهمیه به شرح ذیل و مطابق جدول نیازمندیهای تعیین شده، اختصاص مییابد:
الف: ایثارگران سهمیه بیست و پنج درصد (25 ٪)شامل:
1. جانبازان
2. همسر و فرزندان شهدا
3. آزادگان
4. همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر 
5. همسر و فرزندان آزادگان یکسال و باالی یکسال اسارت
6. پدر، مادر، خواهر و برادر شهید
ب: ایثارگران سهمیه پنج درصد (5 ٪) شامل:
1. رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
2. همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
3. فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
4. فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت
تذکر: مراجع رسمی تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
ارتش جمهوری اسلامی ایران: گواهی جبهه در سطح ستاد آجا و نیروهای چهارگانه (نزاجا، پداجا، نهاجا، نداجا) صرفاً با امضای معاون نیروی انسانی. (قرارگاه های منطقه ای آجا نیز مجاز به صدور گواهی هستند)
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: گواهی جبهه در سطح ستاد سپاه، نیروهای پنجگانه (نزسا، ندسا، هوافضا، نیروی قدس، سازمان بسیج) با امضای معاون نیروی انسانی نیروها و در سطح سپاه استانی صرفاً با امضای فرمانده سپاه استان.
توضیح 1: قرارگاه ها و مناطق دریایی ندسا (یکم- دوم- سوم- چهارم و مرکز تخصصی موشکی نصر (و قرارگاههای نزسا) کربال- نجف - حمزه سیدالشهدا (س) - قدس - مدینه منوره - غدیر عاشورا - ثامن الائمه (ع) مجاز به صدور گواهی برای کارکنان واجد شرایط خود می باشند.
توضیح 2: در خصوص مدافعان حرم (جبهه مقاومت) صدور گواهی برای نیروهای کادر سپاه، با امضای فرماندهی قرارگاه سلمان و جهت نیروهای بسیجی داوطلبانه با امضای فرمانده قرارگاه شهید همدانی مجاز و معتبر می باشد.
جهاد کشاورزی: مرجع صدور گواهی اداره کل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی و در استانها معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استانها می باشد.
نیروی انتظامی: صدور گواهی با امضای معاون نیروی انسانی فراجا و برای بازنشستگان و اعضای وابسته، صدور گواهی توسط دستیار فرمانده و رئیس مرکز بازنشستگان فراجا و همچنین فرماندهی انتظامی در استانها صادر می گردد.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: صدور گواهی به صورت متمرکز و صرفاً با امضای معاون نیروی انسانی وزارت مذکور صورت می گیرد. 
شرایط عمومی (مشاهده)
1 .داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
2 .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی
3 .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
4 .عدم اعتیاد به مواد مخدر
5 .نداشتن سابقه محکومیت جزایی و کیفری موثر
6 .داوطلبان استخدام نباید جز نیروهای بازنشسته دستگاه های اجرایی باشند.
7 .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی، همچون محکومیت به مجازات های اخراج، بازنشستگی، بازخریدی خدمت و انفصال دائم از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضایی و یا قانونی ذی صلاح
8 .برخورداری از سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند.
9 .دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم قانونی برای مردان
 تذکر1: تاریخ اتمام خدمت نظام وظیفه و یا تاریخ صدور معافیت دائم میبایست حداکثر تا تاریخ 1402/2/28 باشد. (یک روز قبل از برگزاری آزمون)
 تذکر2: با عنایت به ماده (8) مصوبه شماره 14006795/ دش مورخ 1400/05/05 شورای عالی انقلابی فرهنگی، دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تأیید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده اند، می توانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر تا یکسال (12 ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون، میبایست نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود اقدام نمایند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت در زمان مقرر، ادامه فرآیند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون صنعت نفت، استخدام و بکارگیری آنها کان لم یکن تلقی میگردد. بدیهی است تاریخ شروع بکار این دسته از متقاضیان، بعد از تاریخ اتمام خدمت نظام وظیفه ایشان خواهد بود.
تبصره: نحوه تشخیص شرایط افراد، بدواً به صورت خوداظهاری میباشد. لیکن چنانچه حسب مدارک و مستندات، خلاف آن ثابت شود، افراد در هر از مرحله استخدام که باشند، فرآیند استخدامی آنها متوقف گردیده و بکارگیری آنها کان لم یکن تلقی میگردد.
شرایط سنی (مشاهده)
حداقل سن داوطلبان جهت امکان ثبت نام در آزمون استخدامی 20 سال و حداکثر 40 سال خواهد بود. (ملاک عمل تاریخ اولین  روز ثبت نام)
تبصره 1 -براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، جانبازان، آزادگان، همسران و فرزندان شهداء، همسران جانبازان 25% و بالاتر، فرزندان جانبازان، همسران آزادگان یکسال و بالای یک سال اسارت، فرزندان آزادگان، رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه مشمول شرط حداکثر سن جهت استخدام نمیگردند.
تبصره 2 -بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند یکسال تا حداکثر پنج سال به  حداکثر سن اضافه می گردد. امتیازات فوق الذکر، مشروط بر آن است که نرخ باروری شده هر استان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 2/5 نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری آزمون استخدامی شرکتهای تابعه وزارت نفت میباشد.
تبصره 3 -بنا به ضرورت تکمیل سنوات مورد نیاز برای اعمال قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی صنعت نفت، در هرحال و تحت هیچ شرایطی نباید حداکثر سن با مراعات تبصره های 1 و 2 برای آقایان 50 سال و بانوان 40 سال بیشتر باشد.

ضوابط تحصیلی (مشاهده)
صرفاً مدارک دارای یکی از عناوین (گواهینامه موقت فراغت از تحصیل) یا (دانشنامه پایان تحصیلات) یا (ارزشنامه مدرک تحصیلی خارج از کشور که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) صادر گردیده در یکی از مقاطع و رشته های تحصیلی مورد نیاز و با رعایت موارد ذیل قابل قبول میباشد:
*مدارک دانشگاهی افرادی که از طریق آزمون های سراسری دانشگاه های دولتی یا آزاد اسلامی موفق به ورود به مراکز آموزش عالی برای دریافت مدرک رسمی در یکی از رشته های مورد نیاز شده باشند و یا مدارک ایشان از لحاظ ارزش علمی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی باشد، مورد پذیرش واقع میگردند.
تبصره: فارغ التحصیلان خارج از کشور پس از تأیید ارزشنامه مدرک تحصیلی ایشان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به ثبت نام براساس جدول نیازمندی ها اقدام نمایند.
*مدارک با عنوان (گواهینامه موقت پایان تحصیلات) صرفاً تا تاریخ اعتبار مندرج در آن قابل قبول میباشد و متقاضیان دارای مدارکی که دوره اعتبار آن منقضی گردیده، ملزم به ارائه (دانشنامه پایان تحصیلات) خود در موعد کنترل مدارک (روز ارزیابی تکمیلی - مصاحبه فنی تخصصی و روانشناختی) خواهند بود.
*هیچ گونه مدرک دیگری اعم از گواهی اتمام، معادل، افتخاری و یا نامه های صادره از دانشگاه ها از جمله لغو معافیت تحصیلی نظام وظیفه و یا غیره، به عنوان مدرک تحصیلی معتبر ملاک عمل قرار نمیگیرد.
*داوطلبان استخدام بایستی با بالاترین مقطع تحصیلی اخذ شده، طبق نیازمندی های اعلام شده در آزمونهای استخدامی شرکت نمایند. بدیهی است در صورتی که در هر یک از مراحل استخدام مشخص شود، فرد دارای مقطع تحصیلی بالاتر با تاریخ اخذ یک روز قبل از برگزاری آزمون بوده، ادامه سایر اقدامات مربوط به جذب متوقف و موضوع استخدام منتفی خواهد شد. فلذا  افراد دارای مقطع تحصیلی بالاتر امکان شرکت در آزمون استخدامی در مقطع تحصیلی پایین تر را نخواهند داشت.
تذکر مهم: صرفاً متقاضیانی که تاریخ فراغت از تحصیل مدرک تحصیلی معتبر آنان تا تاریخ یک روز قبل از برگزاری آزمون کتبی باشد مجاز به ثبت نام و شرکت در این آزمون خواهند بود. داوطلبان ذکور نیز جهت ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی میبایست کارت معافیت یا کارت پایان خدمت نظام وظیفه خود را تا تاریخ یک روز قبل از برگزاری آزمون اخذ نموده باشند.
سهمیه ها (مشاهده)
- سهمیه 25 درصدی ایثارگران
5 درصد از ظرفیت جذب مجوز استخدامی به جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان 25 %و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان دارای یکسال و بالای یکسال اسارت و پدر، مادر و خواهر و برادر شهید، براساس توافقات و هماهنگی های بعمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران و در چارچوب جدول نیازمندیهای تعیین شده، اختصاص مییابد. داوطلبان شرکت کننده در این سهمیه حسب هماهنگی بعمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران میبایست به نکات ذیل توجه نمایند:
*این دسته از مشمولان میبایست مشابه سایر داوطلبان در آزمون کتبی ثبت نام و شرکت نموده باشند و رشته محل خدمت هایی که صرفاً مختص سهمیه 25 درصد می باشد را انتخاب نمایند.
*نمرات این دسته از داوطلبان در گروه های پردازشی اختصاصی سهمیه 25 درصد (صرفاً در مقایسه و رقابت با سایر مشمولان محل خدمت - سهمیه یاد شده) مورد پردازش قرارگرفته و نفرات برگزیده آزمون کتبی به تعداد حداکثر سه برابر سهمیه تخصیصی به سایر مراحل راه پیدا میکنند.
*ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی 25 درصد، موضوع ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و مراتب ایثارگری ایشان نیز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید گردد. در صورت عدم تأیید بنیاد مذکور، این داوطلبان مجاز به انتخاب رشته - محل خدمت های مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمیباشند.
*کسب حد نصاب نمره آزمون کتبی برای مشمولین 25 درصد ایثارگران در سهمیه مذکور الزامی نمی باشد. بدیهی است درصورتی که ایثارگران مشمول بند (1-4 ) فوق، حسب صلاحدید خود، متقاضی شرکت در این سهمیه نباشند و صرفاً در رشته - محل خدمتهای سهمیه آزاد شرکت نمایند، کسب حد نصاب نمره آزمون کتبی الزامی می باشد.
- سهمیه 5 درصدی ایثارگران
5 درصد از کل ظرفیت جذب مجوز استخدامی به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و  فرزندان آنان، فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) فرزندان آزادگان با کمتر از یکسال سابقه اسارت و از طریق شرکت در فرآیند آزمون استخدامی اختصاص مییابد. داوطلبان شرکت کننده در این سهمیه میبایست به نکات ذیل توجه نمایند:
*نیازمندیهای مربوط به مشمولین این سهمیه در دفترچه راهنمای آزمون مشخص گردیده، لذا این دسته از داوطلبان برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید رشته – محل خدمتهای مشخص شده را انتخاب نمایند و براین اساس نیز پردازش در محل خدمت - سهمیه انجام و نفرات برگزیده آزمون کتبی به تعداد حداکثر سه برابر ظرفیت تخصیص یافته به مرحله ارزیابی تکمیلی راه مییابند.
* کسب حد نصاب نمره آزمون کتبی برای مشمولین 5 درصد ایثارگران در سهمیه مذکور الزامی نمیباشد.
* بدیهی است درصورتی که ایثارگران مشمول بند (2-4) فوق، حسب صلاحدید خود، متقاضی شرکت در این سهمیه نباشند و صرفاً در رشته - محل خدمت های سهمیه آزاد شرکت نمایند، کسب حد نصاب نمره آزمون کتبی الزامی میباشد.
- سهمیه 3 درصدی معلولین
داوطلبان دارای معلولیت با توجه به نوع معلولیت های اشاره شده در جدول نیازمندیها، مجاز به انتخاب در این سهمیه می  باشند که از طریق شرکت در آزمون، از محل سهمیه استخدامی 3 درصد معلولین، با کسب حد نصاب براساس رقابت بین کلیه داوطلبان مشمول این سهمیه در یکی از رشته - محل خدمت های مختص سهمیه مزبور، به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت و با رعایت نکات ذیل به سایر مراحل معرفی می گردند:
*نیازمندیهای مربوط به مشمولین این سهمیه، حسب هماهنگی سازمان بهزیستی کشور در دفترچه آزمون مشخص گردیده، لذا این دسته از داوطلبان، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید رشته - محل خدمتهای مشخص شده در سهمیه یادشده را  انتخاب نمایند.
*معلولین باید مطابق نظر طب صنعتی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را با درنظر گرفتن نوع معلولیت داشته باشند.
*نمرات این دسته از داوطلبان در گروه های پردازشی اختصاصی سهمیه 3 درصد معلولین (صرفاً در مقایسه و رقابت با سایر مشمولان محل خدمت - سهمیه یاد شده) مورد پردازش قرار می گیرد.
* افراد بهره مند از این سهمیه در صورت قبولی در آزمون کتبی، در مرحله برگزاری ارزیابی تکمیلی (مصاحبه فنی-تخصصی و  روانشناختی) میبایست نسبت به اخذ تأییدیه لازم از سازمان بهزیستی کشور اقدام و در صورت ارائه مدرک مورد اشاره مجاز به ورود به مرحله بعدی خواهند بود.
- سهمیه بومی استان هرمزگان
باتوجه به ماهیت مجوز استخدامی صادره، نیازمندیهای نیروی انسانی این استان می بایست صرفاً از نفرات بومی استان مذکور  تأمین گردد، لذا داوطلبان واجد شرایط بومی، مجاز به شرکت در این سهمیه میباشند. همچنین داشتن شرط بومی استان هرمزگان برای داوطلبان دیگر سهمیه ها 025 و 5 درصد ایثارگران و 3 درصد معلولین) الزامی میباشد. بدیهی است داوطلبان غیر بومی استان مذکور مجاز به انتخاب در این سهمیه نخواهند بود.
- سهمیه آزاد
داوطلبانی که مشمول / متقاضی بهره مندی از هیچ کدام از سهمیه های 5 و 25 درصدی ایثارگران، 3 درصدی معلولین و سهمیه بومی استان هرمزگان نباشند.
نیازمندیهای مربوط به مشمولین این سهمیه در دفترچه راهنمای آزمون مشخص گردیده، لذا این دسته از داوطلبان برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید رشته – محل خدمتهای مشخص شده را انتخاب نمایند و براین اساس نیز پردازش در محل خدمت - سهمیه انجام و نفرات برگزیده آزمون کتبی به تعداد حداکثر سه برابر ظرفیت تخصیص یافته به مرحله ارزیابی تکمیلی راه مییابند.
تبصره: مشمولین سهمیه معلولین، با توجه به ضرورت رعایت شرایط احراز سمتهای استخدامی صرفاً می بایست مطابق جدول نیازمندیها نسبت به انتخاب محل های خدمتی تعیین شده جهت سهمیه مذکور اقدام نمایند.
- تذکرات مهم درباره سهمیه ها:
1 -واجدین شرایط سهمیه های 5 و 25 درصد بنیاد شهید و امور ایثارگران و 3 درصد معلولین، صرفاً مجاز به انتخاب یکی از سهمیه های فوق الذکر می باشند و در صورت داشتن شرایط همزمان دو یا چند سهمیه، فقط انتخاب یکی از سهمیه های مذکور قابل پذیرش است. ضمناً امکان بهره مندی از سهمیههای یادشده برای متقاضیان استخدام در استان هرمزگان، منوط به داشتن شرایط بومی استان هرمزگان می باشد و واجدین شرایط سهمیه آزاد نیز امکان ثبت نام در دیگر سهمیه های مشخص شده این جذب را نخواهندداشت.
2 -هر داوطلب در سهمیه انتخابی خود تنها امکان تعیین یک محل خدمت از تعداد ظرفیت اختصاص یافته به سهمیه انتخابی را دارد.
مراحل ارزیابی و انتخاب (مشاهده)
ارزیابی داوطلبان در دو مرحله اصلی آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی (مصاحبه فنی - تخصصی و روانشناختی) صورت میپذیرد.
آزمون کتبی (مشاهده)

هدف از برگزاری آزمون کتبی، تعیین سطح معلومات عمومی، پایه و دانش فنی و ارزیابی روانشناختی داوطلبان استخدام میباشد.
آزمون کتبی شامل دو بخش سوالات عمومی و تخصصی است .سوالات عمومی متشکل از دروس ادبیات فارسی و زبان انگلیسی با ضریب یك و هوش و توانمندی های ذهنی و کامپیوتر با ضریب دو بوده و سوالات تخصصی نیز مرتبط با دروس تخصصی در مقطع، رشته و گرایش تحصیلی ثبت نامی داوطلب در آزمون میباشد.
نمره آزمون كتبی با وزن 40 درصد برای دروس عمومی و 60 درصد برای دروس تخصصی محاسبه میشود.
افراد ذکر شده در جدول ذیل در صورت شرکت در آزمون استخدامی از امتیازات مندرج در جدول صرفا در مرحله آزمون کتبی برخوردار خواهند شد.

ردیف عنوان میزان امتیاز
1 افراد بومی

داوطلب بومی شهرستان محل خدمت به میزان 40 درصد امتیاز آزمون کتبی داوطلب بومی استان محل خدمت به میزان 20 درصد امتیاز آزمون کتبی

(صرفاً یکی از امتیازات یادشده بر مبنای رشته - محل خدمت انتخاب شده از سوی داوطلب به وی تعلق میگیرد)

2 افراد متاهل و دارای فرزند به ازای تاهل و نیز هر فرزند 2 درصد، مجموع ًاً حداکثر تا 10 درصد به امتیاز هر فرد اضافه می شود مشروط به آنکه نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 2.5 نباشد.

برای ورود به مرحله ارزیابی تکمیلی، حدنصاب نمره آزمون کتبی داوطلب باید حداقل 50 بر مبنای 100 در رشته محل خدمت باشد درمواردی که تعداد پذیرفته شدگان در مرحله آزمون کتبی کمتر از حدنصاب لازم برای ورود به مرحله ارزیابی تکمیلی باشد حداقل 60 درصد میانگین امتیازات نفرات اول تا سوم برای ورود به مرحله بعد ملاك عمل قرار می گیرد.
امتیازات فوق الاشاره در مرحله آزمون کتبی به نمره فرد اضافه و به عنوان نمره مکتسبه استخراج میگردد.
به ترتیب نمرات فضلی در سهمیه مربوطه رتبه بندی و از برترین رتبه به ترتیب حداکثر تا سه برابر ظرفیت استخدامی در رشته محل خدمت استخدامی به ارزیابی تکمیلی دعوت میگردند.
کلیه افراد اعم از بومی استان یا شهرستان که از امتیاز بومی منظور شده، بهره مند می گردند و همچنین افراد غیربومی، مطابق ضوابط و مقررات، با توجه به ردیف استخدامی تعریف شده و ردیف بودجه اختصاص یافته صرفاً به مناطق مورد نظر، به هیچ وجه امکان تغییر محل خدمتی تعیین شده را نخواهند داشت و لذا ضروری است داوطلبان با در نظر داشتن کلیه شرایط فردی ،خانوادگی و ... خود نسبت به انتخاب محل خدمت آتی اقدام نمایند.
آزمون کتبی در روز جمعه مورخ 1402/2/29 بصورت همزمان در حوزه های تعیین شده برگزار خواهد گردید.
5-2) ارزیابی تکمیلی (مصاحبه فنی-تخصصی و روانشناختی)
ملاک ورود به مرحله ارزیابی تکمیلی، نتیجه آزمون کتبی خواهد بود.
ارزیابی تکمیلی از دو بخش مصاحبه فنی تخصصی و روانشناختی تشکیل شده است. 
هدف از بخش مصاحبه فنی تخصصی، ارزیابی فعالیت ها و تجارب کارى پذیرفته شدگان مرتبط با شغل و رشته تحصیلی، بررسی توانمندى ها و قابلیت هاى فرد در ارتباط با دانش فنی و تخصصی و دیگر مهارت هاى متقاضی میباشد.
در بخش روانشناختی، داوطلب از بعد سازگارى روانشناختی، چگونگی تعاملات و مهارتهاى اجتماعی و مهارتهاى مقابله اى ارزیابی میگردد.
کسب حداقل 40 درصد امتیاز مرحله مصاحبه فنی تخصصی الزامی بوده و امتیاز کمتر از آن به منزله عدم پذیرش نهایی متقاضی میباشد.
کسب حد نصاب در این مرحله نیز به منزله پذیرش نبوده و وضعیت فرد بر اساس نمره مکتســبه آزمون کتبی و نتیجه ارزیابی تکمیلی (مصاحبه فنی تخصصی و روانشناختی)، در رقابت با سایر داوطلبان مشابه و براساس ظرفیت استخدامی تعیین خواهد شد.
نتایج ارزیابی روانشناختی بصورت مقایسه شایستگی متقاضی با شرایط شغل ارائه میگردد.
در صورت مرتبط بودن موضوع پایان نامه دانش آموختگان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد با نیاز صنعت نفت و تشخیص آن توسط ارزیابان تخصصی، حداکثر تا ١٠ درصد امتیاز کسب شده در ارزیابی تخصصی به امتیاز ارزیابی تخصصی داوطلب افزوده خواهد شد.
3-5) پذیرفته شدگان نهایی
نفرات انتخاب شده در مرحله آزمون کتبی و راه یافته به مرحله ارزیابی تکمیلی، در صورت کسب حدنصاب در مرحله مصاحبه فنی - تخصصی، بر اساس جمع امتیازات کسب شده در آزمون کتبی (با ٧٠ درصد تاثیر در نمره نهایی) و مصاحبه فنی - تخصصی (با 30 درصد تاثیر در نمره نهایی) به ترتیب اولویت بالاترین امتیاز و بر اساس نیاز استخدامی در فهرست قبول شدگان سهمیه تخصصی قرار میگیرند.
تذکر١-کسب حدنصاب در آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمیکند و معرفی افراد به سایر مراحل بر مبناى رتبه بندى در هر ظرفیت سهمیه استخدامی صورت میپذیرد.
تذکر٢- درصورت مساوى بودن امتیاز نهایی، اولویت با فردى است که نمره آزمون کتبی بالاتر دارد.

مواد امتحانی (مشاهده)

الف- حیطه عمومی (مشترک در کلیه رشته هاى امتحانی «کارشناسی و کارشناسی ارشد»)
آتشنشانی و خدمات ایمنی (کد رشته امتحانی 15596 )ـ مهندسی محیط زیست (کد رشته امتحانی 15656 )ـ مهندسی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) (کد رشته امتحانی 15668 )ـ مهندسی بهداشت حرف های (کد رشته امتحانی 15670 )ـ حقوق (کد رشته امتحانی 15671 )ـ مهندسی دریانوردی (کد رشته امتحانی 15672 )ـ زمین شناسی (کد رشته امتحانی 15673 )ـ شیمی (کد رشته امتحانی 15674 )ـ بازرگانی / مدیریت صنعتی (کد رشته امتحانی 15675 )ـ مهندسی ایمنی (کد رشته امتحانی 15676 )ـ مهندسی بازرسی فنی (کد رشته امتحانی 15677 )ـ مهندسی برق 1( کد رشته امتحانی 15678 ) ـ مهندسی شیمی (کد رشته امتحانی 15679 )ـ مهندسی صنایع (کد رشته امتحانی 15680 )ـ مهندسی عمران (کد رشته امتحانی 15681 )ـ مهندسی فناوری اطلاعات (کد رشته امتحانی 15682 )ـ مهندسی کامپیوتر (کد رشته امتحانی 15683 )ـ مهندسی مکانیک (کد رشته امتحانی 15684 )ـ مهندسی نفت (کد رشته امتحانی 15685 )ـ مهندسی برق 2( کد رشته امتحانی 15687:

١ـ زبان و ادبیات فارسی
٢ـ زبان انگلیسی ـ عمومی
٣ـ کار با کامپیوتر (مهارتهای هفتگانه I.C.D.L)
٤ـ هوش و توانمندی های ذهنی
* آزمون حیطه عمومی، نمره منفی دارد.

ب- حیطه تخصصی
جدول شماره ١- مواد امتحانی (کارشناسی و کارشناسی ارشد) آزمون استخدامی شرکت هاى تابعه وزارت نفت سال 1401

ردیف کد و عنوان رشته امتحانی مواد آزمون
1 آتشنشانی و خدمات ایمنی (کد شغلی ١٥٥٩٦) مجموعه مواد امتحانی (شیمی حریق ـ سیستمهای اعلام و اطفای حریق ـ پمپها و آبرسانی در عملیات اطفا ـ مدیریت بحران (ارتباطات و پیامرسانی) ـ کلیات ایمنی ـ فیزیک حریق و سوانح ـ کف و کفسازها)
2 مهندسی محیط زیست (کد شغلی ١٥٦٥٦) مجموعه  مواد امتحانی (برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست ـ آلودگی های محیط زیست ـ اکولوژی و ارزیابی محیط زیست ـ منابع طبیعی ـ حفاظت خاک و مدیریت مواد زائد جامد)
3

مهندسی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)
(کد شغلی ١٥٦٦٨)

مجموعه مواد امتحانی (مهندسی محیط زیست ـ ایمنی محیط کار ـ بهداشت محیط کار ـ اصول محیط زیست ـ آمار و اپیومولوژی ـ مبانی مدیریت)
4 مهندسی بهداشت حرفه ای (کد شغلی ١٥٦٧٠) مجموعه مواد امتحانی (شناسایی و کنترل عوامل شیمیایی ـ فیزیکی و ارگونومی محیط کار ـ بیماری های رشته امتحانی ـ کلیات ایمنی ـ کلیات بهداشت محیط)
5 حقوق
(کد شغلی ١٥٦٧١)
مجموعه مواد امتحانی (حقوق بین الملل عمومی و خصوصی ـ حقوق مدنی و اساسی ـ حقوق اداری و کار ـ حقوق تجارت و سازمانهای بینالمللی ـ آیین دادرسی مدنی)
6 مهندسی دریانوردی (کد شغلی ١٥٦٧٢) مجموعه مواد امتحانی (شناختی کشتی ـ حقوق و بیمه دریایی ـ اصول ناوبری ـ اصول حملونقل و تخلیه و بارگیری دریایی ـ تعادل در کشتی ـ فیزیک موج)
7 زمین شناسی (کد شغلی ١٥٦٧٣) مجموعه مواد امتحانی (پترولوژی ـ رسوبشناسی و سنگ رسوبی ـ چینه شناسی و دیرینه شناسی ـ زمین شناسی ساختمانی ـ زمین شناسی نفت ـ ژئوشیمی آلی ـ  زمین شناسی مهندسی ـ زمین شناسی ایران ـ آبهای زیرزمینی)
8 شیمی
(کد شغلی ١٥٦٧٤)
مجموعه مواد امتحانی (شیمی معدنی ـ شیمی آلی ـ شیمی تجزیه ـ شیمی فیزیک ـ خوردگی)
9 مدیریت بازرگانی / صنعتی (کد شغلی ١٥٦٧٥) مجموعه مواد امتحانی (تئوری سازمان و مدیریت (تئوری ها، رفتار سازمانی و منابع انسانی) ـ تحقیق در عملیات ـ مدیریت مالی و حسابداری مدیریت ـ آمار و روش تحقیق)
10 مهندسی ایمنی (کد شغلی ١٥٦٧٦) مجموعه مواد امتحانی (اصول طراحی سیستمهای ایمنی و آتشنشانی ـ شناسایی و کنترل عوامل شیمیایی محیط کار ـ شناسایی و کنترل عوامل فیزیکی محیط کار ـ اعلام و اطفای حریق ـ ایمنی در صنایع نفت و گاز)
11 مهندسی بازرسی فنی(کد شغلی ١٥٦٧٧) مجموعه مواد امتحانی (ترمودینامیک و مکانیک سیالات ـ مقاومت مصالح و تست های غیرمخرب ـ خوردگی در صنایع و روشهای جلوگیری از آن ـ متالورژی فیزیکی و مکانیکی ـ نصب، راهاندازی و بهره برداری)
12 مهندسی برق١ (کد شغلی ١٥٦٧٨) مجموعه مواد امتحانی (مدارهای الکتریکی ١ و  ٢ ـ رله و حفاظت سیستمهای قدرت ـ بررسی سیستمهای قدرت ١ و ٢ (تحلیل سیستمهای انرژی ١ و  ٢) ـ تولید نیروگاه ـ اندازه گیری الکتریکی ـ ماشینهای الکتریکی ١ و  ٢)

ادامه جدول شماره ١- مواد امتحانی (کارشناسی و کارشناسی ارشد ) آزمون استخدامی شرکت هاى تابعه وزارت نفت سال ١٤٠١

ردیف

کد و عنوان رشته امتحانی

مواد آزمون

13

مهندسی شیمی
(کد شغلی ١٥٦٧٩)

مجموعه مواد امتحانی (ترمودینامیک ـ مکانیک سیالات ـ انتقال حرارت ـ انتقال جرم و عملیات واحد ـ کنترل فرایند ـ طرح راکتورهای شیمیایی)

14

مهندسی صنایع
(کد شغلی ١٥٦٨٠)

مجموعه مواد امتحانی (برنامه ریزی و کنترل پروژه ـ برنامه ریزی و کنترل تولید و موجودی ها ـ تحقیق در عملیات ـ اقتصاد مهندسی ـ کنترل کیفیت آماری)

15

مهندسی عمران
(کد شغلی ١٥٦٨١)

مجموعه مواد امتحانی (مقاومت مصالح ـ تحلیل سازه ها ـ مکانیک خاک و پی سازی ـ  مکانیک سیالات و هیدرولیک ـ طراحی سازه های فولادی و بتنی ـ مکانیک جامدات)

16

مهندسی فناوری اطلاعات
(کد شغلی ١٥٦٨٢)

مجموعه مواد امتحانی (ساختمان داده ها ـ طراحی الگوریتم و ساختمان گسسته ـ
سیستم های عامل ـ اصول طراحی پایگاه داده ها ـ هوش مصنوعی ـ مهندسی نرم افزار ـ شبکه های کامپیوتری)

17

مهندسی کامپیوتر
(کد شغلی ١٥٦٨٣)

مجموعه مواد امتحانی (نظریه زبانها و ماشین ها ـ سیگنال ها و سیستم ها ـ ساختمان داده ها و طراحی الگوریتم ـ هوش مصنوعی ـ مدار منطقی ـ معماری کامپیوتر و الکترونیک دیجیتال ـ سیستمهای عامل ـ شبکه های کامپیوتری ـ پایگاه داده ها ـ آمار و احتمال مهندسی و ریاضیات گسسته)

18

مهندسی مکانیک
(کد شغلی ١٥٦٨٤)

مجموعه مواد امتحانی (حرارت و سیالات (ترمودینامیک - مکانیک سیالات - انتقال حرارت)، استاتیک و مقاومت مصالح، دینامیک و ارتعاشات، جامدات، ساخت و تولید، تأسیسات حرارتی و برودتی)

19

مهندسی نفت 
(کد شغلی ١٥٦٨٥)

مجموعه مواد امتحانی (مهندسی حفاری ـ چاه آزمایی و نمودارگیری از چاه  زمین-شناسی (نفت و ساختمان/ تحت الارضی) ـ سنگ شناسی - خواص سنگ و سیال ـ خواص سیالات مخزن ـ ژئوفیزیک و ژئوشیمی آلی ـ پتروفیزیک و چاهنگاری)

20

مهندسی برق ٢
(کد شغلی ١٥٦٨٧)

مجموعه مواد امتحانی (مدارهای الکتریکی ١ و  ٢ ـ الکترونیک ١ و  ٢ ـ سیستم های کنترل خطی ـ تجزیه و تحلیل سیستم ها ـ مدارهای منطقی)

** آزمون حیطه تخصصی، نمره منفی دارد.
7) زمان بندی برگزاری ارزیابی تکمیلی:
• دریافت دعوتنامه ارزیابی تکمیلی پس از قبولی پذیرفته شدگان نهایی در زمان مقتضی (از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور)
• کنترل مدارک و ارزیابی تکمیلی بر مبناى دعوتنامه هاى ارسالی از سوى شرکت هاى متقاضی نیروى انسانی.
8) تذکرات مهم:
١. از آنجایی که مقاطع، رشته ها و گرایش هاى مورد نیاز با عنوان دقیق در دفترچه راهنما ذکر شده است، بنابراین ارائه هرگونه گواهی مبنی بر تطابق رشته ها و گرایش هاى تحصیلی با رشته یا گرایش هاى تحصیلی عنوان شده در آگهی استخدامی درزمان ثبت نام آزمون استخدامی موضوعیت نداشته و صرفا عنوان رشته و یا گرایش هاى تحصیلی مندرج در آگهی ملاک عمل خواهد بود. براین اساس در مرحله بررسی مدارک، این دسته از داوطلبان غیرواجد شرایط تشخیص داده شوند از ادامه فرآیند استخدام حذف و هیچگونه حق، امتیاز و اعتراضی براى داوطلب وجود نخواهد داشت.

2- به استناد ماده (٤٩) قانون مدیریت خدمات کشورى و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدى بیش از یک شغل و پست سازمانی، داوطلبان می بایست تعهد خدمت یا اشتغال به صورت رسمی، پیمانی و آزمایشی در سازمانها، موسسات دولتی و یا وابسته به دولت در زمان استخدام نداشته باشند.
3- هر داوطلب در صورت مشمول بودن در سهمیه هاى قانونی 5 و 25درصد ایثارگران و 3 درصد معلولین، میبایست صرفاً یکی از سهمیه هاى مشخص شده را بر اساس ضوابط مربوط استفاده نماید. به عبارت دیگر چنانچه داوطلبی واجد شرایط براى استفاده از دو یا چند سهمیه قانونی فوقالذکر باشد، در زمان ثبتنام صرفاً میتواند یکی از سهمیه هاى مورد نظر را انتخاب نماید و مبناى قرار گرفتن وى در هر یک از سهمیه هاى استخدامی فوقالذکر، پردازش و همچنین راه یابی به سایر مراحل (با رعایت ضوابط مربوطه) براساس انتخاب سهمیه مزبور توسط داوطلب در زمان ثبت نام می باشد.
4- ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل و اتمام خدمت نظام وظیفه (بجز نخبگان وظیفه)، یک روز قبل از برگزارى آزمون میباشد.
5- ملاک عمل درخصوص حداکثر سن، تاریخ اولین روز ثبت نام می باشد.
6- دارندگان مدارک تحصیلی معادل، افتخارى و عناوین مشابه حق شرکت در آزمون را ندارند.
7- با توجه به اینکه مدارک متقاضیان راه یافته به مراحل بعدى، از جمله در زمان ارزیابی تکمیلی، بررسی و کنترل خواهد گردید، لذا درصورتیکه مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگرى، معلولیت و ...، همچنین اطلاعاتی که هنگام ثبت نام، داوطلب خود اظهارى نموده (عمداً یا سهواً) مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، براى وى حقی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از فرایند از جمله اعلام نتیجه اولیه، ارزیابی تکمیلی، گزینش و ...، متقاضی از ادامه فرایند جذب و استخدام حتی در صورت پذیرش نهایی حذف شده و در صورت صدور حکم استخدامی نیز، حکم مزبور لغو و بلااثر می گردد و حق هیچگونه اعتراضی نیز نخواهد داشت.
8- صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوى داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجراى آزمون و در صورت قبولی، در روز ارزیابی تکمیلی توسط نمایندگان شرکت مورد بررسی و کنترل قرار خواهد گرفت.
9- از داوطلبان، در طی مراحل استخدامی، همزمان با انجام معاینات طب صنعتی ، آزمایش عدم اعتیاد به مواد مخدر به عمل می آید که در صورت مثبت بودن قطعی تست اعتیاد به مواد مخدر، بقیه مراحل استخدام متوقف خواهد شد.
شایان ذکر است سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت (طب صنعتی) با در نظر داشتن ماهیت مشاغل مختلف  و ارزیابی معیارهاى الزامی مورد نیاز شغل، نسبت به معاینات طب صنعتی اقدام می نماید که می توان به  موضوعاتی نظیر عدم دارا بودن کور رنگی، دارا بودن متغیرهاى فیزیکی براى مشاغل عملیاتی نظیر غواصی، آتش نشانی، دریانوردى، کار روى سکوهاى نفتی و ... (حداقل قد، حداکثر وزن، استاندارد بودن BMI یا شاخص توده بدنی، حداقل بینایی، عدم معافیت پزشکی، حداقل هاى شنوایی، حداقل هاى توان هوازى به ویژه براى آتش نشانان و ...) اشاره نمود.
10- شروع بکار پذیرفته شدگان نهایی ، منوط به وصول تأییدیه هاى لازم از جمله استعلام گزینش، مدرک تحصیلی، عدم سو پیشینه، طب صنعتی، کارت پایان خدمت نظام وظیفه /معافیت دائم و ... در مراحل مربوط به فرایند تشریفات استخدامی می باشد.
11- داوطلبان استخدام میبایست سلامت جسمانی، روانی و توانایی براى انجام کارى که استخدام میشوند را داشته باشند که در این خصوص معاینات پزشکی پیش از استخدام توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت (طب صنعتی) انجام میگیرد.
12- در صورت عدم تأیید توانایی داوطلبان استخدام از نظر طب صنعتی، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت میباشد.
13- اسامی پذیرفتهشدگان نهایی از طریق پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
14- هر گونه اطلاعرسانی، صرفاً از طریق پایگاه مذکور میباشد و دیگر محلهاى اطلاعرسانی فاقد اعتبار است.
15- به منظور ایجاد فرصت برابر براى تمامی داوطلبان، پس از اتمام مهلت ثبت نام و زمان هاى تعیین شده براى ویرایش اطلاعات، امکان هیچگونه تغییر و اصلاح اطلاعات توسط داوطلبان وجود نخواهد داشت.
16- عدم حضور داوطلب در هر یک از مراحل آزمون کتبی، ارزیابی تکمیلی، تشریفات استخدامی و ... در موعد زمانی مقرر (حسب مورد)، به منزله انصراف از استخدام محسوب میگردد و هیچگونه حق استخدامی براى داوطلب نیز ایجاد نمیکند.
17- باتوجه به نوع فعالیت شرکتهاى متقاضی نیرو (شرکت هاى تابعه وزارت نفت) که غالباً عملیاتی و داراى الزامات ویژه در رعایت اصول ایمنی میباشد اختصاص سهمیه ٣ درصد معلولین حسب هماهنگی هاى صورت پذیرفته با سازمان بهزیستی کشور، نسبت به کل مجوز استخدامی تعیین، به نحو مقتضی توزیع و مطابق جدول نیازمندىهاى مربوط به سهمیه مذکور در دفترچه راهنما اعلام گردیده است.

نحوه ثبت نام (مشاهده)
داوطلب متقاضی استخدام  باید در زمان ثبت نام در آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.
ـ تهیه فایل عکس اسکن شده:
داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را براى ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
عکس 4*3 که در سال جارى گرفته شده باشد (عکس تمام رخ) فقط باید با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ٣٠٠*٢٠٠ پیکسل و حداکثر ٤٠٠*٣٠٠ باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ٧٠ کیلوبایت بیشتر باشد. حاشیه هاى زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی الامکان عکس رنگی و داراى زمینه سفید باشد.
تذکر (١): اسکن عکس از روى کارت هاى شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و ...) قابل قبول نمیباشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (٢): عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (٣): با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون هاى قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً براى داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام میشود رخ داده است. تاکید میگردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگرى به جاى عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وى رفتار خواهد شد.
ب) پرداخت وجه:
ثبت نام به صورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ 1401/12/15 لغایت روز جمعه مورخ 1401/12/26 انجام خواهد پذیرفت. مدت ثبت نام به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.
متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از پرداخت مبلغ 2/300/000 (دو میلیون و سیصد هزار) ریال به صورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.با توجه به اینکه مقرر گردیده در مراحل مختلف فرایند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، لذا داوطلبان برای استفاده از خدمات پیام کوتاه مبلغ 30/000 (سی هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه نیز پرداخت نمایند.
موکداًً تاکید میگردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام در آزمون تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی باید پس از پایان ثبت نام شماره پرونده و کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.
ج) تکمیل تقاضانامه ثبت نام:
در ردیف های ١ ٢ ، و ٣، داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل وارد نماید (از بکار بردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود)
در ردیف ٤، داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمناً داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای ٦٦٧٠٧١٣١-٠٢١ تماس حاصل نمایند.
در ردیف ٥، داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد می باشد منحصراً مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
در ردیف ٦، داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و ازدرج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.
در ردیف ٧، داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز درمحل مربوط درج نماید.
در ردیف ٨، داوطلب باید کد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول شماره ٢ مندرج در صفحه ٥٢ مشخص و در این محل درج نماید.
در ردیف ٩، داوطلب باید بر حسب اینکه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را علامتگذاری نماید. ضمناً داوطلبان متاهل میبایست تعداد فرزندان خود را در مربع مربوطه درج نمایند.
در ردیف ١٠، داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامتگذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند.
در ردیف ١١، داوطلب باید با علامتگذاری در یکی از مربع ها، دین خود را مشخص نماید.
در ردیف ١٢، داوطلبان چپ دست باید این مربع را علامتگذاری نمایند.
در ردیف ١٣، داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را بر اساس سهمیه ٢٥ درصد و ٥ درصد در این بند علامتگذاری نماید.
در ردیف ١٤، داوطلب معلول باید نوع معلولیت خود را در یکی از مربع ها علامتگذاری نماید.
در ردیف ١٥، داوطلب باید مقطع تحصیلی خود را در این بند علامتگذاری نماید ( براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
در ردیف ١٦، داوطلب باید عنوان رشته تحصیلی خود را مشخص و در این محل درج نماید.
در ردیف ١٧، داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید.
در ردیف ١٨، داوطلب باید تاریخ فارغ التحصیلی مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید.
در ردیف ٩١، داوطلب باید معدل مدرک تحصیلی خود را درج نماید.
در ردیف٢٠، داوطلب باید کد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول شماره ٢ مندرج در صفحه ٥٢ مشخص و در این محل درج نماید.
در ردیف ٢١، داوطلب باید کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.
در ردیف ٢٢، داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر خود را در محل مربوط درج نماید.
در ردیف ٢٣، داوطلب شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.
در ردیف ٢٤، داوطلب متقاضی می تواند آدرس پست الکترونیکی خود را درج نماید.
در ردیف ٢٥، داوطلب میبایست آدرس محل سکونت خود را در این محل درج نماید.
در ردیف ٢٦، داوطلب باید عنوان رشته محل انتخابی خود را که شامل نام ، شرکت رشته محل مورد است، در این قسمت مشخص نماید.
(براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
در ردیف ٢٧، داوطلب باید وضعیت بومی خود را، در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
تذکر مهم: داوطلبان باید در انتخاب کد رشته محل، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش توجه نمایند.
د) زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آن:
کارت شرکت در امتحان مذکور از روز دوشنبه مورخ 1402/2/25 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. آزمون استخدامی شرکت های تابعه وزارت نفت در روز جمعه مورخ 1402/2/29 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی میباشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود.

توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه استخدامی می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

اطلاعات آزمون

+ دانلود دفترچه شرایط (PDF)
+ اصلاحیه (1) | اصلاحیه (2) | اصلاحیه (3) | اطلاعیه
+
دانلود لیست شرکت‌های تابعه وزارت نفت (PDF)
+ دانلود جدول کد و نام استان‌ها و شهرستان‌ها (PDF)
+ دانلود فهرست رشته محل‎‌های شرکت‌های تابعه (PDF) 
+ دانلود فرم استشهاد محلی (PDF) 
+ دانلود فرم پیش نویس تقاضانامه (PDF) 
+ دستورالعمل های طب صنعتی شرکت نفت


تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 10 فروردین 1402
زمان دریافت کارت: 25 اردیبهشت 1402
زمان برگزاری آزمون: 29 اردیبهشت 1402


منابع آزمون:
+ دانلود نمونه سوالات عمومی و تخصصی استخدام شرکت نفت
+
سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.
جهت مشاهده آگهی در سایت سازمان سنجش کلیک نمایید

اخبار لحظه به لحظه

منابع مطالعه

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=14570
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 103k