• ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • 1k نظر «نمایش»

لزوم ساماندهی نیروهای شرکتی و اجرای قانون تعیین سقف قراردادهای موقت کار

لزوم ساماندهی نیروهای شرکتی و اجرای قانون تعیین سقف قراردادهای موقت کار

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

وضع ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی مشخص شود

 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز گفت: ضروری است ساماندهی نیروهای شرکتی و اجرای قانون تعیین سقف قراردادهای موقت کار انجام بپذیرد.

دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز با بیان اینکه حفظ امنیت شغلی کارگران در بهره‌وری بنگاه و کیفیت تولید اثرگذار است، بر لزوم ساماندهی نیروهای شرکتی و اجرای قانون تعیین سقف قراردادهای موقت کار تاکید کرد.

علی اصلانی در گفت و گو با ایسنا، با تبریک هفته کارگر به تلاشگران عرصه کار و تولید، درباره پیگیری مطالبات کارگران در این هفته اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم بحث ساماندهی نیروهای شرکتی است. ما درخواست داریم که تبصره مذکور که سال‌ها پیش تصویب شده هرچه زودتر عملیاتی و وضع ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی مشخص شود.

وی با بیان اینکه قراردادهای موقت کار در انگیزه کار،‌ بهره‌وری کارگاه و کیفیت کالای تولیدی تاثیرگذار است،‌ افزود: زمانی که کارگر امنیت شغلی نداشته باشد و قرارداد کارش مشخص نباشد، این مساله روی کار او و کالایی که تولید می‌کند اثر می‌گذارد؛ بنابراین حفظ امنیت شغلی کارگران باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز ادامه داد: موضوع پرداخت حق سنوات یکی دیگر از دغدغه‌های کارگران است و هر سالی که قرارداد کار به پایان می‌رسد به او پرداخت می‌شود. اخیرا دیوان عدالت در رأی صادره خود اعلام کرد که طبق ماده ۳۴ قانون کار سنوات باید کل حقوق و مزایا باشد البته فعلا پرداخت سنوات کارگران در داخل کارخانه‌ها طبق روال گذشته صورت می‌گیرد و همان پایه حقوق است.

اصلانی خاطرنشان کرد: مساله بعدی اصلاح تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار است. قرار بود که قانون تعیین سقف چهار سال برای قراردادهای موقت بهمن ماه سال گذشته به اجرا درآید ولی این موضوع نیز با وجود آنکه چندین بار در دستور کار جلسات شورای عالی کار بود، عملیاتی نشده است. سال گذشته در هفته کارگر رئیس جمهور دستور دادند که این مصوبه به هیات وزیران بیاید تا مشکل قراردادهای موقت کار حل شود.

وی در پایان توجه به مطالبات جامعه کارگری را خواستار شد و گفت: کارگران در هفته کارگر امیدوارند که اخبار مسرت بخشی بشنوند و مطالبات بحق آنها محقق شود.

مشاهده صفحه جامع اخبار تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی دولت

مشاهده صفحه جامع اخبار تبدیل وضعیت کارکنان

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2854571
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k