• ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
  • 0k نظر «نمایش»

استخدام آموزش و پرورش - سال ۱۴۰۱

استخدام آموزش و پرورش - سال ۱۴۰۱

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

استخدام آموزش و پرورش سال 1401


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

سوالات متداول تکمیل ظرفیت - استخدام آموزگاری

پاسخ به سوالات متداول کاربران در خصوص تکمیل ظرفیت استخدام آموزگاری:

ثبت نام در تکمیل ظرفیت استخدام آموزگار ابتدایی - استثنایی از 1402/07/18 شروع و تا 1402/07/21 مهلت دارد. در ادامه به سوالات پر تکرار شما در این زمینه پاسخ می‌دهیم:

دانلود فایل حدنصاب شهرها 
مشاهده حدنصاب شهرها

افرادی که در آزمون آموزگار ابتدایی 1401 شرکت نکرده اند هم می‌توانند در تکمیل ظرفیت ثبت نام نمایند؟
خیر - تکمیل ظرفیت برای افرادی می‌باشد که در آزمون شرکت نموده‌اند.

آیا افرادی که در آزمون کتبی قبول نشده‌اند هم  می‌توانند در تکمیل ظرفیت ثبت نام نمایند؟
بله - همه متقاضیان حتی افرادی که در آزمون کتبی قبول نشده‌اند هم به شرط داشتن نمره بالاتر از حدنصاب شهر مورد نظر می‌توانند ثبت نام نمایند.

چه افرادی مجاز به ثبت نام در تکمیل ظرفیت نیستند؟
قبول شدگان نهایی آزمون آموزگاری 
افرادی که کارنامه با کد ۱۹ دریافت کرده‌اند
داوطلبینی که به دلایلی از جمله عدم احراز شرایط در آزمون عملی، صلاحیت‌های عمومی، عدم تطابق رشته تحصیلی، نداشتن شرط سنی و نظام وظیفه (پایان خدمت-معافیت) و عدم احراز شرایط پزشکی حائز شرایط نشده اند.

منظور از کد 19 چیست؟
کد 19 داوطلبانی هستند که صلاحیت های عمومی (گزینش) آنان مورد تایید قرار نگرفته است.

چگونه از حدنصاب‌ شهرها مطلع شویم؟
شما میتوانید به لینک زیر مراجعه نموده و با انتخاب شهر و عنوان شغل (ابتدایی، استثنایی) حدنصاب را مشاهده نمایید.

چگونه امتیاز مکتسبه خود را با حدنصاب اعلامی شهرها مطابقت دهیم؟
امتیاز مکتسبه در کارنامه را تقسیم بر 100 نمایید، عدد حاصل را می‌توانید با حدنصاب شهر مورد نظر خود مطابقت دهید.

آیا در صورت نداشتن حدنصاب شهر مورد نظر، می‌توانیم ثبت نام کنیم؟
چنانچه نمره شما بالاتر از حد نصاب نباشد سیستم از ادامه فرایند ثبت نام شما جلوگیری خواهد کرد.

امکان ثبت نام برای شهرهای غیر بومی هم وجود دارد؟
بله - امکان انتخاب همه شهرها وجود دارد، البته باید حدنصاب کارنامه با حد نصاب شهرها مطابق باشد. با توجه به اینکه امتیاز بومی به داوطلبان بومی شهرستان تعلق پیدا می‌کند اگر امتیاز بومی ندارید بهتر است مراکز استان را انتخاب نمایید.

نکات مهم:
مهلت ثبت نام تمدید نمی‌شود.
پذیرش به صورت یک برابر ظرفیت خواهد بود.
داوطلب مجاز به انتخاب یک کد محل می‌باشد.
در مرحله تکمیل ظرفیت قید جنسیت وجود ندارد.
شرکت تمامی پذیرفته شدگان جدید در مرحله آزمون ارزیابی تکمیلی که از طرف آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

دفترچه تکمیل ظرفیت - استخدام آموزگاری

آگهی 18 مهر 1402: انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگاری 
با عنایت به اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی ویژه رشته های شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال 1401 بدینوسیله به اطلاع داوطلبان آزمون مزبور میرساند در اجرای بندهای 1 و 2 بخش پنجم دفترچه آزمون مذکور و به منظور تکمیل ظرفیت های باقی مانده مجوز شماره 99665 به تاریخ 1401/12/03 برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آن وزارتخانه براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی های مرتبط با احراز شغل معلمی و ضوابط عمومی و اختصاصی منطبق با مفاد دفترچه آزمون استخدامی مزبور میتوانند نسبت به انتخاب کدشغل محل اقدام نمایند.
مهلت ثبت نام تا 21 مهر 1402 می باشد.

توضیحات و نکات مهم
قبول شدگان نهایی این آزمون و افرادی که درکارنامه نهایی آنان کد 19 درج شده است مجاز به انتخاب کد شغل محل در مرحله تکمیل ظرفیت نیستند.
داوطلبان شرکت کننده در آزمون آموزگاری که برای بررسی مدارك و تکمیل پرونده به آموزش و پرورش معرفی شده و در مرحله ارزیابی تکمیلی که به دلایلی از جمله؛ عدم احراز شرایط در آزمون عملی، صلاحیت های عمومی، عدم تطابق رشته تحصیلی، نداشتن شرط سنی و نظام وظیفه (پایان خدمت-معافیت) و عدم احراز شرایط پزشکی حائز شرایط نشده اند، مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت نیستند.
در مرحله تکمیل ظرفیت داوطلب واجد شرایط مجاز به انتخاب یک کدشغل محل است. به داوطلبان توصیه میشود در انتخاب کدشغل محل حدنصاب های علمی لازم را مدنظر قرار دهند.
در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش جنسیت به صورت (مرد/زن) لحاظ میشود بنابراین داوطلبان در این مرحله میتوانند نسبت به انتخاب کد شغل محل درج شده در این راهنما با رعایت سهمیه ثبت نامی تایید شده برای معرفی شدگان مرحله قبل و سهمیه ثبت نامی برای داوطلبانی که قبلاً جهت ارزیابی تکمیلی به آموزش و پرورش معرفی نشده اند بدون در نظر گرفتن جنسیت اقدام نمایند.
با توجه به موارد فوق الذکر، سازمان سنجش آموزش کشور با رعایت کامل شرایط مندرج در دفترچه آزمون، یک برابر ظرفیت را جهت فرایند ارزیابی تکمیلی به آموزش و پرورش معرفی مینماید.
شرایط احراز بومی بودن و محاسبه امتیاز آن برای تمامی داوطلبان معرفی شده در این مرحله منطبق با شرایط شغل محل انتخابی جدید و با توجه به حدنصاب مقرر در دفترچه آزمون بررسی خواهد شد.
داوطلبان معرفی شده جدید و همچنین داوطلبان فاقد حدنصاب های قبلی که در این مرحله نیز در ردیف معرفی شدگان قرار گرفته اند، مطابق ضوابط مربوط باید در فرایند ارزیابی تکمیلی که از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد، شرکت نمایند.
با توجه به معرفی یک برابر ظرفیت، چنانچه داوطلب معرفی شده تحت هر شرایط در مهلت تعیین شده مراجعه نکند و یا واجد شرایط نباشد، براساس نمره مکتسبه نهایی کتبی از داوطلبان بعدی واجد شرایط در شغل محل مربوط، دعوت خواهد شد.
پذیرفته شدگان نهایی مرحله تکمیل ظرفیت مطابق ضوابط مندرج در صفحه 15 بخش هفتم شرایط اختصاصی دفترچه آزمون مزبور، مکلف به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی دردانشگاه فرهنگیان هستند.
مسئولیت رعایت تمامی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در مرحله تکمیل ظرفیت منطبق با مفاد دفترچه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته های شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال 1401 بر عهده داوطلب خواهد بود. چنانچه فردی با ارائه اطلاعات نادرست در ردیف معرفی شدگان قرار گیرد حقی برای داوطلب جهت استخدام ایجاد نمی نماید.
داوطلبان واجد شرایط میتوانند از روز سه شنبه به تاریخ 1402/07/18 لغایت روز جمعه به تاریخ 1402/07/21 به مدت چهار روز با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به اعلام وضعیت بومی و انتخاب شغل محل از فهرست شغل محل های مندرج در این راهنما اقدام نمایند.
تذکر: زمان تعیین شده برای انتخاب شغل محل در مرحله تکمیل ظرفیت غیرقابل تمدید است.

توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگاری می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

اطلاعات آگهی

+ دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت (PDF) 
+ دانلود فایل حدنصاب شهرها


مهلت ثبت نام: تا 21 مهر 1402


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.
جهت مشاهده آگهی در سایت سازمان سنجش کلیک نمایید

ارزیابی تکمیلی آموزگاری

پیرو اعلام نتایج مرحله اول آزمون استخدام آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی، پذیرفته‌شدگان به مرحله ارزیابی تکمیلی دعوت می‌شوند. در ادامه می توانید جزئیات مرحله ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی را مطالعه کنید.

مشاهده صفحه ارزیابی تکمیلی

اطلاعیه های استانی پذیرفته شدگان

ضمن عرض تبریک مجدد "تیم ایران استخدام" خدمت پذیرفته شدگان آزمون استخدام آموزش و پرورش (آموزگاری) به اطلاع می رسانیم که اطلاعیه‌های استانی و اطلاعیه‌های گزینش پذیرفته شدگان آموزگاری در این بخش اطلاع رسانی خواهد شد، بدیهی است که در صورت انتشار هرگونه اطلاعیه جدید، اطلاع رسانی در همین بخش انجام خواهد گرفت.

اطلاعیه‌های گزینش آموزگاری

اطلاعیه شماره 8: استقرار میز خدمت در راستای پاسخگویی به داوطلبان گرامی و پذیرش مدارک و مستندات جامانده مشاهده
اطلاعیه شماره 6: سوالات پیرامون اصلاحات سری سوم دفترچه آموزگاری مشاهده
اطلاعیه شماره 5: آغاز به کار مرکز پاسخگویی ستاد آزمون استخدامی آموزگاران مشاهده
اطلاعیه شماره 4: مدارک و مستندات حائز امتیاز مشاهده
اطلاعیه شماره 4: افرادی که موفق به بارگذاری مدارک نشده اند مشاهده
اطلاعیه شماره 3: تشریح فرآیند ارزیابی مشاهده

اطلاعیه‌های استانی آموزگاری

جهت مشاهده اطلاعیه های هر یک از استانها بر روی نام هر استان کلیک کنید

استان گلستان استان تهران
استان سیستان و بلوچستان استان یزد
استان البرز استان خراسان جنوبی
استان کردستان استان بوشهر
استان لرستان استان هرمزگان
استان خراسان شمالی استان سمنان
استان خوزستان استان کرمان
استان زنجان استان قم
استان مازندران استان کرمانشاه
استان چهارمحال و بختیاری استان کهگیلویه و بویراحمد
استان گیلان استان همدان
استان ایلام استان مرکزی
استان اصفهان استان قزوین
استان اردبیل استان آذربایجان شرقی
استان آذربایجان غربی استان فارس
استان خراسان رضوی __

جزئیات نحوه مصاحبه آزمون استخدام آموزش و پرورش

آزمون استخدام آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی) روز جمعه 8 اردیبهشت با شرکت بیش از 534 هزار داوطلب در سراسر کشور برگزار و طبق آخرین اخبار نتایج این آزمون تیر ماه 1402 اعلام خواهد شد. در ادامه به تشریح جزئیات نحوه برگزاری مصاحبه و مراحل پس از قبولی آزمون استخدام آموزش و پرورش می‌پردازیم:

پس از اعلام نتایج آزمون استخدام آموزش و پرورش، معرفی داوطلبان برای انجام سایر مراحل استخدامی منوط به کسب نمره حدنصاب در آزمون می باشد. پس از برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی، اختصاصی و تخصصی محاسبه و بر این اساس کسب حداقل پنجاه (50%) درصد میانگین نمره مکتسبه سه نفر اول با ارزش وزنی چهل (40%) درصد برای حیطه عمومی و شصت (60%) درصد برای حیطه های اختصاصی و تخصصی در هر شغل- شهرستان محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار می‌گیرد.

داوطلبانی که موفق به کسب نمره حدنصاب در آزمون نشده اند از ادامه سایر مراحل استخدامی آزمون آموزش و پرورش حذف و صرفا کارنامه آزمون جهت اطلاع آن‌ها قابل مشاهده خواهد بود.

اعلام نتایج آزمون استخدام آموزش و پرورش به تعداد 3 برابر ظرفیت پذیرش برای داوطلبان آزاد و معلولین و 2 برابر ظرفیت پذیرش برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری صورت می پذیرد.

 مرحله ارزیابی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گفته سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش؛ افرادی که در آزمون استخدامی شرکت می‌کنند، باید دارای ویژگی‌های خاص باشند، لذا آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ارزیابی 4 مرحله خواهد داشت که تیم پشتیبانی ایران استخدام در اینجا به تشریح دو مرحله از مهم‌ترین مراحل ارزیابی، مطابق با دفترچه راهنمای آزمون استخدام آموزش و پرورش می‌پردازد:

مرحله اول: مدارک و مستندات خوداظهاری داوطلب معرفی شده و ویژگی های جسمانی و روانی، برابر ضوابط و مقررات مربوط و مفاد این دفترچه، بررسی و در صورت تایید به مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی خواهد شد.

مرحله دوم: صلاحیت و شایستگی های معلمی داوطلبانی که اسناد و مدارک خوداظهاری و ویژگی های جسمانی و روانی آنان، بررسی و مورد تأیید قرار گرفته در مرحله ارزیابی تکمیلی طبق جدول شماره (2) (مشاهده جدول) از طریق مراکز ارزیابی آموزش و پرورش، مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد گرفت و همزمان فرایند بررسی صلاحیت های عمومی توسط گزینش انجام خواهد شد.

تذکر 1: در صورتی که تعداد داوطلب دارای حدنصاب و واجد شرایط در هر "شغل محل جنسیت" کمتر از تعداد اعلام شده باشد، تمامی افراد واجد شرایط دارای حدنصاب آن "شغل محل جنسیت" برای مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی خواهند شد.

تذکر 2: داوطلبان باید در مرحله ارزیابی تکمیلی صلاحیت معلمی توسط مراکز ارزیابی و سایر عوامل مربوط در مجموع حداقل 470 امتیاز از حداکثر امتیاز ممکن (1000 امتیاز) را کسب نمایند.

تذکر 3: شیوه اجرای ارزیابی تکمیلی و جزئیات موارد مربوط پس از اجرای آزمون استخدامی اعلام می‌گردد. براین اساس ارزیابی تکمیلی، مطابق ضوابط مربوط توسط کانون های ارزیابی آموزش و پرورش صرفاً برای افراد معرفی شده واجد شرایط صورت خواهد گرفت. آموزش و پرورش نمره مرحله ارزیابی را جهت گزینش نهایی و اعلام نتیجه آزمون، به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال خواهد کرد.

تذکر 4: در ارزیابی تکمیلی، کسب حداقل (95) امتیاز از شایستگی های عمومی، حداقل (70) امتیاز از شایستگی اختصاصی و (40) امتیاز از شایستگی تخصصی مقرر در جدول شماره (2) (مشاهده جدول) الزامی است.

تذکر 5: ایثارگران مشمول سهمیه های 25 و 5 درصـد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش، می‌بایست حداقل هشتاد درصد (80%) حداقل امتیازات مندرج در تذکر 2 و 4 را کسب نمایند.

 اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

نتایج نهایی آزمون استخدام آموزش و پرورش بر اساس اولویت انتخابی (حداکثر 2 شغل محل) به صورت یک برابر ظرفیت اعلام می‌گردد.

در این مرحله پس از اعلام نظر گزینش در صورتی که نمرات کسب شده توسط داوطلبان مساوی بوده، اولویت با داوطلبانی خواهد بود که نمره کسب شده آنان در آزمون کتبی بالاتر باشد.

پذیرفته شدگان نهایی می بایست برای پیگیری ادامه فرآیند استخدام خود به اداره کل آموزش و پرورش استان محل خدمت و همچنین دانشگاه فرهنگیان مراجعه نمایند. عدم مراجعه در مهلت تعیین شده به منزله انصراف از استخدام در آموزش و پرورش تلقی خواهد شد.

 برخی از شرایط اختصاصی پذیرفته‌شدگان

پذیرفته شدگان آزمون استخدام آموزش و پرورش پس از قبولی در آزمون ملزم به گذراندن یک سری از مراحل به شرح زیر هستند:

1. گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان با رعایت شرایط و ضوابط
2. گزینش و استخدام در مشاغل آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش، بر اساس نیاز "برای بوم خدمت"
3. عدم ثبت نام فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
4. تعیین محل خدمت دقیق پذیرفته‌شدگان عشایر پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره یک ساله مهارت آموزی
5. تعیین محل خدمت پذیرفته‌شدگان توسط اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه در یکی از مناطق آموزش و پرورش همان شهرستان (شهرستان هایی که دارای چند منطقه می‌باشند)
6. ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL توسط مهارت آموزان در زمان ثبت نام
7. دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی ضمن شرکت و موفقیت در دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان
8. عدم تغییر سمت نیروهای بکارگرفته شده به سایر مشاغل گروه معلم و کیفیت بخشی و یا انتقال ایشان به سایر دستگاه های اجرایی

تمدید مهلت بارگذاری مدارک آزمون استخدام آموزگاری

خبر 3 تیر 1402: تمدید مهلت تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک داوطلبان پذیرفته شده آزمون استخدام آموزگاری آموزش و پرورش
ستاد جذب و استخدام وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعيه ای از تمديد تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک داوطلبان پذیرفته شده مرحله اول آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی تا پايان روز يكشنبه چهارم تيرماه خبر داد.

ادامه خبر

دانلود کتاب جامع راهنما مصاحبه‌های استخدامی به همراه نکته و تست

اطلاعات آزمون استخدام آموزگاری آموزش و پرورش

با توجه به برگزاری آزمون استخدام آموزگاری آموزش و پرورش در تاریخ 8 اردیبهشت ماه سال جاری، اطلاعات مفید و مختصر این آزمون استخدامی به شرح زیر بیان می‌شود:

1. ضرایب آزمون استخدام آموزش و پرورش

  • کلیه مواد آزمون حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی به صورت چهار گزینه ای با ضریب یک (1) می باشند.

2. نحوه اعلام نتایج آزمون استخدام آموزش و پرورش

  • نتایج آزمون استخدام آموزش و پرورش به تعداد (3) برابر ظرفیت پذیرش برای داوطلبان آزاد و سهمیه معلولین و به تعداد (2) برابر ظرفیت برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری اعلام می شود.

3. نمره آزمون کتبی استخدام آموزش و پرورش

  • در آزمون استخدام آموزش و پرورش نمره آزمون کتبی (مجموع وزن چهل درصد (40%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (60 %) برای حیطه اختصاصی و تخصصی) با ضریب «یک و چهاردهم» (1/4) محاسبه و ملاک عمل قرار میگیرد.»

4. حد نصاب آزمون استخدام آموزش و پرورش

  • در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کسب حداقل پنجاه (50%) درصد میانگین نمره مکتسبه سه نفر اول ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.

سوالات متداول ثبت‌نام

نکته مهم: با توجه به تعدد سوالات کاربران سایت ایران استخدام در خصوص آزمون استخدام آموزش و پرورش و شرایط و ضوابط آن، تیم پشتیبانی ایران استخدام اقدام به جمع آوری و پاسخگویی به سوالات متداول در این خصوص کرده است که در ادامه می توانید برخی از سوالات پرتکرار را مشاهده نمایید:

  • سوال: سن مجاز برای ثبت نام در استخدام آموزش و پرورش چند سال است؟
    پاسخ: حداقل سن 20 سال تمام و  حداکثر  40 سال تمام برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس
    - ملاک عمل در خصوص سن افراد، اولین روز ثبت نام آزمون استخدامی (1401/12/10) می‌باشد.
  • سوال: آیا برای افراد متاهل و دارای فرزند امتیازی برای محاسبه حداکثر سن در نظر گرفته شده است؟
    پاسخ:  بله - به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یكسال تا حداكثر پنج سال (5) به سقف محدوده سنی داوطلبان اضافه خواهد شد.
    توجه: امتیازات فوق الذكر، مشروط به آن است كه نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 2/5 نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت كشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر می باشد.
  • سوال: آیا مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می‌شود؟
    پاسخ: خیر - در خصوص اضافه شدن مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اعلام شده، در دفترچه راهنما به موردی اشاره نشده است.
  • سوال: ملاک عمل در اتمام دوره خدمت سربازی و تاریخ فراغت از تحصیل چیست؟
    پاسخ: ملاک عمل در اتمام دوره خدمت سربازی، معافیت دائم و فراغت از تحصیل سه ماه پس از آخرین روز ثبت نام آزمون استخدامی (1401/12/16) می‌باشد.
  • سوال: مواد آزمون کتبی استخدام آموزش و پرورش کدام هستند؟
    پاسخ: آزمون کتبی استخدام آموزش و پرورش در سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی برگزار می‌گردد برای مشاهده مفاد آزمون به صفحه 3 و 4 دفترچه راهنما مراجعه نمایید.
  • سوال: مطابقت مدرک لیسانس و فوق لیسانس برای شرکت در آزمون:
    پاسخ: بر اساس شرایط اعلامی در دفترچه راهنما مطابقت مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس الزامی نیست.
  • سوال: آیا شرکت در این آزمون مانع از شرکت در آزمون‌های بعدی آموزش و پرورش می‌شود؟
    پاسخ: خیر - به صورت کلی منعی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی دیگر به شرط دارا بودن شرایط وجود ندارد.

ادامه سوالات

پاسخ به سوالات مهم روز برگزاری آزمون

فردا (جمعه 8 اردیبهشت 1402) آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت 534 هزار و 404 داوطلب برگزار خواهد شد. ایران استخدام آرزوی موفقیت برای شما عزیزان در آزمون پیش رو را دارد. در ادامه به سوالات احتمالی و مهم داوطلبان آزمون استخدام آموزش و پرورش پاسخ داده شده است:

 چه زمانی در جلسه حضور یابیم؟
شروع آزمون در ساعت 8 صبح روز جمعه 8 اردیبهشت ماه است و درب‌های جلسه آزمون نیم ساعت قبل از شروع برگزاری آزمون بسته خواهند شد. پیشنهاد می‌شود قبل از بسته شدن درب‌ها در جلسه امتحانی حضور یابید.

 قبل از شروع آزمون چه کاری انجام دهیم؟
پس از حضور در جلسه آزمون و پیدا کردن صندلی خود، شماره داوطلبی و کد داوطلبی مندرج در برگ پاسخنامه را بررسی داشته باشید تا در صورت مغایرت به مسئول مربوطه اطلاع دهید.
  اگر کارت آزمون مشکلی داشت به کجا مراجعه نماییم؟
در صورت مشاهده نقص کارت ورود به جلسه آزمون، تا ساعت 18 عصر امروز (7 اردیبهشت 1402) به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنید.

 بردن چه وسایلی در حوزه آزمون ممنوع است؟
از بردن وسايل اضافي مانند كيف دستی، ساک دستی، كتاب، جزوه، ماشين حساب، تلفن همراه،ساعت هوشمند،دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند،پيجرً و ... اكيداخودداری نمايند. با توجه به اينكه محلی براي نگهداری اين وسايل در حوزههای امتحانی پيشبينی نشده، مسئوليتی در قبال نگهداری از اين وسايل متوجه حوزههای امتحانی نيست.

 آیا آزمون نمره منفی دارد؟
بله، پس از پاسخ دادن به سوالاتی که اطمینان کافی در باره آنها ندارید، خودداری نمایید.

 فایل راهنمای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
سازمان سنجش و آموزش کشور فایل راهنمای شرکت در آزمون استخدام آموزش و پرورش را منتشر کرده است. جهت دانلود فایل به لینک زیر مراجعه نمایید: فایل راهنما

 بهترین راه کسب آمادگی در ساعات پایانی چیست؟
آزمون‌های آزمایشی تا حد زیادی می‌توانند به آمادگی بیشتر شرکت کنندگان در آزمون‌های استخدامی کمک نمایند. در همین راستا کارشناسان واحد آموزشی ایران استخدام در جهت ایجاد آمادگی و کسب مهارت بیشتر داوطلبین، شبیه ساز ویژه آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنائی سال 1402 را منتشر نموده‌اند. مشاهده و خرید

دریافت کارت آزمون

خبر 5 اردیبهشت 1402: دریافت کارت آزمون استخدام آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی)
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ لینک دریافت کارت آزمون استخدام آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی/ آموزگار ابتدایی استثنایی) فعال گردید. لازم به ذکر است که آزمون استخدامی آموزش و پرورش روز جمعه 8 اردیبهشت 1402 برگزار می گردد.

دریافت کارت آزمون

راهنمای شرکت در آزمون | اطلاعیه دریافت کارت آزمون

اصلاحات سری چهارم

خبر 22 اسفند 1401: اصلاحیه سری چهارم آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1401
پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش «ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی» در سال 1401 و اطلاعیه های مربوط به تمدید مهلت ثبت نام و اصلاحات مورخ 16 ،20 و 21/12/1401 ،اصلاحات جدید اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش را به شرح ذیل، به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی مذکور میرساند. بر این
اساس متقاضیان می توانند تا ساعت 24 روز دوشنبه مورخ 1401/12/22 به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و برای ثبت نام اقدام نمایند.
باتوجه به اصلاحات اعلام شده امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد شده است. لذا آن دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، میتوانند در صورت تمایل تا پایان مهلت ثبت نام (1401/12/22) نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

مشاهده اصلاحیه

اصلاحیه سوم و تمدید مجدد

خبر 21 اسفند 1401: اصلاحیه سوم و تمدید مجدد ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1401
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ مهلت ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش تا روز دوشنبه 22 اسفند ماه 1401 تمدید و اطلاعیه سری سوم اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی مذکور نیز منتشر گردید.
باتوجه به اصلاحات اعلام شده امکان ویرایش اطلاعات نیز برای متقاضیان ایجاد شده است.

مشاهده اصلاحیه

اصلاحیه دوم و تمدید مجدد

خبر 20 اسفند 1401: اصلاحیه دوم و تمدید مجدد مهلت ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش 1401
ضمن آرزوی موفقیت ایران استخدام برای یکایک شما کاربران گرامی به اطلاع می رسانیم؛ اطلاعیه سری دوم اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش سال ۱۴۰۱ صادر شد.
براین اساس مهلت ثبت نام داوطلبان برای شرکت در این آزمون تا روز یکشنبه 21 اسفندماه 1401 تمدید شد.

مشاهده اصلاحیه

اصلاحیه و تمدید ثبت نام

خبر 16 اسفند 1401: اصلاحیه و تمدید ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش 1401
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع می رسانیم؛ پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژهی رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی در تاریخ 1401/12/10 و با توجه به اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اصلاحات دفترچه راهنمای مذکور، ضمن اعلام اصلاحات به شرح ذیل به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی مذکور میرساند زمان ثبت نام تا روز جمعه مورخ 1401/12/19 تمدید گردید. متقاضیان، ضرورت دارد تا تاریخ اعلام شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی سایت سازمان سنجش مراجعه و برای ثبت نام اقدام نمایند.
ضمناً باتوجه به اصلاحات اعلام شده مقرر گردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نمودهاند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. 

مشاهده اصلاحیه

دفترچه آزمون استخدام آموزش و پرورش 1401

آگهی 10 اسفند 1401: انتشار دفترچه راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی آزمون استخدامی
با توجه به مجوز شماره 99665 مورخ 1401/12/03 صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی كشور و در راستای اجرای ماده (44) قانون مدیریت خدمات كشوری و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات استخدامی در دستگاههای اجرایی مصوب 1401/9/7 شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش وپرورش براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی های مرتبط یا احراز شغل معلمی و ضوابط عمومی و اختصاصی این آگهی جهت استخدام شغل آموزگاری به شرح زیر اعلام  میگردد:

دانلود دفترچه راهنما

اصلاحیه دفترچه
(ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی)

تعاریف به کار رفته در دفترچه
مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بكار رفته در متن دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی به شرح ذیل است:
الف) دستگاه اجرایی: وزارت آموزش و پرورش
ب) ایثارگران

ب-1) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (25) درصد شامل:

ایثارگران سهمیه بیست و پنج (25) درصد 

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یکسال و بالای یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب-2) ایثارگران سهمیه پنج (5) درصد شامل:

ایثارگران سهمیه پنج (5) درصد 

رزمندگان باسابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان باسابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان كمتر از یکسال اسارت

تذکر: مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
1 .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
2 .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
3 .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد كشاورزی در مورد جهادگران.
ج) داوطلب بومی شهرستانی (به استثنای شهر تهران و مراکز استانها)
منظور از بومی شهرستان، به داوطلبی اطلاق میگردد كه" متولد" یا "ساكن با سابقه ده سال سكونت" در همان شهرستان محل تقاضا، به استثنای شهر تهران و مراكز استان باشد.
بومی بودن افراد از طریق شرایط ذیل احراز میگردد:
1 .شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یكی باشد.
تبصره 1: با توجه به تغییرات تقسیمات كشوری در سالهای مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد با در نظر گرفتن موارد فوق، مالک عمل نظر اداره كل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.
2 .استفاده از اولویت بومی از طریق سكونت بموجب تایید ساكن بودن و حداقل ده سال سكونت با ارائه استشهاد محلی (بر اساس فرم پیوست) ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.
تبصره: داشتن گواهی تحصیل در دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه (راهنمایی و دبیرستان نظام قدیم) در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سكونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساكن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا مالک محاسبه قرار گیرد.
3 .افراد بومی شهرستانی (به استثنای شهر تهران و مراكز استانها) متقاضی بهره مندی از اولویت بومی، میبایست در زمان ثبت نام، گزینه (من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم) را انتخاب نمایند. ارائه اصل فرم استشهاد (مطابق فرم پیوست) محل سكونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصراً برای داوطلبانی كه بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاه های متقاضی معرفی میشوند، ضروری میباشد.

د) چارچوب آزمون استخدامی

1 -امتحان فراگیر مشترک:
امتحان مشترک فراگیر شامل سنجش حیطه های عمومی، تخصصی و اختصاصی است كه براساس شغل محل اعلام شده دراین دفترچه به صورت كتبی برگزار می شود.

2 -ارزیابی تکمیلی:
سنجش و ارزیابی صالحیت ها و شایستگی های (عمومی، تخصصی،حرفه ای) موردنیاز برای شغل آموزگاری با هدف تعمیق سنجش شایستگی های معلمی علاوه بر امتحان مشترک فراگیر (كتبی) صورت می گیرد.

شرایط استخدام آموزش و پرورش
1 .داشتن تابعیت ایران؛
2 .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یكی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
3 .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
4 .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛
تبصره: با عنایت به ماده (8) مصوبه شماره 1400/6795/دش مورخ 1400/05/05 شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان ، نخبگانی كه پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مركز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده اند، میتوانند قبل از صدور كارت پایان خدمت در آزمونه ای استخدامی دستگاه های اجرایی مشمول ماده (5) قانون مدیریت خدمات كشوری ثبت نام نمایند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداكثر تا یكسال (12 ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون (مورخ 1402/02/08) نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرائی استخدام كننده اقدام نمایند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذكور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بكارگیری آنها كان لم یكن تلقی میشود. همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حكم كارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه كارت پایان خدمت یا معافیت دائم میباشد.
5 .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام كاری كه استخدام میشوند؛
6 .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
7 .نداشتن سابقه محكومیت جزایی موثر؛
8 .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی به موجب آراء قطعی مراجع قضایی و ذی صلاح؛
9 .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛
10 .به استناد ماده (94) قانون مدیریت خدمات كشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، كاركنانی كه تصدی یكی از پست های سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در آزمون در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه های اجرایی باشند.
تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، به عهده داوطلب پذیرفته شده میباشد. صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حكم كارگزینی برای داوطلب پذیرفته شده نهایی، منوط به ارائه مدارک مثبت و مورد نیاز در این زمینه می باشد.
11 .شرط سنی برای شركت در آزمون ؛
- داشتن حداقل سن بیست (20) سال تمام و داشتن حداكثر چهل (40) سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس).
تبصره 1:جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداكثر سن معاف میباشند.
تبصره 2:موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات الزم از مراجع ذیربط، به حداكثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
- پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
- داوطلبانی كه در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور درجبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشكی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
- داوطلبانی كه در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروه های ضد انقلاب درآمده اند به میزان مدت اسارت و حضور در جبهه
تبصره 3: به موجب تبصره 2 ماده واحده « نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه 833 مورخ 1399/8/27 شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدت همكاری تمام وقت افرادی كه به استناد یكی از قوانین و مقررات موضوعه با واحدهای دولتی آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش همكاری كرده اند از حداكثر سن برای شركت در آزمون های استخدامی وزارت آموزش و پرورش كسر می شود.
تبصره 4: به موجب بند (الف) ماده 15 قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت، داوطلبان مشمول قانون مزبور به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یكسال تا حداكثر پنج سال (5) به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد. امتیازات فوق الذكر، مشروط به آن است كه نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 5/2 نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت كشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر می باشد.
مواد امتحانی و منابع آزمون کتبی
مواد امتحانی و منابع / سرفصل های امتحان مشترک فراگیر (آزمون کتبی)
الف- حیطه عمومی

1 - تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا / مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران)
2 - تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی- عمومی جمهوری اسلامی (بخش دوم مبانی، قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی-عمومی)
3 - معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی (طرح كلی اندیشه اسلامی در قرآن) بخش اول: ایمان (نویسنده: سید علی خامنه ای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین (ع)، نویسنده: سید علی خامنه ای، انتشارات: انتشارات انقلاب اسلامی)
4 - دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران/ وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی(ره) /
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی)
5 - توانایی های عمومی و ذهنی
تذکر1: سوالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالكی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احكام فقهی آنان طراحی خواهد شد.
تذکر2: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه نمره كل عمومی (كه حیطه عمومی نامیده میشود)، این درس لحاظ نخواهد شد، ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سوالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره كل عمومی لحاظ خواهد شد. در واقع دو نمره كل عمومی، یک نمره كل با لحاظ نمره خام درس مذكور و یک نمره كل بدون لحاظ نمره خام درس مذكور، محاسبه و نمره كل بالاتر ملاک قرار خواهد گرفت.

+ دانلود نمونه سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدام آموزش و پرورش
+ سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون


ب- حیطه اختصاصی
1 - اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش (سیاست های كلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش/سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی - مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی/ آیین نامه اجرایی مدارس، مصوب سال 1400 شورای عالی آموزش و پرورش)
2 - روش ها و فنون تدریس (با تاكید بر محور های: مبانی نظری تدریس و یادگیری ؛ مدیریت و طراحی فعالیت های آموزشی؛ اصول و شیوه های مدیریت کلاس درس؛ مهارت های خلق موقعیت و فرصت های یادگیری؛ آشنایی با روش های تدریس مبتنی بر شناخت گرایی و سازنده گرایی با رویكرد تحولی ؛راهبردهای یاد دهی و یادگیری؛ مهارت های اساسی مورد نیاز معلم پیش از تدریس، حین تدریس ؛ پس از تدریس؛ مدل ها و الگوهای تدریس)
3 - روانشناسی تربیتی
1-3 - برای داوطلبان آموزگار ابتدایی (با تاكید بر محور های: كاربرد نظریه های یادگیری در کلاس؛ كاربرد نظریه های هوش ، تفكر، خلاقیت و استعداد در کلاس؛ كاربرد نظریه های انگیزش و هیجان در آموزش؛ كاربرد نظریه های تحولی در آموزش؛ شناخت تفاوت های فردی در یادگیری؛ تعاریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط)
2-3 - برای داوطلبین آموزگار استثنایی با تاكید بر محور (تعاریف و طبقه بندی دانش آموزان استثنایی؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان كم توان ذهنی؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان ناشنوا و نابینا (با آسیب های بینایی و شنوایی) شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان با اختلال های هیجان رفتاری و اختلالات ارتباطی ؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان با مشکلات جسمی – حركتی و چند معلولیتی ؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم ؛ توان بخشی و مداخله بهنگام در كودكان و دانش آموزان استثنایی ؛ خانواده و مداخله بهنگام در كودكان و دانش آموزان استثنایی)
4 - سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی (با تاكید بر محور تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط ، سنجش مشاهده ای؛ سنجش عملكردی، سنجش عاطفی؛ سنجش رفتاری ، سنجش تكوینی؛ پوشه كار) /كتاب راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی كد 53/5 سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی)


ج- حیطه تخصصی
1 -مفاهیم پایه متون و روش های یاد دهی قرآن و هدیه های آسمانی دوره ابتدایی (نهج القرآن راهنمای معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی/ راهنمای معلم هدیه های آسمانی پایه سوم و ششم)
2 -مفاهیم پایه متون و روش های یاد دهی ریاضی دوره ابتدایی (راهنمای معلم ریاضی اول و ششم)
3 -مفاهیم پایه متون و روش های یاد دهی علوم تجربی دوره ابتدایی (كتاب راهنمای معلم علوم تجربی دوم و چهارم و ششم)
4 -مفاهیم پایه متون و روش های یاد دهی فارسی دوره ابتدایی (راهنمای معلم فارسی اول و چهارم و ششم)
5 -مفاهیم پایه متون و روش های یاد دهی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی (كتاب راهنمای معلم اجتماعی پنجم و ششم ابتدایی)
تذکر1 :كلیه مواد آزمون حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی به صورت چهار گزینه ای با ضریب یک (1) می باشند.
تذکر 2 :تعداد سوالات امتحان حیطه عمومی 100 سوال خواهد بود كه به صورت چهار گزینه ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
تذکر3 :سوالات حیطه های اختصاصی و تخصصی در امتحان مشترک فراگیر (آزمون كتبی) و به صورت چهارگزینه ای با احتساب یک سوم نمره منفی به ترتیب 60 و 75 سوال خواهد بود.
+ دانلود نمونه سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدام آموزش و پرورش
+ سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون

شرایط احراز شغل
شرایط احراز شغل آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی: دارا بودن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در یكی از رشته های تحصیلی به شرح جدول ذیل:
 

کارشناسی کارشناسی ارشد
علوم تربیتی (تمامی گرایش‌ها)، علوم تربیتی تكنولوژی آموزشی، علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، علوم تربیتی گرایش پیش‌دبستانی و دبستانی، علوم تربیتی گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزشی، علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، آموزش و پرورش ابتدایی، آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی، آموزش و پرورش كودكان عقب مانده ذهنی، امور تربیتی، امور تربیتی و مشاوره گرایش امور تربیتی، امور تربیتی و مشاوره گرایش مشاوره، تربیت مربی امور تربیتی گرایش عمومی، آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، معارف اسلامی و علوم تربیتی، رشد و پرورش كودكان پیش دبستانی، رشد و پرورش كودكان پیش دبستانی گرایش پرورش كودكان عادی، رشد و پرورش كودكان پیش دبستانی گرایش كودكان با نیازهای ویژه، مربی پیش دبستانی، روانشناسی، روانشناسی و آموزش كودكان استثنایی، روانشناسی اصلاح و تربیت، روانشناسی گرایش بالینی، روانشناسی گرایش عمومی، روانشناسی گرایش كودكان استثنایی، آموزش كودكان استثنایی، مشاوره، راهنمایی و مشاوره، راهنمایی و مشاوره گرایش مشاوره، راهنمایی و مشاوره گرایش فعالیت‌های پرورشی، راهنمایی و مشاوره، راهنمای آموزشی و مشاوره، آموزش علوم اجتماعی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات اجتماعی، مطالعات خانواده، زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، آموزش كار و فناوری، آموزش ریاضی، ریاضیات و كاربردها، ریاضی (تمامی گرایشها)، آموزش فیزیک، فیزیک (تمامی گرایش‌ها) شیمی، آموزش شیمی، شیمی كاربردی، شیمی محض، آموزش زیست شناسی، زیست شناسی (تمامی گرایش‌ها)، آموزش علوم تجربی، الهیات و معارف اسلامی، دبیری الهیات و معارف اسلامی، الهیات و معارف اسلامی (تمامی گرایش‌ها)، فقه و حقوق اسلامی، ادیان و عرفان، تاریخ، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، آموزش الهیات، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه، فلسفه و كلام اسلامی، علوم اسلامی و روانشناسی عمومی، معارف اسلامی و روانشناسی، تاریخ اسلام، علوم اسلامی و تاریخ اسلام،علوم اسلامی و تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، معارف اسلامی و تاریخ و گواهینامه سطح (2) علوم/ دروس حوزوی علوم تربیتی (تمامی گرایش ها)، علوم تربیتی تكنولوژی آموزشی، ارزشیابی آموزشی، برنامه ریزی آموزشی، برنامه ریزی درسی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی عمومی، روان شناسی اجتماعی، روان شناسی سلامت، روانشناسی اسلامی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی و آموزش كودكان استثنایی، روان شناسی بالینی، روانشناسی بالینی كودک و نوجوان، روانشناسی بالینی گرایش خانواده، روانشناسی عمومی، روان شناسی گرایش روانشناسی دین، سنجش و اندازه گیری (روان‌سنجی)، تكنولوژی آموزشی، مدیریت آموزشی، جامعه شناسی، مردم شناسی، مشاوره (مشاوره توان‌بخشی، مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره مدرسه)، مشاوره و راهنمایی، علوم شناختی، علوم شناختی (توان‌بخشی شناختی، روان شناسی شناختی، ذهن، مغز و تربیت) مدیریت آموزشگاهی، تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، تحقیقات آموزشی، اسلام و روانشناسی اجتماعی، روانشناسی اسلام گرایش روانشناسی مثبت گرا، زبان و ادبیات فارسی (ادبیات تطبیقی، آموزش زبان فارسی، ادبیات پایداری، ادبیات روایی، ادبیات عامه، ادبیات كودک و نوجوان، ادبیات معاصر، نظریه و نقد ادبی، ویرایش و نگارش،) زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات فارسی ویژه غیر فارسی زبانان، علوم اسلامی (زبان و ادبیات فارسی)، علوم اجتماعی گرایش دبیری علوم اجتماعی، جامعه شناسی انقلاب اسلامی، مطالعات فرهنگی، مطالعات فرهنگی و رسانه، ریاضیات و كاربردها (تمامی گرایش ها)، ریاضی كاربردی (تمامی گرایش‌ها) تاریخ، تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر جهان اسلام، الهیات و معارف اسلامی و ارشاد (تمامی گرایش‌ها)، الهیات و معارف اسلامی (تمامی گرایش‌ها)، معارف اسلامی و تبلیغ، تاریخ تمدن اسلامی، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، حكمت و كلام شیعی، علوم اسلامی گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم قرآن و حدیث، ، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه، فلسفه و كلام اسلامی، كلام تطبیقی، مدرسی اخلاق اسلامی، مدرسی انقلاب اسلامی، مدرسی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، مدرسی مبانی نظری اسلام، مدرسی معارف قرآن و حدیث، منطق فهم دین و گواهیی نامه سطح (3) علوم/ دروس حوزوی
تبصره: حافظان درجات 1 تا 5 قرآن كریم به شرط داشتن حداقل مدرک كارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا داشتن گواهینامه سطح 2 و بالاتر تحصیلات حوزوی

تبصره: دارندگان مدرک كارشناسی ارشد و دكتری تخصصی كه عنوان رشته تحصیلی آنها با رشته های تحصیلی مندرج در جدول فوق مغایرت دارد، در صورت دارا بودن سایر شرایط، با مدرک تحصیلی پایین تر، مشروط به اینکه با عناوین رشته های مذكور انطباق داشته باشند، میتوانند در آزمون شركت نمایند. در صورت استخدام فرد، مدرک تحصیلی بالاتر در حکم كارگزینی ایشان اعمال نمیگردد. 

توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه استخدامی می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

اطلاعات آزمون
+ دانلود دفترچه شرایط (PDF) 
+ اصلاحیه (1) | اصلاحیه (2) | اصلاحیه (3) | اصلاحیه (4)
+
جدول شغل محل ها (PDF)
+ شرایط احراز شغل آموزگار ابتدایی/ابتدایی/ و آموزگار ابتدایی/استثنایی (PDF)
+ رشته های تحصیلی گروه معارف اسلامی (PDF)
+ فرایند امتحان مشترک فراگیر (کتبی) و ارزیابی تکمیل (PDF) 
+ کد و نام استانها و شهرستانها (PDF)
+ جدول انطباق رشته یا گرایش‌های تحصیلی (PDF) 
+ جدول شهرستان محل برگزاری آزمون استخدامی (PDF) 
+ جدول نشانی باجه‌های رفع نقص احتمالی کارت آزمون (PDF)


تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 22 اسفند 1401
زمان دریافت کارت: 5 اردیبهشت 1402
زمان آزمون: 8 اردیبهشت 1402 


منابع آزمون:
+ دانلود نمونه سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدام آموزش و پرورش
+ سفارش کتاب های استخدامی جهت آمادگی در آزمون


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.
جهت مشاهده آگهی در سایت سازمان سنجش کلیک نمایید
توجه ویژه: جهت طرح سوال می توانید با شماره های 02636270062 تماس گرفته و یا از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اقدام نمایید. ساعت پاسخ گویی تلفنی از ساعت 8:30 الی 14:00 می باشد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2714196
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد